Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona en effecten op jullie relatie: lachen en huilen

27-01-2021 22:10 344 berichten
Kon 1-2-3 geen topic hierover vinden. Plaats hem ook hier ipv Relaties, want denk echt dat het een Corona ding is. Even gal spuwen/hart luchten en hopelijk ook herkenning vinden. Gedeelde smart is halve smart :)

Situatie:
30ers. Jaar samen nu. Kenden/zijn samen een paar maanden toen de Corona echt los ging in maart 2020. Wonen samen in 2 huizen. Bonusmoeder van 2 jongens 5 en 8 jaar. Ivm Corona zijn ze nu wat vaker bij vriend om de zorgtaken te verdelen.

Ik heb een pittige baan in een cruciaal beroep die ik prima vanuit huis kan doen. Hij werkt ook veel thuis. En we zijn nu veel samen. Misschien nu teveel.... Ik kan niet werktelefoongjes plegen oid als de kinderen er zijn. Bij vriend thuis geen goede 2e werkplek. Dus het is echt even zoeken wie er met de kinderen bezig gaat en wie kan overleggen boven op bed of een geïmproviseerde bureau op de kinderkamer.

De laatste 2 weken zijn echt pittig. 2 kindweekenden achter elkaar en doordeweeks 2 avonden alleen gehad met elkaar. Ik merk de laatste dagen dat ik helemaal klaar ben met de situatie. Vriend zit sinds 2 weken ook slecht in zijn vel. Hij mist perspectief en de leuke dingen van het leven die nu niet kunnen door de Corona. Hij is chagrijnig, is vaak moe (slaapt ook lang en tussendoor ook dutjes) snauwerig naar mij en de kinderen. Probeert wel elke dag een stuk te lopen en dit helpt hem. Toen ik vorige week aangaf dat ik dit echt niet meer trek, schrok hij ervan en verbeterde het. Vandaag beiden 'vrij', maar kinderen hebben thuisonderwijs. In the end heb ik het meeste gedaan met zijn jongste kind. Lief kind en verdienen beiden echt mijn aandacht, maar vriendlief mag ook meer doen voor zijn kinderen.

Ik voel mij sinds vanvond leeg en vind hem en onze relatie stom. Ik ga morgen terug naar mijn eigen huis en daar kijk ik echt naar uit. Hij gaat mee terug omdat mijn kat ook mee terug gaat. Ik heb mijn auto thuis gelaten omdat ik dacht dat we deze 2 weken prima zouden gaan doen. Achteraf gezien was ik anders eerder naar eigen huis gegaan. Ben echt toe aan even niet al die ballen met de kinderen en werk. En ook even aan bijkomen en alleen zijn. Kan vriend ook (quality) tijd doorbrengen met zijn kinderen.

Onze relatie is warm en liefdevol. Nu met momenten is het wat moeilijker. Zeker omdat we zelf ook meer stress ervaren door de situatie. Niet gek. Het komt echt wel goed, maar het is wel even lastig als er weinig perspectief is. Dat vaccineren gebeurd gelukkig, maar voordat alles weer een beetje terug is.
Hoe is het met jullie relatie door de Corona? Gaat het slechter of juist beter? Ben benieuwd naar jullie verhalen. Mag ook over kapot serviesgoed zijn Ik probeer met name de positiviteit en de kracht erin te houden :) Het komt echt wel weer goed.

Oh ja. Lief en leed delen met zussen en vriendinnen helpen. Relativeert enorm dat ik niet de enige ben dat ik met een chagrijnige vent op de bank zit :there:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-01-2021 08:16
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik werk al bijna een jaar thuis. Noodgedwongen is mijn werkplek in de woonkamer. Mijn partner is ziek en daardoor eigenlijk altijd thuis. We zitten al bijna een jaar samen op een paar m2. Het is niet ideaal maar we proberen er een mouw aan te passen.
Oh ik ben heel blij dat we nog niet samenwonen en ik dus terug naar mijn huis en eigen plek kan :)

Mijn gevoel wat ik nu heb, is hopelijk herkenbaar voor meer mensen. De situatie heeft invloed op je humeur en ook de situatie praktisch. Ene kant blij dat we elkaar veel kunnen zien, maar elke avond thuis Netflix en bordspelletjes spelen is niet de meest leuke start van een relatie (of als je 2,3, 4 etc jaar samen bent) . Maar gelukkig vinden we elkaar de leukste :) Alleen met die Corona denk is het niet altijd leuk, omdat we meer gestrest zijn. Dat hadden we denk ik niet zonder de Corona.

We hebben 'geluk' dat we nog niet samenwonen ;-D

Oh ja, zijn inzet voor zijn kinderen is een terugkerend gespreksonderwerp. Nu hij niet goed in zijn vel zit, snap ik het wel. Samen in een relatie zijn waarbij hij kinderen heeft, is er ook voor hem en zijn kinderen te zijn. Alleen heb ik nu ook wel mijn tax bereikt. Heb geen zin in een snauwend vriend terwijl ik hier zijn taken met de kinderen doet.
Mumper schreef:
27-01-2021 22:26
Mijn relatie met me eigen is fantastisch, we zijn sinds corona alleen maar hechter geworden. We doen zonder morren precies wat er in huis moet gebeuren, maar blijft er wat liggen dan stoort ook niemand zich eraan. Ik weet precies waar ik zin heb qua avondeten en maak altijd iets lekkers en gezonds. We vervelen ons eigenlijk nooit en houden precies van dezelfde films, boeken en series. De stiltes zijn eigenlijk nooit ongemakkelijk maar we horen onszelf ook graag zingen. Niemand zeurt als we 's avonds of in het weekend doorwerken. Alleen de seks is een beetje voorspelbaar.
Haha heerlijk :biggrin:
Relativeert enorm. Thanks!
Lovestar schreef:
27-01-2021 22:33
Oh ik ben heel blij dat we nog niet samenwonen en ik dus terug naar mijn huis en eigen plek kan :)

Mijn gevoel wat ik nu heb, is hopelijk herkenbaar voor meer mensen. De situatie heeft invloed op je humeur en ook de situatie praktisch. Ene kant blij dat we elkaar veel kunnen zien, maar elke avond thuis Netflix en bordspelletjes spelen is niet de meest leuke start van een relatie (of als je 2,3, 4 etc jaar samen bent) . Maar gelukkig vinden we elkaar de leukste :) Alleen met die Corona denk is het niet altijd leuk, omdat we meer gestrest zijn. Dat hadden we denk ik niet zonder de Corona.

We hebben 'geluk' dat we nog niet samenwonen ;-D

Oh ja, zijn inzet voor zijn kinderen is een terugkerend gespreksonderwerp. Nu hij niet goed in zijn vel zit, snap ik het wel. Samen in een relatie zijn waarbij hij kinderen heeft, is er ook voor hem en zijn kinderen te zijn. Alleen heb ik nu ook wel mijn tax bereikt. Heb geen zin in een snauwend vriend terwijl ik hier zijn taken met de kinderen doet.

Dat hij zijn kinderen niet op de eerste plaatst heeft staan zou voor mij best wel een deal-breaker kunnen zijn.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 27-01-2021 22:37
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
27-01-2021 22:33
Oh ja, zijn inzet voor zijn kinderen is een terugkerend gespreksonderwerp. Nu hij niet goed in zijn vel zit, snap ik het wel. Samen in een relatie zijn waarbij hij kinderen heeft, is er ook voor hem en zijn kinderen te zijn. Alleen heb ik nu ook wel mijn tax bereikt. Heb geen zin in een snauwend vriend terwijl ik hier zijn taken met de kinderen doet.
als jij er niet was dan moest hij het ook alleen doen. Echt, ik weet niet wat ik lees.
Jij helpt hem, met de dingen die hij ZELF moet doen en dan gaat hij alsnog snauwen tegen jou en de kinderen.
Hoe reageer jij op dat snauwen?

Ik was allang weggegaan tot hij weer normaal kon doen. Het zijn ZIJN kinderen, laat het hem lekker zelf oplossen zeg.
Stressed is just desserts spelled backwards
Hier beiden volledig thuis en 2 kinderen die rondhobbelen.

Ik ben er klaar mee meid echt. Ik kan niet meer.

Vandaag ook oudste kind is 5 en snapt wel dat als mama aan de telefoon is dat ze stil moet zijn. Ik had nog een teammeeting en ik heb al een gekozen achtergrond zodat mijn echte achtergrond niet zichtbaar is. Kind gaat naast me staan, vol in beeld en kusjes geven. Ja stil was ze wel maar dit was ook niet helemaal de bedoeling. Ik hoor mijn directeur al lachen, ik zeg even lopen schat mama is nog even in gesprek. Kind loopt naar de andere kant, springt met een snoekduik op de zitzak en ik weet niet hoe ze het voor elkaar kreeg maar een whiteboard kletterde zo bovenop haar. Zit haar arm vast onder dat klote bord, janken natuurlijk. Nou raap me op hoor.

Ik zit de dagen vooruit te kijken naar 8 februari.
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
27-01-2021 22:33

Oh ja, zijn inzet voor zijn kinderen is een terugkerend gespreksonderwerp. Nu hij niet goed in zijn vel zit, snap ik het wel. Samen in een relatie zijn waarbij hij kinderen heeft, is er ook voor hem en zijn kinderen te zijn. Alleen heb ik nu ook wel mijn tax bereikt. Heb geen zin in een snauwend vriend terwijl ik hier zijn taken met de kinderen doet.

Stel dat het andersom zou zijn... zou hij dan ook thuis-school-meester gaan spelen voor jouw kinderen? Echt meid, niet doen. Je relatie wordt er niet leuker op als je je laat inzetten als gratis oppas.
Liekeinspanje schreef:
27-01-2021 22:29
Ok fijn dat je er even in wilt wrijven dat je de allerzieligste bent want een relatie hebben is een "luxeprobleem" tijdens Corona ofzo. Volgens mij is dit ook niet wat TO vraagt.

To. Ik herken dit. Ook ik heb een relatie waarvan grotendeels nu tijdens Coronaperiode. Ook hier veel spanningen en nukkigheid. Ik lees graag mee. Wij wonen niet samen en spreken bewust minder af, en als we het dan doen toch iets leuks te doen zoals een wandeling, leuke lunch en wat er kan en mag. Ik werk zelf ook in de zorg en dat neemt al veel ruimte in beslag. Door Corona de kinderen ook even buiten beschouwing gelaten, dat komt daarna (ze weten er wel van). En soms is klagen heel erg prima, het valt ook niet mee.
Ik denk trouwens dat hier een hele goede tip is voor ons :lightbulb: : afspreken/daten. Nou ja, daten met geen reet te doen. Maar het idee.

We zijn veel samen omdat het kan. Maar ik bedenk mij opeens, waarom gewoon alleen zijn als uitgangspunt en samen zijn als we hier er behoefte aan hebben. Nu is het andersom.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
27-01-2021 22:32
Corona is wel een heel grote relatietest natuurlijk. Als het al na zo kort eigenlijk niet echt leuk is, is het dan wel leuk voor altijd?
Nou soms mag het ook gewoon even niet zo leuk zijn hoor, zeker in deze tijd. Niet alles hoeft altijd maar blij en leuk te zijn.
Vriend en ik zijn al stukken langer bij elkaar, maar moesten ook opnieuw onze draai vinden. Hij maakte eerder lange dagen buitenshuis en ik was al rond 17:00 thuis.
Hij werkt nu volledig thuis en mijn werk blijft buitenshuis. Als ik thuiskom staat hij te popelen om mij te overladen met liefde en verhalen. Als ik thuiskom sta ik te popelen om in stilte als een zeekomkommer op de bank te liggen.
Dat botste. Zo erg dat ik er helemaal overprikkeld van raakte.
En nu weten we wat we nodig hebben en hebben we inmiddels een nieuw ritme (eerst even zeekomkommeren en na een uurtje hebben we samen de hele avond nog om te kletsen).

Eens met de rest overigens, ga lekker alle dagen thuis werken en kom 2x per week een nachtje slapen ofzo!
zanahoria wijzigde dit bericht op 27-01-2021 22:40
0.09% gewijzigd
Andersom schreef:
27-01-2021 22:32
Corona is wel een heel grote relatietest natuurlijk. Als het al na zo kort eigenlijk niet echt leuk is, is het dan wel leuk voor altijd?
Kan. Maar normaal hoor je de eerste periode nog in een soort van onbevangen situatie te zitten met leuke uitjes, etentjes enz. Nu is is het puzzelen voor een gaatje. Kinderen veel thuis (bij hem 24u). Geen school. Werk is zwaar en belastend en maakt humeur niet altijd beter. Zitten in de vrije uurtjes vaak hier ook. Oppas kannie want avondklok. Wij kunnen dit wel relativeren maar spanningen komen soms omdat het dan als sleur kan voelen en de dynamiek te beperkt. Da's echt niet leuk. Overigens geen twijfel, wij redden het wel maar wel met de nodige haken en ogen.
Lovestar schreef:
27-01-2021 22:38
We zijn veel samen omdat het kan. Maar ik bedenk mij opeens, waarom gewoon alleen zijn als uitgangspunt en samen zijn als we hier er behoefte aan hebben. Nu is het andersom.
En dat is nu juist waarom de meeste mensen in een beginnende relatie niet meteen gaan samenwonen. En al helemaal niet als er kinderen in het spel zijn.
Ik denk dat je inderdaad terug naar de basis moet om deze relatie toekomst te laten hebben.
Madeliefjees schreef:
27-01-2021 22:32
Bij ons gaat t prima, geen verschil met voor corona. Maar wij hoeven ook geen thuisonderwijs te geven.
Het is alleen wat saai, maar ja, nog even dan is het weer mooi weer.
Ik denk dat het weer ook meespeelt. Hij is graag fietsen en wandelen. Het kost hem nu meer moeite met de kou. Met regen gaat hij niet. Met mooi weer gaan we samen ook erop uit met de kinderen (we letten wel op waar natuurlijk ivm drukte) Maar kinderen kunnen dan beter zichzelf vermaken.

Ik heb hem in de afgelopen maanden ook regelmatig de vraag gesteld of hij evt niet naar de huisarts wil gaan voor bv bloedprikken. En van de week naar de POH-GGZ. Hij is echt niet de enige die last heeft van stress, somberheid door oa de Corona-situatie.
Laat hem lekker zelf voor zijn kinderen zorgen. Dit is toch niks. Waarom gebruikt hij jou als oppas? En waarom noem jij jezelf 'bonusmama'?

Jullie hebben pas net een jaartje iets en nu al half samenwonen en ben jij ineens degene die het meeste voor zijn kinderen doet? En dan snauwt hij nog tegen je ook?

RUN! Dit klinkt echt niet als een leuke man. Waarom ga je niet gewoon thuis rustig werken en als zijn kinderen weg zijn kunnen jullie daten en bij elkaar logeren.
Waarom zit je dan bij je vriend op momenten dat hij z'n kinderen heeft?
En ik snap er niks van, hoezo heb je je auto thuis gelaten?
Zou gewoon lekker naar je eigen huis gaan en gewoon nog 'ns nadenken of dit 'm uberhaupt gaat worden. Met kinderen van die jonge leeftijd zit je er nog heel veel jaar mee opgescheept.
Maleficent schreef:
27-01-2021 22:37
als jij er niet was dan moest hij het ook alleen doen. Echt, ik weet niet wat ik lees.
Jij helpt hem, met de dingen die hij ZELF moet doen en dan gaat hij alsnog snauwen tegen jou en de kinderen.
Hoe reageer jij op dat snauwen?

Ik was allang weggegaan tot hij weer normaal kon doen. Het zijn ZIJN kinderen, laat het hem lekker zelf oplossen zeg.
Nou ja. Ik loop dus met momenten op eieren. Een grapje maken, aangeven dat het slechts een vraag was oid. En op den duur zei ik ook: hee, je hoeft niet te snauwen. Of naar zijn kind. Dat vind ik helemaal niet oké.

Maar goed. Morgen is bevrijdingsdag :)
Mumper schreef:
27-01-2021 22:26
Mijn relatie met me eigen is fantastisch, we zijn sinds corona alleen maar hechter geworden. We doen zonder morren precies wat er in huis moet gebeuren, maar blijft er wat liggen dan stoort ook niemand zich eraan. Ik weet precies waar ik zin heb qua avondeten en maak altijd iets lekkers en gezonds. We vervelen ons eigenlijk nooit en houden precies van dezelfde films, boeken en series. De stiltes zijn eigenlijk nooit ongemakkelijk maar we horen onszelf ook graag zingen. Niemand zeurt als we 's avonds of in het weekend doorwerken. Alleen de seks is een beetje voorspelbaar.
Heb je het al met je linkerhand geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Eens met Majime. Dit klinkt niet oke en jij zit uitvluchten te bedenken voor zijn gedrag. Hij hoeft gewoon niet te snauwen tegen jou en de kinderen. Vooral niet als jij hem al ontzettend veel helpt. Geloof me maar dat ik er af en toe ook doorheen zit en mijn man ook. Maar we snauwen niet tegen elkaar en al helemaal niet tegen ons kind. Niemand kan iets doen aan de situatie en het is voor ons allemaal rot.
Stressed is just desserts spelled backwards
Lovestar schreef:
27-01-2021 22:38
Ik denk trouwens dat hier een hele goede tip is voor ons :lightbulb: : afspreken/daten. Nou ja, daten met geen reet te doen. Maar het idee.

We zijn veel samen omdat het kan. Maar ik bedenk mij opeens, waarom gewoon alleen zijn als uitgangspunt en samen zijn als we hier er behoefte aan hebben. Nu is het andersom.
Het laatste is belangrijk. Jullie eerst als stel samen en dan wellicht wat minder tijd met elkaar besteden maar wel op een kwalitatief betere manier? Anders loopt het dadelijk spaak op de ergernis, zonde lijkt me ;)
En mijn vriend is trouwens begripvol dat ik terug naar huis ga. Hij vind het echt niet leuk hoe moe hij is en snauwerig. Hij doet zijn best, maar soms is het ook gewoon even de rek eruit. Voel mij ergens schuldig dat ik hem alleen laat met zijn kinderen. Maar als ik straks ook ga snauwen schiet het ook niet op
anoniem_82224 wijzigde dit bericht op 27-01-2021 23:05
0.97% gewijzigd
Lovestar schreef:
27-01-2021 22:46
Nou ja. Ik loop dus met momenten op eieren. Een grapje maken, aangeven dat het slechts een vraag was oid. En op den duur zei ik ook: hee, je hoeft niet te snauwen. Of naar zijn kind. Dat vind ik helemaal niet oké.

Maar goed. Morgen is bevrijdingsdag :)
Wil je überhaupt nog met hem verder? Want hij laat nu zijn ware gezicht zien, dat snap je hopelijk?
Lovestar schreef:
27-01-2021 22:49
En mijn vriend is trouwens begripvol dat ik terug naar huis ga. Hij vind het echt niet leuk hoe moe hij is en snauwerig. Hij doet zijn best, maar soms is het ook gewoon even de rem eruit. Voel mij ergens schuldig dat ik hem alleen laat met zijn kinderen. Maar als ik straks ga snauwen schiet het ook niet op

Niet doen! Het zijn zijn kinderen, niet de jouwe.
Lovestar schreef:
27-01-2021 22:49
En mijn vriend is trouwens begripvol dat ik terug naar huis ga. Hij vind het echt niet leuk hoe moe hij is en snauwerig. Hij doet zijn best, maar soms is het ook gewoon even de rem eruit. Voel mij ergens schuldig dat ik hem alleen laat met zijn kinderen. Maar als ik straks ga snauwen schiet het ook niet op
Zijn kinderen, zijn probleem! Het feit dat hij jou bij zo'n korte relatie al met de lasten van zijn kinderen op probeert te zadelen voorspelt niets goeds voor de toekomst. Wees maar blij dat je je eigen huis hebt. Ga gewoon latten in de weken dat hij zijn kinderen niet heeft. Of trek de pleister er gelijk af en kap er mee voor je hier voorgoed aan vast zit.
Lovestar schreef:
27-01-2021 22:49
En mijn vriend is trouwens begripvol dat ik terug naar huis ga. Hij vind het echt niet leuk hoe moe hij is en snauwerig. Hij doet zijn best, maar soms is het ook gewoon even de rem eruit. Voel mij ergens schuldig dat ik hem alleen laat met zijn kinderen. Maar als ik straks ga snauwen schiet het ook niet op
Voordat hij jou ontmoette deed hij het ook al een tijd alleen, dus waarom zou hij dat nu niet kunnen?

Hij heeft ook dagen dat ze bij zijn ex zijn, toch? Dan kan hij die dagen toch uitrusten?
Alle reacties Link kopieren
bedenk je maar eens, zouden het jouw kinderen zijn, zou hij dan ook zoveel voor jou doen? Nou dat denk ik niet als dit hem al teveel is. Dan ging hij lekker fietsen en wandelen en liet hij de zorgtaken 100% bij jou. Nu kan dat niet want het zijn zijn eigen kinderen. Gelukkig maar voor hem dat jij zo gek bent dat je dat wel doet, dan kan mijnheer lekker lang slapen en dutjes doen tussendoor. Lees zelf eens goed wat je schrijft en als een vriendin zo bij jou kwam, wat zou je tegen haar zeggen. En je bent geen bonusmama, jullie zijn een jaar samen en als deze snauwende mijnheer er geen trek meer in heeft dan zie je ze nooit meer.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
27-01-2021 22:49
En mijn vriend is trouwens begripvol dat ik terug naar huis ga. Hij vind het echt niet leuk hoe moe hij is en snauwerig. Hij doet zijn best, maar soms is het ook gewoon even de rem eruit. Voel mij ergens schuldig dat ik hem alleen laat met zijn kinderen. Maar als ik straks ga snauwen schiet het ook niet op
want wat kan er gebeuren dan?

Het zijn zijn kinderen en hij heeft er voor gekozen. Als het te zwaar wordt moet hij in overleg met de echte moeder.
Het is jouw taak niet.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven