Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bevallen in corona-tijdperk

29-12-2020 21:56 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik heb gezocht naar een vergelijkbaar topic maar niet gevonden, dus ik maak er eentje aan!

Ik ben benieuwd hoe zwangeren aankijken tegen hun aanstaande bevalling en kraamweek in deze bizarre tijd; welke overwegingen maak je t.a.v. je bevalplek, wat vind je van de beperkingen die bij een ziekenhuisbevalling komen kijken? Zijn er nog tips and tricks die je wilt delen?

Ik trap af! Half januari ga ik bevallen van ons derde kindje. Omdat de andere twee kinderen onder prima omstandigheden in het ziekenhuis geboren zijn hebben we altijd besproken dat ook deze bevalling in het ziekenhuis gaat plaatsvinden. Echter, met het toenemend aantal besmettingen vraag ik mij af of we niet beter thuis kunnen blijven om daar de baby geboren te laten worden? Ook wordt me totaal niet duidelijk of partner bij bevalling mag zijn, mocht hij positief getest zijn? Volgens mij is dit ziekenhuisafhankelijk beleid? We hebben momenteel geen klachten of besmettingen in onze omgeving, toch overweeg ik om de weken voorafgaand aan de uitgerekende datum mijn/onze sociale contacten zoveel mogelijk te beperken. Wat betreft de kraamweek, we vonden kraambezoek doodvermoeiend en apprecieren juist een hele rustige kraamweek, dus ben erg blij dat het nu ook gewoon niet kan (niet dat we het anders wel uitgebreid gedaan hadden), maar kan me voorstellen dat dit voor stellen met een eerste kindje toch allemaal wat uitgekleed voelt.

Ben heel benieuwd naar andere perspectieven!
Als ik het zo lees TO, zit er veel verschil in regels per ziekenhuis. Mijn man mocht bijv continu blijven (we hadden onze eigen kraamsuite) terwijl broertjes en zusjes niet op bezoek mochten komen. Ik zou dus gewoon bij je verloskundige informeren, zij weet precies hoe de regels bij ‘jouw’ ziekenhuis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Browniechocolate2020 schreef:
30-12-2020 09:11
Ik beval medisch met een keizersnee over een paar weken.

En afgelopen week te horen gekregen dat mijn man niet bij mij in de ok aanwezig mag zijn. Maar vanachter het raam alles mag bekijken. Maar ik verwacht dat dit niet standaard is maar omdat er bij mij 2 personen extra in de ok aanwezig moeten zijn inverband met de complicaties van de vorige keer.

En bij ons mag mijn dochtertje van 2 niet in het ziekenhuis komen omdat ze bij opa en oma is als de kleine geboren word.
Jeetje, dat vind ik echt heel erg voor jullie! Dat is hier niet het geval en zal het ook niet worden.
Alle reacties Link kopieren
eenhoornn schreef:
30-12-2020 09:57
Jeetje, dat vind ik echt heel erg voor jullie! Dat is hier niet het geval en zal het ook niet worden.
Ja het is niet anders door die 2 personen extra is het gewoon heel moeilijk om afstand te houden. Maar die 2 personen zijn wel heel erg nodig als het weer net zo mis gaat als de vorige keer. Ook al ziet deze zwangerschap er tot nu toe heel anders uit maar ze willen het risico nu echt niet lopen het heeft vorige keer bijna mijn leven gekost.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorige week bevallen van mijn derde kindje. Ik was niet medisch, maar kon gewoon in het ziekenhuis naar keuze bevallen (randstad), waar ik met 6cm naartoe ben gegaan. Het enige echte vervelende vond ik dat ik op weg naar mijn kamer natuurlijk een mondkapje op moest en daarmee de weeën die ik onderweg had weg moest puffen. In mijn kamer mocht ik het mondkapje af, alle anderen moesten hem ophouden. Verder heb ik weinig gemerkt van Corona. Behalve dat we ook niet zomaar de gang op mochten lopen en geen bezoek mocht ontvangen. Maar goed, ik stond ook zo weer buiten na de bevalling, dus dat maakte voor ons helemaal niet uit.

In de kraamweek alleen de ouders ontvangen op verschillende dagen. En nu doen we nog steeds heel rustig aan qua bezoek. Heerlijk!

Wat ik wel zwaar vind is dat normaal de oudere kinderen naar school en of 3 dagen naar de opvang gaan en dat ze nu natuurlijk iedere dag thuis zijn en de hele dag vermaakt moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik beval pas in juni maar in ons ziekenhuis verandert niet zo veel. Er mag alleen geen ander bezoek dan partner/kinderen komen. Broertjes of zusjes zijn dus wel welkom. Stel het wordt een keizersnee mag partner er ook bij zijn.

Ik hoop dat in juni de regels weer wat soepeler zijn en dat mijn moeder dan ook mag langskomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven