Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, ik ben er nog steeds zo vreselijk klaar mee 2

06-02-2021 21:19 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een heel topic vol geklaagd, gescholden, geraasd en getierd. Maar de lockdown duurt voort dus we zullen het nog vaak genoeg nodig hebben. Dit schreef ik in deel 1:

Ik zal niet de enige zijn na de opbeurende persconferentie (not!) van zo even. Ik ben toch zo ongelooflijk klaar met die kut lockdown en nog veel erger klaar met die stomme Mark Rutte en die afschuwelijke Hugo de Jonge.

Zo, dat moest ik even kwijt.

Raas, tier, vloek, klaag en fulmineer hier ook even lekker van je af. Het lucht- een heel klein ieniemini beetje - op.

coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Despierta schreef:
07-02-2021 00:27
:hug:
In slaap vallen lukt mij vaak ook niet. Ik heb ook last van opvliegers en moet sowieso 2x per nacht m'n bed uit om te piesen. En 's ochtends ben kapot en wil ik blijven liggen.
Echt zo naar he. 's Ochtends slaap ik altijd prima dus ik voel me echt nog in een soort van coma als de wekker om 8.30 u. gaat en heb dan heel veel moeite met opstaan.
Morgen gelukkig geen wekker en hopelijk knock out door mijn pil. En als ik dan wakker word ligt er 3 meter sneeuw :jump:
...
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
07-02-2021 00:25
Vervelend dat je zo slecht in slaap komt.
Hier ook in de overgang.

Ook geen aanrader natuurlijk, maar ik neem nu echt dat slaapmutsje wel :cheers:
De kwaliteit van de slaap is dan minder, maar ik ga er meestal toch laat in ook al ben ik al veel eerder moe, en als ik mijn kussen raak val ik dan iig als een blok in slaap.
Ik word wel soms eerder wakker dan ik zou willen, ook opvlieger, maar na minstens 6 uur geslapen te hebben.
Meestal haal ik de 8 uur slaap wel.

Maar ja, mijn ideale ritme was altijd half 2- half 10 dus ik denk dat ik ook niet in slaap val als ik om 12 u ga slapen.
Ik zal het eens uitproberen.
Ik weet niet hoe laat jij op moet, maar misschien toch eens later erin proberen?

Wens je een fijne nachtrust vannacht dan, ff inhalen!
Lief dat je meedenkt maar ik ga er altijd al vrij laat in (ergens tussen 1 en half 2), als ik nog later ga lig ik tot 4 of 5 uur wakker.
Been there done that, got the sweaty t-shirt ;-D
Slaap lekker voor straks!
...
Alle reacties Link kopieren
.
despierta wijzigde dit bericht op 10-02-2021 18:28
97.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
07-02-2021 00:27
Ik slaap ook slecht. Heel veel moeite met inslapen en dan vervolgens 2/3 keer wakker.
Vannacht voor het eerst sinds tijden weer goed geslapen. Viel snel in slaap en werd pas voor het eerst om 10:00 uur wakker vanmorgen. Kon ik ook wel goed gebruiken.

Wat waait het hard zeg! Hoor zo de wind tegen het huis beuken.
Ja hier stormt het ook echt en gaat nu wat harder sneeuwen.
Hopelijk slaap je vannacht weer zo goed. Dat zou toch goddelijk zijn.

Ik ga zo nog even een klein rondje lopen (verwacht geen agent die opeens in mijn nek staat te hijgen met een boete in het midden van een bollenveld), een pil erin gooien en hopelijk heerlijk ronken.
...
De combi corona en overgang is niet de meest ideale. Godskanonne. Alle ellende in 1x door onze strot geduwd.
En dan moet je dus weeeeeeer een dag thuis achter je laptop, doen alsof je blij en gemotiveerd bent terwijl je amper uit je doppen kunt kijken. Naar je eigen bleke kop met wallen moeten kijken tijdens calls. Rondjes lopen in en om huis en dan nog de mentale rondjes in je hoofd. Het is als een neverending doolhof. Alsmaar navelstaren/ muur staren, hele dagen hetzelfde uitzich(loze).

Gekmakend. Je kunt niet ontsnappen.
Hoe zou het komen dat men burnout/ bore out raakt?
Calamitycat schreef:
07-02-2021 00:31
Echt zo naar he. 's Ochtends slaap ik altijd prima dus ik voel me echt nog in een soort van coma als de wekker om 8.30 u. gaat en heb dan heel veel moeite met opstaan.
Morgen gelukkig geen wekker en hopelijk knock out door mijn pil. En als ik dan wakker word ligt er 3 meter sneeuw :jump:
Ik gun het je enorm! Ik kom 's avonds niet mijn bed in en 's morgens kan ik er ook amper uit komen. Hele ritme naar de filistijnen.
Despierta schreef:
07-02-2021 00:36
Voor wie al slapen gaat, welterusten. Wij gaan nog even een film kijken, denk ik.
:sleep:
Oh..noemen jullie dat zo😉
Alle reacties Link kopieren
Spot on, Julus!
Ik log ook standaard altijd 's ochtends 3 of 4 keer in met de verkeerde code. Kan het gewoon niet lezen in mijn mail omdat ik alle cijfers vaag of dubbel zie, zelfs met leesbril. Na 2 bakken koffie lukt het dan wel weer.
...
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-02-2021 00:39
Ik gun het je enorm! Ik kom 's avonds niet mijn bed in en 's morgens kan ik er ook amper uit komen. Hele ritme naar de filistijnen.
Zal inderdaad nog wat worden om ooit weer in het ritme te komen. Het lijkt me een drama wat heel lang gaat duren.
Net als deze hele fokking crisis dus eigenlijk.
...
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-02-2021 00:39
Ik gun het je enorm! Ik kom 's avonds niet mijn bed in en 's morgens kan ik er ook amper uit komen. Hele ritme naar de filistijnen.
Geen ritme is ook een ritme, is mijn motto :-D.
Zeker sinds Corona.

Waarom zou ik persé uit bed moeten als er toch niks staat te gebeuren?
En dat ik bij thuiswerkdagen met wallen achter mijn pc zit ziet geen mens.

En die 4 à 5 man op kantoor - als ik daar werk - moet ook maar tegen mijn wallen kunnen.
wissewis wijzigde dit bericht op 07-02-2021 00:43
19.39% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
😁

Jij logt tenminste nog in..ik kan me er soms niet toe zetten.
Wissewis schreef:
07-02-2021 00:41
Geen ritme is ook een ritme, is mijn motto :-D.
Zeker sinds Corona.

Waarom zou ik persé uit bed moeten als er toch niks staat te gebeuren?
En dat ik bij thuiswerkdagen met wallen achter mijn pc zit ziet geen mens.
True!
Maar het is niet goed voor ons. De structuur is ver te zoeken. Lamlendig is my middle name.
Het is nu fake it till you make it bij mij, als er pro activiteit wordt verwacht.
Calamitycat schreef:
07-02-2021 00:41
Zal inderdaad nog wat worden om ooit weer in het ritme te komen. Het lijkt me een drama wat heel lang gaat duren.
Net als deze hele fokking crisis dus eigenlijk.
Na een jaar weer in ons ritme😇
O gets! Straks gaan we natuurlijk allemaal films krijgen over corona. Waardoor je er alsnog mee doodgegooid wordt. Mark my words.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-02-2021 00:41
😁

Jij logt tenminste nog in..ik kan me er soms niet toe zetten.
;-D

Ja, ik werk met meerdere collega's uit een mailbox, dus het valt wel op als ik niet in zou loggen...
calamitycat wijzigde dit bericht op 07-02-2021 00:46
1.57% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-02-2021 00:44
Na een jaar weer in ons ritme😇
Zo snel al? :P
...
Alle reacties Link kopieren
Pluma, dank voor de tip, doe ik idd al.
Het ene goedkope mondkapje is het andere ook niet, had eerst van de Jumbo geloof ik, die beter aansloten ook, maar dan weer beide kanten wit, vond ik minder handig, dus daarna deze gekocht (AH).

Dames, wat erg eigenlijk toch wel dat we toch zoveel ongemakken maar moeten tolereren van die overgang. Daar wordt imo té makkelijk over gedaan, is "maar" een paar jaar van je leven, gaat wel weer over?!
Soms járen van je leven, en je weet niet eens hoe lang je nog te leven hebt :|

Als mannen dit hadden was er allang vanalles op gevonden!
Ik heb wel gelezen dat eetgewoontes/dieet invloed hebben en ben daar wel wat in aan het uitproberen momenteel, nu ik toch veel thuis ben elke avond kook.
Ben ook begonnen met progesteroncreme, 4 a 5 kilo kwijt en nu weet ik dus nog niet waar dat aan ligt, omdat ik tegelijk dingen veranderd heb.

Gelukkig hoef ik er 's nachts niet uit om naar de wc te gaan.
Want daarna zou ik ook uren wakker kunnen liggen,, zoals jij, FV: eenmaal (klaar)wakker is het moeilijk in slaap te komen.
Hoe houd je dat vol met je werk ook nog?!

Hier nu wel sneeuw die blijft liggen, op auto's en nu ook op straat.
En een aardige wind erbij.
Hopelijk slapen jullie daar juist lekker op!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Calamity, Hm ja das waar. Bummer.
Reactie op die gedeelde mailbox.
anoniem_380155 wijzigde dit bericht op 07-02-2021 00:50
48.31% gewijzigd
Calamitycat schreef:
07-02-2021 00:45
Zo snel al? :P
Niet zo optimistisch hey
Suzy65 schreef:
07-02-2021 00:46
Pluma, dank voor de tip, doe ik idd al.
Het ene goedkope mondkapje is het andere ook niet, had eerst van de Jumbo geloof ik, die beter aansloten ook, maar dan weer beide kanten wit, vond ik minder handig, dus daarna deze gekocht (AH).

Dames, wat erg eigenlijk toch wel dat we toch zoveel ongemakken maar moeten tolereren van die overgang. Daar wordt imo té makkelijk over gedaan, is "maar" een paar jaar van je leven, gaat wel weer over?!
Soms járen van je leven, en je weet niet eens hoe lang je nog te leven hebt :|

Als mannen dit hadden was er allang vanalles op gevonden!
Ik heb wel gelezen dat eetgewoontes/dieet invloed hebben en ben daar wel wat in aan het uitproberen momenteel, nu ik toch veel thuis ben elke avond kook.
Ben ook begonnen met progesteroncreme, 4 a 5 kilo kwijt en nu weet ik dus nog niet waar dat aan ligt, omdat ik tegelijk dingen veranderd heb.

Gelukkig hoef ik er 's nachts niet uit om naar de wc te gaan.
Want daarna zou ik ook uren wakker kunnen liggen,, zoals jij, FV: eenmaal (klaar)wakker is het moeilijk in slaap te komen.
Hoe houd je dat vol met je werk ook nog?!

Hier nu wel sneeuw die blijft liggen, op auto's en nu ook op straat.
En een aardige wind erbij.
Hopelijk slapen jullie daar juist lekker op!
Het hele traject kan volgens mijn huisarts 10 jaar duren. Ik ben inmiddels een jaartje of 4 onderweg en ervaar nu niet heel veel ongemakken meer. Of zou het minder opvallen omdat het coronagedoe erbovenop komt?

Wat doet die creme precies?
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-02-2021 00:37
De combi corona en overgang is niet de meest ideale. Godskanonne. Alle ellende in 1x door onze strot geduwd.
En dan moet je dus weeeeeeer een dag thuis achter je laptop, doen alsof je blij en gemotiveerd bent terwijl je amper uit je doppen kunt kijken. Naar je eigen bleke kop met wallen moeten kijken tijdens calls. Rondjes lopen in en om huis en dan nog de mentale rondjes in je hoofd. Het is als een neverending doolhof. Alsmaar navelstaren/ muur staren, hele dagen hetzelfde uitzich(loze).

Gekmakend. Je kunt niet ontsnappen.
Hoe zou het komen dat men burnout/ bore out raakt?
Oooo, ik had dit niet beter kunnen verwoorden.
Briljant!
Het is precies dat..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Kijk daar heb je het al. Ik praat tegen mezelf. Het is net het echte leven tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
07-02-2021 00:46
Pluma, dank voor de tip, doe ik idd al.
Het ene goedkope mondkapje is het andere ook niet, had eerst van de Jumbo geloof ik, die beter aansloten ook, maar dan weer beide kanten wit, vond ik minder handig, dus daarna deze gekocht (AH).

Dames, wat erg eigenlijk toch wel dat we toch zoveel ongemakken maar moeten tolereren van die overgang. Daar wordt imo té makkelijk over gedaan, is "maar" een paar jaar van je leven, gaat wel weer over?!
Soms járen van je leven, en je weet niet eens hoe lang je nog te leven hebt :|

Als mannen dit hadden was er allang vanalles op gevonden!
Ik heb wel gelezen dat eetgewoontes/dieet invloed hebben en ben daar wel wat in aan het uitproberen momenteel, nu ik toch veel thuis ben elke avond kook.
Ben ook begonnen met progesteroncreme, 4 a 5 kilo kwijt en nu weet ik dus nog niet waar dat aan ligt, omdat ik tegelijk dingen veranderd heb.

Gelukkig hoef ik er 's nachts niet uit om naar de wc te gaan.
Want daarna zou ik ook uren wakker kunnen liggen,, zoals jij, FV: eenmaal (klaar)wakker is het moeilijk in slaap te komen.
Hoe houd je dat vol met je werk ook nog?!

Hier nu wel sneeuw die blijft liggen, op auto's en nu ook op straat.
En een aardige wind erbij.
Hopelijk slapen jullie daar juist lekker op!
Dat maakt het wel heel knus in bed :)

Ben het helemaal met je eens v.w.b. de overgang. Er wordt zeker te makkelijk over gedaan, ook door leidinggevenden.
Want ja, je moet gewoon presteren ook al probeer je al maanden overeind te blijven met 3-4 uur slaap per nacht en als je een dagje wil bijtanken neem je maar gewoon vrij. Eigenlijk gun je dat soort types echt opvliegers, dan weten ze ook eens hoe het is. Om over de moodswings nog maar niet te spreken, en over de pijntjes. Ik lijk goddomme wel 187 jaar oud als ik 's ochtends uit bed moet komen. Enige wat er nog aan ontbreekt is een rollator.
He fijn, dit zeikt ook wel lekker weg zo! :D
...
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-02-2021 00:46
Niet zo optimistisch hey
Ik denk dat, tegen de tijd dat ik met pensioen mag, (nog ongeveer 10-12 jaar) ik het ritme wel weer te pakken heb ;-D
...
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-02-2021 00:44
Na een jaar weer in ons ritme😇
Man springt hier een gat in de lucht als ik eindelijk af en toe weer eens ten laatste om 2u in mijn bed lig :-D.


Ipv ergens tussen 4 en 6.
(En op die 2 buitenshuize werkdagen tegen half 4.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven