Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, ik ben er zo ontzettend klaar mee.

02-02-2021 19:54 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal niet de enige zijn na de opbeurende persconferentie (not!) van zo even. Ik ben toch zo ongelooflijk klaar met die kut lockdown en nog veel erger klaar met die stomme Mark Rutte en die afschuwelijke Hugo de Jonge.

Zo, dat moest ik even kwijt.

Raas, tier, vloek, klaag en fulmineer hier ook even lekker van je af. Het lucht- een heel klein ieniemini beetje - op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
02-02-2021 20:15
Ja, eens. Momenteel is het het middelbaar onderwijs waar ik woest over ben. Ik snap niet dat andere dingen versoepeld worden zonder dat het voortgezet onderwijs perspectief krijgt en dat niemand zich om die kinderen lijkt te bekommeren.
Vooral dit nu!!! Ik vind het echt voor iedereen ruk hoor, maar het VO lijkt echt nergens voor niemand prioriteit te hebben :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ongelofelijk klote, weer verlengd, en zo zal het blijven gaan.
Wat een zeikzooi, ik zie mijn pubers het echt steeds slechter krijgen, huilen en depressieve gevoelens meiden van 16 en 19, geen troela's, maar gewoon leuke meiden. En ik zie ze steeds somberder worden.
Ze liggen net als jij Tanteslankie best veel op bed of bank " want ja wat moet ik anders " de rek is er uit.

Ik red me wel, werk thuis,mis echt mijn collega's maar het is te doen, ik zie mijn vriend ook gewoon, ik ga voor de avondklok naar hem toe. Leuk hoe het allemaal gaat, allerminst. Kut zelfs, maar heb het meest te doen met de jeugd, die groep die zich houdt aan de maatregelen, maar die er nu echt wel aan onderdoor aan het gaan is.

Wat een wassen neus zeg, bestelde aankopen zelf ophalen, nou wauw zeg wat een geste.
Als ik iets bestel wil ik het bezorgd hebben en ga ik het dus niet zelf halen.
Wil ik het zelf halen, dan is dat omdat ik het product wil zien en voelen.

Maar hé kijk eens we hebben een versoepeling uhuh.

Po open super fijn, ware het niet dat mijn ex dus al sinds maart 2020 in een angststuip zit en hij onze 11 jarige het liefst thuis, wil les blijven geven, kan hij makkelijk hij heeft geen baan en geen leven.
Ik daarentegen kan kind echt niet helpen, hij zit op sbo, en daar waren de scholen een paar weken geleden al opengegaan, maar ex wilde het kabinet afwachten.
Nu wil hij de carnavalsvakantie ( 15/23 feb ) afwachten.

Eigenlijk is dat mijn grootste ergernis. Zijn opties? zoon ft bij mij als de scholen opengaan, of thuishouden en zelf lesgeven. Hier is zoon niet bij gebaat.

Verder wil verdomme gewoon weer uit eten, dagjes uit, weekendjes weg en met vakantie.
Ik wil leven, naar de bios, concert en spontaan met vrienden afspreken, elkaar gewoon zien zonder gedoe.

Ik wil geen mondkapje meer op blegh, wat een bespottelijke wereld als je om je heen kijkt iedereen met die lap voor, echt als het niet zo sick fusk was, zou het grappig zijn.

Woest ben ik, dat trekt wel weer bij, maar dit topic is om lekker even te zeiken en boos te zijn.

Dank FV voor het openen.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
02-02-2021 20:18
Ook zoiets ja. Van ellende en saaiheid slaap ik meer. Wat weer moe maakt. Ik ben totaal niet moe als ik naar bed moet want ik doe niks.
Ik slaap tegenwoordig effectief zo'n beetje 12 uur per dag op niet-werkdagen.

Wat moet een mens anders?


Ik ben overigens een nachtmens en da's momenteel best handig als man thuiswerkt.
Slaap ik van 5u 's ochtends tot 5u 's middags en loop ik hem tenminste niet in de weg.
wissewis wijzigde dit bericht op 02-02-2021 20:27
1.05% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
juliet64 schreef:
02-02-2021 20:21
Ik moet tegenwoordig om het minste geringste al janken en normaal ben ik echt niet zo. Ik ken mezelf af en toe niet meer. Maak me ook steeds meer zorgen om mijn zoon van 19 die steeds bozer en somberder wordt van de hele situatie. Kutzooi.
We leren een andere kant van onszelf kennen..niet de beste versie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat het VO, als het al open gaat in maart, tot de zomer met 1,5 meter zal zijn; dus dat is echt helemaal niks :cry:
Alle reacties Link kopieren
En dan elke keer dat godverseklotekutteringtyfus zoomen. Ik word er gék van.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
02-02-2021 20:16
Ja. Zelfs in mijn hoofd draai ik hetzelfde riedeltje af. Je zou haast ergens drama veroorzaken puur om wat nieuwe prikkels te krijgen. En nee, ik ga niet relschoppen.
Ik geloof dat ik zondag aan mijn moeder iets vertelde wat ik de week ervoor ook al had verteld. En ik had het denk ik ook al geappt. Heb ik vaker, dan wil ik iets vertellen maar dan weten ze het al.... ik weet niet eens meer wat ik app inmiddels. Ik heb maar twee onderwerpen :-?

Hoe zou het zijn om eens lekker hutje mutje tussen allemaal zweterige mensen in een kroeg te staan.... gewoon eens nieuwe gezichten te zien... dat lijkt me zo leuk!
Je kunt méér.
En dan ga ik nu alweeeeeeeeer een Valentijnsfilm kijken want: feelgood en coronafree. Om mezelf eraan te herinneren hoe fijn het leven kan zijn.
Geleend geluk.
Heerlijk een topic waar in je mag zeiken!
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
02-02-2021 20:27
En dan elke keer dat godverseklotekutteringtyfus zoomen. Ik word er gék van.
Ja! Zo eens!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
02-02-2021 20:21
Tja, ik snap dat klagen op Mark Rutte niet zo. Don't shoot the messenger

Als jij denkt dat hij slechts de messenger is, begrijp ik dat je het niet snapt.

Hij is niet slechts te messenger. Hij is de leider. Dan is het probleem..
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ik wissel tussen totale wanhoop en intense woede. Ik woon alleen, ik heb geen werk en geen inkomen en sinds een week of twee begint ook mijn totale inkomen voor dit jaar te verdwijnen. Ik kan met niemand knuffelen, ik kan nergens heen, ik verdien niks, ik vind het elke morgen moeilijker om mijn bed uit te komen: waarvoor in godesnaam?
Wissewis schreef:
02-02-2021 20:27
Ik slaap tegenwoordig effectief zo'n beetje 12 uur per dag op niet-werkdagen.

Wat moet een mens anders?


Ik ben overigens een nachtmens en da's momenteel best handig als man thuiswerkt.
Slaap ik van 5u 's ochtends tot 5u 's middags en loop ik hem tenminste niet in de weg.
Goede oplossing. Maar je wordt er wel duf van. Wat ook weer niet goed voelt. Maar ja. What else?
Ellerlilalinne schreef:
02-02-2021 20:29
Als jij denkt dat hij slechts de messenger is, begrijp ik dat je het niet snapt.

Hij is niet slechts te messenger. Hij is de leider. Dan is het probleem..
maar hij neemt de beslissingen niet in zijn eentje
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
02-02-2021 20:27
We leren een andere kant van onszelf kennen..niet de beste versie.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens, ik heb best kanten in mezelf ontdekt die ik waardeer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta achter de maatregelen. Ik ben docent in het VO en sta voor examenklassen. Hoe graag ik ook voor de klas sta, ik voel me niet veilig en niet fijn. Ik wil gewoon weer een normale wereld, een normaal leven! Gewoon normaal veilig aan alle klassen op school lesgeven in normale lokalen (ipv aula, gymzalen etc.) met leerlingen die echt wel voor een heel groot deel gemotiveerd zijn. Maar nu.... De leerlingen zijn niet meer gemotiveerd, ik ben mijn motivatie en enthousiasme voor lesgeven soms echt kwijt. Ik wil met m'n zoontje de deur uit kunnen, naar dierentuin, even lunchen, met m'n man uitgebreid uit eten, gewoon zoals vanouds op vakantie.

Maar aan de andere kant weiger ik om me eronder te laten krijgen door de situatie. Man en ik hebben beide gelukkig nog een baan, ik kan m'n sport nog doen, we zijn gezond, man is ingeënt. Heb de afgelopen twee dagen extra tijd gestopt in het voorbereiden van mijn (online) lessen, zodat ze interactiever zijn en qua onderwerpen wat meer aansluit bij belevingswereld van de leerlingen. Ik deed te veel op de automatische piloot. Hopelijk motiveer ik daardoor de leerlingen wat meer en krijg ik ook m'n plezier weer terug.

En dan hoop ik...... Ik durf het bijna niet te zeggen.... Maar ik hoop dat het zo rond juni/juli alles weet wat normaler is. Al is het maar zoals een tijd geleden. Restaurants open met maatregelen, zwembaden reserveren etc. Maar dan hebben we weer wat meer leuke uitjes om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
02-02-2021 20:29
Als jij denkt dat hij slechts de messenger is, begrijp ik dat je het niet snapt.

Hij is niet slechts te messenger. Hij is de leider. Dan is het probleem..
Ik ben vooral ook benieuwd naar jullie verkiezingen.

Ik ga dit jaar - als Belgje - die maar eens héél intens volgen :-D.
Bij gebrek aan beter.

Voor een deel van Nederland lijkt hij "de held van 't jaar", voor een deel moet niemand er nog van weten.
Benieuwd welk deel van Nederland wint.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik ben er ook erg klaar mee, en vind dat ze de middelbare scholieren overslaan.
Tegelijkertijd maak ik me ook wel zorgen, alles lijkt zo uitzichtloos.
tanteslankie schreef:
02-02-2021 20:23
Ik ben moe van dat passieve. Vroeg naar bed van ellende en niet kunnen slapen. Hopeloos... Ik heb gewoon doorligplekken van het vele liggen.
:O
Wel regelmatig keren en anders volgens dr. Vogel er gekneusde koolbladeren opleggen (vast wel in een verlaten moestuintje te vinden dus coronaproof )
tanteslankie schreef:
02-02-2021 20:27
En dan elke keer dat godverseklotekutteringtyfus zoomen. Ik word er gék van.
Ik weiger om te beeldbellen. Camera uit aub. Gelukkig vinden de meesten dat. Ik heb vaak niet eens zin om te bellen, kan het niet opbrengen.
Ik blijf me ook maar afvragen : hoe was het gelopen als er (zoals overigens begin 2020 de verwachting was) nog lang geen vaccin beschikbaar zou zijn? Waren we dan ook min of meer permanent in lockdown gebleven?

Ergens baal ik ervan dat die aanwezigheid van het vaccin het kabinet/de maatschappij lui heeft gemaakt om niet meer creatief te denken. Het is nu gewoon de boel op slot gooien en wachten tot men is gevaccineerd. Het had anders gekund en wat mij betreft ook gemoeten.
Ik kan niet eens alle reacties lezen. Zoveel frustraties!

Even serieus.. Elke keer die snertconferentie met 'oh het is zo erg en moeilijk'. Ja Duuh! Dit weten we nou wel. Pleur op met dat neppe standaard sentimentele gedoe en kom op met die maatregelen. Ik heb het niet eens meer afgekeken, wat een langdradige soepshit was dit zeg.

En die lach idd! Er valt niks te lachen Rutte! Gatver! Ik ken iemand die dit doet als die vindt dat die gelijk heeft. Zo'n vieze lach van 'ha! Ik ga jou even het tegenbewijs vertellen'.

Ja leuk voor jou! Maar ik ga niet stralen van jou lach.. Pleur op!

Dan die zogenaamde hoopvolle uitspraken. Elke keer creëer ik dan weer verwachtingen. Niet doen Ikkuz. Stop hiermee! En ja hoor ik kijk weer met volle hoop naar die lach. Nee! Misleiding. Eeeeelke keer.

Dan weer een avondklok, dan weer de scholen dicht, dan weer de winkels dicht, dan weer 3 personen op bezoek, dan weer 2.

Mensen houden niet van constante verandering en onvoorspelbaarheid. Geef niet steeds die hoop die er niet is.

Hopeloos!

Mensen zullen mij een zeur vinden, maar echt.. Die 5 dagen quarantaine. En dan testen. De kinderen willen niet meer testen. Hebben mij gesmeekt hiermee te stoppen. Het is gewoon een keer klaar.

Niet de lockdown, maar wel die constante wisselvalligheid. Dat is gewoon zuur!
Hugo de jonge en die grapperhaus zitten beiden in mijn allergiezone. Rutte gaat nog wel. Baudet kan ik ook niet verdragen.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet dat Rutte en de Jonge dit zelf maar bedenken. Kijk naar Duitsland, VK, België, Frankrijk. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. En gelukkig hebben we geen avondklok vanaf 18:00 uur, en geen plicht om je alleen max 5 km rondom je huis te mogen begeven. Geen nog strengere potloden die er in het VK aan zit te komen. Dit is wereldwijd. En alle overheden hebben een plicht om dit tot hun beste kunnen te doen. Het is niet dat wij in NL het alleen zwaar hebben he. En ja ik baal ook, maar het is zoals het is...En hopelijk komen we er snel vanaf.
Heel dubbel, als het moet houd ik dit nog wel een jaar vol, maar ondertussen ben ik er helemaal klaar mee. Ik verlang naar normaal.

Dat dingen weer gewoon door kunnen gaan zoals we ze plannen. Dat we geen limiet meer hebben op bezoek.

Maar ook...

Dat we geen rare wissels hoeven doen in de kopieerruimte. Ik eruit, collega erin, collega er weer uit, ik er weer in. (Ruimte is 1,5x2m. )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven