Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona 2e golf: wie is er besmet geraakt?

27-07-2020 22:58 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het aantal besmettingen neemt weer toe en ik ben gewoon even benieuwd wie er tijdens de 2e golf besmet is geraakt en hoe het ziektebeeld verloopt. Worden mensen er net zo ziek van als tijdens de 1e golf of juist minder ernstig ziek aangezien er nu veel jonge mensen besmet raken? En waar heb je het virus opgelopen?
*Sally* schreef:
27-07-2020 23:56
De illuminati
Ik mail Tom H wel even
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
27-07-2020 23:58
Maar wat laten ze ons dan geloven? Er wordt toch ook gewoon vrij eerlijk gezegd dat er nu nog geen sprake is van een tweede golf, dat het aantal ziekenhuisopnames en IC-opnames laag is, et cetera? Het is wel logisch dat als er een stijging is, het niet de bedoeling is dat dat doorzet, dus dat ze er niet al te luchtig over doen.
De situatie is op het moment nog niet ernstig inderdaad, het zou wel weer kunnen escaleren nu het aantal besmettingen weer oploopt. Maar gelukkig dus geen coronapatienten op het viva forum.
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
28-07-2020 00:03
De situatie is op het moment nog niet ernstig inderdaad, het zou wel weer kunnen escaleren nu het aantal besmettingen weer oploopt. Maar gelukkig geen coronapatienten op het viva forum, dat stelt me dan wel weer gerust.
We moeten ook zeker voorzichtig zijn, maar ik heb het idee dat het weliswaar nog stijgt, maar alweer iets afvlakt. Sowieso, als de cijfers van een week geleden een wake up call zijn en die wake up call heeft effect dan duurt het weer even voor je dat in de cijfers ziet. We moeten dus even afwachten hoe het de komende weken gaat lopen, maar al weet ik het natuurlijk niet zeker, heb ik wel hoop dat het wel weer wat beter zou kunnen gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
jongengrijs schreef:
28-07-2020 00:03
De situatie is op het moment nog niet ernstig inderdaad, het zou wel weer kunnen escaleren nu het aantal besmettingen weer oploopt. Maar gelukkig dus geen coronapatienten op het viva forum.
Als mensen zich goed aan de afstandsregels houden zal het wel meevallen, doen ze dat niet, dan zal het meer stijgen
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
28-07-2020 00:07
We moeten ook zeker voorzichtig zijn, maar ik heb het idee dat het weliswaar nog stijgt, maar alweer iets afvlakt. Sowieso, als de cijfers van een week geleden een wake up call zijn en die wake up call heeft effect dan duurt het weer even voor je dat in de cijfers ziet. We moeten dus even afwachten hoe het de komende weken gaat lopen, maar al weet ik het natuurlijk niet zeker, heb ik wel hoop dat het wel weer wat beter zou kunnen gaan.
Ja vooralsnog lijkt het mee te vallen. Maar goed, toch altijd nog veel besmettingen. Wie zijn die mensen, hoe gaat het met ze? etc. Daar lees je vrij weinig over. En bij die paar verhalen die je dan leest lijkt het mee te vallen allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Hier in Zeeland zijn in de eerste golf veel ouderen besmet en overleden.

Nu zijn er veel jongeren besmet met lichte klachten.

Het aantal besmettingen is nog niet zo hoog geweest als nu.

Verzorgingshuizen zijn weer dicht om te voorkomen dat jongen de ouderen besmetten.
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
27-07-2020 23:15
Dom topic blijkbaar, ok. Vraag het me gewoon af. Het aantal besmettingen neemt toe met honderden per dag, dan zullen er toch vast wel wat viva forummers zijn die besmet geraakt zijn? Dacht ik tenminste. Maar nee, dom dom dom van me. Sorry daarvoor!
Er wordt gewoon veel meer getest en nu ook test men jonge mensen die kousymptomen hebben. Ze zijn niet zo ziek dat ze niet naar de testlocatie kunnen gaan. Van die mensen testen 10% positief. Die werden vroeger niet getest.

Het is wel zo dat het aantal besmettingen momenteel licht toeneemt, dat constateert men ook uit rioolonderzoeken. Maar het is altijd zo dat als men iets gaat voorspellen anderen daarop gaan anticiperen.

Als iemand mij voorspelt dat ik door een vliegtuigongeluk om het leven ga komen (en ik geloof daarin), dan stap ik niet meer in een vliegtuig en dan komt het niet uit, tenzij dat vliegtuig op mijn huis stort tenminste. Daarom kunnen voorspellingen nooit kloppen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
27-07-2020 23:48
Doe even normaal zeg, ik zeg toch dat het niet als bangmakerij bedoeld is. Dat jij er bang van wordt is jouw probleem. Maar blijf dan liever ook maar helemaal weg van de coronapijler.

Zo, ik was even zo bang geworden dat ik in m'n bedje kroop. Hebben we al een tweede golf?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik niet, mijn ex (vader van onze kinderen) wel. Sinds vorige week woensdag.
Iedereen kan er wel lekker lacherig over doen en alles overdreven vinden, en dat deed ik voor kort ook een beetje eerlijk gezegd. Maar ik moet zeggen dat dit wel even k*t is hoor! Het heeft mij iig weer alert gemaakt en ik hoop dat de rest van Nederland ook goed blijft nadenken.
ExodusRedux schreef:
28-07-2020 07:48
Hier in Zeeland zijn in de eerste golf veel ouderen besmet en overleden.

Nu zijn er veel jongeren besmet met lichte klachten.

Het aantal besmettingen is nog niet zo hoog geweest als nu.

Verzorgingshuizen zijn weer dicht om te voorkomen dat jongen de ouderen besmetten.

Hier in Zeeland viel het reuze mee ;)

Ik zie wel enorm veel toeristen hier die zich niet aan de anderhalvemeter houden. Veel te drukke badplaatsen overal.
Alle reacties Link kopieren
Suy schreef:
28-07-2020 12:42
Ik niet, mijn ex (vader van onze kinderen) wel. Sinds vorige week woensdag.
Iedereen kan er wel lekker lacherig over doen en alles overdreven vinden, en dat deed ik voor kort ook een beetje eerlijk gezegd. Maar ik moet zeggen dat dit wel even k*t is hoor! Het heeft mij iig weer alert gemaakt en ik hoop dat de rest van Nederland ook goed blijft nadenken.
Sterkte! Hopelijk is je ex niet ernstig ziek?
Alle reacties Link kopieren
Suy schreef:
28-07-2020 12:42
Ik niet, mijn ex (vader van onze kinderen) wel. Sinds vorige week woensdag.
Iedereen kan er wel lekker lacherig over doen en alles overdreven vinden, en dat deed ik voor kort ook een beetje eerlijk gezegd. Maar ik moet zeggen dat dit wel even k*t is hoor! Het heeft mij iig weer alert gemaakt en ik hoop dat de rest van Nederland ook goed blijft nadenken.

Ik geloof niet dat iemand er lacherig over doet, behalve jij dan voorheen misschien.
Such fun!1
jongengrijs schreef:
28-07-2020 13:22
Sterkte! Hopelijk is je ex niet ernstig ziek?
Dat doe je subtiel.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
28-07-2020 13:23
Ik geloof niet dat iemand er lacherig over doet, behalve jij dan voorheen misschien.
Ja misschien.
Maar ik ben geloof ik niet helemaal de enige. En al was ik dat wel, dan ben ik nu wakker geschud.
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
28-07-2020 13:22
Sterkte! Hopelijk is je ex niet ernstig ziek?
Dank, Nee gelukkig niet. Te vergelijken met zware griep.
Alle reacties Link kopieren
Ok, hopelijk is hij er snel weer bovenop! Sterkte!

Interessant artikel in de Volkskrant hierover vandaag:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba3121ce/.
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
28-07-2020 15:58
Ok, hopelijk is hij er snel weer bovenop! Sterkte!

Interessant artikel in de Volkskrant hierover vandaag:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba3121ce/.
Wel een interessant artikel, maar alles wat daarin staat kunnen we toch ook zelf bedenken?

Het lijkt soms alsof mensen denken dat bijv die tweede golf onvermijdelijk is, of dat die tweede golf sowieso heftiger is dan de eerste.

Maar dat is allemaal mede afhankelijk van ons gedrag.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
28-07-2020 15:58
Ok, hopelijk is hij er snel weer bovenop! Sterkte!

Interessant artikel in de Volkskrant hierover vandaag:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba3121ce/.

Omdat je een soort bevestiging van je eigen vraag ziet? De vraag was al uit den treure beantwoord, dat dit niet 'de' tweede golf is. VK gaat ook maar gewoon voor de kliks.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
27-07-2020 23:23
Honderden, of hoe moet ik meer dan 400 bemettingen in 2 dagen tijd dan noemen volgens jou? Bovendien gaat dat aantal echt nog wel toenemen de komende dagen.
Omdat er meer getest wordt, veel meer dan 2 weken geleden

Tot nu toe zijn de mensen die positief zijn minder erg ziek dan in het begin van de Corona. ws omdat ze jonger zijn

Maar goed, lekker dramatisch en angstig gaan doen
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
28-07-2020 07:48
Hier in Zeeland zijn in de eerste golf veel ouderen besmet en overleden.

Nu zijn er veel jongeren besmet met lichte klachten.

Het aantal besmettingen is nog niet zo hoog geweest als nu.

Verzorgingshuizen zijn weer dicht om te voorkomen dat jongen de ouderen besmetten.
In de golf aan het begin van de Corona stak Zeeland er juist positief uit tbt de rest van het land

Nu een paar opvliegingen van studentenfeestjes, maar niemand ernstig ziek. Veel jongeren = 50 besmettingen. Waarvan 49 lichte besmettingen. Niets natuurlijk als je ziet hoeveel jongeren er in zeeland wonen. Maar goed, veel klinkt interessanter dan een 50

Ik heb hier nog van geen enkel verzorgingstehuis gehoord dat dicht is hoor
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
28-07-2020 17:15
Omdat je een soort bevestiging van je eigen vraag ziet? De vraag was al uit den treure beantwoord, dat dit niet 'de' tweede golf is. VK gaat ook maar gewoon voor de kliks.
Jezus, is het weer niet goed. Ik vond het een interessant artikel en het sloot goed bij mijn vraag aan. Maar goed, jij kraakt nu sowieso alles af omdat je dit een dom topic vind, zoveel was me wel duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
28-07-2020 17:28
Omdat er meer getest wordt, veel meer dan 2 weken geleden

Tot nu toe zijn de mensen die positief zijn minder erg ziek dan in het begin van de Corona. ws omdat ze jonger zijn

Maar goed, lekker dramatisch en angstig gaan doen
Niks dramatisch en angstig, gewoon een heel normale vraag.

Ik snap echt niet wat er mis is met dit topic, behalve dan dat ik het woord 2e golf blijkbaar niet mag gebruiken. "Opleving van het virus" dan, zo goed?
Alle reacties Link kopieren
Take some advice van een ervaren forumster:

Viva is NIET het juiste platform om zinnig van gedachte te wisselen over corona-gerelateerde aangelegenheden. Dus als je op zoek bent naar mensen waarmee je op een redelijke manier over dit onderwerp kunt sparren, kun je beter een forum kiezen waar het doelgroepniveau een tikkie hoger ligt. Voor de meeste op dit forum bestaat corona helemaal niet eens. Hier overheerst met name lang leve de lol en het corona-vrije leven. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Puz_n_Boots schreef:
28-07-2020 17:59
Take some advice van een ervaren forumster:

Viva is NIET het juiste platform om zinnig van gedachte te wisselen over corona-gerelateerde aangelegenheden. Dus als je op zoek bent naar mensen waarmee je op een redelijke manier over dit onderwerp kunt sparren, kun je beter een forum kiezen waar het doelgroepniveau een tikkie hoger ligt. Voor de meeste op dit forum bestaat corona helemaal niet eens. Hier overheerst met name lang leve de lol en het corona-vrije leven. :cheer:
Nou, dit is echt overdreven vind ik. Ik denk dat de leden hier een mooie afspiegeling zijn van de samenleving. Ik lees hier echt van alles: van complot tot reëel tot hyperalert en alles wat er tussenin zit.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
ik lees hier ook van alles en nogwat. Iedereen heeft het recht om van zich af te
schrijven of zijn gedachtes te uiten. Ik stoor me ook niet aan dit topic. Daar is niets mis mee en verder maakt het mij ook niets uit of iemand het woord ''tweede golf'' of ''opleving'' gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven