Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, iedereen is er straks klaar mee! Deel 4

24-02-2021 23:47 2960 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. En ondanks lichte versoepelingen is er geen licht aan het einde van de tunnel. Integendeel, die kwal van een Rutte, zijn horrible sidekick De Jonge en hun walgelijke posse bestaande uit types als Van Dissel hebben het inmiddels over de derde golf alsof ze er voor betaald krijgen.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 4. Fuck Corona.

Hier vind je deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
25-02-2021 09:59
Ik vind het moeillijk hierop te reageren.

Mijn jeugd was een grote lockdown en daarom vind ik dat mensen niet moeten zeuren maar tegelijkertijd lees ik de verhalen en dan vind ik mezelf harteloos.
Herkenbaar.... :hug:
Mag ik aansluiten? Mijn omgeving wordt inmiddels helemaal gek van mij. Ik word gek van corona, sommige idiote maatregelen en de manier van berichtgeving in de media.

Ik wil niet meer volhouden en positief blijven. Ik wil gewoon een fucking beetje normaal leven. Vooral voor mijn kinderen. Bv, mijn kind heeft al bijna een jaar geen fatsoenlijk zwemles gehad. Moet het A diploma nog halen.
Waarom zijn de zwembaden niet gewoon open voor A zwemlessen? Dat moet toch veilig kunnen?
Straks verzuipen er een hoop kinderen omdat ze niet fatsoenlijk hebben leren zwemmen, maar gelukkig is opoe van 90 gered.....

Dank u voor dit podium :P
Alle reacties Link kopieren
Pyjamaheldin schreef:
25-02-2021 10:04
Mag ik aansluiten? Mijn omgeving wordt inmiddels helemaal gek van mij. Ik word gek van corona, sommige idiote maatregelen en de manier van berichtgeving in de media.

Ik wil niet meer volhouden en positief blijven. Ik wil gewoon een fucking beetje normaal leven. Vooral voor mijn kinderen. Bv, mijn kind heeft al bijna een jaar geen fatsoenlijk zwemles gehad. Moet het A diploma nog halen.
Waarom zijn de zwembaden niet gewoon open voor A zwemlessen? Dat moet toch veilig kunnen?
Straks verzuipen er een hoop kinderen omdat ze niet fatsoenlijk hebben leren zwemmen, maar gelukkig is opoe van 90 gered.....

Dank u voor dit podium :P
Dank u :-D

En meteen door de ballotagecommissie :yes:
Alle reacties Link kopieren
Amy_Santiago schreef:
25-02-2021 08:00
Dat klopt ja, die hebben natuurlijk vanwege het veevoer essentiële producten. Van het weekend er eens langsrijden! Bedankt voor de tip!
Ik weet niet waar je woont maar Hofstede Dier&Tuin in Den Haag is ook open, van de week ook een paar plantjes gekocht naast dingen voor mijn katten.
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
25-02-2021 10:02
Dat is ook naar, maar kun je nagaan hoe het is voor kinderen die het al kut hebben thuis. Dan is school een soort escape. En dat is weg.
ja daar heb je ook gelijk in, ik kon tenminste nog naar school

Ach het laat allemaal sporen na waar ik nu nog mee te kampen heb helaas
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
25-02-2021 08:16
Haha, ik zag gisteren nog een gedragswetenschapper op tv, die beweerde dat wandelen de nieuwe trend was en vast ook een 'blijvertje' na Corona. Mensen hebben het wandelen met een flesje drinken en wat lekkers mee, nu helemaal ontdekt! Gezond en goedkoop en blabla.

Toen zei ik iets soortgelijks tegen mijn man. Ik vond wandelen altijd wel leuk, maar nu heb ik een overdosis gehad en zodra alles weer open is ga ik máánden niet meer wandelen!
Dat brengt me op een :idee: (nieuwe doelstelling nodig): ik moet juist weer méér oefenen met wandelen, voelt als weer normaal leren lopen (na lange tijd rug/heupklachten): steeds een stukje verder tot ik weer easy lopend naar het centrum terras kan tegen de tijd dat die weer opengaan. Het vooruitzicht is dan :cheers: .Dan reken ik de terugweg maar ff als anderhalf keer zo lang, mocht ik niet in rechte lijn gaan op de terugweg. :$

Of is dat geen goed plan?
(ben bang voor mijn eigen neiging tot "inhaalgedrag": zodra het kán, zal ik gaan ook! Hoe houd ik mezelf vrijwillig wéér binnen/ van de straat en de hand op de knip als het straks na maanden huisarrest opeens allemaal weer mág en kán?! In dat opzicht ben ik eigenlijk altijd puber gebleven :$ en als vadertje Rutte de teugels laat vieren, heb ik geen stok achter de deur meer..laat mij vrij en ik ga los! @( )

En hij maar denken dat alleen jongeren B-) :cheers:

Enige wat mij nog enigszins tegen kan houden tegen die tijd is buitenshuis werken, want mooi weer en binnenzitten gaat bij mij gewoon niet samen :'(
En een eind wandelen in de natuur, alleen op een bankje, doe ik ook graag, maar niet in plaats ván, dus ook dan eindigt dat op een terras, waar reuring, gezelschap en gezelligheid te vinden is..

Daarom was mijn werk zo geschikt: had ik dat alles ook, maar dan aan de "goede" kant van de tap, zeg maar..
Ik las dat de horeca bang is voor een tekort aan personeel?!
Ik zou niet weten waarom, met zoveel jongeren en andere mensen die niet rond konden komen zonder hun baan of bijbaan, maar wie weet lóóp ik straks op terras, dat zou 2 vliegen in 1 klap zijn! :lightbulb:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
25-02-2021 08:12
:proud:
Ik kan inmiddels alle straten in een straal van 3 km rondom mijn huis uittekenen.
Doe me een blinddoek voor, zet me een paar kilometer verderop en ik loop zo naar huis.

Herkenbaar😂 ook met de fiets, we pakken de auto dan maar en gaan in een andere stad of wijk wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
25-02-2021 09:03
Ik niet. En voor agenten met flessen bekogelen heb ik al helemaal geen goed woord over. Ronduit asociaal.
Zó eens!

Ik ben zo extreem godvergeten klaar met alle idioten die zich schandalig en asociaal gedragen en corona aangrijpen als excuus of rechtvaardigheid om zichzelf als genetisch dieptepunt te manifesteren.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
FV: dank voor het nieuwe deel :cheer:

En wat gaat het alweer hard hier, als je ff niet oplet zijn we alweer 5 pagina's verder!
had je enig idee dat het zó storm zou lopen hier en zou voorzien in een behoefte?

Ik was zo idioot moe gisteravond, heb 9 1/2 uur geslapen :cheer2:

(wat ik al zei: ik kan blijkbaar op allerlei vlakken weinig meer hebben na al dat slome zitten en niksdoen van de donkere wintermaanden + de onderliggende stress en onzekerheid van komende tijd (werk/inkomen).

Beetje aktief en ik ben 's avonds total loss, alles wat je normaal op een dag kon verstouwen moet weer helemaal opgebouwd worden.

Maar: het uitzicht achter de laptop wordt wel mooi en weer lekker opgefrist, zo clean en wit dat je ervan schrikt, bijna een zonnebril nodig hahaha B)

Ramen en kozijnen zijn klaar (op de ruiten zemen na) en vandaag de vakkenkast afmaken, kan die zooi er weer in en lijkt het weer bewoonbaar hier :proud:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Westerpaviljoen schreef:
25-02-2021 10:20
ja daar heb je ook gelijk in, ik kon tenminste nog naar school

Ach het laat allemaal sporen na waar ik nu nog mee te kampen heb helaas
Herkenbaar :hug:
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
25-02-2021 08:07
Maar echt he Andersom, het is niet te geloven hoe tegenstrijdig veel maatregelen zijn. Je kan het toch ook niet serieus nemen.

Wat ik ook niet meer doe.

Van een Lock down, naar een knock down, mooier kunnen ze het niet maken.....


Murder on my mind trallalaaaa
:HA:

Dat vat het triest genoeg wel goed samen..

Wat ik erg vind, is dat sommige mensen vanwege op grote afstand wonen en/of risico's of hun werk hun gezonde en zieke ouders niet kunnen bezoeken, of andere dierbare familieleden..
Blijft zo'n raar idee dat je potentieel groot "gevaar" loopt of een "gevaar" zou kunnen vormen voor anderen.
Dat wil er gewoon niet in op eoa manier als je ook maar enigszins een sociaal wezen bent..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
25-02-2021 10:42
:HA:

Dat vat het triest genoeg wel goed samen..

Wat ik erg vind, is dat sommige mensen vanwege op grote afstand wonen en/of risico's of hun werk hun gezonde en zieke ouders niet kunnen bezoeken, of andere dierbare familieleden..
Blijft zo'n raar idee dat je potentieel groot "gevaar" loopt of een "gevaar" zou kunnen vormen voor anderen.
Dat wil er gewoon niet in op eoa manier als je ook maar enigszins een sociaal wezen bent..
Dan ga ik even ‘vloeken in de kerk’ nu!
*weg*
noglangnietjarig wijzigde dit bericht op 25-02-2021 10:59
Reden: Ikke is een watje
22.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En iedereen die met 10000 man in een park heeft rondgehangen.. als we over 2 weken om 19 uur binnen moeten zijn.. bedankt hoor..
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
25-02-2021 10:20
ja daar heb je ook gelijk in, ik kon tenminste nog naar school

Ach het laat allemaal sporen na waar ik nu nog mee te kampen heb helaas
Same here.
Het isolement wat ik in mijn jeugd heb ervaren en de eenzaamheid was achteraf gezien hartverscheurend. En hoewel ik naar school kon en godzijdank intellectueel nog werd uitgedaagd, was ook dat geen veilige plek voor me.

Toch kan ik het los zien van deze pandemie. Voor veilig gehechte mensen, in gezinnen met warmte, humor en aandacht zijn deze omstandigheden toch echt buitengewoon uitdagend. Laat staan voor de huishoudens waar het al niet zo soepel liep.
hanke321 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 10:59
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaja de Jehova's getuigen hebben een Corona proof manier gevonden: vaste nummers bellen in hun gemeente!

Had net een meneer aan de lijn (geen hond die mij meer op mijn vaste nummer belt), verwachtte een callcenter uit India of een bejaarde kennis, maar neen....en eerst dacht ik nog 'dit zal die hijger van vroeger wel wezen, hij gaat binnen 3 vragen over mijn lingerie beginnen'.... Neen. Hij wilde over God beginnen (en of ik al gered ben).

Dat gesprek duurde niet lang :proud:
petra123456 schreef:
25-02-2021 10:50
En iedereen die met 10000 man in een park heeft rondgehangen.. als we over 2 weken om 19 uur binnen moeten zijn.. bedankt hoor..
Beh. Dat riep iedereen ook toen de mensen vorig jaar massaal naar het strand waren gegaan en na Black Friday maar uiteindelijk waren die gebeurtenissen helemaal niet terug te zien in de cijfers.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
25-02-2021 11:00
Beh. Dat riep iedereen ook toen de mensen vorig jaar massaal naar het strand waren gegaan en na Black Friday maar uiteindelijk waren die gebeurtenissen helemaal niet terug te zien in de cijfers.
Pcies! Ik durfde er niet op te reageren...
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie trouwens ook dat je zo erg snakt naar sociale gelegenheden, maar wanneer je je nu in een drukke winkelstraat of druk park begeeft je ook ontzettend overprikkeld raakt omdat je het gewoon niet meer gewend bent?

Ben benieuwd hoe dat straks gaat als alles weer open gaat
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
25-02-2021 08:16
Ik denk dat het nog steeds bedoeld is om ouders zoveel mogelijk thuis te laten werken. Maar dat ze dat nu niet meer eerlijk erbij zeggen.
Veel van de maatregelen hebben een achtergelegen doel en dat is waarom ze zo onlogisch , onnodig en oneerlijk lijken zijn.

Die avondklok ook, het zou goed zijn als mensen 's avonds een ommetje maken, en het is ook helemaal niet bedoeld daarvoor, maar in te kunnen grijpen en groepen en rellers van de straat te houden in combi met die 1 bezoeker-regeling.
Omdat ze ervan uit gaan dat men overdag genoeg bezig is met leren/studie, werk, thuisonderwijs aan kinderen geven, boodschappen doen, koken, enz.

Maar wie verzint toch zoiets als 4 uur bij C&C? Winkelen met tijdsloten?
Winkels met beperkt aantal bezoekers per m2, net als vorig jaar, kon je riant een tuincentrum in met een boodschappenkar om te helpen afstand te houden, max aantal bezoekers binnen (en buiten daar). Dat kon en ging prima.

Ook die maatregelen zijn er volgens mij alleen maar om te voorkomen dat men massaal daarheen gaat, als andere deuren gesloten blijven..
En om het aantal "reisbewegingen" in te perken, waardoor nu iedereen naar dezelfde natuurplekken gaat om te schaatsen danwel wandelen.

Er zijn ook maar beperkt bankjes hier en daar (heb ik gemerkt omdat ik die nodig had tijdens het wandelen), en op drukke plekken zit iedereen alsnog naast elkaar op dat éne bankje of plekje waar je wél even kunt zitten met je ijsje of koffie.
Voor ouderen en anderen die niet goed ter been zijn nog een hele uitdaging, en dan mag je ook nergens naar de wc en wildplassen mag ook niet, zolang het alleen maar afhalen is.

Daar moet ik bij nadenken, als ik ga lopen.. toch maar de fiets dan?
En die oudjes verderop dan, met hun rollator op en neer naar een winkel?

Ik heb het idee dat het kabinet veel teveel uitgaat van een bepaalde doelgroep (jongeren en jonge gezinnen) óf ouderen die in een instelling zitten en sowieso al niet/ nauwelijks buiten komen.
Mijn exschoonvader van 96 staat nog midden in het leven, golft erop los, en gelukkig mag dat wel in de buitenlucht, maar kantine en wc zijn dicht..Koffie to go gelukkig wel, maar als je dan 4 uur op de baan eea moet ophouden..?
(zo ook bij andere sportkantines en wc's?)

Dus soms klinkt het allemaal zo leuk wat ze verzinnen, maar ook weer veel vanuit zichzelf geredeneerd en niet over nagedacht, als ze dat zelf niet ondervinden. Kunnen zich niet inleven in de onwerkbare en tegenstrijdige situaties die die regels danwel "versoepelingen" teweegbrengen.

Ga je bestellen bij een paar verschillende winkels die dichtbij elkaar liggen met allemaal een verschillende ophaaltijd, moet je 4x op en neer, en dat allemaal overdag, hoezo meer reisbewegingen? Of kan dat helemaal niet omdat mensen overdag buitenshuis/huis moeten werken en les geven.. Winkels open met eisen aan toegang zou afdoende moeten zijn, zou je zeggen, gewoon op je beurt wachten ipv op afspraak. Maar nee, dan gaan we vast "funshoppen".. B-)

Het lijkt zo krom allemaal, maar er zit heus wel logica achter, hm hm.. :bonk: :frusty:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
petra123456 schreef:
25-02-2021 10:50
En iedereen die met 10000 man in een park heeft rondgehangen.. als we over 2 weken om 19 uur binnen moeten zijn.. bedankt hoor..
Nou het was in mijn Vondelpark, ik woon er naast en loop er altijd met de hond. Dus ik wilde gisterenavond nog een rondje en stond ineens in een soort van festival. De sfeer voelde alleen helemaal niet vrolijk, het voelde dreigend en ik ben snel weer weg gegaan.
Vanochtend zaten bijna alle hekken dicht, alleen de 2 hoofdingangen waren open. Het park lag helemaal vol met glas en plastic en blik en een hele groep mensen was bezig met opruimen en schoonmaken.
Ik ben ook klaar met de lockdown maar dit maakt me ook verdrietig.
Ten eerste de zooi: neem gewoon je troep weer mee in plaats van alles in het gras te gooien. En ten tweede dat de hekken nu dicht zitten: daar heb je precies de verkeerden mee. De mensen die een rondje willen (hard)lopen of die door het park naar hun werk fietsen, die moeten nu allemaal om. De mensen die komen om te rellen en te feesten kunnen makkelijk alsnog de hoofdingang nemen.

Ik ga vanavond in ieder geval naar een ander park.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
25-02-2021 08:20
Wij gaan over drie weken verhuizen. Dan hebben we tenminste eens een ander rondje om het huis. ;-D
:rofl:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
MissPiglet schreef:
25-02-2021 08:22
Oh en tot overmaat van ramp heeft man per ongeluk decafé koffie meegenomen in plaats van gewone. HOE DAN!!! Je kunt tegenwoordig ook niemand meer om een boodschap sturen.
Oh, das wel een kardinale fout idd!!
Zonder echte koffie is het drama (geen sarcasme, het gebeurt me zelden, maar is absoluut noodzaak hier!) :hug:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Waarom wel met z’n allen in de supermarkt en niet in het tuincentrum.
Sommige dingen begrijp ik echt niet.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook zo ontzettend klaar mee!
Ik begrijp de logica achter bepaalde regels ook niet meer. En ik wil mijn best ook niet meer doen om het te begrijpen.

Gelukkig heb ik met mijn werkgever af kunnen spreken dat ik weer twee dagen per week naar kantoor ga. De meeste van mijn collega's werken nog thuis dus er is hier ruimte genoeg voor de mensen die echt naar kantoor willen. Zo fijn om weer eens wat andere mensen te zien en te spreken.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me trouwens serieus zorgen over de gezondheidstoestand van zoveel mensen met dat thuiswerken en geimproviseerde werkplekken. Bureaustoelen online bestellen op de gok: ook dat soort dingen moet je kunnen uitproberen, maar hoevelen werken op laptop op de bank/ keukenstoel enzo?

En (op een wandeling na, wat ook niet iedereen doet of overdag kan) dat noodgedwongen zitten en inaktief vermaak als netflix enzo?

Ik voorzie zoveel extra ongezondheid en die gevolgen worden pas later duidelijk (spreek oa uit ervaring), mensen die ter ontspanning dan maar meer zijn gaan snaaien, drinken, coronakilo's erbij, slaapproblemen, stress, irritaties bij teveel prikkels en op elkaars lip danwel te weinig prikkels en alleen/eenzaam, enz enz.

Voor alle mensen, jong en oud, ligt hun normale leven op zijn kop, en hun normale uitlaatkleppen en "oplaadpunten" niet voorhanden.

Ik denk echt dat er voor de mensen die dit nog prima "trekken" en zeggen "niet aanstellen" gewoon niet zoveel veranderd is tov hoe ze normaal al leven?
Zelfs wel lekker vinden, dat eea niet hoéft.

(dat had ik vorig jaar nog aan het begin: lekker rustig, ff geen verplichtingen ook, nog geen geldzorgen, lekker in het zonnetje, genieten van de kleine dingen, zoals wanneer je vakantie hebt. Dingen doen waar je normaal niet aan toekomt).

Maar waar ik nu pas begin met mijn huis binnen opknappen hebben veel mensen dat vorig jaar al gedaan. En hun tuin erbij. En dan houdt het wel zo'n beetje op, na langere tijd, en gaat het steeds zwaarder wegen, met evt nog je werk en de dagelijkse routinedingen van het huishouden..

Ik denk dat heel veel burnouts in werkelijkheid bore-outs blijken te zijn (lijkt erop qua vermoeidheid, maar komt uit verveling, van te wéinig prikkels/ positieve uitdaging en voldoening.

Mensen die de inhoud van hun werk niet bijster uitdagend of leuk vinden, maar bijv juist klantcontact of leveranciers, diversiteit aan werkzaamheden, contact met collega's, interacties met scholieren en ouders, gewoon in allerlei beroepen met irl contact, of het forenzen, whatever wat het werk tóch elke dag anders en afwisselend maakte..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven