Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, ik ben er nog steeds zo vreselijk klaar mee 2

06-02-2021 21:19 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een heel topic vol geklaagd, gescholden, geraasd en getierd. Maar de lockdown duurt voort dus we zullen het nog vaak genoeg nodig hebben. Dit schreef ik in deel 1:

Ik zal niet de enige zijn na de opbeurende persconferentie (not!) van zo even. Ik ben toch zo ongelooflijk klaar met die kut lockdown en nog veel erger klaar met die stomme Mark Rutte en die afschuwelijke Hugo de Jonge.

Zo, dat moest ik even kwijt.

Raas, tier, vloek, klaag en fulmineer hier ook even lekker van je af. Het lucht- een heel klein ieniemini beetje - op.

coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Mondkapjes, tja, heb een test daarover bij Kassa gezien, hoe het aan alle kanten juist erlangs ging. Tel daarbij op het massaal verkeerde gebruik ervan, sluit niet aan, mag niet nat worden ook, schijnveiligheid en mensen denken dan zelf ook beschermd te zijn en toch dichter bij elkaar te kunnen staan.

Je kunt volgens mij nog beter achter iemand staan met mondkapje dan ernaast, gaat zo opzij want die dingen sluiten helemaal niet aan.
De enige die wél effect scoorden waren de medische, maar die werden juist verboden: iets wat helpt mag natuurlijk niet he. Was dat eerst nog begrijpelijk vanwege de tekorten waar ze écht nodig waren in de zorg, en dat al niet geregeld kon worden door grote wereldwijde vraag, later had dat toch anders kunnen zijn?

Als je de soms onnavolgbare redenaties van de overheid volgt zou je het ook kunnen omkeren, haha: sinds mondkapjes op 1 dec verplicht werden steeg het aantal nieuwe besmettingen meteen enórm tot hoge pieken! Levensgevaarlijk dus, die dingen!
(elke keer zijn de argumenten van "kun je nagaan hoe erg het was geworden zónder die maatregel").

Net als dat de kans om thuis besmet te worden het hoogst was: levensgevaarlijke plek dus, thuiszijn! Dan zou je ook kunnen zeggen: dáár loop je de meeste kans, dus ga vooral niét naar huis!

En dan wordt ook zomaar besloten dat die 2e prik best ook pas na 6 weken kan ipv de 3 weken, zoals het getest is en de fabrikant voorschrijft..
Op de gok dus.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
06-02-2021 23:31
Als je iets moet ophoesten moet je thuisblijven.
:rofl:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Je kan natuurlijk mensen ook gewoon gaan verplichten om thuis een mondmasker te dragen :-D.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
RockOla schreef:
06-02-2021 23:35
Worden we nou ook verneukt met de beloofde 20/30 cm?? Ik zie nog geen vlokken hier.

Nou dat. Het sneeuwt hier al sinds half negen en er ligt nog bijna niks.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
06-02-2021 23:40
Nou dat. Het sneeuwt hier al sinds half negen en er ligt nog bijna niks.
Dat idiote virus is die sneeuw natuurlijk ook gelijk aan 't opvreten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
En straks krijgen we ook nog bloedsneeuw, mijn haar is knetterstatisch en dus loop ik als een vogelverschrikker rond. Ik kan zo meedoen in een horrorfilm. Kind 'logeert bij mij in bed, hoop dat hij zo niet wakker schrikt haha.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
06-02-2021 23:23
Story of my life tegenwoordig. Lig om de haverklap op de bank te pitten alsof ik 83 ben.
Ben het hele jaar al moe 's avonds.
Ben nog wel een avondmens.
Ingekakt, val nog net niet niet in slaap al vanaf na het avondeten, maar daar is ook alles mee gezegd :zzz:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
:yes: een moppertopic ipv telkens maar blijmoedig de maatregelen moeten begrijpen en accepteren voor het grote geheel.

Ik ben er helemaal klaar mee!! Alle leugens, halve waarheden, gedraaikont, het OMT, Rutte, Gommers, vaccins die niet komen..... :thunder:
Alle reacties Link kopieren
Wat is bloedsneeuw, Voornu?
Hahaha, dat zal schrikken zijn idd, behalve uitgroei ook nog statisch ja, bij mij vooral bij vorst, slap haar dan ook.
Zit zeker ook geen model meer in, inmiddels?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
ff chillen nu, gedachten afleiden van corona.
Truste iedereen! :zzz:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
RockOla schreef:
06-02-2021 23:35
Worden we nou ook verneukt met de beloofde 20/30 cm?? Ik zie nog geen vlokken hier.
Zijn vast mannen
Leven en laten leven :)
Alle reacties Link kopieren
.
despierta wijzigde dit bericht op 10-02-2021 18:25
99.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeej, paar uur niet gekeken en opeens alweer een deel 2!
Ben echt blij met dit topic, nooit gedacht dat ik ooit nog eens in een kletstopic verzeild zou raken maar hier voel ik me echt thuis. Herkenning in zoveel dingen, en gewoon ongegeneerd zeiken en klagen zonder een vermanend "als we maar niet ziek worden/nog even volhouden/we doen dit samen"etc.etc. Heerlijk!
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
06-02-2021 23:56
Jeej, paar uur niet gekeken en opeens alweer een deel 2!
Ben echt blij met dit topic, nooit gedacht dat ik ooit nog eens in een kletstopic verzeild zou raken maar hier voel ik me echt thuis. Herkenning in zoveel dingen, en gewoon ongegeneerd zeiken en klagen zonder een vermanend "als we maar niet ziek worden/nog even volhouden/we doen dit samen"etc.etc. Heerlijk!
Bedankt voor je tip van de Shiraz! Door de soep gedaan en nog twee glazen gedronken en was erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
06-02-2021 23:58
Bedankt voor je tip van de Shiraz! Door de soep gedaan en nog twee glazen gedronken en was erg lekker.
Mooi! Vind ik echt leuk om te horen :) !
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
07-02-2021 00:00
Mooi! Vind ik echt leuk om te horen :) !
Wil deze wel vaker drinken. Was ook zeker niet te zwaar, maar moest wel stoppen na twee glazen :proud:
Ik heb net een geweldige film gekeken. Als je Videoland hebt ( Netflix zal hem ook wel hebben: the theory of everything. Over het leven van Stephen Hawking. Heel erg mooi!

Hond net uitgelaten en het is al best wit. Wel fucking koud door die wind.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
06-02-2021 23:41
Dat idiote virus is die sneeuw natuurlijk ook gelijk aan 't opvreten.
:HA:
Haha ik moet zo lachen hier! Zo lekker om hier van je af te kunnen schrijven en lekker negatief mag zijn.
Soms (oké vaak) wil ik niet redelijk zijn over deze rottijd! :-D
Alle reacties Link kopieren
Despierta schreef:
06-02-2021 23:55
Die opmerking kan ik écht niet uitstaan. Want hoe weet je dat dan zo zeker? Er is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor dat statement. En inderdaad, overal waar de mondkapjesverplichting is ingevoerd, zijn de besmettingen gestegen.
Het slaat echt helemaal nergens op. En daarbij komt dan het psychologische effect. Die kleredingen laten zien: Alle andere mensen zijn potentieel gevaarlijk!! Jullie vinden het leuk om naar de Kruidvat te gaan maar ik vind het afschuwelijk. Mensen zien elkaar niet meer, letterlijk. Misschien ben ik wel bekenden tegengekomen maar mensen zijn alleen maar bezig met elkaar ontwijken en met dat ding voor je gezicht kun je ook niet non-verbaal met mensen communiceren. Je kijkt letterlijk andere mensen niet meer aan.
Helemaal eens.
Met alles.
Het is zó'n belangrijk deel van de identiteit wat nu verborgen moet.
Ik snap echt niet dat de meerderheid voor invoering gewoon riép om die ondingen.
Heb me tot het laatste moment verzet.

Ik herken mensen niet en zwaai dus naar niemand, loop ze zo voorbij.
zelf heb ik blijkbaar maar een klein hoofd, want het masker zit elke keer tot halverwege mijn ogen.
Dus ik moet dat ook elke keer omlaag trekken.
En dan nog zie ik in de hoeken links- en rechtsonder niks, rijd zo met mijn winkelkarretje ergens tegenaan in een gangpad.

Ik ga vrijwel geen winkel meer in, behalve de supermarkt.
En gelukkig doen de meesten buiten dat meteen af, en zien we als kennissen elkaar op straat en plein dan tenminste nog zonder.
Afgelopen week op de markt nog met een paar koffie to go gedronken en bijgekletst, dat was even een verademing! :)
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Slapen jullie ook zo slecht? Ik ben 's nachts soms wel 2x wakker. En dan 's morgens brak. Dat totale gebrek aan inspanning maakt niet moe, maar lamlendig.
Er is al een ongeluk gebeurd met een vrachtwagen. Ik vrees dat we meer van dit soort berichten gaan lezen.
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
07-02-2021 00:07
Helemaal eens.
Met alles.
Het is zó'n belangrijk deel van de identiteit wat nu verborgen moet.
Ik snap echt niet dat de meerderheid voor invoering gewoon riép om die ondingen.
Heb me tot het laatste moment verzet.

Ik herken mensen niet en zwaai dus naar niemand, loop ze zo voorbij.
zelf heb ik blijkbaar maar een klein hoofd, want het masker zit elke keer tot halverwege mijn ogen.
Dus ik moet dat ook elke keer omlaag trekken.
En dan nog zie ik in de hoeken links- en rechtsonder niks, rijd zo met mijn winkelkarretje ergens tegenaan in een gangpad.

Ik ga vrijwel geen winkel meer in, behalve de supermarkt.
En gelukkig doen de meesten buiten dat meteen af, en zien we als kennissen elkaar op straat en plein dan tenminste nog zonder.
Afgelopen week op de markt nog met een paar koffie to go gedronken en bijgekletst, dat was even een verademing! :)
Zo herkenbaar haha!
Toen de action nog open was (de goede oude tijd) struikelde ik keihard over een doos die in het gangpad stond.. dacht dat ik gewoon een grote neus heb ofzo waardoor ik minder zie met mondkapje! Want mensen kijken me heel raar aan als ik dat zeg..
Alle reacties Link kopieren
Waar is de sneeuw... Het moet verdomme wel gaan sneeuwen nu ik een slee en snow boots heb gekocht. Er is hier serieus nog geen vlokje gevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap heel slecht. Voornamelijk veroorzaakt door opvliegers maar nu sinds een jaar crisis nog slechter. Ik slaap niet in. Als ik rond 12 uur, half 1 naar bed ga lig ik zeker tot 3 uur wakker. Gestoord word ik ervan. Hoe moe ik ook ben, ik val niet in slaap.
En als ik dan eindelijk slaap, word ik regelmatig weer wakker drijvend in het zweet omdat ik weer zo'n klote opvlieger heb.

Neem zo nu en dan een quetiapine 12,5 mg op advies van een van de psychiaters op mijn werk en slaap dan binnen een uur in, heel snel dus voor mijn doen. Na de hele week slecht te hebben geslapen neem ik er vanavond weer een.
...
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-02-2021 00:05
Ik heb net een geweldige film gekeken. Als je Videoland hebt ( Netflix zal hem ook wel hebben: the theory of everything. Over het leven van Stephen Hawking. Heel erg mooi!

Hond net uitgelaten en het is al best wit. Wel fucking koud door die wind.
Ben jaloers!
Niet dat je nog naar buiten "moet" door de kou om uit te laten, wel dat het kán/mag.
Ff frisse neus halen.
Als die sneeuw eenmaal ligt is het 's avonds vaak zo mooi, wordt het niet helemaal donker, en dan lopen in de sneeuw heeft wel wat.

Jaren hondjes gehad, Yorkies, en die waren helemaal uitgelaten blij, dol op sneeuw, ook al kleefde dat in hun vacht als ijsbolletjes en moest ik ze na afloop met de handdoek afdrogen tot het gesmolten was.
Ondanks kattenbak laat mijn kater zichzelf uit en heb ik die net afgedroogd, ik weet niet wat ie van de sneeuw vindt.
Heb hem er niet over gehoord :cat:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven