Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Boodschappen , kinderen mee

15-10-2020 09:07 485 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je ontkomt er niet aan.
De boodschappen.
En als je ‘kleine’ kinderen heb kun je die niet thuis laten.

Bezorgen is een optie en dat doen/deden we elke week. Nu wilde ik bestellen en is de eerstvolgende leverdatum ineens volgende week vrijdag pas...

Dus toch zelf boodschappen doen.

Op fb lees ik regelmatig irritaties van mensen die vinden “ kom alleen je boodschappen doen”
Waarom met z’n’ alle?

Mijn man gaat dus dit weekend de grote week boodschappen doen, alleen.
Maar dat betekent wel dat ik toch regelmatig ook naar de winkel moet voor de vergeten dingen, of verse producten etc.
Zowiezo kunnen wij met de grote van ons gezin niet voor de hele week in 1 keer halen. Het zou letterlijk niet in de kasten en koelkast/vriezer passen.

Toch voel ik me nu regelmatig bezwaard wanneer ik met vier kleuters/peuters door de supermarkt loop. Ze luisteren best goed maar ja nog niet altijd natuurlijk, daar zijn het kinderen voor.

Hoe staan jullie hier tegenover?
Alle reacties Link kopieren
Wel plek voor vier kinderen, maar geen plek voor twee weken voedselvoorraad?

Je kunt blikken met voedsel gewoon bewaren. Pakjes bakboter en reservelampen ook.

Sinds corona heb ik een basisvoorraad in huis en koop ik tussendoor alleen nog vers. Is het vlees op aan het einde van de week, dan kook ik een ei of maak ik falaffel uit een zakje.
Eén keer in de week naar de Lidl en de boerderijwinkel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
15-10-2020 09:26
Ach ja, dan maar geen pannenkoeken maar tosti's ofzo? Improviseren.
Tosti's zijn toch prima voedsel?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik zal er nooit iets van zeggen, maar ik vind er wel wat van. Zeker als je met 4! kinderen naar een supermarkt gaat. Waarom ga je niet als je man thuis is? Je hoeft toch niet beslist overdag te gaan?
Supermarkten zijn vrij lang open, er zal altijd een moment zijn dat het wel kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vier kinderen mee nemen naar de super echt te veel. Ik snap niet hoe jij zo inflexibel kunt zijn met 8 kinderen. Jij denkt alleen maar in onmogelijkheden. Kan niet, wil niet. Niet iedere 14-jarige kan oppassen, maar een 'normale' 14-jarige kan toch wel boodschappen halen?

Ik vind 4 kinderen te veel, niet vanwege besmettingsgevaar, maar wel vanwege de ruimte. Iedereen doet moeite om afstand te houden tijdens boodschappen. En dan komt er een groot gezin even boodschappen doen en de ruimte opvullen. Tja, je moet gewoon beter plannen.
Alle reacties Link kopieren
Joh dat wil TO allemaal niet horen.
Die ja-maart en externaliseert veel liever.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
15-10-2020 09:51
Maar ik vroeg ook: waar zijn de andere 2 dan als jij er 2 meeneemt?
Gister had ik twee kleintjes omdat de andere twee waren opgehaald door oma. En nee die kan de kleinere niet hebben voor het geval je dat wilde vragen. Ze mist namelijk kracht in haar armen en de hele
Kleintjes worden nog regelmatig getild hè. Denk aan verschonen, vallen, trap op etc
Alle reacties Link kopieren
Phoenix2000 schreef:
15-10-2020 09:56
Gister had ik twee kleintjes omdat de andere twee waren opgehaald door oma. En nee die kan de kleinere niet hebben voor het geval je dat wilde vragen. Ze mist namelijk kracht in haar armen en de hele
Kleintjes worden nog regelmatig getild hè. Denk aan verschonen, vallen, trap op etc
blablabla
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Wat we er verder ook van vinden: ik ben blij dat ik in jouw situatie zit :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 4 kinderen. Ik bestel tot een week vooruit. Maak planning qua menu voor een week en bestel dat dus. Af en toe is er iets op wat we veel gebruiken en ik vergeten ben. Ranja, broodboter, noem maar op. Dan laat ik 1 van de twee oudsten even heen en weer fietsen, of ik ga zelf met de jongste van bijna 4 die dan beslist in de kar moet zitten. Maar alleen als het echt nodig is. Als ik er langs rij met de auto laat ik ze ook wel eens 10min in de auto wachten. Dat voelt ook niet fijn, maar ze nu allemaal meenemen in de winkel voelt hetzelfde.

Komt erop neer; flexibel zijn, goed plannen, en de beste oplossing zoeken en daar je best voor doen. Loopt alles helemaal in het honderd dan loopt dat maar eens zo... ga nu zelf ook niet met 4 kinderen boodschappen doen. Kan het niet maken, is mijn gevoel erbij.
Nou zag ik hier gisteren een moeder met haar 3 puberkinderen in de supermarkt. Dat vond ik dan wel echt aso, maar kleine kinderen kan een keer gebeuren hoor.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
15-10-2020 09:53
o_o
ik tel verkeerd, 9 is slechts onderweg
Alle reacties Link kopieren
Liara schreef:
15-10-2020 10:00
Nou zag ik hier gisteren een moeder met haar 3 puberkinderen in de supermarkt. Dat vond ik dan wel echt aso, maar kleine kinderen kan een keer gebeuren hoor.
Omdat?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind met één peuter boodschappen doen al de hel, laat staan met vier! Als het echt niet anders kan, dan snap ik het maar supermarkten zijn van 's ochtends vroeg tot een uurtje of 8,9,10 open tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
15-10-2020 09:55
Ik vind vier kinderen mee nemen naar de super echt te veel. Ik snap niet hoe jij zo inflexibel kunt zijn met 8 kinderen. Jij denkt alleen maar in onmogelijkheden. Kan niet, wil niet. Niet iedere 14-jarige kan oppassen, maar een 'normale' 14-jarige kan toch wel boodschappen halen?

Ik vind 4 kinderen te veel, niet vanwege besmettingsgevaar, maar wel vanwege de ruimte. Iedereen doet moeite om afstand te houden tijdens boodschappen. En dan komt er een groot gezin even boodschappen doen en de ruimte opvullen. Tja, je moet gewoon beter plannen.
Ze is niet voor niks op speciaal onderwijs. Moet ik dat serieus gaan verklaren omdat ik zeg dat ze niet de boodschappen kan doen?
Kind weet de dagen van de week nog niet eens op volgorde . Maar Hey die stuur ik wel even naar de supermarkt hoor in de hoop dat ze de weg terug vind

Inflexibel. Het word inflexibel gemaakt waar dat eerst nooit nodig was . ( ook uit noodzaak uiteraard )
Mijn keuze voor een groot gezin zijn gemaakt buiten deze tijden om. Shit happens.
Normaal ben ik reuze flexibel , de situatie maakt het minder flexibel.
lilalinda schreef:
15-10-2020 10:00
ik tel verkeerd, 9 is slechts onderweg
Dus dan gaat ze eigenlijk met 5 kinderen naar de super...
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
15-10-2020 10:01
Ik vind met één peuter boodschappen doen al de hel, laat staan met vier! Als het echt niet anders kan, dan snap ik het maar supermarkten zijn van 's ochtends vroeg tot een uurtje of 8,9,10 open tegenwoordig.
Nou het kan anders zoals je hier kunt lezen. Maaaaaaar dat wil TO helemaal niet joh.
Die wil een bom droppen en zogenaamd meningen horen behalve als die niet de hare zijn want dan lezen we niet goed etc..
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ongelofelijk dat je met zoveel kinderen zo slecht kunt plannen en improviseren.
1x per de weekboodschappen met extra als een maaltijd niet kan omdat er iets op is.
Dan met man afspreken dat hij ergens midden in die week pas om 09.00 uur naar zijn werk kan of op tijd thuis is. En dan even snel wat versproducten aanvullen en wat op is.
Zo moeilijk is dat niet maar je moet wel willen.
Ik vind met 4 kinderen naar de supermarkt gaan op dit moment gewoon niet kunnen en in jouw geval met partner ook gewoon niet nodig.
delicious35 wijzigde dit bericht op 15-10-2020 10:07
0.29% gewijzigd
Met 4 kinderen naar de supermarkt is gewoon te veel nu. Daarnaast zijn er echt voldoende oplossingen te vinden.

Als jouw man en puber elke dag van 8 tot 22 uur aan het werk zijn zou ik mij daar meer zorgen om maken eerlijk gezegd. Kleine vergeten boodschappen (niet nodig vind ik zelf als je goed inkoopt, wat met zo'n groot gezin wel een vereiste is) laat je desnoods de buren meenemen. Of je chartert een buurtpuber, die wat wil bijverdienen. Ze zullen in jouw wijk vast niet allemaal van 8 tot 22 werken in de herfstvakantie.

Denk in oplossingen in plaats van ge-ja-maar.
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
15-10-2020 10:04
Ongelofelijk dat je met zoveel kinderen zo slecht kunt plannen en improviseren.
1x per de weekboodschappen met extra als een maaltijd niet kan omdat er iets op is.
Dan met man afspreken dat hij ergens midden in die week pas om 09.00 uur naar zijn werk kan of op tijd thuis is. En dan even snel wat versproducten aanvullen en wat op is.
Zo moeilijk is dat niet maar je moet wel willen.
Ik vind met 4 kinderen naar de supermarket gaan op dit moment gewoon niet kunnen en in jouw geval net partner ook gewoon niet nodig.
je leest niet goed :proud:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
15-10-2020 10:01
Ik vind met één peuter boodschappen doen al de hel, laat staan met vier! Als het echt niet anders kan, dan snap ik het maar supermarkten zijn van 's ochtends vroeg tot een uurtje of 8,9,10 open tegenwoordig.

Ja klopt. Hier zijn dat de rustige uurtjes voor de ouderen en risicogroep . Die mijd ik dus zowiezo. Tot 11:00. En van 20:00 tot 21:00
sprokkelientje schreef:
15-10-2020 10:01
Omdat?
Omdat het soms overmacht is, denk ik dan maar als ik iemand met kleintjes in de supermarkt zie.
Net of je voor de lol met die ukken boodschappen gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg al jaren het blog van Teunie, een vrouw met tien kinderen.
Er wonen nu nog zes thuis.

Moet je ook eens gaan lezen, TO, het liefst beginnen in het verre verleden, 2008.

Ze geeft enorm veel tips om goedkoop en efficiënt je huishouden te laten draaien.

https://eenvoudigleven.blogspot.com/2008/?m=0
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Phoenix2000 schreef:
15-10-2020 09:56
Gister had ik twee kleintjes omdat de andere twee waren opgehaald door oma. En nee die kan de kleinere niet hebben voor het geval je dat wilde vragen. Ze mist namelijk kracht in haar armen en de hele
Kleintjes worden nog regelmatig getild hè. Denk aan verschonen, vallen, trap op etc

Wat wil je nou eigenlijk met dit topic? Je hebt overal een "ja, maar"-reactie op. Als jij vindt dat je niet anders kan dan met 4 kinderen naar de supermarkt, ga je toch gewoon met 4 kinderen naar de supermarkt?
Alle reacties Link kopieren
Joh, maakt de frequentie nog uit? Ik zal denken: “ach, die moeder-met-kind zal wel alleenstaand zijn” of niet anders kunnen, door een gebrek aan planvaardigheden bijvoorbeeld. Dan is het de vraag hoe die kinderen zich gedragen of ik er wat van zeg. Ik wil namelijk dat ook kinderen op 1,5 m afstand blijven. En als de winkel vol is en ik moet wachten omdat 5 mensen voor 1 gezinsboodschap komen, dan kan ik ook wel eens mijn mond open doen, ja hoor. Laatst bij een delicatessenwinkeltje, max. 5 toegang. Komen vader, moeder, oma en twee kinderen aangelopen. Dan ben je niet heel sociaal hoor. Ze wilden ook allemaal tegelijk naar binnen.
mermedina wijzigde dit bericht op 15-10-2020 10:09
0.62% gewijzigd
Waar komen al die kinderen vandaan? Elke keer als ik het topic open is er eentje bijgekomen? O_O ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven