Coronavirus COVID-19 alle pijlers

BOOSTERPRIK - Voor wie nemen we die eigenlijk?

25-11-2021 18:42 811 berichten
Alle reacties Link kopieren
De overheid moet veel meer doen om de ongevaccineerden te bereiken. Ze richten zich enkel tot de bereidwillige groep (de reeds gevaccineerden) om zich opnieuw te laten prikken.

Ookal voelt het als een compensatie (ik ben nog ruim voldoende beschermd), de boosterprik zal ik ook nemen, voel me zeker wel maatschappelijk verantwoordelijk.
ECHTER de overheid doet te weinig om de anti-vaxxers te bewegen tot het nemen van prikken. Op deze manier redden we het niet.

Groepen bestaan uit subgroepen
Weigeraars hebben verschillende motieven. Daar liggen kansen voor de overheid.

Er zijn passieve weigeraars (die krijgen bijvoorbeeld te weinig begrijpbare informatie, voelen zich vanwege achterstandspositie minder betrokken bij de overheid, hun omgeving helpt niet mee, ervaren groepsdruk, bijv migranten) en er zijn actieve weigeraars.

De actieve weigeraars zijn ook weer onder te verdelen in subgroepen. Van principiële weigeraars, angstige of verwarde mensen en relschoppers (anti-overheid).

Er is vanuit de overheid onvoldoende strategie om de deze groepen te bereiken. Dus legt men de oplossing enkel bij de bereidwillige groep om die steeds weer te laten prikken. Zonder visie en gerichte aanpak om zoveel mogelijk mensen te bereiken redden we het niet. Een ander groot risico: het vertouwen van gevaccineerden wordt ook minder als men steeds moet bijprikken terwijl men nog ruim voldoende beschermd is. Enkel omdat de overheid geen werk maakt van het bewegen van de ongevaccineerden.

Onvoldoende visie en strategie (vooruit denken):
Het is al jaren dankzij onderzoek en studies bekend dat bijv migranten zonder extra inspanningen vanuit de overheid niets doen met oproepen tot vaccinatie (zoals griepprik, oproepen bevolkingsonderzoek). Dit heeft verschillende oorzaken. Een belangrijke is de taalbarriere, ouderen zijn afhankelijk van hun kinderen voor uitleg, deze raden het af. Een tweede belangerijke reden is het wantrouwen richting overheid (denk aan etnische profilering, kindertoeslagaffaire). Ondanks deze kennis en ondanks de wetenschap dat diabetes veel voorkomt onder deze groep, is er vanuit de overheid bar weinig gedaan om ze te bereiken.

De persconferenties worden bijvoorbeeld niet eens ondertiteld. Ik vind zoiets totaal ongepast, je negeert daarmee het gegeven dat we een multiculturele samenleving hebben. Best dubieus. Als er verkiezingen zijn weten ze zich immers wel in bochten te wringen om zoveel mogelijk mensen te bereiken met gerichte campagnes bijvoorbeeld. Elke stem telt tijdens de verkiezingen. Elke prik telt blijkbaar niet tijdens een pandemie.

Door zeer bezorgde drukbezette (huis)artsen is er begin dit jaar een brandbrief gestuurd aan Hugo. Om erop te wijzen dat deze groep (migranten) onvoldoende meegenomen wordt en veel besmettingen en doden kent. Ze zijn oververtegenwoordigd in de ziekenhuizen en op de IC’s. Dat als er niet snel ingegrepen wordt door het kabinet zij zorgen voor een derde grote golf vanaf september dit jaar die de ziekenhuizen plat leggen.

Pas door de petitie en brandbrief van de (huis)artsen, ondersteund door ziekenhuizen en zorgverzekeraars, is de overheid maanden te laat alsnog in actie gekomen. Zoals verzocht door de artsen zijn er inmiddels campagnes gestart in de diverse wijken.

https://www.nu.nl/coronavirus/6129606/a ... ccins.html

https://pointer.kro-ncrv.nl/artsen-over-vaccinatiekloof

Inmiddels is het eind november.
De voorspellingen van de artsen zijn uitgekomen. De ziekenhuizen en IC’s liggen vol, met voornoemde groep oververtegenwoordigd. Tegen code zwart aan. Overige operaties zijn opgeschort. Dit is ongekend. Dit had voorkomen kunnen worden. De campagnes laten nu al zien dat deze groep mensen door begrijpelijke informatie zich gewoon laten vaccineren (in de betreffende wijken is 3 maanden na start campagnes de vaccinatiegraad 25% verhoogd. Het gemiddelde ligt daar nu rond de 75%). Dus doorpakken Hugo en zijn batterij aan ambtenaren! Dit moet geregeld worden, hele land door en snel. Daarnaast een gerichte aanpak starten voor de andere subgroepen van anti-vaxxers.

De prijs van de afwachtende houding van het kabinet
Inmiddels hebben meer dan 27.000 !! zorgmedewerkers hun baan opgezegd en zijn er rond de 230.000 !! uitgestelde operaties en behandelingen die ingehaald moeten worden. Hoe dan?? Denk vooral aan de mensenlevens die niet zijn gered en die nu nog in gevaar zijn door covid en door uitgestelde operaties!!

Stop met elkaar virtueel de schedels in te slaan. Het lucht tijdelijk op maar verandert niks. Richt je tot de overheid!! Kopieer deze link en deel het zoveel mogelijk met journalisten, politici. Dit moet veranderen anders redden we het niet.

Zij onderstaande link met artikel die dit bevestigt. Met grote dank aan Dokje.

We don’t need universal booster shots. We need to reach the unvaccinated.

https://www.washingtonpost.com/outlook/ ... l-opinion/

—————————————————-

Dokje schreef: ↑30-11-2021 23:25
Ellerlilalinne: dit artikel beschrijft misschien wat je ervaart. Geschreven door 2 oud directeuren van de Amerikaanse FDA en een arts, die recent opgestapt zijn bij de FDA. Reden: dat zonder medisch wetenschappelijke basis de booster voor iedereen wordt 'gepusht' ipv voor de (veel kleinere) groep waarvoor de booster effectief zal zijn.
Bizar trouwens dat je hier in Nederland niks over hoort, de FDA is toch een hele belangrijke organisatie. En deze oud directeuren hebben recent nog in the Lancet gepubliceerd.
Het kan nooit kwaad om verschillende invalshoeken te lezen.

https://www.washingtonpost.com/outlook/ ... l-opinion/
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 03-12-2021 00:49
93.14% gewijzigd
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Agen schreef:
26-11-2021 00:14
Oh, ik bedoelde ook niet dat je bang moet zijn. Veel weigeraars roepen dat ze zich niet laten vaccineren omdat ze vertrouwen op hun eigen immuunsysteem. Los van het feit dat immuunsysteem zomaar niet zo goed zou kunnen werken als ze zelf denken: er kan ook zomaar iets veranderen in je gezondheid waardoor dat vertrouwen ineens een stuk kleiner wordt.
AD: “ De voornaamste reden voor antivaxers om geen prik te halen is het wantrouwen in de overheid (41 procent). Ook zijn veel mensen bang voor bijwerkingen (39 procent). Verder geven mensen vaak aan dat zij gezond leven en ‘het dus niet nodig zou zijn’ (28 procent). Een deel vindt de vaccins te snel ontwikkeld (26 procent) of heeft überhaupt wantrouwen tegenover farmaceutische bedrijven (26 procent). Geen enkele coronamaatregel kan op steun rekenen van ongevaccineerden. ”
Alle reacties Link kopieren
nowomannocry schreef:
25-11-2021 22:48
Begrijp echt niet dat zoveel mensen angst hebben, lezen jullie de statistieken dan niet? Kans om met covid in het ziekenhuis te belanden is tot 49 jaar zooo klein.
Daarna stijgt de kans wel maar nog steeds een hele kleine kans.

https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccinee ... accineerde

Ja ze schrijven allemaal spannende koppen bij artikelen maar als dan daadwerkelijk leest hoe weinig gevaar je loopt moet ik toch wel gniffelen. Natuurlijk wil je ook gewoon lekker shoppen en je voelt je wat veiliger, dat snap ik wel, maar angst niet.

Ja leuk, maar nog even los van het maatschappelijke effect (wat ik enorm belangrijk vind, die individualistische houding is een kernprobleem).

Wat als je morgen een auto ongeluk hebt? Jong zijn beschermt je niet tegen botbreuken of inwendige bloedingen hoor. En als de IC vol ligt heb je ook dan een gigantisch probleem.

Oók als je puur en alleen aan je eigen belang denkt, en totaal niet bang bent voor Corona als ziekte, is het enorm aan te raden dat vaccin gewoon te nemen. Voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
26-11-2021 09:13
AD: “ De voornaamste reden voor antivaxers om geen prik te halen is het wantrouwen in de overheid (41 procent). Ook zijn veel mensen bang voor bijwerkingen (39 procent). Verder geven mensen vaak aan dat zij gezond leven en ‘het dus niet nodig zou zijn’ (28 procent). Een deel vindt de vaccins te snel ontwikkeld (26 procent) of heeft überhaupt wantrouwen tegenover farmaceutische bedrijven (26 procent). Geen enkele coronamaatregel kan op steun rekenen van ongevaccineerden. ”
Zo bizar dit. Net een dreinende peuter “Ik wil wél naar de speeltuin maar ik wil niet lopen en ook niet fietsen en ook niet met de auto maar wél naar de speeltuin”.

Je hebt:
1. -De zorg afschalen

2. -Zeer strenge maatregelen

3. -Vaccineren

Alledrie vermijden kan niet. Dus kies maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de eerste twee prikken gehad. Nu ben ik zwanger, dus ga ik voor de zekerheid wel voor de booster als ik een oproep krijg. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of ik de booster gehaald zou hebben als ik niet zwanger was. Ik heb 2 prikken gehad, ben jong, heb niks onder de leden en ik ben echt heel erg ziek geweest na die tweede prik van Pfizer. Hele hoge koorts en ik ben zelfs een paar keer flauwgevallen. Op dat moment dacht ik: nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Nah... zucht.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
26-11-2021 09:38
Ik heb de eerste twee prikken gehad. Nu ben ik zwanger, dus ga ik voor de zekerheid wel voor de booster als ik een oproep krijg. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of ik de booster gehaald zou hebben als ik niet zwanger was. Ik heb 2 prikken gehad, ben jong, heb niks onder de leden en ik ben echt heel erg ziek geweest na die tweede prik van Pfizer. Hele hoge koorts en ik ben zelfs een paar keer flauwgevallen. Op dat moment dacht ik: nooit meer.
Ik snap wat je bedoelt, mijn man was er ook vreselijk ziek van. Ik ben dan alleen maar bang hoe zijn lijf zal reageren op een daadwerkelijke corona infectie. Wij halen hem, ondanks bijwerkingen die we beide hebben ervaren, daarom toch weer.
Alle reacties Link kopieren
gewoon_corina schreef:
25-11-2021 22:27
Ik haal helemaal niks. Niet nodig. Heb geen vaccin en leef nog steeds 😂 en die onzin je doet het voor ander is bullshit. Je doet het voor jezelf zodat je een qr code heb en dus overal in mag. Ik doe niet mee aan deze waanzin. Aan mij verdient de pharma geen geld. Overigens wel een goed verdienmodel. Als ik in mijn omgeving verschillende verhalen hoor dat ze na het vaccin hun menstruatie is verandert of een hartaanval hebben gekregen: ik pas
Ja, JIJ wel ja. Das is het egoïsme waar velen het over hebben. En het is wel logisch dat je er dan vanuit gaat dat iedereen zo denkt. Maar echt, het is vooral jijzelf en jouw omgeving die zo denken. Ook JOUW omgeving, die met die verhalen komt over mogelijke bijwerkingen. Ik heb zulke mensen niet in mijn sociale kringen.

Ik denk, dat ook jij vroeg of laat zal zwichten, en het gif tot je neemt. Er komt een dag dat het leven zo ontzettend onaangenaam zal zijn, als je geen qr code hebt. En dan zal je het idd voor jezelf doen, en niet voor je medemens.
Alle reacties Link kopieren
Snappen mensen nog steeds niet, dat als de ic vol ligt, en je krijgt een ongeluk, dat je daar dan ook niet heen kan?
En dat er straks geen personeel meer is, omdat ze allemaal zwaar overspannen zijn? Of ontslag hebben genomen omdat zoveel mensen schijt hebben aan de zorg????
Alle reacties Link kopieren
Bobo schreef:
26-11-2021 13:16
Snappen mensen nog steeds niet, dat als de ic vol ligt, en je krijgt een ongeluk, dat je daar dan ook niet heen kan?
En dat er straks geen personeel meer is, omdat ze allemaal zwaar overspannen zijn? Of ontslag hebben genomen omdat zoveel mensen schijt hebben aan de zorg????
Nee, want die mensen snappen de statistieken, en daaruit blijkt dat de kans dat jij als je onder de 49 bent zooooo klein is dat je in het ziekenhuis komt. Er is dus geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Bobo schreef:
26-11-2021 13:16
Snappen mensen nog steeds niet, dat als de ic vol ligt, en je krijgt een ongeluk, dat je daar dan ook niet heen kan?
En dat er straks geen personeel meer is, omdat ze allemaal zwaar overspannen zijn? Of ontslag hebben genomen omdat zoveel mensen schijt hebben aan de zorg????
Vooral Rutte heeft al jaren schijt aan de zorg (toch stemmen ze zelf ook op hem). Maar dit topic gaat niet over wat jij nu schrijft.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen jaar had ik in eerste instantie twijfel of ik me zou laten vaccineren. Eigenlijk een beetje wat heel veel andere mensen ook hadden: Wat zit er exact in en wat zijn de eventuele effecten over een x aantal jaar?
Toen kreeg ik de vervroegde oproep (heb allergische astma) en heb ik de prikken toch maar wel gehaald. Ook met in mijn achterhoofd: Door vaccinatie komen we uit Corona. Ik heb de prikken dus niet voor mezelf gehaald (zoals zoveel anderen wel zeggen), maar puur omdat dat de weg uit Corona zou zijn.
Nu blijkt dat dat helemaal niet zo is. De besmettingen worden erger en erger.
En ik krijg dus wel een beetje het gevoel: Waarvoor heb ik me in vredesnaam laten inenten?
Dat is nu ook een beetje het gevoel dat ik heb bij die booster. Ik neem hem waarschijnlijk wel, als ik de oproep krijg. Maar ik heb er wel een heel naar gevoel bij.

Want het is niet verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Sterker nog, we stevenen weer hard af op een echte lockdown voor mijn gevoel. Ik heb dus ook heel erg het gevoel dat ik me voor niks heb laten inenten, want het heeft helemaal geen zin gehad.

Dus ja, voor wie nemen we die boosterprik? Geen idee. Ik hoop omdat we dan uit deze k*tpandemie komen... maar eigenlijk verwacht ik voor niks...
Ellerlilalinne schreef:
26-11-2021 13:45
Vooral Rutte heeft al jaren schijt aan de zorg (toch stemmen ze zelf ook op hem). Maar dit topic gaat niet over wat jij nu schrijft.

Natuurlijk gaat het wel dáár ook over.

Je neemt een booster, zodat je weer op en top beschermd bent en weinig tot geen virus kunt doorgeven. En als een familielid of jijzelf dan onder een auto komt, kan diegene nog naar de IC, omdat er bedden beschikbaar zijn.

Ik vind het wel jammer (of eigenlijk: schandalig) dat er in arme landen zo weinig vaccins zijn. Maar als hier boosters zijn....tja dan neem ik er ook één.
Yraatje schreef:
26-11-2021 13:47
Afgelopen jaar had ik in eerste instantie twijfel of ik me zou laten vaccineren. Eigenlijk een beetje wat heel veel andere mensen ook hadden: Wat zit er exact in en wat zijn de eventuele effecten over een x aantal jaar?
Toen kreeg ik de vervroegde oproep (heb allergische astma) en heb ik de prikken toch maar wel gehaald. Ook met in mijn achterhoofd: Door vaccinatie komen we uit Corona. Ik heb de prikken dus niet voor mezelf gehaald (zoals zoveel anderen wel zeggen), maar puur omdat dat de weg uit Corona zou zijn.
Nu blijkt dat dat helemaal niet zo is. De besmettingen worden erger en erger.
En ik krijg dus wel een beetje het gevoel: Waarvoor heb ik me in vredesnaam laten inenten?
Dat is nu ook een beetje het gevoel dat ik heb bij die booster. Ik neem hem waarschijnlijk wel, als ik de oproep krijg. Maar ik heb er wel een heel naar gevoel bij.

Want het is niet verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Sterker nog, we stevenen weer hard af op een echte lockdown voor mijn gevoel. Ik heb dus ook heel erg het gevoel dat ik me voor niks heb laten inenten, want het heeft helemaal geen zin gehad.

Dus ja, voor wie nemen we die boosterprik? Geen idee. Ik hoop omdat we dan uit deze k*tpandemie komen... maar eigenlijk verwacht ik voor niks...

Jij hoopt een magisch wondermiddeltje.....dat ligt echt aan jou. Er is heel duidelijk uitgelegd dat vaccins een middel zijn en niet de toveroplossing, die velen er blijkbaar in hun hoofd wel van gemaakt hebben.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
26-11-2021 13:54
Jij hoopt een magisch wondermiddeltje.....dat ligt echt aan jou. Er is heel duidelijk uitgelegd dat vaccins een middel zijn en niet de toveroplossing, die velen er blijkbaar in hun hoofd wel van gemaakt hebben.
Ik hoop niet op een magisch wondermiddeltje. Ik ben klaar met deze hele zooi. Als er dan wordt gezegd (en dat is letterlijk gezegd, ergens door de Jonge) dat jezelf laten vaccineren de weg is uit deze klotezooi, dan ga ik er niet vanuit dat je nog geen jaar later terug bij af bent. En eigenlijk nog slechter af.
Lalala- schreef:
25-11-2021 18:45
Zoals ik het zie: een booster haal je volgend mij vanaf 6 maanden na laatste prik of iets dergelijks. Voor mij zou dat februari/maart kunnen zijn.

Ik haal de booster om meerdere redenen:
- ten eerste is een booster-vaccin iets wat zeer veel voorkomt, denk aan DKTP en hepatitis. Daarom heb ik er geen bezwaren tegen.
- ik heb met volle overtuiging mijn eerste prikken gehaald, dus dit is alleen maar een meerwaarde
- ik bescherm mezelf
- ik bescherm anderen een beetje
Exact zo denk ik er ook over
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste twee prikken waren van AstraZeneca want hoogrisicogroep. Inmiddels ben ik daarna positief getest geweest, maar geen ziekenhuiszorg nodig gehad. En je ziet nu in de data dat de gevaccineerde 60-64 opvallend vaak medische zorg nodig hebben als ze besmet raken. Die groep zit ook op AstraZeneca. Ook Janssen lijkt het minder te doen op de langere termijn. Dus kom maar door met Pfizer en als het dadelijk elk jaar moet dan wordt het net zoiets als de griepprik.
nowomannocry schreef:
25-11-2021 22:48
Begrijp echt niet dat zoveel mensen angst hebben, lezen jullie de statistieken dan niet? Kans om met covid in het ziekenhuis te belanden is tot 49 jaar zooo klein.
Daarna stijgt de kans wel maar nog steeds een hele kleine kans.

https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccinee ... accineerde

Ja ze schrijven allemaal spannende koppen bij artikelen maar als dan daadwerkelijk leest hoe weinig gevaar je loopt moet ik toch wel gniffelen. Natuurlijk wil je ook gewoon lekker shoppen en je voelt je wat veiliger, dat snap ik wel, maar angst niet.
[/quote

WIe zegt dat de gevaccineerden angst hebben? Lees even de redenen waarom mensen een vaccin halen...
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
26-11-2021 13:53
Natuurlijk gaat het wel dáár ook over.

Je neemt een booster, zodat je weer op en top beschermd bent en weinig tot geen virus kunt doorgeven. En als een familielid of jijzelf dan onder een auto komt, kan diegene nog naar de IC, omdat er bedden beschikbaar zijn.

Ik vind het wel jammer (of eigenlijk: schandalig) dat er in arme landen zo weinig vaccins zijn. Maar als hier boosters zijn....tja dan neem ik er ook één.

Wat prettig dat je dat allemaal weet.

Ik stel voor dat jij het hier volschrijft. Jij weet toch precies hoe het zit voor iedereen.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Yraatje schreef:
26-11-2021 13:58
Ik hoop niet op een magisch wondermiddeltje. Ik ben klaar met deze hele zooi. Als er dan wordt gezegd (en dat is letterlijk gezegd, ergens door de Jonge) dat jezelf laten vaccineren de weg is uit deze klotezooi, dan ga ik er niet vanuit dat je nog geen jaar later terug bij af bent. En eigenlijk nog slechter af.

Tja ik vind het heel naïef om dat te geloven. Je merkt dat zo'n 15% van de mensen niet meedoet. Natuurlijk heeft dat effect. En je weet ook dat er nieuwe varianten komen. Nu ook weer een nieuwe uit Zuid-Afrika.

Vaccineren is heel belangrijk. Maar er moeten genoeg mensen meedoen. En al die kinderen moeten ook eens aan de beurt komen.
Ellerlilalinne schreef:
26-11-2021 14:12
Wat prettig dat je dat allemaal weet.

Ik stel voor dat jij het hier volschrijft. Jij weet toch precies hoe het zit voor iedereen.

Ik ben blij dat je erkent dat ik meer weet dan jij.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
26-11-2021 13:53
Natuurlijk gaat het wel dáár ook over.

Je neemt een booster, zodat je weer op en top beschermd bent en weinig tot geen virus kunt doorgeven. En als een familielid of jijzelf dan onder een auto komt, kan diegene nog naar de IC, omdat er bedden beschikbaar zijn.

Ik vind het wel jammer (of eigenlijk: schandalig) dat er in arme landen zo weinig vaccins zijn. Maar als hier boosters zijn....tja dan neem ik er ook één.
Als je gevaccineerd bent kun je ook nog steeds op de IC terecht komen overigens. Ook als je onder de 50 bent en geen onderliggend lijden hebt.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
26-11-2021 14:13
Tja ik vind het heel naïef om dat te geloven. Je merkt dat zo'n 15% van de mensen niet meedoet. Natuurlijk heeft dat effect. En je weet ook dat er nieuwe varianten komen. Nu ook weer een nieuwe uit Zuid-Afrika.

Vaccineren is heel belangrijk. Maar er moeten genoeg mensen meedoen. En al die kinderen moeten ook eens aan de beurt komen.
Het is niet naïef om dat te geloven. Het is letterlijk gezegd. Aangezien ik geen zin heb om daadwerkelijk alle ins en outs over Corona en virussen en zo te lezen, omdat ik er inmiddels meer dan klaar mee ben en dat zeker effect heeft op mijn gemoedstoestand, ga ik ervan uit dat hetgeen gezegd wordt enigszins klopt.

Zelfs als 15% van de mensen niet mee doet zou het niet zo erg moeten zijn als het nu is. We gaan gewoon weer hard richting een lockdown. Hoe dan? Die mensen waren ook in de zomer niet ingeënt en toen waren de cijfers zodanig laag dat alles ineens wel open kon.

We moeten inmiddels constateren dat Covid niet meer weggaat uit onze samenleving en dat er altijd mutaties zullen zijn. Je kunt niet elke keer alles opengooien en daarna zeggen: "Oh nee, we gooien de boel toch maar weer dicht".
Er moet worden gekeken naar een WERKBARE oplossing op langere termijn. Ook als er geen mensen bijkomen in de zorg. Want die kans is er ook nog he? Als ik al iets met de zorg zou hebben weet ik niet of ik dit moment zou aangrijpen om daar mee te beginnen.

En dat je me naïef noemt staat je natuurlijk vrij, ik ben dat helemaal niet. Ik geef alleen aan dat dat de reden was waarom ik me heb laten inenten.
elein schreef:
26-11-2021 13:27
Nee, want die mensen snappen de statistieken, en daaruit blijkt dat de kans dat jij als je onder de 49 bent zooooo klein is dat je in het ziekenhuis komt. Er is dus geen probleem.
Dus gewoon lekker egoistisch zijn? En niet aan de zorg denken...
En dat je misschien niet door corona op IC komt is 1 iets,, maar je kunt om allerlei redenen op de ic terecht komen en dan zal er ook geen plek zijn!!

Maar ja jij volgt alleen maar jou statistieken die in jouw straatje passen :blabla:
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
26-11-2021 14:13
Ik ben blij dat je erkent dat ik meer weet dan jij.
Precies je weet net zoveel als Doutzen!
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
26-11-2021 13:45
Vooral Rutte heeft al jaren schijt aan de zorg (toch stemmen ze zelf ook op hem). Maar dit topic gaat niet over wat jij nu schrijft.
Natuurlijk wel. Er liggen heel veel ongevaccineerden op het ic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven