Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Avondklok

13-01-2021 10:31 3257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af waarom mensen zo tegen een avondklok zijn. Wat voor beperkingen hebben mensen dan? Ik kan mij voorstellen dat je dan bijvoorbeeld savonds niet meer de hond kan uitlaten. Maar wat nog meer?

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit of er een avondklok komt. Door de lockdown ben ik altijd thuis savonds omdat alles toch dicht is. Voor mij zou het dan geen impact hebben. Ik ben benieuwd voor wie dat wel zo is. Ik ga er van uit dat er een uitzondering komt voor mensen met een crusiaal beroep, die moeten natuurlijk naar hun werk kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Oei, vanaf 20:00 uur zou ik echt een straf vinden.
Wat vele anderen hier ook schreven, ik heb het echt nodig om s'avonds de boel achter me te laten (na een dag thuisscholing en tussendoor parttime werken)
Even joggen, op mijn gemak door de supermarkt, nog even een wandeling om mijn gedachten alle kanten op te laten gaan. Ik gedei daar goed bij, ga ook het liefst alleen.
We zullen ons wel weer aanpassen hoor, en ook vervelende situaties wennen uiteindelijk.
Maar,, ik zal het echt ontzettend erg vinden!
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
14-01-2021 08:54
:proud:

Mensen willen ook alleen strengere maatregelen voor anderen. Die lui waar ze de hele tijd op zitten te letten en met hun vingertjes naar zitten te wijzen zeg maar.
Precies dat. Iedereen moet zoveel mogelijk thuis blijven, dat advies geldt al maanden. Blijkbaar wordt dat onvoldoende gedaan. En niet alleen door jongeren. Bij de Regiotaxi waar voornamelijk ouderen gebruik van maken, merken we het ook. Zaten we in de eerste lockdown op 10% aan vervoer, nu zitten we op 50-60% tov van voor corona. Nu zijn medische contactberoepen wel open, maar die zijn zelden open in de avond en in het weekend. Op zondagmiddag zitten de busjes vol, daar helpt de avondklok ook niet voor. Wat ook zou helpen, is dergelijk vervoer aan banden leggen. Ook de risicogroepen zijn net mensen...
Huisarrest. Als het idee niet om te janken was, zou ik er hartelijk om moeten lachen.
Alle reacties Link kopieren
Pfff.. ik heb het nog nooit zo erg gevonden dat onze hond niet wil lopen.
Normaal loop ik elke avond, het liefst zonder hond want onze hond is een soort kompas dat de lijn strak trekt in de richting van de kortste weg naar huis.
Maar als de hond uitlaten straks de enige manier is waarop ik nog buiten mag komen.. ;)
Ben benieuwd hoeveel hardlopers je dan met hond gaat zien :P
Ik zie het al voor me.. zo snelle jongen in reflecterend hesje met zo'n korte pootjes teckel er achteraan :HA:
Alle reacties Link kopieren
laylalala schreef:
14-01-2021 10:45
Pfff.. ik heb het nog nooit zo erg gevonden dat onze hond niet wil lopen.
Normaal loop ik elke avond, het liefst zonder hond want onze hond is een soort kompas dat de lijn strak trekt in de richting van de kortste weg naar huis.
Maar als de hond uitlaten straks de enige manier is waarop ik nog buiten mag komen.. ;)
Ben benieuwd hoeveel hardlopers je dan met hond gaat zien :P
Ik zie het al voor me.. zo snelle jongen in reflecterend hesje met zo'n korte pootjes teckel er achteraan :HA:

Mijn honden gaan regelmatig uitgeleend worden vermoed ik.
Pindakaasjes schreef:
14-01-2021 10:57
Mijn honden gaan regelmatig uitgeleend worden vermoed ik.
Nee joh, je moet ze verhuren!
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand een linkje naar het omt advies over de avondklok? Kan het niet vinden
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
14-01-2021 10:57
Mijn honden gaan regelmatig uitgeleend worden vermoed ik.
Hondenuitleenservice, gat in de markt. Geen uitlaatservice meer nodig;-).
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je deze? Van de nationaal coordinator?

http://content1b.omroep.nl/urishieldv2/ ... ndklok.pdf

Die van het OMT moet nog komen als ik het goed begrijp.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
14-01-2021 11:11
Heeft iemand een linkje naar het omt advies over de avondklok? Kan het niet vinden
url staat in het nieuwsbericht https://nos.nl/artikel/2364282-avondklo ... 0-uur.html
Alle reacties Link kopieren
e.j schreef:
13-01-2021 20:55
Ik werk op de Ic en heb werkelijk nog geen 1 patiënt gezien met COVID zonder onderliggende lijden en/of obesitas.

Maar het gaat niet alleen om de IC maar om de hele druk van de zorg te ontlasten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een avondklok niet eens zo'n groot probleem (ik bedoel; als we daarmee het écht grote probleem kunnen oplossen....) Maar ik werk ook wel eens ná 20.00 (er even vanuit gaan dat het 20.00 zou worden). En ja, dan mag je wel buiten zijn natuurlijk, om naar huis te gaan. Maar ik zou me toch, soort van, continu op m'n hoede voelen. En "bang" zijn voor controle (hoe terecht het dan ook is dat ik buiten ben) en zo. Dát lijkt me echt een rotgevoel.
Laten we gewoon een avondklok doen zoals in Frankrijk. Vanaf 18.00 uur. Alles voor de veiligheid tenslotte.
Ik heb gelukkig wel wat omstandigheden mee, mijn kinderen gaan over de grens naar school en daar zijn de scholen open. Ga binnenkort ook starten met ander werk dat niet vanuit thuis kan. Ik spreek meestal overdag af en nadat de kinderen op bed liggen plof ik vaak op de bank. En nu met de geldende lockdown is er verder weinig te beleven.

Ik vrees wel voor man, die al bijna een jaar thuis werkt en overspannen is. Die heeft als enige verzetje momenteel dat hij wekelijks bij een vriend thuis gaat sporten. In het geval van de avondklok (als die vanaf 20:00u gaat gelden) is hij echt volledig aan huis gebonden. Dat gaat zijn mentale gezondheid geen goed doen en ben bang dat hij daardoor verder af gaat zakken. Dus ja, hier hebben we het er wel al over, voor het geval dat. Dan moeten we ruimte maken dat hij toch even die buitenlucht op kan zoeken.

Allemaal voor het grote doel, natuurlijk, maar met veel plezier kijk ik er niet naar uit.
JackyBee schreef:
14-01-2021 09:35
Huisarrest. Als het idee niet om te janken was, zou ik er hartelijk om moeten lachen.

Alles voor de veiligheid.
Tot we helemaal niet meer naar buiten mogen anders dan een uurtje per dag om boodschappen te doen.

Oh wacht nee. Dat is een complot.
Irish_Wasser_Woman schreef:
14-01-2021 11:35
Ik vind een avondklok niet eens zo'n groot probleem (ik bedoel; als we daarmee het écht grote probleem kunnen oplossen....) Maar ik werk ook wel eens ná 20.00 (er even vanuit gaan dat het 20.00 zou worden). En ja, dan mag je wel buiten zijn natuurlijk, om naar huis te gaan. Maar ik zou me toch, soort van, continu op m'n hoede voelen. En "bang" zijn voor controle (hoe terecht het dan ook is dat ik buiten ben) en zo. Dát lijkt me echt een rotgevoel.

Hoe laat die avondklok ook is, ik zal na die tijd op straat zijn vanwege mijn werk. Ik moet er echt niet aan denken om dan steeds staande te worden gehouden alleen omdat mensen het vertikken om afstand van elkaar te houden :O

Gewoon thuisblijven als je die luxe hebt.
Alle reacties Link kopieren
Deze lijkt me wel wat voor mijn kat:
Afbeelding
:biggrin:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Renske_ schreef:
14-01-2021 11:38
Laten we gewoon een avondklok doen zoals in Frankrijk. Vanaf 18.00 uur. Alles voor de veiligheid tenslotte.
Je maakt een grapje, toch?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje75 schreef:
14-01-2021 11:52
Deze lijkt me wel wat voor mijn kat:
Afbeelding
:biggrin:
Ja! Er staat: "uitlaten van een huisdier'.
Dit doet me denken aan die fret die aan een lijntje werd uitgelaten. Je kunt ook nog je hamster, minivarien of konijn uitlaten.
Niks mis met een beetje creativiteit in barre tijden :-D
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
14-01-2021 11:44
Hoe laat die avondklok ook is, ik zal na die tijd op straat zijn vanwege mijn werk. Ik moet er echt niet aan denken om dan steeds staande te worden gehouden alleen omdat mensen het vertikken om afstand van elkaar te houden :O

Gewoon thuisblijven als je die luxe hebt.
Nee, precies! Je kunt je natuurlijk afvragen of de politie (of BOA's) dat gaan controleren. Ik hoop dan maar dat het zoiets is als ID controle; alleen bij verdenking, of zo. Dus niet als je gewoon op je fiets rijdt (of auto) maar wel als je met een halve groep in een auto zit, of duidelijk in gezelschap of zo.
Julus schreef:
14-01-2021 11:55
Dit doet me denken aan die fret die aan een lijntje werd uitgelaten. Je kunt ook nog je hamster, minivarien of konijn uitlaten.
Niks mis met een beetje creativiteit in barre tijden :-D
Of een kek tuigje ontwerpen voor je wandelende tak...
Irish_Wasser_Woman schreef:
14-01-2021 11:55
Nee, precies! Je kunt je natuurlijk afvragen of de politie (of BOA's) dat gaan controleren. Ik hoop dan maar dat het zoiets is als ID controle; alleen bij verdenking, of zo. Dus niet als je gewoon op je fiets rijdt (of auto) maar wel als je met een halve groep in een auto zit, of duidelijk in gezelschap of zo.

Ik reis met ov voor mijn vitale functie en je wilt niet weten wat er allemaal nog in de trein zit. Grootouders met kleinkinderen, groepen jongeren, toeristen. Mensen zijn echt niet goed wijs.
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
14-01-2021 11:57
Ik reis met ov voor mijn vitale functie en je wilt niet weten wat er allemaal nog in de trein zit. Grootouders met kleinkinderen, groepen jongeren, toeristen. Mensen zijn echt niet goed wijs.
Sommige mensen lijken het echt niet te willen begrijpen of zo :roll:
Alle reacties Link kopieren
Voor mij persoonlijk zou het niet zoveel uitmaken. Het zou wat onhandig zijn, maar ik kom op het moment na 20:00 toch nauwelijks nog buiten (behalve om de hond even snel zijn laatste plas te laten doen).
Ik vind het wel een behoorlijke beperking van de vrijheid en een hele vergaande maatregel en ik begrijp best dat mensen dit te ver vinden gaan en er serieus moeite mee hebben.
Maar goed, ik vind mijn leven nu toch al behoorlijk beperkt, dus dit kan er ook nog wel bij. Het gaat voorbij...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven