Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bezoek ontvangen

03-04-2020 14:46 632 berichten
Hoe gaan jullie om met de regel ‘Ontvang zo min mogelijk bezoek, maximaal drie bezoekers’?
In principe is bezoek natuurlijk nooit echt noodzakelijk, maar de regel van het RIVM staat strikt bekeken een sociaal bezoek niet in de weg, mits je 1,5 meter afstand houdt. We hebben er hier in huis onenigheid over, dus ik wil even checken of ik nou raar ben :-)
redbulletje schreef:
29-04-2020 19:32
Ze pakken daar vast een gebakje aan en een glas drank. Waar de gastvrouw met d'r vingers heeft aangezeten terwijl die gastvrouw er veel meer sociale contacten op na houdt.

Als die gastvrouw even haar handen wast voor ze koffie gaat schenken is er niets aan de hand.
herfstappeltaart schreef:
29-04-2020 19:44
Als die gastvrouw even haar handen wast voor ze koffie gaat schenken is er niets aan de hand.
Iemand die nu al zo los is met de maatregelen vertrouw ik niet dat ze d'r handen continu gaat wassen als ze wat serveert.
Juist de mensen die bang zijn wassen extra hun handen als ze iets bij een ander hebben aangeraakt, degene die makkelijk zijn zijn daar vaak ook los mee.
redbulletje schreef:
29-04-2020 19:47
Iemand die nu al zo los is met de maatregelen vertrouw ik niet dat ze d'r handen continu gaat wassen als ze wat serveert.
Juist de mensen die bang zijn wassen extra hun handen als ze iets bij een ander hebben aangeraakt, degene die makkelijk zijn zijn daar vaak ook los mee.

Dan ligt het er inderdaad aan hoeveel vertrouwen je in de gastvrouw hebt.
herfstappeltaart schreef:
29-04-2020 19:51
Dan ligt het er inderdaad aan hoeveel vertrouwen je in de gastvrouw hebt.
Degenen voor en na ons zijn allemaal 70+ en een zit midden in de chemo (levensverlengend dus hij wil deze laatste verjaardag niet missen). Ik denk dat de gastvrouw wel extra oplet nu.
MinkeDeWit schreef:
29-04-2020 19:57
Degenen voor en na ons zijn allemaal 70+ en een zit midden in de chemo (levensverlengend dus hij wil deze laatste verjaardag niet missen). Ik denk dat de gastvrouw wel extra oplet nu.
Snap werkelijk niet dat ze dat risico neemt dan.
MinkeDeWit schreef:
29-04-2020 19:57
Degenen voor en na ons zijn allemaal 70+ en een zit midden in de chemo (levensverlengend dus hij wil deze laatste verjaardag niet missen). Ik denk dat de gastvrouw wel extra oplet nu.
Zeer onverstandig om die mensen uit te nodigen en zeer onverstandig om op zo´n uitnodiging in te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hier frons zelfs ik mijn wenkbrauwen bij.
En ik zit aan de makkelijke kant van het corona-maatregelen-spectrum.

Hoe onwijs onoverkomelijk is het om een keer geen verjaardag te vieren.
Zelfs mijn buurjongetje van 5 begreep dat.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven