Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona en effecten op jullie relatie: lachen en huilen

27-01-2021 22:10 344 berichten
Kon 1-2-3 geen topic hierover vinden. Plaats hem ook hier ipv Relaties, want denk echt dat het een Corona ding is. Even gal spuwen/hart luchten en hopelijk ook herkenning vinden. Gedeelde smart is halve smart :)

Situatie:
30ers. Jaar samen nu. Kenden/zijn samen een paar maanden toen de Corona echt los ging in maart 2020. Wonen samen in 2 huizen. Bonusmoeder van 2 jongens 5 en 8 jaar. Ivm Corona zijn ze nu wat vaker bij vriend om de zorgtaken te verdelen.

Ik heb een pittige baan in een cruciaal beroep die ik prima vanuit huis kan doen. Hij werkt ook veel thuis. En we zijn nu veel samen. Misschien nu teveel.... Ik kan niet werktelefoongjes plegen oid als de kinderen er zijn. Bij vriend thuis geen goede 2e werkplek. Dus het is echt even zoeken wie er met de kinderen bezig gaat en wie kan overleggen boven op bed of een geïmproviseerde bureau op de kinderkamer.

De laatste 2 weken zijn echt pittig. 2 kindweekenden achter elkaar en doordeweeks 2 avonden alleen gehad met elkaar. Ik merk de laatste dagen dat ik helemaal klaar ben met de situatie. Vriend zit sinds 2 weken ook slecht in zijn vel. Hij mist perspectief en de leuke dingen van het leven die nu niet kunnen door de Corona. Hij is chagrijnig, is vaak moe (slaapt ook lang en tussendoor ook dutjes) snauwerig naar mij en de kinderen. Probeert wel elke dag een stuk te lopen en dit helpt hem. Toen ik vorige week aangaf dat ik dit echt niet meer trek, schrok hij ervan en verbeterde het. Vandaag beiden 'vrij', maar kinderen hebben thuisonderwijs. In the end heb ik het meeste gedaan met zijn jongste kind. Lief kind en verdienen beiden echt mijn aandacht, maar vriendlief mag ook meer doen voor zijn kinderen.

Ik voel mij sinds vanvond leeg en vind hem en onze relatie stom. Ik ga morgen terug naar mijn eigen huis en daar kijk ik echt naar uit. Hij gaat mee terug omdat mijn kat ook mee terug gaat. Ik heb mijn auto thuis gelaten omdat ik dacht dat we deze 2 weken prima zouden gaan doen. Achteraf gezien was ik anders eerder naar eigen huis gegaan. Ben echt toe aan even niet al die ballen met de kinderen en werk. En ook even aan bijkomen en alleen zijn. Kan vriend ook (quality) tijd doorbrengen met zijn kinderen.

Onze relatie is warm en liefdevol. Nu met momenten is het wat moeilijker. Zeker omdat we zelf ook meer stress ervaren door de situatie. Niet gek. Het komt echt wel goed, maar het is wel even lastig als er weinig perspectief is. Dat vaccineren gebeurd gelukkig, maar voordat alles weer een beetje terug is.
Hoe is het met jullie relatie door de Corona? Gaat het slechter of juist beter? Ben benieuwd naar jullie verhalen. Mag ook over kapot serviesgoed zijn Ik probeer met name de positiviteit en de kracht erin te houden :) Het komt echt wel weer goed.

Oh ja. Lief en leed delen met zussen en vriendinnen helpen. Relativeert enorm dat ik niet de enige ben dat ik met een chagrijnige vent op de bank zit :there:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-01-2021 08:16
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dus je hebt een eigen huis, maar kiest ervoor op een plek te werken waar je niet kan werken omdat er kinderen zijn die niet van jou zijn.

Ik weet niet waar je over klaagt, maar de oplossing ligt volgens mij bijzonder vlak voor je neus.
Phoebs moet niet forummen na 21u... :$ :daisy:
anoniem_401860 wijzigde dit bericht op 28-01-2021 07:23
Reden: Weggehaald wegens enige sarcasme en das niet zo aardig
86.46% gewijzigd
ik snap er niks van. Je hebt gewoon een eigen huis, daar kun je dan toch werken?
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat je klaar bent nu even met hem en de situatie in zijn thuis.

Die kinderen horen er voor hem bij. Maar jij hebt een keuze. Ik snap je keus wel om (even, nu) naar je eigen huis en ruimte te willen. Zeker als hij niet het maximale
Doet voor zijn(!!) kinderen. Dat lijkt mij trouwens wel een beetje een behoorlijke afknapper...

Hier herkenbaar in zoverre dat ik heel blij ben dat ons kind een nachtje per week bij grootouders mag slapen en wij even geen zorgen om kind hebben.
Is een erg dwarse peuter en niet de fijnste fase. Missen ook de mogelijkheden buitenshuis en dan zijn ook nog eens alle speeltuintjes nat en koud.

Geen tips voor je dus. Behalve ga naar je eigen huis idd.

Hier ben ik de chagrijnige en man degene die vroeg op de avond in slaap valt.
Maar onze relatie was en is goed, hebben wel voor heter vuren gestaan dan dit, dus ach. Vertrouwen en geduld hebben, Met en in elkaar en in de situatie.
Scheelt dat wij niet samen moeten thuiswerken. En beiden een baan met prima salaris dus geen geldzorgen.

Hoe reageert je vriend als je aangeeft dat je tijd voor jezelf nodig hebt en naar je eigen huis gaat?
hobbeltverder wijzigde dit bericht op 27-01-2021 22:21
7.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, waarom doe je jezelf dit aan? Je kent hem een jaar, je hoeft niet voor zijn kroost te zorgen. Ga lekker naar huis en pas weer naar je vriend als zijn kinderen bij zijn ex zijn. Dan kan je je relatie gewoon weer leuk maken..
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp er ook niks van.
Ga lekker in je eigen huis werken!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ouders van jonge kinderen best veel herkennen in wat je schrijft, maar dan zijn het hun eigen kinderen. Ik vind het niet gek dat dit niet zo lekker gaat in een vrij verse relatie met kinderen die niet van jou zijn.
Naar huis gaan lijkt me een goed plan.
Alle reacties Link kopieren
Even heel duidelijk maken aan je vriend dat zijn kinderen op de eerste plaats zijn verantwoordelijkheid zijn.

En dat heeft verder dan niets te maken met hoe lief je ze vindt, hoe goed je voor ze kunt zorgen of wat een geweldige kinderen het zijn.

Enne... mijn relatie gaat top. Maar ja, daar heb je verder niets aan.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Man is altijd down in de winter maar normaal slaapt hij wat meer en heeft hij gewoon minder energie. Maar dit jaar is het veel erger, al helemaal nu hij weinig werk heeft door de crisis en veel minder leuke dingen kan doen met mij, familie en vrienden.

De rek is er een beetje uit, alle series bekeken, een thuisrestaurant maken en andere leuke dingen binnenshuis hebben we nu ook al 100 keer gedaan... gelukkig werk ik wel veel dus dat scheelt.

We hebben trouwens in september samen 3 weken in quarantaine gezeten omdat we achter elkaar corona kregen. Echt de hel was dat op het eind toen we allebei beter waren maar nog niet naar buiten mochten

Godzijdank nog geen kinderen! Ik heb het te doen met alle ouders die 24/7 thuis zitten met kids
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dit ook niet. Je hebt geen kinderen en een prille relatie met een man die ze wel heeft. Je hebt nog je eigen huis. Ga gewoon lekker naar je eigen huis.
xiongmao wijzigde dit bericht op 27-01-2021 22:27
1.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn net een paar maanden samen? Waarom dan nuet gewoon in je eigen huis werken en slapen als het je zo leeg zuigt.
...
Alle reacties Link kopieren
Oh verder gaat het wel prima hoor tussen ons, beetje saai soms als we voor de zoveelste avond achter elkaar netflixen, maar het kan erger
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al wel een paar jaar samen met mijn vriend naar wij wonen niet samen. Ik heb 2 kinderen en juist door de corona zien wij elkaar veel minder.

We slapen misschien 1x per 2 weken samen, en eten soms samen.
Ik werk en als ik door de weeks thuis ben probeer ik er voor de kinderen te zijn. In de weekenden dat ze hier niet zijn werk ik. En nu zijn ze elke doordeweekse dag hier voor hun schoolwerk. Ik heb co ouderschap maar ze komen liever hier werken, dus elke ochtend om 8 uur staan ze voor de deur als ze niet bij mij zijn. En de andere dagen slapen ze al hier.

Wel drinken we een paar keer per week ff een koffie of thee in de avond. Gewoon na het eten even gezellig, en daarna weer naar huis.

Ach het is even niet anders, ik investeer nu graag gewoon in mijn kinderen, die vliegen vanzelf uit en daarna heb ik alle tijd voor mijn relatie. Maar nu staan de kinderen voorop
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt een cruciaal beroep wat je niet kan doen omdat er kinderen zijn in het huis van je vriend. Daarnaast ga jij zitten helpen met de kinderen, snauwt je vriend tegen je, heeft me-time nodig en geeft zijn kinderen niet genoeg aandacht?

ik denk dat ik, als ik jou was, lekker in mijn eigen huis ging werken hoor.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Als ik je bericht lees dan denk ik: wat een luxe! Er staat gewoon een huis leeg waar je rustig kan en mag werken en je terug kan trekken als je dat nodig hebt.

Volgens mij zijn er heel veel mensen die op dit moment zouden willen dat ze die luxe hadden (ook stellen die al jaren bij elkaar zijn en samen kinderen hebben).
Ik snap er ook niets van
Mijn relatie met me eigen is fantastisch, we zijn sinds corona alleen maar hechter geworden. We doen zonder morren precies wat er in huis moet gebeuren, maar blijft er wat liggen dan stoort ook niemand zich eraan. Ik weet precies waar ik zin heb qua avondeten en maak altijd iets lekkers en gezonds. We vervelen ons eigenlijk nooit en houden precies van dezelfde films, boeken en series. De stiltes zijn eigenlijk nooit ongemakkelijk maar we horen onszelf ook graag zingen. Niemand zeurt als we 's avonds of in het weekend doorwerken. Alleen de seks is een beetje voorspelbaar.
anoniem_399690 wijzigde dit bericht op 27-01-2021 22:27
0.35% gewijzigd
Dertig jaar getrouwd, man werkt volledig thuis, ik vooral op locatie en vooral over meer dagen verspreid dan normaal. Ik ben sinds corona vier uur meer gaan werken en hij twee uur minder (per week)

Het thuiswerken van man is positief voor onze taakverdeling thuis en daardoor ook voor onze relatie. Man was gewend dat ik veel van de 'onzichtbare' taken deed thuis. Ik ging later weg dan hij en was eerder thuis. Ik deed vaak de vaatwasser in- of uitruimen, tafel afruimen, even doekje over de tafel.

Nu hij veel meer thuis is, ziet hij veel meer en doet hij veel meer en waardeert meer wat ik doe. Verder hebben we meer tijd samen voor ontbijt, lunch, wandelingetje etc.

Enige nadeel is dat ik in het onderwijs werk en dus steeds vakanties heb waarin hij dan wel thuiswerkt.
Ik snap echt niet waarom je 2 weken in hetzelfde huis gaat zitten als zijn kinderen er ook zijn terwijl je weet dat je daar je werk niet goed kan doen en je op elkaars lip zit.

Mijn situatie, vriend werkt al sinds maart thuis en ik mag door de lockdown niet werken dus ik heb vrij weinig om handen. We latten en ik ben 3 dagen bij hem en 4 dagen in mijn eigen huis.
We hebben een hele fijne relatie waarin we elkaar ruimte geven, hij is gewoon druk aan het werk en ik vind het niet nodig om op z’n lip te zitten.
Ik doe wat meer in zijn huis als ik er ben, omdat ik toch geen bal te doen heb. In het weekend hebben we het gezellig, lopen we veel, koken en andere kneuterige dingen.
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 27-01-2021 22:33
14.05% gewijzigd
Phoebe1982 schreef:
27-01-2021 22:17
Gefeliciteerd... ik woon alleen en ben single en ik vind dit gezeur gezever en gezeik, dat relativeert ook hoop ik?
Je hoeft geen relatie hoor..
Ok fijn dat je er even in wilt wrijven dat je de allerzieligste bent want een relatie hebben is een "luxeprobleem" tijdens Corona ofzo. Volgens mij is dit ook niet wat TO vraagt.

To. Ik herken dit. Ook ik heb een relatie waarvan grotendeels nu tijdens Coronaperiode. Ook hier veel spanningen en nukkigheid. Ik lees graag mee. Wij wonen niet samen en spreken bewust minder af, en als we het dan doen toch iets leuks te doen zoals een wandeling, leuke lunch en wat er kan en mag. Ik werk zelf ook in de zorg en dat neemt al veel ruimte in beslag. Door Corona de kinderen ook even buiten beschouwing gelaten, dat komt daarna (ze weten er wel van). En soms is klagen heel erg prima, het valt ook niet mee.
anoniem_64712d0e64f1b wijzigde dit bericht op 27-01-2021 22:35
25.92% gewijzigd
Waarom zit je daar? Lekker naar je eigen huis gaan en je nieuwe vriend zien op momenten dat jullie allebei tijd hebben en zin om elkaar te zien. Jullie kennen elkaar pas net.

Ik vind het ongelofelijk dat je bij hem gaat zitten, terwijl je moet werken? Dat is toch totaal niet handig?
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 20:22
99.68% gewijzigd
Liekeinspanje schreef:
27-01-2021 22:29
Ok fijn dat je er even in wilt wrijven dat je de allerzieligste bent want een relatie hebben is een "luxeprobleem" tijdens Corona ofzo. Volgens mij is dit ook niet wat to vraagt.

To. Ik herken dit. Ook ok heb een relatie waarvan grotendeels nu tijdens Coronaperiode. Ook hier veel spanningen en nukkigheid. Ik lees graag mee.

Corona is wel een heel grote relatietest natuurlijk. Als het al na zo kort eigenlijk niet echt leuk is, is het dan wel leuk voor altijd?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons gaat t prima, geen verschil met voor corona. Maar wij hoeven ook geen thuisonderwijs te geven.
Het is alleen wat saai, maar ja, nog even dan is het weer mooi weer.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven