Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bezoek

01-04-2020 13:38 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik jullie mening willen horen.

Ik ben gescheiden en onze kinderen zijn bij hun vader.
Ze mogen niet naar opa en oma op bezoek.

Risicogroep: iedereen die de griepprik krijgt geloof ik.
(Personen ouder dan 70, longklachten, hart-en vaatziekten, diabetes etc.)

Ik heb mij laten vertellen, dat als deze doelgroep besmet wordt, dat ze zeer ernstig ziek kunnen worden.

Nu heb ik zelf diabetes (dus risico)
Moet ik nu wachten tot de crisis voorbij is om mijn kinderen weer te mogen zien?

Kinderen laten komen?

Totaal aantal stemmen: 52

Ja (46%)
Nee (54%)
Zijn jouw kinderen al drie weken bij hun vader?
Alle reacties Link kopieren
Wonen je kinderen bij je ex? Zoniet, deze hele crisis kan nog wel een jaar duren. Dan maar een heel jaar /half jaar je kinderen niet zien dan? Gewoon je kinderen zien!
yasmeenah82 wijzigde dit bericht op 01-04-2020 13:45
12.46% gewijzigd
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
nee hoor, de kinderen horen bij je 'huishouden" , die mag je gewoon zien

(je moet zelf weten of je het wil, maar het mag gerust)
yajes schreef:
01-04-2020 13:42
Zijn jouw kinderen al drie weken bij hun vader?
Dat vroeg ik me ook af. Hoe ze dat de afgelopen weken deed.
Ook begrijp ik niet wat dit met bezoek te maken heeft. Je kinderen komen toch niet op bezoek, ze wonen bij je?

Ik zou de omgangsregeling aanhouden, en daarbuiten zo weinig mogelijk contact met anderen hebben.
Je eigen kinderen.... ik hou me netjes is vandaag, maar :facepalm:
Dat moet je zelf beslissen, maar van de RIVM mag je ze nog gewoon zien, hoor. Jullie vormen immers een gezin / huishouden (of niet?). Als je erg angstig bent, of een erg zwakke gezondheid hebt i.c.m. ondernemende pubers wil je de boot misschien afhouden, maar ik vind het desondanks wel ver gaan om je eigen kinderen zo lang niet te zien.

Hoe oud zijn de kinderen? Kinderen onder de twaalf worden nu niet als belangrijke verspreiders van het virus gezien, dus dat kun je ook nog meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Je eigen kinderen noem je bezoek?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
01-04-2020 13:45
Je eigen kinderen.... ik hou me netjes is vandaag, maar :facepalm:
Nou ja, zo’n gekke vraag vind ik het niet hoor. Feitelijk is de aanwezigheid van meer mensen in huis (inclusief je eigen kinderen) gewoon iets dat de kans dat je besmet raakt groter maakt. En als je dan een risico groep bent, kun je dus overwegen om de kinderen bij de andere ouder te laten. Ik snap ook wel dat mensen dat geen reeele optie vinden als het maanden gaat duren, maar de vraag vind ik echt niet gek.
nausicaa schreef:
01-04-2020 13:48
Nou ja, zo’n gekke vraag vind ik het niet hoor. Feitelijk is de aanwezigheid van meer mensen in huis (inclusief je eigen kinderen) gewoon iets dat de kans dat je besmet raakt groter maakt. En als je dan een risico groep bent, kun je dus overwegen om de kinderen bij de andere ouder te laten. Ik snap ook wel dat mensen dat geen reeele optie vinden als het maanden gaat duren, maar de vraag vind ik echt niet gek.
Ik wel. Je kinderen behoren tot je huishouden. Werkelijk geen seconde overwogen om mijn kind maar voor onbepaalde tijd weg te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
01-04-2020 13:48
Je eigen kinderen noem je bezoek?
Dat zijn ze in virologische zin ook gewoon hoor. ‘Externe personen die in je huis komen’. Dat virus maakt het echt niet uit of je familie bent.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
01-04-2020 13:48
Nou ja, zo’n gekke vraag vind ik het niet hoor. Feitelijk is de aanwezigheid van meer mensen in huis (inclusief je eigen kinderen) gewoon iets dat de kans dat je besmet raakt groter maakt. En als je dan een risico groep bent, kun je dus overwegen om de kinderen bij de andere ouder te laten. Ik snap ook wel dat mensen dat geen reeele optie vinden als het maanden gaat duren, maar de vraag vind ik echt niet gek.
ik vind het wel een gekke vraag, maar dat kan echt komen, omdat niet voor iedereen de richtlijnen eenvoudig te begrijpen zijn.

Het Blijf Zoveel Mogelijk thuis, wordt ook vaak verkeerd begrepen.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
01-04-2020 13:49
Ik wel. Je kinderen behoren tot je huishouden. Werkelijk geen seconde overwogen om mijn kind maar voor onbepaalde tijd weg te sturen.
Nee, maar jouw kinderen wonen al bij je in huis. Als je kinderen hebt die nu bij hun andere ouder zijn, en jij loopt groot risico, vind ik het niet raar. Als de kinderen wel bij TO komen, dan zullen ze echt geen andere externe contacten moeten hebben, bv buitenspelen. Dus het kán voor de kinderen ook leuker zijn om tijdelijk bij 1 ouder te zijn.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
01-04-2020 13:49
Dat zijn ze in virologische zin ook gewoon hoor. ‘Externe personen die in je huis komen’. Dat virus maakt het echt niet uit of je familie bent.
het zijn geen "externe personen" ze behoren tot haar huishouden
nausicaa schreef:
01-04-2020 13:49
Dat zijn ze in virologische zin ook gewoon hoor. ‘Externe personen die in je huis komen’. Dat virus maakt het echt niet uit of je familie bent.
Dan moet iedereen alleen in een dichtgetapete vuilniszak gaan zitten. Je kinderen behoren tot je gezin, je huishouden en zijn géén bezoek. Alhoewel, voor sommige mensen wel. Maar daar vind ik dan ook wat van :)
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
01-04-2020 13:49
Dat zijn ze in virologische zin ook gewoon hoor. ‘Externe personen die in je huis komen’. Dat virus maakt het echt niet uit of je familie bent.
Ik gok zomaar dat TO niet in virologische zin praat.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-04-2020 13:51
ik vind het wel een gekke vraag, maar dat kan echt komen, omdat niet voor iedereen de richtlijnen eenvoudig te begrijpen zijn.

Het Blijf Zoveel Mogelijk thuis, wordt ook vaak verkeerd begrepen.
Ik heb al op meerdere plekken gezien dat er wordt aangeraden om wisselingen van kinderen bij co-ouderschap zo beperkt mogelijk te houden. Want kinderen komen met twee huishoudens in contact, met mogelijk ook weer andere kinderen enz.
Natuurlijk, als je geen enkel risicogroep bent, ga je niet je kinderen heel lang niet zien. Maar er over nadenken vind ik echt alleen maar slim.

Is het verboden? Nee, natuurlijk niet. Maar daarom kun je nog wel denken of het ook handig is. Een vriend van mij is IC arts. Die gaat momenteel alleen naar zijn werk. Hij zou op zich op bezoek mogen als hij maar afstand houdt, of boodschappen doen. Maar dat doet hij niet. En zijn kinderen spelen ook niet buiten met andere kinderen. Gewoon omdat ze net wat meer risico lopen dan anderen. Hij heeft zijn kinderen inderdaad niet uit huis gedaan. Maar ik denk dat als hij gescheiden was, dat het serieus wel een optie was geweest om ze een tijdje bij moeder te laten.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-04-2020 13:52
het zijn geen "externe personen" ze behoren tot haar huishouden
Dat verandert toch niks aan het feit dat het een risico is? Dat we uit praktische overwegingen zeggen dat je wel bij huisgenoten in de buurt mag komen, is puur omdat dat nou eenmaal vrijwel niet te voorkomen is. In dit geval is het wel te voorkomen.
Ik zeg helemaal niet dat TO haar kinderen maanden niet moet gaan zien. Maar ik vind het feit dat ze overweegt hoe goed idee het is, helemaal niet raar.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
01-04-2020 14:00
Dat verandert toch niks aan het feit dat het een risico is? Dat we uit praktische overwegingen zeggen dat je wel bij huisgenoten in de buurt mag komen, is puur omdat dat nou eenmaal vrijwel niet te voorkomen is. In dit geval is het wel te voorkomen.
Ik zeg helemaal niet dat TO haar kinderen maanden niet moet gaan zien. Maar ik vind het feit dat ze overweegt hoe goed idee het is, helemaal niet raar.
en wat zei ik om 13:43?

nee hoor, de kinderen horen bij je 'huishouden" , die mag je gewoon zien

(je moet zelf weten of je het wil, maar het mag gerust)
nausicaa schreef:
01-04-2020 13:57
Ik heb al op meerdere plekken gezien dat er wordt aangeraden om wisselingen van kinderen bij co-ouderschap zo beperkt mogelijk te houden. Want kinderen komen met twee huishoudens in contact, met mogelijk ook weer andere kinderen enz.
Natuurlijk, als je geen enkel risicogroep bent, ga je niet je kinderen heel lang niet zien. Maar er over nadenken vind ik echt alleen maar slim.

Is het verboden? Nee, natuurlijk niet. Maar daarom kun je nog wel denken of het ook handig is. Een vriend van mij is IC arts. Die gaat momenteel alleen naar zijn werk. Hij zou op zich op bezoek mogen als hij maar afstand houdt, of boodschappen doen. Maar dat doet hij niet. En zijn kinderen spelen ook niet buiten met andere kinderen. Gewoon omdat ze net wat meer risico lopen dan anderen. Hij heeft zijn kinderen inderdaad niet uit huis gedaan. Maar ik denk dat als hij gescheiden was, dat het serieus wel een optie was geweest om ze een tijdje bij moeder te laten.
"Zo beperkt mogelijk". Dat betekent dus niet dat wisseling helemaal afgeraden wordt.

De situatie van je vriend is uniek, omdat hij IC arts is. Bovendien is die situatie hypothetisch aangezien hij niet gescheiden is.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
01-04-2020 14:00
Dat verandert toch niks aan het feit dat het een risico is? Dat we uit praktische overwegingen zeggen dat je wel bij huisgenoten in de buurt mag komen, is puur omdat dat nou eenmaal vrijwel niet te voorkomen is. In dit geval is het wel te voorkomen.
Ik zeg helemaal niet dat TO haar kinderen maanden niet moet gaan zien. Maar ik vind het feit dat ze overweegt hoe goed idee het is, helemaal niet raar.
Ik vind het knettergestoord om het zelfs maar te overwegen als ouder om je kinderen nog zo'n week of zes niet te zien. Vrijwillig.
Ik ken mensen die hun kind nu niet mogen zien.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
01-04-2020 13:57
Ik heb al op meerdere plekken gezien dat er wordt aangeraden om wisselingen van kinderen bij co-ouderschap zo beperkt mogelijk te houden. Want kinderen komen met twee huishoudens in contact, met mogelijk ook weer andere kinderen enz.
Natuurlijk, als je geen enkel risicogroep bent, ga je niet je kinderen heel lang niet zien. Maar er over nadenken vind ik echt alleen maar slim.

Is het verboden? Nee, natuurlijk niet. Maar daarom kun je nog wel denken of het ook handig is. Een vriend van mij is IC arts. Die gaat momenteel alleen naar zijn werk. Hij zou op zich op bezoek mogen als hij maar afstand houdt, of boodschappen doen. Maar dat doet hij niet. En zijn kinderen spelen ook niet buiten met andere kinderen. Gewoon omdat ze net wat meer risico lopen dan anderen. Hij heeft zijn kinderen inderdaad niet uit huis gedaan. Maar ik denk dat als hij gescheiden was, dat het serieus wel een optie was geweest om ze een tijdje bij moeder te laten.
je maakt er nu een heel vaag verhaal N=1 en vol aannames van
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je je eigen kinderen bezoek noemt dan mag je ze helemaal nooit meer zien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-04-2020 14:03
je maakt er nu een heel vaag verhaal N=1 en vol aannames van
Huh? Helemaal niet. Ik vind op basis van wat TO verteld (kinderen zijn nu bij andere ouder en zij is risicogroep) het niet raar dat ze er over nadenkt. Dat is alles wat ik zeg. Ik zeg niet dat ze de kinderen sowieso niet moet zien, ik zeg niet dat bij geen enkele co-ouder meer gewisseld moet worden. Ik zeg niet dat het niet mag. Ik zeg alleen maar dat ik het niet heel raar vind dat ze er over nadenkt. Omdat er situaties zijn waar iets volgens de richtlijnen misschien wel mag, maar die dan toch even wat minder verstandig is.
Alle reacties Link kopieren
“Bezoek” is misschien een verkeerd woord.

Vader heeft inderdaad het hoofdverblijf.

Ik wil heel graag mijn kinderen zien natuurlijk maar omdat ik zelf diabetes heb, ben ik bang om besmet te worden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven