Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Boodschappen , kinderen mee

15-10-2020 09:07 485 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je ontkomt er niet aan.
De boodschappen.
En als je ‘kleine’ kinderen heb kun je die niet thuis laten.

Bezorgen is een optie en dat doen/deden we elke week. Nu wilde ik bestellen en is de eerstvolgende leverdatum ineens volgende week vrijdag pas...

Dus toch zelf boodschappen doen.

Op fb lees ik regelmatig irritaties van mensen die vinden “ kom alleen je boodschappen doen”
Waarom met z’n’ alle?

Mijn man gaat dus dit weekend de grote week boodschappen doen, alleen.
Maar dat betekent wel dat ik toch regelmatig ook naar de winkel moet voor de vergeten dingen, of verse producten etc.
Zowiezo kunnen wij met de grote van ons gezin niet voor de hele week in 1 keer halen. Het zou letterlijk niet in de kasten en koelkast/vriezer passen.

Toch voel ik me nu regelmatig bezwaard wanneer ik met vier kleuters/peuters door de supermarkt loop. Ze luisteren best goed maar ja nog niet altijd natuurlijk, daar zijn het kinderen voor.

Hoe staan jullie hier tegenover?
Alle reacties Link kopieren
Phoenix2000 schreef:
15-10-2020 09:23
Ik vraag met dit topic hoe anderen hier tegenover staan. Vooral omdat ik op feestboek alleen irritaties lees. Maar nooit het tegenovergestelde.
Gisteren werd ik aangesproken door iemand omdat ik twee van mijn jongens bij me had. Ik moest alleen komen. Dat is me vanaf maart nog nooit gebeurd/gezegd.
Heb meneer gevraagd of hij even op ze wil passen de volgende keer zodat ik alleen kon gaan.
Dat is dan toch het probleem bij anderen neerleggen?
Man spreekt jou aan op regels die momenteel gelden.
Zo kun je alles wel buiten jezelf plaatsen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
ninanoname schreef:
15-10-2020 09:23
Ik vind sommige mensen wel onverdraagzaam en inflexibel reageren. Niemand die een beetje begrip heeft voor een moeder met pannekoeken-stress?
Ach ja, dan maar geen pannenkoeken maar tosti's ofzo? Improviseren.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
15-10-2020 09:22
Een nog beter lijstje maken, eieren en aardappelen kunnen makkelijk langer liggen. Chocolade is geen noodzaak en lampen leg je ook op voorraad en anders overdag zonder lamp plassen en poepen en avonds een lampje ophalen.
Maar overal is wel een oplossing voor te vinden.
Ik snap dat ook niet, Iets vergeten kan, maar heb je dan echt niets in huis wat dat vergeten product kan vervangen? Als je bakboter op is, bak je een keer in olijfolie of smeerboter.
Je wilt pannenkoeken bakken maar je bent de eieren vergeten? Bak je een andere keer pannenkoeken en eet je vandaag iets anders
En geen enkele reservelamp in huis? Werkelijk? Inderdaad, zet je even de zaklamp in de wc
Alle reacties Link kopieren
Het zou echt niet in mij opkomen om me hieraan te ergeren. Ik ga ervan uit dat iedereen doet wat hij kan en ben vooral een beetje klaar met dat mensen elkaar zo de maat nemen de laatste tijd.

Misschien als een kind me in de weg loopt vind ik dat wel irritant - net als voor corona - maar kinderen zijn nu eenmaal geen miniatuurvolwassenen, dus ondanks dat ik me aan het gedrag zou ergeren, zou ik niet zoveel vinden van de ouder die erbij hoort.

Zelf loop ik of man ook geregeld met een kind door de supermarkt als dat zo uitkomt. Tja, we doen ons best, gaan minder vaak, maar wat moet dat moet.

TO, als uit dit topic blijkt dat een groot deel van het Viva forum het niet vindt kunnen om boodschappen met kinderen te doen, wat heb je er dan aan? Dan moet je nog steeds je boodschappen doen, maar dan loop je er met een (extra) bezwaard gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Als het niet anders kan dan is het zo. Maar om nou 4 kinderen mee te nemen, dat vind ik te veel. Ik heb een enkele keer een moeder met 1 peuter/kleuter gezien. Maar het is gewoon aso om met 4 kinderen te komen. Er zijn echt veel oplossingen te bedenken.

Om te beginnen alles wat je kunt laten bezorgen laten bezorgen. Maak goede lijsten zodat je maar 1 keer in de week naar de supermarkt hoeft. Verse groente blijft echt wel een week goed. Hoe komt het dat je thuis geen plek hebt? Ga daar eens aan werken zodat je minder naar de supermarkt hoeft.

Probeer in oplossingen te denken ipv iedere keer alle 4 de kinderen mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Phoenix2000 schreef:
15-10-2020 09:23
Ik vraag met dit topic hoe anderen hier tegenover staan. Vooral omdat ik op feestboek alleen irritaties lees. Maar nooit het tegenovergestelde.
Gisteren werd ik aangesproken door iemand omdat ik twee van mijn jongens bij me had. Ik moest alleen komen. Dat is me vanaf maart nog nooit gebeurd/gezegd.
Heb meneer gevraagd of hij even op ze wil passen de volgende keer zodat ik alleen kon gaan.
Dat vind ik dan wel vreemd, ik zou nooit iemand aanspreken daarop. Overigens vind ik een kind in een buggy wel buiten de regel: kom alleen , vallen
Alle reacties Link kopieren
En ik zie nu dat je pubers hebt. Eh hallo die kun je ook even sturen hé.....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best apart dat één kind mee in veel ogen wel kan, maar vier niet, terwijl het voor vier juist een stuk lastiger is om opvang te vinden.

Ze heeft er nou eenmaal vier.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Als het niet anders kan dan proberen er het beste van te maken. Mensen hebben altijd wel een oordeel of commentaar in welke situatie dan ook. Maar ik zou wel proberen naar oplossingen. Goede lijstjes maken, gebruik maken van de avond als je man thuis is eventueel. En vooral goed plannen dit in overleg met man. Want hij werkt buitenshuis of werkt hij thuis? Misschien in de ochtend snel nog gaan voordat hij werkt of juist later in de avond. Hier hebben we een ah tot 22.00 open als voorbeeld. Succes!
Met kleine kinderen boodschappen doen kan best als het niet anders kan maar ik zou dan wel een rustig moment pakken of een supermarkt waarvan je weet dat het rustiger is. En natuurlijk zorgen dat je kinderen bij je blijven, leren afstand te houden van vreemden en niet op eigen houdje de hele winkel door laten rennen.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 15-10-2020 09:32
0.31% gewijzigd
ninanoname schreef:
15-10-2020 09:26
Maar natuurlijk is er wel een oplossing te verzinnen. Soms ook niet en moet je wel. Als iedereen die zich ergert in de supermarkt zich nu eens realiseert dat de vrouw met de 4 kinderen heus anders zou kiezen als ze kon, want iedereen begrijpt dat met 4 koters naar de super rennen een drama is.
Tja, soms lopen dingen anders dan je gepland hebt. En dan is het niet anders en moet je je even aanpassen. Je kunt ook besluiten om niks te vinden van wat andere mensen doen he?
Ik vind er eigenlijk niks van maar TO doet alsof er geen andere oplossing is dan ze mee te nemen en dat is niet zo.
Alle reacties Link kopieren
vogeltje89 schreef:
15-10-2020 09:28
Het zou echt niet in mij opkomen om me hieraan te ergeren. Ik ga ervan uit dat iedereen doet wat hij kan en ben vooral een beetje klaar met dat mensen elkaar zo de maat nemen de laatste tijd.

Jeetje, wat ben ik het daar mee eens. Ik kan enkel bij de veroordelingen die ik hier lees denken 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen'. Kan iedereen die hier de boel loopt te veroordelen in alle eerlijkheid zeggen dat ze de afgelopen 8 maanden alles, maar dan ook alles volgens de regels heeft gedaan?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Met 4 kinderen in een supermarkt is nu echt teveel. Als je man 1 X per week de grote boodschappen doet, begrijp ik niet dat je nog een paar keer naar supermarkt moet. Dan vergeet je wel erg veel. Ga wat praktischer te werk, kort houdbare producten en langer houdbare producten kopen. Eerst het ene opmaken in de lopende week en dan het andere.
Net als een ander al opmerkte, waarom ga je niet tijdens schooltijd?
Of vraag een puber in de buurt of die tegen kleine vergoeding boodschappen voor je doet als er geen oppas te krijgen is.
Alle reacties Link kopieren
De kinderen kunnen toch prima mee naar de supermarkt. Ik zie het vaak genoeg en ik vind er eigenlijk niks van. Het gaat waarschijnlijk om een paar kleine boodschappen dus je bent met max 15 minuten de winkel weer uit.

Er zijn momenteel veel mensen die echt overal op letten en overal wat van vinden.
Echt een verschrikkelijke tijd. De paar die hier reageerde hebben zeker geen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Als het niet anders kan, dan moet het. Maar ik vind vier kinderen ook wel erg veel in de supermarkt. Hoe kan het dat je er gisteren maar twee had? Waar waren de andere twee?

Ik neem aan dat je doordeweeks niet 24/7 alleen bent met de kinderen. Ik doe ook regelmatig ‘s avonds even een boodschap en toen de kinderen klein waren als mijn ouders of mijn zus op bezoek waren. Ik ben wel van mening dat je misschien wat te makkelijk zegt dat het niet anders kan.
Volgens mij 'tellen' hele jonge kinderen niet echt mee. Je doet wat je kan en meer kan je niet doen.
Alle reacties Link kopieren
mariposa2 schreef:
15-10-2020 09:29
En ik zie nu dat je pubers hebt. Eh hallo die kun je ook even sturen hé.....
Oh echt? Die kunnen dan ook even oppassen of een boodschap doen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen lezen niet. Jammer

We doen normaal bezorgen. ( alleen nu niet omdat ipv over twee dagen het ineens langer dan een week is voordat er bezorgd kan worden )

En ik ga alleen heen uit noodzaak. ( man heeft eigen bedrijf en is soms zelfs later thuis dan dat de supermarkt sluit, en anders neemt hij op de terug weg mee )

Dus nee niet elke dag met alle kindjes naar de supermarkt. Alleen soms komt het zo uit dat het even niet anders is.

Vind er hier op het forum een hoop anti kinderen in de supermarkt ..
raar. Ik zie liever kinderen in de supermarkt dan die zure ouwe mensen die om de meter blijven stil staan staren naar een product dat ze evengoed niet halen ;-D
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
15-10-2020 09:26
Dat is dan toch het probleem bij anderen neerleggen?
Man spreekt jou aan op regels die momenteel gelden.
Zo kun je alles wel buiten jezelf plaatsen.
Zijn geen regels hè
Het is een ‘dringend advies’
Althans dat was het zover ik weet tot nog toe.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
15-10-2020 09:23
Ik vind sommige mensen wel onverdraagzaam en inflexibel reageren. Niemand die een beetje begrip heeft voor een moeder met pannekoeken-stress?
Pannekoekenstress? In een semi lockdown? really?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
mariposa2 schreef:
15-10-2020 09:29
En ik zie nu dat je pubers hebt. Eh hallo die kun je ook even sturen hé.....
Even geloept, zie nu dat er inderdaad ook pubers in huis zijn. Probleem opgelost, laat de pubers even oppassen of de vergeten boodschap doen
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed onthouden heb doe je of de boodschappen online of je man haalt het één keer per week. Misschien gaat er iets mis met de boodschappenlijst maken? Want hoe vaak is er nu echt iets onverwacht nodig? Als dat vaak is zal ik even extra je boodschappenlijst checken, zorg dat de lijst kan worden afgevinkt. Als je iets gaat maken kun je ook even kijken of alle ingrediënten er echt zijn, zo niet hoef je niet direct naar de supermarkt maar kun je iets anders maken.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Als het echt niet anders kan, dan zet je ze in de wagen.

Maar als het klopt wat hierboven staat dat je ook pubers hebt, dan laat die lekker even snel gaan!

Of wacht tot je man thuis is.

Overigens heb je voor een week boodschappen in huis, dus dan lijkt het me dat je genoeg keus hebt om iets anders te maken als je geen eieren hebt voor de pannenkoeken. Dan haal je na het eten als je man thuis is even eieren voor de dag erna.

Ik heb er dan maar 1, maar dat maakt het oppassen niet minder lastig, en toch plan ik het zo, dat zij niet mee hoeft. Ik vind het persoonlijk een kleine moeite om dat te regelen omdat dat nu gewoon even van ons gevraagd wordt.

En buiten dat. Het is toch een stuk prettiger even snel in je eentje boodschappen doen.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet een van je vier oudere kinderen sturen, je had er toch acht totaal? Lijkt me ook handiger voor jou dan vier kinderen weer mee te slepen en in de gaten te houden.
Alle reacties Link kopieren
Phoenix2000 schreef:
15-10-2020 09:36
Zijn geen regels hè
Het is een ‘dringend advies’
Althans dat was het zover ik weet tot nog toe.
Laat maar, wat jij hier wil is zieltjes winnen voor iets waarvan je zelf dondersgoed weet dat het niet oké is, anders zou je dit topic niet openen.
Maargoed, kinderen zijn het ideale excuus voor geroeptoeter als overmacht en pannekoekenstress.
En als iemand daar wat van vindt, dan moet hij of zij maar op de kinderen passen waar je zelf voor gekozen hebt.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven