Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bang voor paniekaanval bij vaccinatie

18-05-2021 17:36 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word deze week geprikt, maar ik heb een soort fobie voor het ingespoten krijgen van dingen (bijwerkingen). Ben zo bang voor de vaccinatie daardoor, maar ik moet/ wil 'm wel, want het is belangrijk.
Zie vooral tegen het wachtmomentje van een kwartier op, want dan ga ik natuurlijk van alles 'voelen'. Ben bang dat ik ga hyperventileren en een paniekaanval krijg.
Iemand tips hoe ik toch rustig kan blijven?
lila01 wijzigde dit bericht op 18-05-2021 17:37
11.78% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:45
Reden: medisch advies
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:44
Reden: medisch advies
93.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oortjes met rustgevende muziek of luisterboek?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb oxazepam in huis
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
18-05-2021 17:37
Oortjes met rustgevende muziek of luisterboek?
Muziek wilde ik sowieso doen
Alle reacties Link kopieren
Goed van je dat je toch gaat, ondanks dat je weet dat je het heel spannend gaat vinden.
Maak alvast plannen voor wat je direct erna gaat doen, misschien leidt dat nog wat af.
Alle reacties Link kopieren
Zou het ook helpen als ik het van tevoren aangeef bij de ggd-medewerker?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
18-05-2021 17:38
Goed van je dat je toch gaat, ondanks dat je weet dat je het heel spannend gaat vinden.
Maak alvast plannen voor wat je direct erna gaat doen, misschien leidt dat nog wat af.
Het moet, ik zie geen andere optie.
Corona krijgen is nog erger.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook even duidelijk aangeven bij degene die prikt en het zorgpersoneel dat toezicht houdt in het kwartiertje na de prik, om extra stress te voorkomen en snel eventueel de nodige hulp te krijgen, succes!
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
18-05-2021 17:39
Zou het ook helpen als ik het van tevoren aangeef bij de ggd-medewerker?
Ja, ik denk het wel. Misschien alleen al ter geruststelling van jezelf, dat iemand je extra in de gaten kan houden.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
18-05-2021 17:39
Zou het ook helpen als ik het van tevoren aangeef bij de ggd-medewerker?
Jazeker. Ik heb dat ook gedaan. En ook gehuild bij de prik. De prikster was erg aardig en kalm.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
18-05-2021 17:40
Het moet, ik zie geen andere optie.
Corona krijgen is nog erger.
Dan kun je nog wel trots op jezelf zijn. :hug:
Lila, wat ben je een badass! :cheer2: Wat stoer van je dat je toch gaat.

Geef het zeker bij de prikker aan. Maar zou je sowieso niet iemand mee mogen nemen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat hij zeker komt als je dat van tevoren al verwacht. Dat kun je dan beter gelijk aangeven, voor ze er van schrikken en een ambulance bellen (been there).
Alle reacties Link kopieren
hagelslagjes schreef:
18-05-2021 17:41
Jazeker. Ik heb dat ook gedaan. En ook gehuild bij de prik. De prikster was erg aardig en kalm.
Ik denk dat ik ook ga huilen...
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
18-05-2021 17:46
Mijn ervaring is dat hij zeker komt als je dat van tevoren al verwacht. Dat kun je dan beter gelijk aangeven, voor ze er van schrikken en een ambulance bellen (been there).
Dit soort reacties maakt me dus bang.
Ik wil absoluut niet in een ambulance belanden
Alle reacties Link kopieren
Amy_Santiago schreef:
18-05-2021 17:44
Lila, wat ben je een badass! :cheer2: Wat stoer van je dat je toch gaat.

Geef het zeker bij de prikker aan. Maar zou je sowieso niet iemand mee mogen nemen?
Mijn man gaat mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook zeker zeggen. Ik vond het best eng om een coronatest te krijgen en dat heb ik toen ook aangegeven, dat hielp heel goed. In dat kwartier wachttijd zit je niet in je eentje, er zitten een heleboel mensen op een rijtje (met wandjes ertussen), je ziet dat die gewoon een beetje zitten te lezen of voor zich uit zitten te kijken, misschien helpt het ook als je dat ziet, dat de meeste mensen nergens last van hebben.

[..]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:47
Reden: medisch advies
17.74% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
18-05-2021 17:46
Mijn ervaring is dat hij zeker komt als je dat van tevoren al verwacht. Dat kun je dan beter gelijk aangeven, voor ze er van schrikken en een ambulance bellen (been there).
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet voor haar te gelden. En ik denk ook niet dat je per definitie in een ambulance terecht komt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook aangegeven heel nerveus te zijn, dame reageerde hardstikke lief, en heeft vervolgens voordat ik ook maar iets kon registreren de prik er al ingezet en leeggespoten, het ging veel sneller dan de prik momenten die ik op tv heb gezien. Ik heb er ook niets van gevoeld. Daarna lekker met fijne muziek op mijn kwartier uitgezeten. Wel heb ik later (als in uren en uren later) nog een beurse arm gekregen, maar dat kan ik in mijn hoofd vrij goed los koppelen van het prik moment zelf.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
18-05-2021 17:39
Zou het ook helpen als ik het van tevoren aangeef bij de ggd-medewerker?
Op sommige locaties hebben ze speciale ruimte voor mensen met prikangst, heb ik begrepen. Ik zou het zeker melden, voor jezelf is dat denk ik ook een geruststelling! Fijn dat je man ook mee is.
lila01 schreef:
18-05-2021 17:46
Ik denk dat ik ook ga huilen...
Dat geeft toch niks? Die mensen hebben echt wel gekkere dingen gezien dan iemand die gaat huilen.

Ik zou het wel tevoren even aangeven ja, dat je het echt heel spannend vindt. Dan kunnen ze je vast al een beetje gerust stellen.
Ik herken je angst, vooral m.b.t. het kwartiertje en het gevoel hebben dat je dan misschien niet weg kan.

Besef dat dat kwartiertje geen gevangenisstraf is oid. En dat je dus altijd gewoon naar buiten kunt lopen. Alleen al dat idee, maakt het dragelijker.

En daarnaast ook meteen zeggen tegen die inspuitert. Met een beetje geluk heb je te maken met een vlot persoon die er een flauw grapje over maakt wat het ijs meteen een beetje breekt. En heb je te maken met een chagrijn dan zou ik er een binnenpretje van maken.
lila01 schreef:
18-05-2021 17:48
Mijn man gaat mee.
Oh wat fijn!

Mijn dochter mag zondag en die vindt het ook zo eng, maar hier mag er niemand mee. Daar baal ik wel van want ik had graag haar handje even vastgehouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven