Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Avondklok

13-01-2021 10:31 3257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af waarom mensen zo tegen een avondklok zijn. Wat voor beperkingen hebben mensen dan? Ik kan mij voorstellen dat je dan bijvoorbeeld savonds niet meer de hond kan uitlaten. Maar wat nog meer?

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit of er een avondklok komt. Door de lockdown ben ik altijd thuis savonds omdat alles toch dicht is. Voor mij zou het dan geen impact hebben. Ik ben benieuwd voor wie dat wel zo is. Ik ga er van uit dat er een uitzondering komt voor mensen met een crusiaal beroep, die moeten natuurlijk naar hun werk kunnen.
Een dringend advies bezoek te vermijden/beperken zou zinvoller zijn. De mensen die het meest risico lopen ontvangen overdag en vroeg in de avond nog steeds makkelijk mensen. En de illegale feestvierders die laten zich niet tegenhouden omdat er nauwelijks handhaving is en de boetes veel te laag.
Wissewis schreef:
13-01-2021 20:27
Eénmaal ze beginnen met zo'n avondklok ... kom je er niet vanaf met 3 weekjes.


Ik heb er hier al 1 sinds de zomer.
Echt beperkend is die bij jullie ook niet. Je mag tot 12 uur 's nachts, dus als je bij iemand op bezoek bent geweest kun je ruim op tijd weer thuis zijn.

Jullie meest zinvolle advies is beperken van mensen met wie je afspreekt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-01-2021 20:28
Echt beperkend is die bij jullie ook niet. Je mag tot 12 uur 's nachts, dus als je bij iemand op bezoek bent geweest kun je ruim op tijd weer thuis zijn.

Jullie meest zinvolle advies is beperken van mensen met wie je afspreekt.
Tot je met oudjaar bij je 87-jarige schoonmoeder (1 contact is toegestaan) wil vieren.

Dan kan dit niet omdat je om 12u moet thuis zijn.
En de fles bubbels dus niet open kan trekken.

Het blijft gewoon een idiote maatregel. Vind ik na een half jaar nog altijd.

En hij blijft voorlopig dus ook "eeuwig" duren.
Of zo lijkt het toch.


Als je dan toch de jongerengroepen in de centrums wil raken roep dan een samenscholingsverbod uit voor alles wat bestaat uit meer dan 4 mensen bij elkaar.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-01-2021 20:27
Een dringend advies bezoek te vermijden/beperken zou zinvoller zijn. De mensen die het meest risico lopen ontvangen overdag en vroeg in de avond nog steeds makkelijk mensen. En de illegale feestvierders die laten zich niet tegenhouden omdat er nauwelijks handhaving is en de boetes veel te laag.
Daar geloof ik ook wel in ja, het nog meer beperken van bezoek. Ik denk dat er veel mensen zijn die er vanuit gaan zich aan de regels te houden, maar ondertussen toch veel contacten hebben. Elke dag 2 andere mensen bezoeken bijvoorbeeld, dan heb je over de week genomen veel wisselende contacten. Met bezoek thuis zal men de 1.5 afstand ook weleens vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
13-01-2021 20:30

Als je dan toch de jongerengroepen in de centrums wil raken roep dan een samenscholingsverbod uit voor alles wat bestaat uit meer dan 4 mensen bij elkaar.
Dat is er al, maar dat helpt blijkbaar niet. Mensen komen samen buiten het zicht van de politie, of ergens thuis, of op afgelegen plekken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
13-01-2021 20:33
Dat is er al, maar dat helpt blijkbaar niet. Mensen komen samen buiten het zicht van de politie, of ergens thuis, of op afgelegen plekken.
En dat zal met een avondklok niet anders worden.
Politie heeft al aangegeven niet te kunnen handhaven omdat ze veel te weinig personeel hebben en andere zaken prioriteit hebben.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
13-01-2021 20:38
En dat zal met een avondklok niet anders worden.
Politie heeft al aangegeven niet te kunnen handhaven omdat ze veel te weinig personeel hebben en andere zaken prioriteit hebben.
Ja dat weet ik, maar dan kunnen ze de alternatieven die zijn geopperd voor de avondklok dus ook niet handhaven en kunnen ze hooguit de dringende adviezen aanscherpen.

Of wel een avondklok en accepteren dat niet op alle overtredingen gehandhaafd wordt, dat kan ook.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-01-2021 20:27
Een dringend advies bezoek te vermijden/beperken zou zinvoller zijn. De mensen die het meest risico lopen ontvangen overdag en vroeg in de avond nog steeds makkelijk mensen. En de illegale feestvierders die laten zich niet tegenhouden omdat er nauwelijks handhaving is en de boetes veel te laag.
Laat ze die boetes eerst maar omhoog doen, voor ze het land hiermee nog verder ontwrichten voor brave mensen die al van alles doen om met steeds meer regels te leven.
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
13-01-2021 20:40
Laat ze die boetes eerst maar omhoog doen, voor ze het land hiermee nog verder ontwrichten voor brave mensen die al van alles doen om met steeds meer regels te leven.
Al maak je de boetes 10.000 euro, zolang de politie aangeeft niet te kunnen handhaven heeft dat geen enkele nut.
Plus een boete moet in verhouding tot de overtreding staan en dat doet het dus niet.
Ik zou het voor mijn moeder en schoonvader erg vinden als zij geen bezoek meer mochten ontvangen. Mijn moeder bijvoorbeeld is heel voorzichtig, maar zonder iemand op bezoek is het wel heel eenzaam voor haar.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
13-01-2021 20:43
Al maak je de boetes 10.000 euro, zolang de politie aangeeft niet te kunnen handhaven heeft dat geen enkele nut.
Plus een boete moet in verhouding tot de overtreding staan en dat doet het dus niet.
Al helemaal niet als je dus de jongeren niet vangt die elke dag blijkbaar "onzichtbaar" op straat lopen, maar dus wel die éne 40-jarige die per ongeluk op 't verkeerde uur op de verkeerde plaats is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
95 euro staat ook niet in verhouding tot de overtreding als je nagaat wat de gevolgen kunnen zijn en wat de rest van het land moet inleveren om hiervoor te compenseren. 10.000 euro is natuurlijk een heel overdreven bedrag, maar het zou wel hoger mogen zijn dan het nu is.

Verder worden er natuurlijk wel degelijk boetes uitgedeeld, het is niet dat ze op geen enkele overtreding handhaven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
13-01-2021 20:45
95 euro staat ook niet in verhouding tot de overtreding als je nagaat wat de gevolgen kunnen zijn en wat de rest van het land moet inleveren om hiervoor te compenseren. 10.000 euro is natuurlijk een heel overdreven bedrag, maar het zou wel hoger mogen zijn dan het nu is.

Verder worden er natuurlijk wel degelijk boetes uitgedeeld, het is niet dat ze op geen enkele overtreding handhaven.
Boetes voor iets dat ZOU KUNNEN gebeuren :facepalm:

Dus ook maar iedereen die in de auto stapt ook maar een boete geven want ze zouden wel eens kunnen botsen/door rood kunnen rijden/ enz enz enz
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
13-01-2021 20:44
Ik zou het voor mijn moeder en schoonvader erg vinden als zij geen bezoek meer mochten ontvangen. Mijn moeder bijvoorbeeld is heel voorzichtig, maar zonder iemand op bezoek is het wel heel eenzaam voor haar.
Dat kan dan toch voor 22.00 uur?
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
13-01-2021 20:48
Boetes voor iets dat ZOU KUNNEN gebeuren :facepalm:

Dus ook maar iedereen die in de auto stapt ook maar een boete geven want ze zouden wel eens kunnen botsen/door rood kunnen rijden/ enz enz enz
Niet voor in de auto stappen nee, maar als je veel te hard rijdt of geen gordel draagt kan je wel een boete krijgen, niet pas als je daadwerkelijk een ongeluk krijgt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
newspaper schreef:
13-01-2021 20:49
Dat kan dan toch voor 22.00 uur?
Ah ja :facepalm: ben niet meer zo helder.
Alle reacties Link kopieren
Elena_ schreef:
13-01-2021 19:55
Dit is niet helemaal waar.. Ik ken helaas nu al een aantal personen die echt wel fit en gezond waren maar toch op de IC terecht zijn gekomen. En nu ook iemand die juist niet zo’n gezonde levensstijl heeft maar die heeft amper klachten. Het is heel gek hoe sommige zo ziek worden terwijl een ander amper klachten krijgt.
Ik werk op de Ic en heb werkelijk nog geen 1 patiënt gezien met COVID zonder onderliggende lijden en/of obesitas.
Ik baal voor mezelf en mijn vriend over de mogelijke avondklok.
Mijn vriend werkt in de horeca, heeft thuis gezeten voor corona, kookt nu voor de afhaal, heeft zijn vakantiegeld aan z'n baas gedoneerd om de toko daar overeind te houden, kon niet naar zijn familie in het buitenland, raakte zo depressief dat onze relatie erop klapte (nu net weer in orde) en de avondklok zou betekenen dat wij elkaar niet meer kunnen zien, want de afhaal stopt niet om 19 uur ofzo.

Als ik dan bedenk dat het is om oa feestende jongeren tegen te houden, maar dat er geen reet is gedaan aan Duindorp, en in Hulst recent plm 60 man aan het feesten waren zonder zelfs maar een boete... Dan heb ik het niet eens over het met voeten treden van het vuurwerkverbod, alle dingen die met de feestdagen gebeurd zijn... Echt ze kunnen nu m'n rug op. Maar als brave burger die zich al maanden netjes aan de regels houdt en méér dan dat, zul je zien dat daar toch weer de klappen vallen.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
13-01-2021 10:44
Vanaf 12 uur boeit me niet, dan lig ik toch in bed. Maar vanaf 8 uur zou ik niet blij mee zijn. Mijn man werkt ‘s avonds nogal eens, moet dan bij klanten langs. Dat wordt wel heel lastig dan. Kan vast opgelost worden met een formulier, maar toch. En ik wandel 2 keer per week in de avond met een vriendin. Dat is na het werk en vaak dus ook na 8 uur. Zou het wel echt heel vervelend vinden als dat niet meer mag.
En zo zijn er 17 miljoen redenen waarom er wel of geen avondklok zou moeten komen.
Ik zeg: Als wij van de zomer weer een terassje willen pakken, festivals willen bijwonen, en uit eten willen, dan moeten wij nu door de zure appel heen bijten, en niet zo zeveren .
Als er een avondklok komt dan zullen de winkels eerder open gaan en eerder sluiten, en zo valt er overal een mouw aan te passen.
Mocht er een avondklok komen dan mogen wat mij betreft alleen mensen met een cruciaal beroep de straat op, en de hond uitlaten doe je maar binnen een straal van een x aantal meters.

Gezeur😈
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
13-01-2021 21:01
En zo zijn er 17 miljoen redenen waarom er wel of geen avondklok zou moeten komen.
Ik zeg: Als wij van de zomer weer een terassje willen pakken, festivals willen bijwonen, en uit eten willen, dan moeten wij nu door de zure appel heen bijten, en niet zo zeveren .
Als er een avondklok komt dan zullen de winkels eerder open gaan en eerder sluiten, en zo valt er overal een mouw aan te passen.
Mocht er een avondklok komen dan mogen wat mij betreft alleen mensen met een cruciaal beroep de straat op, en de hond uitlaten doe je maar binnen een straal van een x aantal meters.

Gezeur😈
Dat hebben ze ons al 10 keer beloofd.

Maar vergeet die festivals sowieso maar al.
Teveel organisatie die nu al bezig zou moeten zijn.

En vergeet die terrassen en restaurants ook maar, want de helft is failliet.

En nog niet iedereen is gevaccineerd tegen de zomer.


Laat die appel dus maar heel en bespaar iedereen een avondklok.
Want die gaat weinig bijdragen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
13-01-2021 21:01
En zo zijn er 17 miljoen redenen waarom er wel of geen avondklok zou moeten komen.
Ik zeg: Als wij van de zomer weer een terassje willen pakken, festivals willen bijwonen, en uit eten willen, dan moeten wij nu door de zure appel heen bijten, en niet zo zeveren .
Als die garantie er zou (bijna) niemand er een probleem mee hebben maar we horen al ruim 9 maanden "Als we nu dit doen mogen we straks weer dat" zonder dat er ook maar iets weer mag.

Mensen trekken het uitzichtloze niet meer. Steeds meer mensen die hun baan kwijt raken, steeds meer zaken die failliet gaan, steeds meer psychische problemen onder jongeren en steeds meer eenzame mensen
e.j schreef:
13-01-2021 20:55
Ik werk op de Ic en heb werkelijk nog geen 1 patiënt gezien met COVID zonder onderliggende lijden en/of obesitas.
Eigen schuld dikke bult, had je maar niet zoveel moeten eten of een chronische ziekte hebben.
Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-01-2021 19:36
Leeuw zit een beetje te zieken. Laat Leeuw maar even.
Een beetje wel, waarom zou een wandeling met een hond anders zijn dan een wandeling alleen of hardlopen. Net als zoveel hier schrijven: wij werken beiden ruim 40 uur per week. Bijna van 8 tot 5 non stop calls etc. Vanaf 5 uur zoontje tot 7 uur. Dan snel eten en opruimen. Vaak hardlopen of wandelen wij nog even buiten alleen. Als we dan om 8 uur binnen moeten zijn dat schiet echt zijn doel voorbij hoor. Bezoek gaat toch wel komen. Net als veel vrienden hebben wij extra slaapkamer en badkamer dus dan blijf je toch logeren tot de volgende ochtend?
Met kerst en oud en nieuw hadden we nog een avondklok van 20-6 uur.
Veel mensen hier uit de buurt kregen of gingen op bezoek en bleven daar de nacht.
Het is amper te handhaven plus mensen doen vaak toch wat ze willen en negeren de avondklok.
Nu in deze regio de avondklok naar 18 uur is gegaan hoor je van meer mensen die zich er niet aan willen houden.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
13-01-2021 21:07
Als die garantie er zou (bijna) niemand er een probleem mee hebben maar we horen al ruim 9 maanden "Als we nu dit doen mogen we straks weer dat" zonder dat er ook maar iets weer mag.

Mensen trekken het uitzichtloze niet meer. Steeds meer mensen die hun baan kwijt raken, steeds meer zaken die failliet gaan, steeds meer psychische problemen onder jongeren en steeds meer eenzame mensen
Eens. Ik geloof er ook helemaal niet in dat zoiets 'echt' maar voor 3 weken zou zijn. Als ze zoiets eenmaal instellen, komen we er tijden niet meer vanaf vermoed ik.

Bovendien zie ik het nut er niet van in. Mensen gaan dan juist minder verspreid naar winkels, afhaalrestaurants en met het openbaar vervoer, waardoor het drukker wordt en mensen meer op elkaar geperst zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven