Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Nooit verwacht 4 topics vol klagen. Ben weer aanwezig!
Alle reacties Link kopieren
Oké. De regels zijn er, versoepelingen uitgesteld tot nader orde. Das is vreselijk balen. Zelf trek ik het nog wel. Het is wat het is.

Maar mijn hart gaat uit naar de winkeliers, andere ondernemers en horeca die zo hard getroffen zijn. En de giganten spinnen overal garen bij.
En dan lees je in een ander coronatopic dat daar een helder licht zegt: O wat heerlijk zo! Lekker rustig in de winkels!

Niet aan de ondernemers van die winkels denken die het water aan de lippen staat.

Woest word ik daarvan! 😡
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
En: wat fijn, geen sociale verplichtingen meer.

Daar ben je nog altijd zelf bij. Ook zonder pandemie kun je dat een halt toeroepen.

Ik snap dat soort mensen niet.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ik kan ook wel een weekje extra zonder horeca. Was nooit een echte terraszitter. Lunchen wel leuk. Maar heb familie die een heel goed draaiende horecazaak draaide (zeker gezien de regio). Altijd moest je er reserveren, was nooit spontaan plek, altijd vol. Nu hebben ze gelukkig nog een broodjesbar, maar bij iedere versoepeling die voor de horeca die niet doorgaat, gaan mijn gedachten meteen naar hen toe. Vind het ondertussen zo sneu worden voor al die ondernemers, terwijl het gewoon veilig kan.
Alle reacties Link kopieren
Amy_Santiago schreef:
12-04-2021 13:36
Ik kan ook wel een weekje extra zonder horeca. Was nooit een echte terraszitter. Lunchen wel leuk. Maar heb familie die een heel goed draaiende horecazaak draaide (zeker gezien de regio). Altijd moest je er reserveren, was nooit spontaan plek, altijd vol. Nu hebben ze gelukkig nog een broodjesbar, maar bij iedere versoepeling die voor de horeca die niet doorgaat, gaan mijn gedachten meteen naar hen toe. Vind het ondertussen zo sneu worden voor al die ondernemers, terwijl het gewoon veilig kan.
Ja. De cijfers liepen op. De horeca was gesloten. Het is zo veilig als wat op 1,5 meter op het terras.
Mijn zoon zit in de horeca. En veel vrienden ook. Alles was super Corona proof vorig zomer. (Wat veel geld kostte!) Niemand raakte besmet.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Thanks, FashionVictim! :thumbsup:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
yasmijn schreef:
12-04-2021 13:39
Ja. De cijfers liepen op. De horeca was gesloten. Het is zo veilig als wat op 1,5 meter op het terras.
Mijn zoon zit in de horeca. En veel vrienden ook. Alles was super Corona proof vorig zomer. (Wat veel geld kostte!) Niemand raakte besmet.
Maar je mag wel verderop in het park zitten picknicken.
Leg dat eens met goed fatsoen uit.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
12-04-2021 13:42
Maar je mag wel verderop in het park zitten picknicken.
Leg dat eens met goed fatsoen uit.
Valt niet uit leggen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
yasmijn schreef:
12-04-2021 13:39
Ja. De cijfers liepen op. De horeca was gesloten. Het is zo veilig als wat op 1,5 meter op het terras.
Mijn zoon zit in de horeca. En veel vrienden ook. Alles was super Corona proof vorig zomer. (Wat veel geld kostte!) Niemand raakte besmet.
Toen in februari zich die lekkere temperaturen aandeden waren we bij het Drielandenpunt. Het krioelde er van de mensen, iedereen liep langs elkaar heen in de speeltuin, rijen zonder afstand bij de afhaalpunten, op elkaar geschoven op de beschikbare bankjes. Zonder enige handhaving of aansturing. Hoe dat door kan gaan en de horeca niet, dat begrijp ik dus niet. Voelde me er niet fijn bij.
Ik voel me veiliger aan mijn eigen tafeltje, op anderhalve meter afstand van anderen, met een check aan de deur. Van mij mogen ze zelfs een alcohollimiet handhaven, of een tijd. Na een uurtje weer wieberen, zoiets.
Meld. Ik ben nog niet uitgezeurd.
Alle reacties Link kopieren
Ja en dan die reacties jammer voor de horeca maar ze krijgen een steunpakket. Ja tuurlijk of dat genoeg is. Vriend van mij met een restaurant heeft zn huis verkocht en woont nu met zn vrouw en 2 kleine kinderen bij zn bejaarde ouders!
Maar als je dat in het Corona topic zou plaatsen wordt er gelijk gerelativeerd dat hij niet zo moet zeiken want hij heeft een dak boven zn hoofd en ligt niet doodziek op de IC.
Dat zijn 2 verschillende dingen!
Alle reacties Link kopieren
Amy_Santiago schreef:
12-04-2021 13:46
Toen in februari zich die lekkere temperaturen aandeden waren we bij het Drielandenpunt. Het krioelde er van de mensen, iedereen liep langs elkaar heen in de speeltuin, rijen zonder afstand bij de afhaalpunten, op elkaar geschoven op de beschikbare bankjes. Zonder enige handhaving of aansturing. Hoe dat door kan gaan en de horeca niet, dat begrijp ik dus niet. Voelde me er niet fijn bij.
Ik voel me veiliger aan mijn eigen tafeltje, op anderhalve meter afstand van anderen, met een check aan de deur. Van mij mogen ze zelfs een alcohollimiet handhaven, of een tijd. Na een uurtje weer wieberen, zoiets.
Dat precies.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
12-04-2021 13:49
Ja en dan die reacties jammer voor de horeca maar ze krijgen een steunpakket. Ja tuurlijk of dat genoeg is. Vriend van mij met een restaurant heeft zn huis verkocht en woont nu met zn vrouw en 2 kleine kinderen bij zn bejaarde ouders!
Maar als je dat in het Corona topic zou plaatsen wordt er gelijk gerelativeerd dat hij niet zo moet zeiken want hij heeft een dak boven zn hoofd en ligt niet doodziek op de IC.
Dat zijn 2 verschillende dingen!
Laat dat steunpakket nu lang niet voldoende zijn. Snappen ze ook niet.

Een vriendin van mij heeft een boetiek. Krijgt qua steun 1200 in de 3 maanden. Haar maandelijkse lasten zijn 7000.

I rest my case.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Met dit weer is ons werk trouwens kansloos.
Bleek vorige week al, maar nu helemaal.
Komt niemand buiten voor zijn/haar lol.

Was leuk geprobeerd, heeft eventjes iets opgeleverd, maar was van korte duur dus.

Tijdverspilling, als je er ook nog eens niks mee verdient @(
Dus weer wat anders verzinnen?!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ook even een kleine mopper, ik woon heerlijk in een landelijke omgeving net over de grens in Duitsland, dus que woonomgeving heb ik niks te klagen in deze corona-tijd.

Omdat Duitsland nu de uitslag van een negatieve-corona sneltest eist als je uit NL kom mag ik me nu twee keer in de week laten testen om naar te NL te kunnen voor werkafspraken en familiebezoek. Ik werk het grootste deel thuis maar moet toch af en toe de grens over. Gelukkig is het testen hier inmiddels goed geregeld en ben ik binnen een uur uit en thuis.

Mijn vriend woont in België en daar mag ik wel heen met een verklaring op eer en niet langer dan 48-uur verblijven, ik hoop dat dat niet ook nog gaat veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een bon van bol.com van €60 kerstpakket van werk). Die moet ik voor 1-9 besteden anders gaat het naar een goed doel.
Omdat ik weiger de giganten te spekken, gaat mijn bon naar het goede doel.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
12-04-2021 13:53
Laat dat steunpakket nu lang niet voldoende zijn. Snappen ze ook niet.

Een vriendin van mij heeft een boetiek. Krijgt qua steun 1200 in de 3 maanden. Haar maandelijkse lasten zijn 7000.

I rest my case.
Joh, ik ben 'daar' (Corona topic) vorige week weer in een discussie beland..... Die mensen leven in een hele bevoorrechte bubbel. In een bubbel waarin het inderdaad niet uitmaakt dat je nóg twee maanden niet het terras op kan of niet naar een museum. Ze vergeten dat die plekken ook eigenaren en werknemers hebben.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
12-04-2021 13:53
Laat dat steunpakket nu lang niet voldoende zijn. Snappen ze ook niet.

Een vriendin van mij heeft een boetiek. Krijgt qua steun 1200 in de 3 maanden. Haar maandelijkse lasten zijn 7000.

I rest my case.
Maar hé, de economie groeit hoor (not) :nooo: ik las ergens 3,5 %, is allemaal fakegroei, zolang de overheid er nog wat steun in pompt, maar mensen geloven dit soort berichtgeving en denken dat het wel meevalt allemaal.
Dát er nog zaken overeind zijn is niet door die ielige steunpakketten, (als je die al krijgt), maar te danken aan evt hun eigen zakelijke reserves en privévermogens te zien verdampen.

@(
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
12-04-2021 13:59
Maar hé, de economie groeit hoor (not) :nooo: ik las ergens 3,5 %, is allemaal fakegroei, zolang de overheid er nog wat steun in pompt, maar mensen geloven dit soort berichtgeving en denken dat het wel meevalt allemaal.
Dát er nog zaken overeind zijn is niet door die ielige steunpakketten, (als je die al krijgt), maar te danken aan evt hun eigen zakelijke reserves en privévermogens te zien verdampen.

@(
Juist. Je eigen geld verdwijnt als sneeuw voor de zon. Huis, auto, alles weg.

Verschrikkelijk.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Boira schreef:
12-04-2021 13:55
Ook even een kleine mopper, ik woon heerlijk in een landelijke omgeving net over de grens in Duitsland, dus que woonomgeving heb ik niks te klagen in deze corona-tijd.

Omdat Duitsland nu de uitslag van een negatieve-corona sneltest eist als je uit NL kom mag ik me nu twee keer in de week laten testen om naar te NL te kunnen voor werkafspraken en familiebezoek. Ik werk het grootste deel thuis maar moet toch af en toe de grens over. Gelukkig is het testen hier inmiddels goed geregeld en ben ik binnen een uur uit en thuis.

Mijn vriend woont in België en daar mag ik wel heen met een verklaring op eer en niet langer dan 48-uur verblijven, ik hoop dat dat niet ook nog gaat veranderen.
Ik woon zelf aan de Belgische grens en de burgemeester van het aangrenzende dorp heeft beloofd niet streng te controleren. We hebben dat papiertje ook op zak maar nog nooit meegemaakt dat te moeten laten zien. We tanken er ook nog gewoon. Ik denk zelf niet dat testen daar gemeengoed wordt. Tenminste, voor de grensgebieden. Misschien wel verder het land in.
Zou DE ook moeten doen. Het in de grensgebieden versoepelen. Er komt zoveel over en weer. Ik woon niet ver van het Designer Outlet en blijkbaar staan Duitsers daar ongewenst op de stoep. Dat is toch zo krom als een banaan dat ze wel hier mogen winkelen en alles mee terug mogen nemen aan besmettingen, maar o wee, als je je daar meldt zonder negatieve test!
Suzy65 schreef:
12-04-2021 13:55
Met dit weer is ons werk trouwens kansloos.
Bleek vorige week al, maar nu helemaal.
Komt niemand buiten voor zijn/haar lol.

Was leuk geprobeerd, heeft eventjes iets opgeleverd, maar was van korte duur dus.

Tijdverspilling, als je er ook nog eens niks mee verdient @(
Dus weer wat anders verzinnen?!
Foodtruck, toch?
Het weer werkt echt niet mee dit jaar hè. :nooo: Alsof we vorig jaar easy-mode hadden en nu hard-mode. Zo voelt het soms een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen een paar uurtjes naar het werk.
Ik had een half jaar geleden niet kunnen denken dat ik daar blij van zou worden.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Amy_Santiago schreef:
12-04-2021 14:02
Ik woon zelf aan de Belgische grens en de burgemeester van het aangrenzende dorp heeft beloofd niet streng te controleren. We hebben dat papiertje ook op zak maar nog nooit meegemaakt dat te moeten laten zien. We tanken er ook nog gewoon. Ik denk zelf niet dat testen daar gemeengoed wordt. Tenminste, voor de grensgebieden. Misschien wel verder het land in.
Zou DE ook moeten doen. Het in de grensgebieden versoepelen. Er komt zoveel over en weer. Ik woon niet ver van het Designer Outlet en blijkbaar staan Duitsers daar ongewenst op de stoep. Dat is toch zo krom als een banaan dat ze wel hier mogen winkelen en alles mee terug mogen nemen aan besmettingen, maar o wee, als je je daar meldt zonder negatieve test!
Het is ook allemaal heel krom, ik kijk bij Belgie nergens meer van op, vorig jaar met het compleet sluiten van de grenzen was ook een drama, en juridisch mocht dat allemaal niet. die 48-uur is makkelijk te omzeilen, even een wandelingetje de grens over maken of schoonfamilie bezoeken in Maastricht en ik kan weer wat langer blijven, en te controleren valt het niet. Maar het is gewoon gedoe.
In duitsland mag je op afspraak winkelen door je ter plaatse aan te melden, dus ik snap de verwarring, in NL moet dat minstens 4 uur van te voren.
Het is natuurlijk ook erg krom dat je voor je naar risico-gebied gaat je je eerst in Duitsland laat (gratis) testen om bij terugkeer uit Nl weer de grens naar DE over te gaan. Maar dat zal zijn om het juridisch dicht te timmeren, ze mogen namelijk niet alleen maar de inwoners van risicogebied die naar DE willen een testverplichting opleggen , dus dan de eigen inwoners ook.

Het wordt tijd dat de hele EU eens een lijn gaat trekken, en niet in het ene land versoepelen terwijl in het buurland over een strenge lockdown wordt gesproken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven