Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
05-05-2021 14:42
idd. Mag ik nu blij zijn dat ik dat nog (net) niet ben?
Sowieso het generaliseren van hele groepen omdat 1 zo iemand zulke opmerkingen maakt in eigen omgeving..
Of een bepaald percentage niet komt opdagen voor die prik, "en daar doen we het tenslotte allemaal voor," ik kan daar weinig mee.
Ik hoop dat ipv veroordelen van die mensen de angst (door overheid en media zelf gecreeerd, danwel onvoldoende gedaan om deze mensen te bereiken en goed voor te lichten) voor vaccinatie alsnog kan worden weggenomen.

Ken zelf geen enkele oudere, maar wel gezinnen die vorig jaar in de grote vakantie gewoon op (al dan niet vlieg-)vakantie zijn geweest, zónder test- en mondkapjesplicht.
Ken veel mensen die helemaal geen geld hebben voor luxes als vakantie en al jaren niet, of zelfs niet voor een dagje uit in eigen land.
Hoeveel van de ouderen hebben alleen een AOW-tje, zijn niet of minder mobiel en durven al meer dan een jaar niet in het OV , kunnen of durven nog steeds geen bezoek te brengen of te ontvangen?

Is vliegen tegenwoordig ook zonder corona al "aso" om milieu/duurzaamheidsredenen, zéker als het puur voor de fun (vakantie) is, zometeen ook iedereen die nog rookt, drinkt, benzine- of dieselauto rijdt, "scheefhuurt", nog de woning op gas verwarmt en kookt, suiker, vlees en vis eet, bij de Primark koopt, naar het strand of een park gaat, enz enz.
Valt nog mee dat het hier nu om leeftijdsgroepen gaat en niet over ras, geloof oid.
Of misschien wel, namelijk het "coronageloof" (of geloof in autoriteiten en effect/ maakbaarheid door welke maatregelen).

Ooit stonden we bekend als tolerant volk, daar is weinig van over en saamhorigheid of een gunfactor tov anderen al helemaal ver te zoeken, alnaargelang de eigen situatie.
Niet tegen jou hoor Suzy, maar mijn gevoel zegt dat iedereen elkaar aan gaat geven op iets ‘wat niet mag’, dat we dus al in zo’n samenleving zitten.
Alleen hebben we dat nog niet in de gaten blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
05-05-2021 17:53
Hier exact hetzelfde. En toen liet ook nog de helft van de klas zich een dag te vroeg testen. Maar tip: bel je lokale GGD, die kunnen de uitslag zien. Ik heb nu al 2x zitten wachten op een telefoontje wat maar niet kwam, en toen kreeg ik die tip en belde de lokale GGD en daar konden ze gewoon de uitslag al zien. En ik heb nu ook digiD voor beide kids aangevraagd. En verder veel sterkte!
Ze is gelukkig negatief. Dat had ik ook wel een beetje verwacht omdat de rest van de klas dat ook was en de jongen die positief was had ook geen klachten.
Ik heb gisteren de landelijke GGD gebeld, maar die konden niks voor mij doen en ik mocht na 48 uur de lokale GGD bellen, maar ongeveer 10 minuten later belden ze alsnog met de uitslag. Wat een rare mensen werken daar zeg. Eerst wilde ze niks aan mij vertellen omdat ik niet de geteste persoon was. Toen melde ik dat het om mijn dochter ging. Daarna zag ze dat het om een minderjarig kind ging en dat ze de uitslag aan één van de ouders moest doorgeven, bent u dat. Ja dat zeg ik net. Het duurde vervolgds heel lang voordat ze de uitslag meedeelde Ze bazelde van alles en had het steeds over de uitslag, maar wat deze dan was dat kwam maar niet. Daarna vroeg ze nog of mijn dochter in de zorg werkte. Ze is 10 :facepalm: Echt ik ga er maar vanuit dat ze of er al een hele lange dag op had zitten of net nieuw was ofzo.
Inmiddels heb ik een DigiD aangevraagd voor beide kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Echt raar dat dat songfestival met 30.000 mensen binnen mag plaatsvinden, omdat het als fieldlabexperiment is aangemerkt.

Terwijl dus op terras je met 2 man aan een tafeltje mag en verder in de buitenlucht (nog) niks is toegestaan, laat staan festivals met duizenden mensen.
Ook niet met tests vooraf, terwijl al was aangetoond dat het veilig kan.

En dat terwijl dat hele oubollige songfestival toch al jaren helemaal niet leeft, zou je zeggen?
En dan vinden de ziekenhuizen in Rotterdam het ook een slecht plan, kunnen de zorg niet garanderen als er iets gebeurt.

Ik vind de logica iig ver te zoeken weer eens.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
07-05-2021 23:01
Echt raar dat dat songfestival met 30.000 mensen binnen mag plaatsvinden, omdat het als fieldlabexperiment is aangemerkt.

Terwijl dus op terras je met 2 man aan een tafeltje mag en verder in de buitenlucht (nog) niks is toegestaan, laat staan festivals met duizenden mensen.
Ook niet met tests vooraf, terwijl al was aangetoond dat het veilig kan.

En dat terwijl dat hele oubollige songfestival toch al jaren helemaal niet leeft, zou je zeggen?
En dan vinden de ziekenhuizen in Rotterdam het ook een slecht plan, kunnen de zorg niet garanderen als er iets gebeurt.

Ik vind de logica iig ver te zoeken weer eens.
En koningsdag van 538 mocht niet doorgaan.
Zogenaamd omdat het te dicht bij een ziekenhuis was.

Zoon had vandaag een "cadeautje" voor me.
Oproep voor vaccinatie.
Heb vriendelijk bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Week geleden gevaccineerd, maar mag nu in quarantaine want zoon van collega heeft Corona.
En collega wist dat zoon zich zou laten testen en is zelf niet gevaccineerd. Er is dus een kans dat ik besmet ben gisteren.
Collega test vandaag maar ik neem geen risico. Ik geniet wel van een weekend in mijn nieuwe huis en tuin, alleen. Genoeg te strijken.

Maar het zou wel jammer zijn als ik hierdoor mijn verjaardag niet kan vieren. Woensdag is dag 5,5 dus hopelijk test ik dan negatief!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop voor je dat je negatief test en je verjaardag kunt vieren!

Hier een tijdelijk aangepast vakantie beleid. Eerder stonden we op luxere campings met dingen zoals een zwembad, klimbaan, bowling, restaurant etc. Laatste keer vond ik dat zo frustrerend. Ten eerste word je de hele dag geconfronteerd met dingen die je nièt kunt doen (kind; kijk, dat zwembad heeft wel een coole glijbaan, jammer dat alles dicht is. Kijk, een pizzarestaurant, oh jammer die is óók dicht.)
Ten tweede betaal je de (gewone) hoofdprijs, terwijl het enige wat je gebruikt eigenlijk het gras is waar je op staat (nou ja, oké ook af en toe de douche en de stroom - waar je extra voor betaalt.)
Deze vakantie hebben we op een natuurcamping gestaan met bijna niks. Je kon er gebruik maken van het sanitair en de stroom en je kon er broodjes afhalen. Alles wat ze normaal aanbieden, boden ze nu ook aan. Geen verlaten zwembad, geen gesloten restaurant en dat allemaal voor een fractie van de prijs!

Nu maar hopen dat we in de zomervakantie gewoon weer met onze tieners naar een camping kunnen met klimpark en zwembad.
Alle reacties Link kopieren
Onze vakantie begint dit jaar vroeg en ik denk niet dat wij al ingeënt zijn tegen die tijd. Daarbij is het nog volledig onduidelijk hoe dat zit met onze tieners (of en wanneer ze aan de beurt komen). Ik ga er dus vanuit dat we ook dit jaar in Nederland blijven..
Aangezien we afhankelijk zijn van schoolvakanties kunnen we ook niet later in augustus of in september gaan.

Zou het al een fijn begin vinden als ze in het nieuwe schooljaar gewoon weer 5 dagen per week naar school mogen.
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk: heb je wel een beetje okay weer gehad dan?
Niet te koud 's nachts of om overdag buiten te zijn?
Was het toch leuk, fijn om even weggeweest te zijn?

Ik ben al een paar jaar -voor corona- niet op vakantie naar het buitenland geweest, daarvoor hooguit een dag of 5 of een weekje.
Dat was eigen keuze, omdat ik sinds 2015 een hutje in eigen land heb, dus vaker van huis kon en zelf min of meer kon inplannen bij mooi weer, dwz het voordeel was dat ik op alle vrije dagen met mooi weer meteen erheen kon, dus hoefde niks vooraf te boeken en maar te hopen dat het net in dié week mooi weer was.

En ik heb blijkbaar mazzel gehad, want tegen de verwachting in (dat Nederland onvoorspelbaar is met kwakkelende zomers) eigenlijk geen enkele zomer als slecht ervaren. Misschien omdat je dan meer buiten bent zodra het droog of zonnig is, dus relatief meer meekrijgt daarvan?

Het is me alles meegevallen dus, dit is de eerste lente dat ik nog maar zo weinig geweest ben: 1 dagje en later 2 nachtjes.
Ik twijfel of ik morgen voor een paar uur :sun: erheen ga en blijf slapen, als het de volgende dag alweer regent. Koud wordt het niet en ook bij regen op het dak is het knus en ben ik er toch ff uit.

Bij "mijn" park is het buitenzwembad open, maar daar waag ik me nog maar niet aan! Terras tot 18 u open, winkel ook, maar verder is er niks te doen, behalve wandelen of fietsen, tennissen, springkussen oid. Je betaalt als het ware om op het gras buiten in de natuur te kunnen zitten idd ;-D

Ik denk dat buitenlandse vakanties "gewoon" weer kunnen deze zomer, net als vorig jaar. Wat zou jou tegenhouden? Het testen? Of evt daar langer moeten blijven bij evt besmetting/ziek worden/ quarantaine?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb om (financiele en fysieke) redenen besloten (en meegedeeld) dat ik echt stop met de foodtruck. Ook als 2e helft van het jaar evenementen weer mogen (of onder voorwaarden weer mogen). En oa 2 voor ons grote op de agenda staan..

Nu is ff de vraag hoe dat af te wikkelen, want daar zijn we het nog niet over eens, partner wil wel door, maar (nu) geen (privé)geld in steken omdat alles nog zo onzeker is en dan alle werk zelf moet doen én dan alleen zelf het risico loopt dat alles gecancelled wordt en er geld bij moet voor de lopende kosten.

Dat snap ik, want dat wil ik zelf dus ook niet, want oa daaróm stop ik er ook jusit mee.
Zij wil een betalingsregeling, afhankelijk van of de onderneming weer geld oplevert. Vanuit haar kant begrijp ik dat zij dan keihard moet werken om iets te verdienen, terwijl ik in de zon lig en ik dan betaald krijg en zij hoogstwaarschijnlijk niets.

Beetje opgelucht al, maar ook leeg en onbevredigend/spijtig, temeer omdat ik afscheid neem van eea en zij intussen wél energie/werk stopt (zie ik in de agenda oppoppen) in inschrijven op events die nu wél een datum hebben (na 1 juli)..

En wat ga ik dan wél doen, behalve eerst eens focussen op fysiek herstel (voor zover mogelijk), eind vd maand kan ik pas terecht voor "rechtzetten" bekken/wervels.
Er valt een doel weg, dus dat geeft zowel leegte als ruimte, tis maar net of je het als halfvol of halfleeg beschouwt. Nu lijkt het nog leeg iig, dus ben echt niet blij of zo hiermee, meer van "tis niet anders en weer iets ervan zien te maken". :|
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Jammer Suzy... misschien een ander concept? Ik kan me voorstellen dat op stranden en in parken je nog wat zou kunnen verdienen als je er mag staan, maar dat zal vaak wel niet mogen. Terrasje erbij. Want inderdaad, festivals duren nog even. Sterkte.

Qua vakantie kijk ik ook inderdaad naar waar je echt wat aan hebt. Bijvoorbeeld dat het huisje zelf luxe is en er mooie plekken buiten in de omgeving te bezoeken zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nee, mag niet, moet je een vaste standplaatsvergunning hebben, zoals die vistenten en dat hebben we idd al geprobeerd.

Los van dat dat idd lonend zou zijn, kan ik dat werk dus fysiek niet meer (hele of halve dagen) en dat moet je dan wel fulltime doen (en heen rijden, op- en afbouwen elke dag, bevoorraden enzo), je verbindt je er dan ook aan, weer of geen weer, en moet er vaak persoonlijk staan (dus geen personeel ipv zelf).

Er komt meer bij kijken dan je denkt!
Dank voor het meedenken, we komen er wel uit :)
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Suzy :hug:
Snap dat het een moeilijke beslissing was en ja best zuur voor je partner natuurlijk, maar je stopt niet zomaar he?
Ik zou mn rug ook belangrijker vinden, trouwens, weet dat je daarom niet alleen stopt hoor.
Túúrlijk ga je naar hutje, lekker even een nachtje weg, meis. Gaat je echt goed doen.

Hoewel er al vakanties gepland staan, ja wij zijn zo met ons vriendenclubje dat we ‘gewoon’ boeken, maar ik moet t nog zien. Zo als het er nu uitziet wordt ik van de zomer geopereerd, ben overgestapt naar een prive kliniek, dat wordt vergoedt hoor, maar daarna mag ik toch wel rekenen op maanden van herstel.
No prob hoor.
Begin volgende week gaan wij met ons oud campertje richting die prive kliniek omdat neurochirurg nog een pijnblokkade nodig acht omdat er nogal wat meer zat volgens de mri.
Daarna gaan wij even een paar dagen door Nederland tuffen.
Zóóóóó’n zin in om er even met zn 2en (en doggies) tussen uit te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gaat nu komende week nieuwe versoepelingen worden aangekondigd?

Anders lopen we alweer een maand achter op de tweede stap straks.
Krijg net pushmelding dat het corona reispaspoort misschien pas in augustus komt....dus ik heb steeds minder vertrouwen in een zomervakantie in het buitenland. Uberhaupt zou dat met coronapaspoort onzeker zijn want nog geen vaccinatie hier op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn gevoel zijn 1961 en 1962 al twee weken aan de beurt....wij zouden media mei geprikt worden ( 1963 en 1968) maar ik zie het niet gebeuren, dan had die uitnodiging er toch allang moeten zijn? Of is dat omdat 1,4 miljoen anderen eerst moeten? En je hebt twee prikken nodig voor een paspoort? Waar weer 10 weken tussenuit? Ik snap het echt niet meer en op de site van de rivm word ik niet veel wijzer
Alle reacties Link kopieren
Ritmodelanoche schreef:
08-05-2021 17:30
Gaat nu komende week nieuwe versoepelingen worden aangekondigd?

Anders lopen we alweer een maand achter op de tweede stap straks.
Ze hadden toch afgelopen week al aangegeven dat er geen nieuwe versoepelingen zouden komen. Had ik overigens ook niet verwacht met de huidige cijfers.
https://nos.nl/artikel/2378948-nieuwe-v ... -zichtbaar
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
07-05-2021 23:01
Echt raar dat dat songfestival met 30.000 mensen binnen mag plaatsvinden, omdat het als fieldlabexperiment is aangemerkt.
Er mogen 3000 mensen komen.
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
08-05-2021 19:42
Ze hadden toch afgelopen week al aangegeven dat er geen nieuwe versoepelingen zouden komen. Had ik overigens ook niet verwacht met de huidige cijfers.
https://nos.nl/artikel/2378948-nieuwe-v ... -zichtbaar
Dat was vorige week.

Zoals ik nu begrijp bekijken ze het week voor week. En dit is dus alweer een nieuwe ''cycle''. In dat geval is er morgen een catshuis sessie en dinsdag weer een persconferentie.

Sowieso wel raar dat er inmiddels ruim 6 miljoen prikken zijn gezet, maar dat het echt geen fluit lijkt te doen op het aantal besmettingen.
Alle reacties Link kopieren
Ritmodelanoche schreef:
08-05-2021 19:49
Dat was vorige week.

Zoals ik nu begrijp bekijken ze het week voor week. En dit is dus alweer een nieuwe ''cycle''. In dat geval is er morgen een catshuis sessie en dinsdag weer een persconferentie.

Sowieso wel raar dat er inmiddels ruim 6 miljoen prikken zijn gezet, maar dat het echt geen fluit lijkt te doen op het aantal besmettingen.
Ik ga er maar vanuit dat ze het nog minimaal een week uitstellen, dus de 25ste pas.
Geloof dat de besmettingen nu vooral in lagere leeftijdsgroepen (tot 60 jaar), dat is natuurlijk de groep die nu nog niet gevaccineerd is. Verwacht dat de cijfers dus pas echt goed naar beneden gaan als we de mensen onder de 60 gaan vaccineren.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
08-05-2021 19:16
Voor mijn gevoel zijn 1961 en 1962 al twee weken aan de beurt....wij zouden media mei geprikt worden ( 1963 en 1968) maar ik zie het niet gebeuren, dan had die uitnodiging er toch allang moeten zijn? Of is dat omdat 1,4 miljoen anderen eerst moeten? En je hebt twee prikken nodig voor een paspoort? Waar weer 10 weken tussenuit? Ik snap het echt niet meer en op de site van de rivm word ik niet veel wijzer
Mijn vriend is van 1964 en zit ook te wachten. Zijn huisarts zegt dat hij half mei aan de beurt is maar hij zit nog op een brief te wachten. Hij heeft wel een medische indicatie.
Alle reacties Link kopieren
Pittig Suzy, om zo'n knoop door te hakken! Als ik het zo lees, kan ik het me wel voorstellen. Hoop voor je dat er tzt iets op je pad komt, wat beter past.

Onze vakantie was qua weer de eerste dagen wel spannend (storm), maar daardoor ook een mooie woeste zee. Laatste dagen heerlijk weer gehad en zelfs voor het eerst in tijden in de zon op het terras.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een rare gewaarwording. Was uitgenodigd door een jarige vriendin (als enige bezoeker), daarna kwamen haar ouders nog eten.
Ik zat rustig te kletsen, toen die ouders (iets eerder dan gepland) voor de deur stonden. Dus ik constateer dat het dan voor mij tijd is om te vertrekken. Die ouders komen binnen, moeder komt op mij af, steekt haar hand uit. Ik schudt haar hand (even voorstellen en gefeliciteerd met dochter.)

In de auto dacht ik ineens; huh, een hand geven?! Dat is lang geleden. Ik deed het ook uit een reflex, zonder nadenken. Thuis meteen mijn handen gewassen. En het had iets droevigs. Dat je iets normaals als een hand geven opeens ongemakkelijk vindt, je meteen je handen gaat wassen. Maanden geleden dat ik een onbekende een hand gaf.
Raar hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp wel dat dat je reflex is, was het bij mij een tijdje terug ook. Maar meteen handen wassen heb ik dus niet gedaan. Ik ben best voorzichtig, maar ik weiger om panisch te gaan doen.
Ik was mijn handen net zo regelmatig als voor corona, het enige dat anders is, is omdat ik me houd aan de maatregelen.

Vanmiddag bij Jamin twee nogal opgefokte verkoopsters " nee nee nee de schepjes liggen hier mevrouw (achter de kassa) en ze geeft hem aan met haar blote hand? juist bij het schepgedeelte. Nu ben ik geen Piet paniek, maar dan sla je de plank stevig mis.
Ik was met mijn dochter en wilde haar mijn schepje geven "Neeeeeeee, neeeee mevrouw" en ze stond alweer met een schepje klaar. Ik, "mevrouw dit is mijn dochter".

Dat ze regels hebben soit, maar ik vond dit wel zo overspannen, en ook nog eens kansloos met niet schoongemaakte schepjes aangeven aan het schepdeel.

Rijen dik voor de winkels, men mag niet met meer dan een X aantal in de winkel, maar rijen zoals bij de Efteling pre corona is geen probleem.

Evenals een rij voor een kassa terwijl er meerdere kassa's zijn ( maar niet open) hoezo laten we de boel lekker doorstromen en zo mensen niet te lang in de rij staan.

Wat een wassen neus allemaal.

Ik was al snel klaar met winkelen, wat een bull shit regels.
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
08-05-2021 19:16
Voor mijn gevoel zijn 1961 en 1962 al twee weken aan de beurt....wij zouden media mei geprikt worden ( 1963 en 1968) maar ik zie het niet gebeuren, dan had die uitnodiging er toch allang moeten zijn? Of is dat omdat 1,4 miljoen anderen eerst moeten? En je hebt twee prikken nodig voor een paspoort? Waar weer 10 weken tussenuit? Ik snap het echt niet meer en op de site van de rivm word ik niet veel wijzer
Vanaf medio mei stond de uitnodiging oorspronkelijk op de planning. Niet het prikken zelf. Vanaf 27 april zijn ze al begonnen met uitnodigen van de groep 1961-1962, dus ze liggen voor op schema. 1963 is toch nu zeker bijna aan de beurt om een uitnodiging te krijgen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... org-werken
Alle reacties Link kopieren
Collega bleek negatief dus dat is fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven