Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
12-04-2021 18:44
Oh hier zijn jullie... zat nog in het oude topic, ik ga hiernog even bijlezen.



Precies dit inderdaad... maar ook het alles alleen moeten doen ben ik ook zo klaar mee. Dat gevoel is echt heel sterk geworden, vind het gewoon echt niet meer leuk...

Gewoon niet even kunnen ventileren, ja dat kan misschien met vrienden of familie maar dat is toch anders. Voel me met vlagen echt wel heel leeg en alleen.

En tuurlijk heeft iedereen er last van maar als ik dan vanmorgen iemand op de sportschool hoor vertellen over haar vriend enz dan denk ik, jullie hebben elkaar nog. Ik overzie het soms ook even niet en dan moet je toch weer alleen je hoofd boven water zien te houden, terwijl soms wil ik gewoon een sterke arm om me heen en iemand die zegt dat het wel goed komt 🥺
Yesss en Appelientje: houd de moed erin, het is idd extra pittig in deze maffe tijden.
Houd vooral wél contact met die vrienden en familie, ook al is dat niet hetzelfde als een partner, het is toch heel veel waard merk ik, dat je toch even irl dat hart onder de riem gestoken krijgt van anderen (en andersom).

Ik vind het echt verschil maken sinds ik dat clubje kennissen/vriendschap heb en ook in levenden lijve zie.
Daar is ook 1 vrouw bij met een relatie die niet goed gaat en dan is het minder leuk met partner, als je elkaar in de weg zit en tegenwerkt.
Het is niet altijd een zegen of toegevoegde waarde, dus.

Mensen hebben altijd een fijne & gezonde relatie voor ogen, dat ze een steunende, begripvolle partner missen in het leven op wie ze kunnen leunen (en hopelijk andersom ook), maar veel relaties staan juist nu onder druk, als de omstandigheden tegenvallen en partners heel andere copingmechanismen hebben.

Ik had zelf vorig jaar een knipperlichtrelatie met iemand, en de fijne kanten wogen niet op tegen het lastige wat er ook aan vastzat.
Die knoop heb ik doorgehakt, het hakte er teveel in om ook nog met iemand anders rekening te houden die veel aandacht vroeg met zijn eigen issues en eigenheden.
Nu zie ik hem (na maanden niet) als kennis met onze gemeenschappelijke kennissen erbij, dat gaat relaxt en normaal/aardig/vriendschappelijk, dan denk ik weleens terug aan de fijne momenten samen, idd die arm om je heen, samen slapen enzo, de humor die er ook was, maar metéén erachteraan hoe ingewikkeld het óók was en hoeveel energie en gedoe het kostte.

Ik vind het nu relaxter, ook al heb ik nu dus een overdosis "me-time" en kan ik alle energie aan mezelf besteden.
Dat hoeft nou ook weer niet, haha, is ook teveel van het goede, daarom blij met dit clubje wat elkaar min of meer als een zelfgekozen warm familietje beschouwt (incl die arm om je heen).

Ex en onze kinderen ben ik ook close mee, maar die wonen op afstand, en zie mijn zus en beste vriendin regelmatig, maar daarnaast is het heel fijn om mensen dicht in de buurt te hebben (zo zijn we er voor elkaar, letten op elkaar en zorgen voor elkaar als iemand het ff nodig heeft).
Ik wens iedereen dat toe, in eigen omgeving., zoals we hier op dit topic ook herkenning en saamhorigheid vinden en elkaar een beetje opvangen..


:hug: :cheers: :high5:



:redrose: :there:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
12-04-2021 16:53
Laatst zei ook iemand tegen mij, het is wel lekker zo om niet naar die verplichte verjaardagen te hoeven..
Dat doe je jezelf aan toch .
Ja precies. Dat zei laatst ook een vriendin. Ik vond altijd al dat zij het veel te druk had omdat ze iedereen wilde pleasen (en ook heel sociaal is verder), dus dit verbaast me niet zoveel bij haar dat ze dat zegt. Maar zelf had ik hier geen last van. Ik ben kritisch in mijn vriendschappen en wat ik wel en niet doe. Dus de balans was prima. Dus dan valt het even vies tegen als je dan ineens niks meer kan. Verder hou ik ook van uitgaan ook al ben ik al 39, dus daar baal ik ook flink van. Zo’n zin om weer eens lekker te dansen en uit mijn dak te gaan. Ben al meer dan een jaar niet op stap geweest.
Alle reacties Link kopieren
Meerkat wat ontzettend rot allemaal voor je :hug:
Alle reacties Link kopieren
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... erwachting

:bonk:
Alle reacties Link kopieren
Nou dat klopt ook niet helemaal hoor. Ze gaven het voorbeeld van een sollicitatie. Dat je net moet doen alsof je niet bent aangenomen want dan komt de teleurstelling minder hard aan. Niet waar. Heb ik geprobeerd maar was altijd toch enorm teleurgesteld als ik het weer niet was geworden.
Teleurgesteld ben je toch wel. Als ze zeggen in mei of juni zijn er pas versoepelingen ga ik me ook totaal uitzichtloos voelen. Nee dat is echt niet beter.
Alle reacties Link kopieren
Klopt liggen op de IC is erger, maar er worden ook mensen psychisch kapot gemaakt door de valse hoop die het groepje ministers uitblert. Mensen die zelfmoord plegen of zichzelf verminken. Kinderen die zelfmoord plegen.
Alle reacties Link kopieren
cinneluv schreef:
12-04-2021 21:39
Klopt liggen op de IC is erger, maar er worden ook mensen psychisch kapot gemaakt door de valse hoop die het groepje ministers uitblert. Mensen die zelfmoord plegen of zichzelf verminken. Kinderen die zelfmoord plegen.
De wachtlijsten bij de GGZ zijn hoger dan ooit.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Enige "nuttige" wat ik vandaag gedaan heb is mijn kledingkast maar weer eens doorspitten, 2 zakken met echt verouderde kleding, miskopen en wat niet meer past of staat nu echt weggebracht naar de kledingbak. Ruimt weer lekker op.

Daarentegen ook ontdekt dat ik sommige bloesjes weer wél pas en kan combineren, en met een paar basics erbij eigenlijk wel lenteklaar ben.
En wat ik ook alweer nog had aan leuke lente- en zomerkleding van afgelopen jaren, dus weinig nieuws nodig heb, behalve een paar basics.

Na die pas-sessie en wegbrengen weer die pijn in mijn rug/bekken en dat was ik zóooo zat, ik had opeens zó'n zin in "funshoppen" en zó klaar mee dat dat niet spontaan kan!

Ja, ik weet het, onbelangrijk luxeprobleem, en bovendien moet ik zuinig aan doen, maar ben toch de HEMA in gestrompeld gelopen (zonder afspraak dus, alleen naam en telefoonnummer noteren) en binnen een kwartier een t-shirt en 2 vesten gescoord.

Alleszins betaalbaar en daar heb ik weer een hele tijd plezier van omdat ik dan ook weer kleding draag die nu maar ongebruikt in de kast hing te hangen.
(vesten zijn hier noodzaak vanwege overgangsgedoe: dan weer te warm en dan weer koud hebben enz enz).

Klein feelgood-oppeppertje richting lente, alleen al voor mezelf, zolang die dikke winterjas eroverheen moet en terrasjes ook qua temperaturen nog ver weg lijken.

Appelientje, kan me heel goed voorstellen dat je daar aan toe bent, hoor, ik ben dan wel fors ouder dan jij, en net zo, hoewel uitgaan is voor mij de laatste jaren vooral uit eten, gezellig borrelen in stamkroeg of op terras met bekenden.
En kleinschaliger festivals vind ik superleuk, maar dan om te werken in die sfeer en op die manier deel van uit te maken.

Het vrijblijvende van uitgaan vind ik fijn, spontaan wanneer je kan en zin hebt, niet (hoeven) afspreken, maar gewoon kijken wie er nog meer is/zijn.
Komen en gaan wanneer je wilt.
Meer mensen in 1 klap zien/ spreken.

Ik denk dat het nog wennen is, en ik het eerst maar vermoeiend vind als het (ooit weer) zover is dat het weer kan/mag..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
12-04-2021 21:42
De wachtlijsten bij de GGZ zijn hoger dan ooit.
Ik word daar verdrietig van. Vooral als kinderen en jongeren zelfmoord plegen. Zo jong en dan al geen andere uitweg zien. En ik word er ook verdrietig van dat er in de media amper aandacht aan wordt besteed.

Hier wil ik nog iets aan toevoegen. Al die ondernemers, horeca of winkel, die nu het water aan de lippen staat. Hoe gaan zij straks om met faillissement of sluiting? Niet iedereen kan daar even koelbloedig en rationeel mee omgaan. Sommige ondernemers zien het als hun levenswerk dat verdampt.
Alle reacties Link kopieren
cinneluv schreef:
12-04-2021 21:49
Ik word daar verdrietig van. Vooral als kinderen en jongeren zelfmoord plegen. Zo jong en dan al geen andere uitweg zien. En ik word er ook verdrietig van dat er in de media amper aandacht aan wordt besteed.

Hier wil ik nog iets aan toevoegen. Al die ondernemers, horeca of winkel, die nu het water aan de lippen staat. Hoe gaan zij straks om met faillissement of sluiting? Niet iedereen kan daar even koelbloedig en rationeel mee omgaan. Sommige ondernemers zien het als hun levenswerk dat verdampt.
Ja dat. Dat is intens verdrietig.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ook nog leuk nieuws

Op19 mei wordt de keizersnee uitgevoerd
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
12-04-2021 21:53
Ja dat. Dat is intens verdrietig.
+1.
Triest genoeg.
Er komen nog heel wat naweeen van deze op zichzelf al ellendige en onzekere periode..
Fysieke, mentale en praktische gevolgen, waar veel te weinig aandacht is voor, nu, omdat telkens alle ogen gericht zijn op corona-aantallen en dan hier en daar een "verdwaald" schrijnend verhaal in de media of een hoogleraar of eoa overkoepelende instantie die eens aan het woord komt over heel andere kanten aan dit hele verhaal.

Sommige mensen hebben echt geen idee wat er allemaal gebeurt achter de schermen bij anderen die er heel anders voor staan, jong en oud, buiten hun eigen leven/ bubbel, als er in hun omgeving en leven misschien niet veel veranderd is (hooguit wat ongemak)..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
12-04-2021 21:59
Ook nog leuk nieuws

Op19 mei wordt de keizersnee uitgevoerd
Oooo spannend voor jullie!
Je bent een grote lieverd, ik hoop dat alles naar wens zal gaan en jullie nog veel meer enorm gaan genieten van jullie gezin! :heart: :cheer2:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
12-04-2021 21:59
Ook nog leuk nieuws

Op19 mei wordt de keizersnee uitgevoerd
👍🏻
Alles komt goed, alleen de rest niet
cinneluv schreef:
12-04-2021 21:39
Klopt liggen op de IC is erger, maar er worden ook mensen psychisch kapot gemaakt door de valse hoop die het groepje ministers uitblert. Mensen die zelfmoord plegen of zichzelf verminken. Kinderen die zelfmoord plegen.
Dit is erg he. Ik heb hetniet snel, maar ik werd woedend toen ik dat stuk van rtl las. De zorgen die mensen hebben over hun ouders, hun kinderen, hun betsaanszekerheid, de toekomst van dit land, reduceren tot ‘jammer joh, weer geen biertje op het terras. kweek maar wat weerbaarheid.’

:pukey: :pukey:
Alle reacties Link kopieren
Oh ook zo apart: die Gezondheidsraad doet zelf wel aan onbewezen probeersels met het opschuiven van de 2e prik, dat dat prima kan naar 12 weken, terwijl de makers/leveranciers dus dat niet getest hebben hoe dat de werking beinvloedt.

Zoveel mensen die blind vertrouwen op "de" experts, maar die weten ook niet precies wat ze doen en zijn het niet met elkaar eens, stellen hun eerdere aannames ook bij.

En dat is logisch als het ook voor hun allemaal nieuw is, maar ik snap die mensen niet dat ze denken dat alles wat overheid, OMT en andere beleidsbepalers doen ook wetenschappelijk gestaafd is.

Als het om Corona gaat is er veel trial and error bij (en dat kan ook niet anders).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
12-04-2021 21:42
De wachtlijsten bij de GGZ zijn hoger dan ooit.
Ik sta er zelf helaas ook op. Kon na 4 weken terecht voor een telefonische intake, maar die was enkel om wat meer van mijn problematiek te weten te komen. Na het gesprek hoorde ik: we nemen na ongeveer 14 weken weer contact met je op :facepalm:

Ik vind mezelf echt niet zielig hoor. Maar goed gaat het niet en er moet wat gebeuren, dwanghandelingen worden steeds erger, ik slaap steeds minder. Dit kan zo niet langer.
Oh help nu gaat de boekenvoordeel ook nog failliet
Daar heb ik echt veel leuk hobbyspul vandaan.
Weer lege winkelruimte in winkelcentra er bij . Zij hadden ook de Free Record er bij in zitten.

https://retailtrends.nl/news/63984/boek ... sement-aan
Ik ben echt benieuwd hoe de winkelstraten er straks uit gaan zien.
Alle reacties Link kopieren
Oh kijk!! Nu hoor ik net op het nieuws iets, wat ik vorige week hier nog zei, maar wat door iemand werd weggewuifd.
‘Het kabinet wil dat je voor een dagje uit een negatieve test of vaccinatiebewijs kan laten zien. Dit zou dan blijvend zijn.’
Ze zijn echt hartstikke knetter knetter knetter gek geworden.
En als er meer mensen denken zoals ik, kan je er donder op zeggen dat er dus veel minder mensen naar dagjes uit gaan, en dat er dus nog veel meer bedrijven kapot gemaakt worden. Ja zo zie ik het echt; moedwillig een ander de vernieling in helpen.
Echt, waar zijn ze mee bezig?!?
https://www.nu.nl/coronavirus/6127368/s ... reken.html
Je had het hier over?
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
13-04-2021 09:07
Oh kijk!! Nu hoor ik net op het nieuws iets, wat ik vorige week hier nog zei, maar wat door iemand werd weggewuifd.
‘Het kabinet wil dat je voor een dagje uit een negatieve test of vaccinatiebewijs kan laten zien. Dit zou dan blijvend zijn.’
Ze zijn echt hartstikke knetter knetter knetter gek geworden.
En als er meer mensen denken zoals ik, kan je er donder op zeggen dat er dus veel minder mensen naar dagjes uit gaan, en dat er dus nog veel meer bedrijven kapot gemaakt worden. Ja zo zie ik het echt; moedwillig een ander de vernieling in helpen.
Echt, waar zijn ze mee bezig?!?
Echt he! Ik ga mijn Museumjaarkaart dus niet verlengen.
Het wordt steeds erger!
Zelfs voor in de buitenlucht een test!
Alle reacties Link kopieren
Krijg net een berichtje van een hele goede vriendin. Haar psychische klachten zijn zo erg geworden dat ze moet worden opgenomen. In de normale wereld zou ze binnen een week intern zitten. In deze wereld gaan ze kijken of ze misschien over 2 maanden plek hebben... Als je op het punt bent dat je moet worden opgenomen ben je op het punt dat je niet meer kán wachten. Bizar weer. En hoor je hier iets over in de media? Nee hoor, we moeten vooral ‘even volhouden’.

Overigens heb ik 3 vriendinnen, waarvan eentje nu dus moet worden opgenomen. Eentje is gestopt met studeren omdat ze het allemaal niet meer trekt in deze situatie en de derde staat ook op de wachtlijst (die 3 maanden duurt) voor een gesprek bij een psychiater. Allemaal hebben ze nu klachten doordat corona hun leven kapot maakt.
Ik ben bezig aan het bij lezen af en toe mik ik dit topic uit mijn lijstje.
Ik wens ieder veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Intie schreef:
13-04-2021 09:23
Krijg net een berichtje van een hele goede vriendin. Haar psychische klachten zijn zo erg geworden dat ze moet worden opgenomen. In de normale wereld zou ze binnen een week intern zitten. In deze wereld gaan ze kijken of ze misschien over 2 maanden plek hebben... Als je op het punt bent dat je moet worden opgenomen ben je op het punt dat je niet meer kán wachten. Bizar weer. En hoor je hier iets over in de media? Nee hoor, we moeten vooral ‘even volhouden’.

Overigens heb ik 3 vriendinnen, waarvan eentje nu dus moet worden opgenomen. Eentje is gestopt met studeren omdat ze het allemaal niet meer trekt in deze situatie en de derde staat ook op de wachtlijst (die 3 maanden duurt) voor een gesprek bij een psychiater. Allemaal hebben ze nu klachten doordat corona hun leven kapot maakt.
Wat erg dat kan toch niet zo doorgaan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven