Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Blonde vraag "koorts"

24-03-2020 19:15 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke don't shoot me voor de vraag en vergeef me dat ik zelfs niet eens blond ben..

overal wordt koorts/verhoging gebruikt (bel dokter bij 38 graden en ademhalingsproblemen) etc.

Maar ondertemperatuur is daar ook een grens in wanneer thuisblijven handiger is?

Lijkt me dat vatbaarheid en verminderde weerstand bij ondertemperatuur wel zullen meespelen ongeacht of het wel of niet bij de symptomen kan horen.

Ik vind het lastig te bepalen hoe te handelen.
Heb ik in mijn eigen Google poging iets gemist?
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Ik heb het gisteren opgezocht en de ene site zegt dat alles tussen de 36,5 en 37,5 normaal is. De ander heeft het weer tussen 35 en 37. Maar 34,4? Dat lijkt me wel laag.

Ik zocht het gisteren toevallig op omdat mijn temperatuur ineens 1 graad minder was dan de week ervoor. 36,2 i.p.v 37.2. Schijnt dat gewoon te schommelen en in de ochtend is het meestal hoger dan in de avond. Of was het nou andersom.

Kortom ik zou even met een andere thermometer checken.
Alle reacties Link kopieren
Onder de 35 graden heb je onder temp en onder de 32 graden kritiek ,maar jij hebt ook andere symptomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
24-03-2020 20:38
Ik heb het gisteren opgezocht en de ene site zegt dat alles tussen de 36,5 en 37,5 normaal is. De ander heeft het weer tussen 35 en 37. Maar 34,4? Dat lijkt me wel laag.

Ik zocht het gisteren toevallig op omdat mijn temperatuur ineens 1 graad minder was dan de week ervoor. 36,2 i.p.v 37.2. Schijnt dat gewoon te schommelen en in de ochtend is het meestal hoger dan in de avond. Of was het nou andersom.

Kortom ik zou even met een andere thermometer checken.
Ik dacht dat vlak voor de eisprong de temp een piek naar beneden maakte.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
MinkeDeWit schreef:
24-03-2020 19:46
Mijn dochter krijgt als reactie op koorts steevast ondertemperatuur. De eerste keer schrok ik me rot (was ze een baby) maar ook nu vind ik het echt een naar idee. Ze komt ook wel onder de 35,5 wat volgens medische websites een kritieke grens is.
Nu hebben wij van nature wel al 36-36.5 en bij 37.8 liggen we gammel op de bank.

Ik dus ook. Terwijl ik dan bij hoger dan 39 weer een beetje opleef. Een soort van helderder wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind oorthermometers echt ondingen.... Die moet je echt goed in je oor stoppen (en een goede zijn) om een accurate meting te doen.

Lang leven de gewone bipsthermometer ;)
Aan de ene kant lijkt mij zo'n oor thermometer of voorhoofdmeter wel handig maar ik lees inderdaad dat die best een afwijking kunnen hebben en eentje voor je kont toch het betrouwbaarst is. Maar je krijgt er zo'n koude kont van :rofl: Ik check dus altijd in bed zodat ik m'n dekbed er overheen gooi en maar hopen dat het piepje hard genoeg is zodat ik het hoor. :P
Ambrozijn schreef:
24-03-2020 19:52
Echt? Dat is mijn normale lichaamstemperatuur!
Normaal voor jou misschien, maar niet normaal voor de mensheid in het algemeen.
Ik kan me ook niet voorstellen dat je echt verbaasd bent over dit feit. Het is vast wel eens ter sprake gekomen als met iets bij een arts was.
Hangt inderdaad ook van de meter af, met een digitale, kom ik soms niet verder dan 36 en soms zelfs maar 35,8 en ik heb meerdere uitgetest, want ik dacht dat ie stuk was.
Met een ouderwetse analoge ben ik braaf 37 graden.
Gelukkig heb ik nog via t werk een analoge kunnen scoren, maar die worden niet meer verkocht.
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
24-03-2020 19:48
Andere thermometer niet in huis helaas, morgen eens kijken of die weer verkrijgbaar zijn.

Ik heb ontzettende hoofdpijn sinds zaterdagochtend en spierpijn dat wijd ik meer aan stress en hoofdpijn is ook geen van de hoofdsymptomen. Koud/rillerig ook na 3 lagen kleding en sinds vanochtend lichte keelpijn (maar dat heb ik minimaal 2x per jaar door vergrootte amandelen dus dat zegt zo weinig). Geen griep-(verkouden/snotneus ofzo) /benauwdheidsklachten.

Maar hiervoor is geen algemene richtlijn?
Hoofdpijn en keelpijn zijn wel degelijk symptomen, rillerig en die temo erbij zeker okk. Thuis blijven dus en je hele gezin ook! Door dit goed te gaan praten en gewoon naar buiten te gaan bem je in mijn ogen ronduit verkeerd bezig en zorg je voor verspreiding. Stop daarmee en gedraag je naar de richtlijnen!
moonenz schreef:
24-03-2020 19:48
Geen griep-(verkouden/snotneus ofzo) /benauwdheidsklachten.
.
Snotneus is juist geen veelvoorkomend symptoom van griep / corona, maar van een neusverkoudheid. Bij een echte griep en bij covid-19 heb je meestal geen loopneus, wel juist hoofd- en spierpijn. Lees je in.

Plaatje is duidelijk: https://m.standaard.be/cnt/dmf20200302_04872115
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 25-03-2020 06:58
14.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je een oorthermometer hebt maar die vind ik behoorlijk onbetrouwbaar. Mijn zoontje had laatst 38,4 met de oorthermometer en toen we hem rectaal meetten 37,1. Hij kan nog weleens als hij zich druk maakt hete oren hebben.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat helemaal niet om de temperatuur. TO is zelf aan het dokteren en dat is onverstandig. Ook bij overige symptomen moet je binnen blijven en je huisgenoten ook. Het maakt niet uit of ze daarbij een normale temp heeft, een lage of koorts. Het is niet relevant.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
eckano schreef:
24-03-2020 20:22
En dan niet met die oorthermometer he?! :bonk:
Kan best. Beetje doorduwen
Maar dan daarna niet meer in je oor gebruiken he.
Ab_Normaal schreef:
25-03-2020 07:02
Kan best. Beetje doorduwen
Maar dan daarna niet meer in je oor gebruiken he.
Jawel joh, er zit toch zo'n kapje op wat je steeds moet vervangen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven