Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bereiden jullie je voor?

27-07-2020 15:14 514 berichten
Ik zit me dat zo eens af te vragen. Niemand weet wat we nog gaan krijgen met de hele coronacrisis. Komt er nog een tweede golf of valt het allemaal mee? uiteraard hopen we massaal het laatste.

Toch ben ik er zelf niet zo gerust op en ik merk dat me dat stress geeft. Vorige keer (in maart) waren mensen volledig losgeslagen en waren schappen leeg. Bepaalde producten zijn heel lang niet of nauwelijks verkrijgbaar geweest. Denk aan paracetamol, neusspray en handzeep. Zelfs mijn incontinentieverband (gebruik ik als maandverband) was overal uitverkocht.

Deze keer ben ik beter voorbereid en ben ik de afgelopen maanden bezig geweest om langzaamaan een voorraad aan te leggen.

25 liter handzeep
10 flesjes neusspray
20 pakken incontinentieverband
25 flessen douchegel
pijnstilling is een ding, die is nog steeds verkrijgbaar met een maximum en aangezien ik het dagelijks gebruik (zetpilvorm) is mijn voorraad hiervan niet zo heel groot.

Ik heb geen enkel schap leeg gekocht maar steeds overal wat meegenomen of meebesteld. Qua eten kan ik een goede week vooruit, dit wil ik nog gaan aanpakken maar ik loop tegen kastruimtegebrek op.

Mij geeft het rust, wetende dat je voorbereid bent. Het zijn ook allemaal producten die jaren houdbaar zijn dus op komt het altijd wel. Ik heb bewust een grote voorraad ingeslagen, ook om familie te kunnen helpen indien nodig die mij nu voor gek verklaren.

Hoe doen jullie dat? Zijn jullie voorbereid of wachten jullie het af?

Voorbereid?

Totaal aantal stemmen: 281

Jazeker! (7%)
Nee, loopt allemaal wel los (85%)
Anders.. (8%)
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
27-07-2020 15:51

Daar ging mijn crisisplan.
Mijn man zag 3 of 4 blikken soep en riep "er stond zoveel soep, we eten maar soep vandaag!"
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
27-07-2020 15:18
25 liter handzeep??
:hihi: ja sorry...

WAAROM....?
bethweeter schreef:
27-07-2020 15:51
Doet me denken aan die gasten van Extreme Couponing

Afbeelding

Afbeelding
Als ik in de us zou wonen en een grote kelder zou hebben zou dat mijn lust en mijn leven zijn.
Bij het kruidvat voor 30 euro afrekenen met 50 euro korting, half orgasme hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook dingen die ik niet meer kon kopen. Kon geen neuspray kopen, wat een drama, kon echt niet slapen zonder toen ik verkouden was. En had een paar dagen geen wc papier dus heb keukenrol gebruikt. Dus heb geleerd van de vorige lockdown.

Ik woon in zeeland en hier neemt het weer ontzettend toe, dus heb wat gekocht zodat ik niet te laat ben.

- 5x neuspray
- 5x handgel
- 5x pompjes handzeep
- 5x grote pakken wc papier
- 5x grote pakken keukenrol
- 5x pakken zakdoekjes
- 5x pakjes paracetamol

Shampoo, douchegel en tampasta heb ik sowieso op voorraad. Eten zoals pasta, rijst en sauzen heb ik ook wel op voorraad. Ik kweek mijn eigen groenten.

Verder weet ik niet zo goed wat ik nog in huis moet halen. En we hebben ieder 5 stoffen mondkapjes, moet ik daar meer van kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook extreme aantallen, maar ik vind het eigenlijk best sneu hoe TO hier gebasht wordt door sommige mensen. Kan best zijn dat ze een angststoornis heeft of een ander probleem met psychologische grondslag, maar dat geeft toch nog niet het recht om er zo met gestrekt been in te gaan in de reacties?

On topic:
Nee, ik zie het allemaal wel. Heb 'normale' voorraden in huis (grootverpakking toiletpapier) en ik heb van douchegel, deo, handzeep, schoonmaakmiddelen etc. Altijd 2 verpakkingen in huis: 1 in gebruik en 1 voor als die in gebruik op is. Paracetamol etc. heb ik meestal 2 doosjes van liggen (man vaak hoofdpijn) maar dat is het dan ook wel. Qua eten heb ik de diepvries en koelkast vol met vlees en groente voor die week en doe verder gewoon wekelijks boodschappen.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
sunshineandblueskies schreef:
27-07-2020 15:57
Ik vind het ook extreme aantallen, maar ik vind het eigenlijk best sneu hoe TO hier gebasht wordt door sommige mensen. Kan best zijn dat ze een angststoornis heeft of een ander probleem met psychologische grondslag, maar dat geeft toch nog niet het recht om er zo met gestrekt been in te gaan in de reacties?

Nou zeg dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Van schoonmaakmiddelen heb ik van elk 1 fles extra staan. Ik doe zo lang met dat spul dat ik daarvan niet extra heb gekocht.
Ik zag het topic en dacht dat het over echt voorbereiden zou gaan, gaat het over hamsteren :facepalm:

Ja, ik probeer me voor te bereiden. Ik heb een blessure die door het sluiten van de fysiotherapeut zeer ernstig is geworden. Ben heel hard aan het werk met het herstel om gewoon zelf weet wat te kunnen maar ook om klaar te zijn met therapie voordat de therapie mogelijk weer dicht moet.

Verder heb ik voor het nieuwe schooljaar een paar projecten bedacht die mogelijk ook (gedeeltelijk) binnen het thuisonderwijs gedaan kunnen worden.

Verder zijn we thuis wat aan het opruimen en aan het schuiven gegaan. Man en ik delen een studeerkamer maar met video-conferenties bleek dat niet zo handig. Nu kunnen we vrij eenvoudig en extra tijdelijk plekje maken.

Dus, ja, wij bereiden ons voor maar zien hamsteren niet als nuttige voorbereiding.
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
27-07-2020 15:57
Ik vind het ook extreme aantallen, maar ik vind het eigenlijk best sneu hoe TO hier gebasht wordt door sommige mensen. Kan best zijn dat ze een angststoornis heeft of een ander probleem met psychologische grondslag, maar dat geeft toch nog niet het recht om er zo met gestrekt been in te gaan in de reacties?

On topic:
Nee, ik zie het allemaal wel. Heb 'normale' voorraden in huis (grootverpakking toiletpapier) en ik heb van douchegel, deo, handzeep, schoonmaakmiddelen etc. Altijd 2 verpakkingen in huis: 1 in gebruik en 1 voor als die in gebruik op is. Paracetamol etc. heb ik meestal 2 doosjes van liggen (man vaak hoofdpijn) maar dat is het dan ook wel. Qua eten heb ik de diepvries en koelkast vol met vlees en groente voor die week en doe verder gewoon wekelijks boodschappen.
Dit was precies wat ik wilde gaan tikken.

Inlevingsvermogen is weer eens ver te zoeken bij sommigen.
Ik heb mijzelf al jaren geleden voorbereid door goede verzekeringen af te sluiten en een goed testament op te stellen.

Daardoor kan ik gewoon lekker blijven leven.
DS1971 schreef:
27-07-2020 16:02
Ik heb mijzelf al jaren geleden voorbereid door goede verzekeringen af te sluiten en een goed testament op te stellen.

Daardoor kan ik gewoon lekker blijven leven.
Dat voorkomt niet dat je dood gaat hoor ;-)
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
27-07-2020 15:57
Ik had ook dingen die ik niet meer kon kopen. Kon geen neuspray kopen, wat een drama, kon echt niet slapen zonder toen ik verkouden was. En had een paar dagen geen wc papier dus heb keukenrol gebruikt. Dus heb geleerd van de vorige lockdown.

Ik woon in zeeland en hier neemt het weer ontzettend toe, dus heb wat gekocht zodat ik niet te laat ben.

- 5x neuspray
- 5x handgel
- 5x pompjes handzeep
- 5x grote pakken wc papier
- 5x grote pakken keukenrol
- 5x pakken zakdoekjes
- 5x pakjes paracetamol

Shampoo, douchegel en tampasta heb ik sowieso op voorraad. Eten zoals pasta, rijst en sauzen heb ik ook wel op voorraad. Ik kweek mijn eigen groenten.

Verder weet ik niet zo goed wat ik nog in huis moet halen. En we hebben ieder 5 stoffen mondkapjes, moet ik daar meer van kopen?
Wasmiddel!

Als ik echt een loopneus heb gebruik ik trouwens katoenen zakdoeken, want dan wordt mijn neus veel minder schraal.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
27-07-2020 15:50
Ik viel tijdens de vorige 'crisis' terug op mijn studentengewoontes.
Veel eenpansgerechten en op hoeveelheid koken. Werkt hier alleen niet, want kook ik voor 1 dag is het op, kook ik voor 2 eet man alsnog alles op.
Dus ik dacht slim te zijn door borden in de keuken te maken en de rest al op te ruimen.
Had dan zo'n heel economisch iets gemaakt met een multifunctionele saus of vlees ofzo, dat je dan dag 3 er nog iets heel anders van kan maken.
Heel leuk maar dat werd dan voor de lunch opgewarmd of als ik naar bed ging opgegeten.
Daar ging mijn crisisplan.
:-D :-D
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 27-07-2020 16:04
0.15% gewijzigd
Quincy2 schreef:
27-07-2020 16:03
Wasmiddel!

Als ik echt een loopneus heb gebruik ik trouwens katoenen zakdoeken, want dan wordt mijn neus veel minder schraal.
Dat is tegen het advies. (Ik ook trouwens, veel fijner)
Andersom schreef:
27-07-2020 15:59
Ik zag het topic en dacht dat het over echt voorbereiden zou gaan, gaat het over hamsteren :facepalm:

Ja, ik probeer me voor te bereiden. Ik heb een blessure die door het sluiten van de fysiotherapeut zeer ernstig is geworden. Ben heel hard aan het werk met het herstel om gewoon zelf weet wat te kunnen maar ook om klaar te zijn met therapie voordat de therapie mogelijk weer dicht moet.

Verder heb ik voor het nieuwe schooljaar een paar projecten bedacht die mogelijk ook (gedeeltelijk) binnen het thuisonderwijs gedaan kunnen worden.

Verder zijn we thuis wat aan het opruimen en aan het schuiven gegaan. Man en ik delen een studeerkamer maar met video-conferenties bleek dat niet zo handig. Nu kunnen we vrij eenvoudig en extra tijdelijk plekje maken.

Dus, ja, wij bereiden ons voor maar zien hamsteren niet als nuttige voorbereiding.
Ja dat soort voorbereidingen hebben wij ook getroffen. We kunne nu allemaal rustig thuiswerken als het moet.
En inderdaad voor mijn werk kan er ook makkelijk worden overgestapt op online of hybride.
Verder ben ik bezig met fitter worden en afvallen, ik heb van alles op medisch gebied maar merk nu wel echt dat ik de 'gratis' beweging die ik via mijn werk etc kreeg echt mis. En overgewicht is met mijn aandoening een zeer gevaarlijke combi dus ik ben daar wel actief mee bezig.
Verder heb ik alles op alles gezet mijn opleiding tijdig af te ronden omdat ik daarmee een redelijke baangarantie heb, ook elders.
Je weet toch maar nooit.
LīlyRose schreef:
27-07-2020 16:04
Dat is tegen het advies. (Ik ook trouwens, veel fijner)

Advies of niet, binnenshuis katoenen zakdoeken. Buitenshuis houd ik me dan wel weer aan de regels.

Maar advies is om om met klachten thuis te blijven dus heerlijk een katoenen zakdoek. Of een hele stapel.
Zohee, jemig, wat een reacties allemaal. Ik schrik best van van hoe veroordelend sommigen hier zijn. Ik zal proberen op iedereen antwoord te geven.
Ja, ik heb last van angsten, hiervoor loop ik bij een psycholoog maar dit heeft niks te maken met een voorraadje aanleggen. Dat is gewoon praktisch, ook al geeft het me wel rust.

Ik vind het heel bijzonder dat amper iemand last heeft gehad van de lege schappen en het langere tijd niet kunnen krijgen van bepaalde producten. Zelfs online was alle handzeep uitverkocht of duurde het 2 weken voor het bezorgd kon worden ivm drukte. Ook de schappen van zelfzorgmedicatie zijn erg lang leeg geweest.

Vorige keer zijn mensen massaal gaan hamsteren op hetzelfde moment. Daardoor waren alle schappen leeg. Ik ben dus juist van mening dat doordat ik nu al langzaamaan een voorraadje heb aangelegd, waarbij niemand last van mij heeft gehad, ik straks niet hoef te hamsteren mocht het nodig zijn en er dus meer voor anderen over blijft op het moment dat mensen weer massaal gaan inslaan.

Wat betreft het dagelijks pijnstilling, ik heb een chronische aandoening die pijn veroorzaakt, advies van de arts, fysio en dermatoloog is om bij pijn pijnstilling te nemen. Omdat ik van de orale vorm vaak niet lekker op de maag word, prefereer ik zetpillen. Wat betreft incontinentie verband, ik heb hevig bloedverlies en een maandverband, ook de nachtuitvoerig, voldoet hier niet.

Hoe men er hier bijkomt dat ik amper buiten kom is me een raadsel. Ik kom dagelijks buiten en in contact met andere mensen. Zowel voor werk als privé. Wel probeer ik drukke plekken te vermijden maar dat lijkt me momenteel niet bepaald afwijkend.

Ik vind 25 liter handzeep echt niet heel erg veel. Er gaat hier al snel een liter per week door namelijk. Dus dan komt het neer op ongeveer een half jaar voorraad. Zoveel voorraad heb ik ook van het wasmiddel (standaard omdat ik enkel inkoop bij goede aanbiedingen). Douchegel (flesjes van 250 ml) idem, er wordt hier dagelijks gedoucht dus een flesje per week gaat wel op. Ik vind het heel bijzonder dat sommige mensen een jaar kunnen doen met een flesje van 750 ml.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
27-07-2020 16:04
Dat is tegen het advies. (Ik ook trouwens, veel fijner)
Als je thuis blijft kun je ze na een uur in de was gooien... Als je onderweg bent is het niet handig, zo'n doorweekte zakdoek.

Wat is er precies mis met een katoenen zakdoek buitenshuis trouwens? Dat het virus 'erin' blijft zitten?
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
27-07-2020 16:02
Dat voorkomt niet dat je dood gaat hoor ;-)
En het brengt je ook geen handzeep of wc papier.
justagirly wijzigde dit bericht op 27-07-2020 16:12
0.89% gewijzigd
Het-groepje schreef:
27-07-2020 16:04
Ja dat soort voorbereidingen hebben wij ook getroffen. We kunne nu allemaal rustig thuiswerken als het moet.
En inderdaad voor mijn werk kan er ook makkelijk worden overgestapt op online of hybride.
Verder ben ik bezig met fitter worden en afvallen, ik heb van alles op medisch gebied maar merk nu wel echt dat ik de 'gratis' beweging die ik via mijn werk etc kreeg echt mis. En overgewicht is met mijn aandoening een zeer gevaarlijke combi dus ik ben daar wel actief mee bezig.
Verder heb ik alles op alles gezet mijn opleiding tijdig af te ronden omdat ik daarmee een redelijke baangarantie heb, ook elders.
Je weet toch maar nooit.

Fitter worden lukt met mijn blessure nu even niet zo goed, maar is inderdaad ook een goede.

Mijn zus/zwager hebben bijvoorbeeld de WiFi in huis aangepakt en uitgebreid. Zodat kinderen beter de online lessen kunnen volgen terwijl zwager ook thuis werkt. Wij hadden op alle kamer vaste dataverbindingen liggen, dus met wat snoertjes kunnen de kinderen nu weer bedraad aan het internet wat ook stabieler is dan WiFi.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 27-07-2020 16:11
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
27-07-2020 16:07


Ik vind 25 liter handzeep echt niet heel erg veel. Er gaat hier al snel een liter per week door namelijk.
Ik heb in de hele coronaperiode ongeveer 200ml handzeep verbruikt.

Er hoeft maar een drupje op je hand. Zelfs als de hele straat hier zijn handen zou komen wassen zou ik dat pompje van 500ml niet leeg krijgen in een week.
GinnyJones schreef:
27-07-2020 16:07
Zohee, jemig, wat een reacties allemaal. Ik schrik best van van hoe veroordelend sommigen hier zijn. Ik zal proberen op iedereen antwoord te geven.
Ja, ik heb last van angsten, hiervoor loop ik bij een psycholoog maar dit heeft niks te maken met een voorraadje aanleggen. Dat is gewoon praktisch, ook al geeft het me wel rust.

Dat heeft volgens mij alles met angsten te maken..

En je hoeft niet te doen als iedereen, maar als je de reacties ziet, en werkelijk niemand vindt hetzelfde, zet je dat dan aan het denken? Of heb je zoiets van, al die anderen zijn veel te naïef
anoniem_6409c20e18dd0 wijzigde dit bericht op 27-07-2020 16:12
67.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
27-07-2020 16:07
Zohee, jemig, wat een reacties allemaal. Ik schrik best van van hoe veroordelend sommigen hier zijn. Ik zal proberen op iedereen antwoord te geven.

[...]

Wat betreft het dagelijks pijnstilling, ik heb een chronische aandoening die pijn veroorzaakt, advies van de arts, fysio en dermatoloog is om bij pijn pijnstilling te nemen. Omdat ik van de orale vorm vaak niet lekker op de maag word, prefereer ik zetpillen. Wat betreft incontinentie verband, ik heb hevig bloedverlies en een maandverband, ook de nachtuitvoerig, voldoet hier niet.

Hoe men er hier bijkomt dat ik amper buiten kom is me een raadsel. Ik kom dagelijks buiten en in contact met andere mensen. Zowel voor werk als privé. Wel probeer ik drukke plekken te vermijden maar dat lijkt me momenteel niet bepaald afwijkend.

Ik vind 25 liter handzeep echt niet heel erg veel. Er gaat hier al snel een liter per week door namelijk. Dus dan komt het neer op ongeveer een half jaar voorraad. Zoveel voorraad heb ik ook van het wasmiddel (standaard omdat ik enkel inkoop bij goede aanbiedingen). Douchegel (flesjes van 250 ml) idem, er wordt hier dagelijks gedoucht dus een flesje per week gaat wel op. Ik vind het heel bijzonder dat sommige mensen een jaar kunnen doen met een flesje van 750 ml.

Laat je niet opfokken TO, je hoeft je hier tegenover niemand te verantwoorden over je medicijngebruik of leefstijl :hug:

Wat ik me wel kan voorstellen is dat sommige mensen heel lang doen met handzeep/douchegel. Je hebt er namelijk niet veel van nodig, alleen heel veel mensen gebruiken meer van een product omdat er bijvoorbeeld in de reclame op TV ook veel van wordt gebruikt, of omdat men denkt dat je meer nodig hebt om het goed te laten werken. Maar goed, dat is dat weer een psychologisch aspect.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
27-07-2020 16:07
Ik vind 25 liter handzeep echt niet heel erg veel. Er gaat hier al snel een liter per week door namelijk. Dus dan komt het neer op ongeveer een half jaar voorraad. Zoveel voorraad heb ik ook van het wasmiddel (standaard omdat ik enkel inkoop bij goede aanbiedingen). Douchegel (flesjes van 250 ml) idem, er wordt hier dagelijks gedoucht dus een flesje per week gaat wel op. Ik vind het heel bijzonder dat sommige mensen een jaar kunnen doen met een flesje van 750 ml.
Een liter per week?? Maar met hoeveel zijn jullie thuis dan?
cookielover wijzigde dit bericht op 27-07-2020 16:13
0.57% gewijzigd
LīlyRose schreef:
27-07-2020 16:02
Dat voorkomt niet dat je dood gaat hoor ;-)
Dat zou wat zijn!

Maar ik heb geen behoefte om onsterfelijk te worden, dus het maakt mij verder ook niet uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven