Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona en effecten op jullie relatie: lachen en huilen

27-01-2021 22:10 344 berichten
Kon 1-2-3 geen topic hierover vinden. Plaats hem ook hier ipv Relaties, want denk echt dat het een Corona ding is. Even gal spuwen/hart luchten en hopelijk ook herkenning vinden. Gedeelde smart is halve smart :)

Situatie:
30ers. Jaar samen nu. Kenden/zijn samen een paar maanden toen de Corona echt los ging in maart 2020. Wonen samen in 2 huizen. Bonusmoeder van 2 jongens 5 en 8 jaar. Ivm Corona zijn ze nu wat vaker bij vriend om de zorgtaken te verdelen.

Ik heb een pittige baan in een cruciaal beroep die ik prima vanuit huis kan doen. Hij werkt ook veel thuis. En we zijn nu veel samen. Misschien nu teveel.... Ik kan niet werktelefoongjes plegen oid als de kinderen er zijn. Bij vriend thuis geen goede 2e werkplek. Dus het is echt even zoeken wie er met de kinderen bezig gaat en wie kan overleggen boven op bed of een geïmproviseerde bureau op de kinderkamer.

De laatste 2 weken zijn echt pittig. 2 kindweekenden achter elkaar en doordeweeks 2 avonden alleen gehad met elkaar. Ik merk de laatste dagen dat ik helemaal klaar ben met de situatie. Vriend zit sinds 2 weken ook slecht in zijn vel. Hij mist perspectief en de leuke dingen van het leven die nu niet kunnen door de Corona. Hij is chagrijnig, is vaak moe (slaapt ook lang en tussendoor ook dutjes) snauwerig naar mij en de kinderen. Probeert wel elke dag een stuk te lopen en dit helpt hem. Toen ik vorige week aangaf dat ik dit echt niet meer trek, schrok hij ervan en verbeterde het. Vandaag beiden 'vrij', maar kinderen hebben thuisonderwijs. In the end heb ik het meeste gedaan met zijn jongste kind. Lief kind en verdienen beiden echt mijn aandacht, maar vriendlief mag ook meer doen voor zijn kinderen.

Ik voel mij sinds vanvond leeg en vind hem en onze relatie stom. Ik ga morgen terug naar mijn eigen huis en daar kijk ik echt naar uit. Hij gaat mee terug omdat mijn kat ook mee terug gaat. Ik heb mijn auto thuis gelaten omdat ik dacht dat we deze 2 weken prima zouden gaan doen. Achteraf gezien was ik anders eerder naar eigen huis gegaan. Ben echt toe aan even niet al die ballen met de kinderen en werk. En ook even aan bijkomen en alleen zijn. Kan vriend ook (quality) tijd doorbrengen met zijn kinderen.

Onze relatie is warm en liefdevol. Nu met momenten is het wat moeilijker. Zeker omdat we zelf ook meer stress ervaren door de situatie. Niet gek. Het komt echt wel goed, maar het is wel even lastig als er weinig perspectief is. Dat vaccineren gebeurd gelukkig, maar voordat alles weer een beetje terug is.
Hoe is het met jullie relatie door de Corona? Gaat het slechter of juist beter? Ben benieuwd naar jullie verhalen. Mag ook over kapot serviesgoed zijn Ik probeer met name de positiviteit en de kracht erin te houden :) Het komt echt wel weer goed.

Oh ja. Lief en leed delen met zussen en vriendinnen helpen. Relativeert enorm dat ik niet de enige ben dat ik met een chagrijnige vent op de bank zit :there:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-01-2021 08:16
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
27-01-2021 22:49
En mijn vriend is trouwens begripvol dat ik terug naar huis ga. Hij vind het echt niet leuk hoe moe hij is en snauwerig. Hij doet zijn best, maar soms is het ook gewoon even de rem eruit. Voel mij ergens schuldig dat ik hem alleen laat met zijn kinderen. Maar als ik straks ga snauwen schiet het ook niet op

Waarom? Het zijn zijn kinderen. En misschien geeft het hem ook wel lucht als ie alleen rekening met de kinderen en zichzelf moet houden en niet ook nog met jou? Zeker als voor hem de rek eruit is. Gewoon lekker tijd voor jezelf pakken en dan heb jij ook meer rek als jullie elkaar weer zien. Wel lief van je dat je hem wil helpen met de kinderen thuis, maar, hey, je bent net pas een jaartje samen.
Lovestar schreef:
27-01-2021 22:49
En mijn vriend is trouwens begripvol dat ik terug naar huis ga. Hij vind het echt niet leuk hoe moe hij is en snauwerig. Hij doet zijn best, maar soms is het ook gewoon even de rem eruit. Voel mij ergens schuldig dat ik hem alleen laat met zijn kinderen. Maar als ik straks ga snauwen schiet het ook niet op
Het is echt de omgedraaide wereld dat jij je nu schuldig voelt.

En dat je vriend begripvol is dat je terug naar huis gaat....?? Ja? Dat is wel het minste? Je gaat terug naar je eigen huis, waar jij woont, alleen. Waarom zou hij daar iets van moeten vinden? Dat is toch de normale situatie?

Dit klinkt als een heel onevenwichtige relatie, waarin hij jou een soort moederrol oplegt, omdat dat hem het beste uitkomt. Dat is geen liefdevol gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
27-01-2021 22:49
En mijn vriend is trouwens begripvol dat ik terug naar huis ga. Hij vind het echt niet leuk hoe moe hij is en snauwerig. Hij doet zijn best, maar soms is het ook gewoon even de rem eruit. Voel mij ergens schuldig dat ik hem alleen laat met zijn kinderen. Maar als ik straks ga snauwen schiet het ook niet op
Why?! Het zijn zíj́n kinderen. Zeker in dit stadium zou jij nog nergens verantwoordelijk voor moeten zijn.

Zou het moeten zijn: leuk en gezellig dat je er bent, leuk als je meegaat een ijsje eten of lekker mee gaat wandelen in het bos. Maar niet opvoeden, zorgen voor en thuisonderwijs geven...

En je al helemaal niet schuldig voelen als je hem alleen laat met zijn kinderen...
Waarom is het over tussen hem en de moeder van de kinderen?

Misschien wel een patroon dat zich herhaalt?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet lekker naar je eigen huis dan? Je hebt je eigen woning om je in terug te trekken, dus dat zou ik zeker doen.

Vriend en ik wonen ook niet samen. En ik vind het heerlijk om alleen thuis te zijn.
Vriend werkt altijd al thuis en ik werk in de zorg dus vaak van huis.
Wel hebben we soms wat meer irritaties. Vriend denk dat sommige.dingen omtrent Corona betreft heel anders. En ik word meer direct door Corona geraakt vanwege mijn werk.
Gatekeeper* schreef:
27-01-2021 22:37
Hier beiden volledig thuis en 2 kinderen die rondhobbelen.

Ik ben er klaar mee meid echt. Ik kan niet meer.

Vandaag ook oudste kind is 5 en snapt wel dat als mama aan de telefoon is dat ze stil moet zijn. Ik had nog een teammeeting en ik heb al een gekozen achtergrond zodat mijn echte achtergrond niet zichtbaar is. Kind gaat naast me staan, vol in beeld en kusjes geven. Ja stil was ze wel maar dit was ook niet helemaal de bedoeling. Ik hoor mijn directeur al lachen, ik zeg even lopen schat mama is nog even in gesprek. Kind loopt naar de andere kant, springt met een snoekduik op de zitzak en ik weet niet hoe ze het voor elkaar kreeg maar een whiteboard kletterde zo bovenop haar. Zit haar arm vast onder dat klote bord, janken natuurlijk. Nou raap me op hoor.

Ik zit de dagen vooruit te kijken naar 8 februari.
Ach. Huilen en lachen.

Moeder had hier zondag een breakdown. Al die informatie van school die via verschillende kanalen kan. Ze is niet goed met rekenen dus of vriend daar extra aandacht aan wil besteden. Vriend deelt ook dat het niet goed gaat. Ik voel mij dan ook misschien te verantwoordelijk voor hun situatie en als oplossing. Doe ik zelf.

Als ik thuis werk, dan bel ik dus niet en plan overleggen wanneer het kan. Van mij uit weinig geluid behalve thee drinken en getik op toetsenbord. Vriend en oudste zoon kunnen niet goed tegen geluid (hoe ie dat doet in een klas met 29 anderen kinderen?). Jongste vraagt regelmatig wat aan mij. Hoor je 2x keer shhhht. Terwijl ie alleen maar vraagt of hij wat water mag.

Ik hoop dus ook dat de scholen weer open mogen de 8e :)
Bijzonder
VANTA schreef:
27-01-2021 22:46
Heb je het al met je linkerhand geprobeerd?
Natuurlijk, alles! Rollenspellen, blinddoek, kaarsjes aan (die laatste niet in combinatie) ....
Schuldig, schuldig. Ik lees nergens dat haar vriend haar iets oplegt en daarbij wilden ze wellicht beiden dit zo samen doen en nu heeft TO even behoefte aan eigen ruimte en zoekt ze hier herkenning en een manier om even te spuien vanuit haar perspectief. Zij koos toch ook om de zorg voor de kinderen te delen? En om het dan maar gelijk onevenwichtig te noemen is een aanname. Volgens mij ziet ze het zelf ook en vriend respecteert dat. Volgens mij is de hulpvraag niet: moet ik mijn relatie verbreken? Lovestar pak je ruimte en concentreer je op de leuke dingen die er zijn! Sores zijn voor later.
anoniem_64712d0e64f1b wijzigde dit bericht op 27-01-2021 23:03
23.90% gewijzigd
Lovestar schreef:
27-01-2021 22:59
Ach. Huilen en lachen.

Moeder had hier zondag een breakdown. Al die informatie van school die via verschillende kanalen kan. Ze is niet goed met rekenen dus of vriend daar extra aandacht aan wil besteden. Vriend deelt ook dat het niet goed gaat. Ik voel mij dan ook misschien te verantwoordelijk voor hun situatie en als oplossing. Doe ik zelf.

Als ik thuis werk, dan bel ik dus niet en plan overleggen wanneer het kan. Van mij uit weinig geluid behalve thee drinken en getik op toetsenbord. Vriend en oudste zoon kunnen niet goed tegen geluid (hoe ie dat doet in een klas met 29 anderen kinderen?). Jongste vraagt regelmatig wat aan mij. Hoor je 2x keer shhhht. Terwijl ie alleen maar vraagt of hij wat water mag.

Ik hoop dus ook dat de scholen weer open mogen de 8e :)
Ik snap niet zo goed waarom dit jouw probleem is? Waarom kijk jij uit naar 8 februari? Je kan gewoon nu naar je eigen huis gaan als je het zat bent.
Lovestar schreef:
27-01-2021 22:59
Ach. Huilen en lachen.

Moeder had hier zondag een breakdown. Al die informatie van school die via verschillende kanalen kan. Ze is niet goed met rekenen dus of vriend daar extra aandacht aan wil besteden. Vriend deelt ook dat het niet goed gaat. Ik voel mij dan ook misschien te verantwoordelijk voor hun situatie en als oplossing. Doe ik zelf.

Als ik thuis werk, dan bel ik dus niet en plan overleggen wanneer het kan. Van mij uit weinig geluid behalve thee drinken en getik op toetsenbord. Vriend en oudste zoon kunnen niet goed tegen geluid (hoe ie dat doet in een klas met 29 anderen kinderen?). Jongste vraagt regelmatig wat aan mij. Hoor je 2x keer shhhht. Terwijl ie alleen maar vraagt of hij wat water mag.

Ik hoop dus ook dat de scholen weer open mogen de 8e :)
Maar zitten jullie werkelijk met z´n vieren in dezelfde ruimte te werken en schoolwerk te doen? Dat is toch vrijwel onmogelijk?
Zelfs als de kinderen straks weer naar school zijn, zouden jullie met z´n tweeën in één ruimte zitten te werken als ik het goed begrijp.
Man en ik kunnen het prima vinden nu maar we zitten tijdens het thuiswerken toch echt liever apart.
Waarom ga je sowieso niet in ieder geval overdag naar je eigen huis om te werken?
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 27-01-2021 23:05
10.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp er sowieso niks van dat in een prille relatie al zo gezamenlijk voor de kinderen gezorgd en half samen gewoond moet worden. Mijn keuze zou het niet zijn in ieder geval.
Stressed is just desserts spelled backwards
Majime schreef:
27-01-2021 22:44
Laat hem lekker zelf voor zijn kinderen zorgen. Dit is toch niks. Waarom gebruikt hij jou als oppas? En waarom noem jij jezelf 'bonusmama'?

Jullie hebben pas net een jaartje iets en nu al half samenwonen en ben jij ineens degene die het meeste voor zijn kinderen doet? En dan snauwt hij nog tegen je ook?

RUN! Dit klinkt echt niet als een leuke man. Waarom ga je niet gewoon thuis rustig werken en als zijn kinderen weg zijn kunnen jullie daten en bij elkaar logeren.
Vriendin van papa is ook prima hoor. Boeiend hoe het heet. Het is hoe ik mij opstel in het contact naar hen.

Weet verder prima dat de kinderen al een vader en een moeder hebben. Ik probeer alleen te schetsen dat deze pandemie leidt tot nieuwe situaties en dynamieken die ik anders niet zou verwachten in een normale situatie.

Maar terug naar minder zien en logeren gaat waarschijnlijk gebeuren :)
Rosalind schreef:
27-01-2021 23:03
Maar zitten jullie werkelijk met z´n vieren in dezelfde ruimte te werken en schoolwerk te doen? Dat is toch vrijwel onmogelijk?
Waarom ga je sowieso niet in ieder geval overdag naar je eigen huis om te werken?
Nou dit dus. Daarom typte ik alleen maar "bijzonder".
Als je dat zelf al niet kan verzinnen. Doe het thuiswerken gewoon thuis, en dan kunnen jullie na je werk elkaar zien. Zo moeilijk is het niet.
anoniem_6409c20e18dd0 wijzigde dit bericht op 27-01-2021 23:11
0.20% gewijzigd
Mumper schreef:
27-01-2021 23:01
Natuurlijk, alles! Rollenspellen, blinddoek, kaarsjes aan (die laatste niet in combinatie) ....
:biggrin:

Ook al verkleed als een furry?
Liekeinspanje schreef:
27-01-2021 23:01
Schuldig, schuldig. Ik lees nergens dat haar vriend haar iets oplegt en daarbij wilden ze wellicht beiden dit zo samen doen en nu heeft TO even behoefte aan eigen ruimte. Zij koos toch ook om de zorg voor de kinderen te delen? En om het dan maar gelijk onevenwichtig te noemen is een aanname. Volgens mij ziet ze het zelf ook en vriend respecteert dat. Lijkt me alleen maar mooi en pakken dus de ruimte ;)
Ik lees alleen maar dat haar vriend moe, boos, chagrijnig is, veel in bed ligt of anders buiten is en dus niet voor zijn kinderen zorgt. Dat moet zij doen.

Dat is niet echt een keuze. Zij voelt zich genoodzaakt op te rapen wat hij laat liggen, omdat ze zich (god weet waarom?) verantwoordelijk voelt voor iets waar ze in feite weinig mee te maken heeft.

Dat hij haar afsnauwt en ze discussies hebben over de verdeling van de zorg voor zijn kinderen, vind ik onevenwichtig klinken. Het is geen getrouwd stel en het zijn niet hun gezamenlijke kinderen.

Het zou me niks verbazen dat hij deze zelfde discussies voerde met zijn ex en dat hij nu met een nieuwe vriendin vervalt in het oude patroon.
Andersom schreef:
27-01-2021 22:57
Waarom is het over tussen hem en de moeder van de kinderen?

Misschien wel een patroon dat zich herhaalt?
Ben jij psycholoog? Dadelijk komt de grote persoonlijkheidsstoornisanalyse op tafel en moeten ze allemaal in therapie?
anoniem_64712d0e64f1b wijzigde dit bericht op 27-01-2021 23:11
0.33% gewijzigd
Hunebed schreef:
27-01-2021 23:05
Nou dit dus. Daarom typte ik alleen maar bijzonder.
Als je dat zelf al niet kan verzinnen. Doe het thuiswerken gewoon thuis, en dan kunnen jullie na je werk elkaar zien. Zo moeilijk is het niet.
Ja eens, je zit toch normaal ook niet bij elkaar op kantoor? Dus waarom nu wel?
Weet verder prima dat de kinderen al een vader en een moeder hebben. Ik probeer alleen te schetsen dat deze pandemie leidt tot nieuwe situaties en dynamieken die ik anders niet zou verwachten in een normale situatie.

TO vraagt dit. Niet meer en niet minder. En hoe zij het ziet is aan haar. Hoezo alles zo uit het verband te rukken? Patronen. Jezusmina echt.
Mumper schreef:
27-01-2021 22:26
Mijn relatie met me eigen is fantastisch, we zijn sinds corona alleen maar hechter geworden. We doen zonder morren precies wat er in huis moet gebeuren, maar blijft er wat liggen dan stoort ook niemand zich eraan. Ik weet precies waar ik zin heb qua avondeten en maak altijd iets lekkers en gezonds. We vervelen ons eigenlijk nooit en houden precies van dezelfde films, boeken en series. De stiltes zijn eigenlijk nooit ongemakkelijk maar we horen onszelf ook graag zingen. Niemand zeurt als we 's avonds of in het weekend doorwerken. Alleen de seks is een beetje voorspelbaar.

:rofl:

https://m.youtube.com/watch?v=y8zJbWQ7CVM

"Your best friend is you I'm my best friend too I share the same views and hardly ever argue "
Majime schreef:
27-01-2021 22:50
Wil je überhaupt nog met hem verder? Want hij laat nu zijn ware gezicht zien, dat snap je hopelijk?
Zeker :) Ik schrijf veel dingen toe aan Corona gerelateerde omstandigheden. We hebben ook een paar maanden met elkaar zonder de Corona gehad. Het is wat Lieke benoemde. Zonde dat een mooie relatie stuk gaat door Corona ergernissen. Het is goed dat ik terug ga naar mijn eigen huis en straks ook alleen ben.

We hebben het verder over gehad wat dit dus is en hoe hij zichzelf ziet. Hij zei ook dat dit door de situatie komt.
Majime schreef:
27-01-2021 23:06
Ik lees alleen maar dat haar vriend moe, boos, chagrijnig is, veel in bed ligt of anders buiten is en dus niet voor zijn kinderen zorgt. Dat moet zij doen.

Dat is niet echt een keuze. Zij voelt zich genoodzaakt op te rapen wat hij laat liggen, omdat ze zich (god weet waarom?) verantwoordelijk voelt voor iets waar ze in feite weinig mee te maken heeft.

Dat hij haar afsnauwt en ze discussies hebben over de verdeling van de zorg voor zijn kinderen, vind ik onevenwichtig klinken. Het is geen getrouwd stel en het zijn niet hun gezamenlijke kinderen.

Het zou me niks verbazen dat hij deze zelfde discussies voerde met zijn ex en dat hij nu met een nieuwe vriendin vervalt in het oude patroon.
Zou me niet verbazen als zijn vorige relatie daarop gestrand is en nu probeert ie de volgende vrouw met zijn zorgtaken op te schepen.
Majime schreef:
27-01-2021 22:52
Voordat hij jou ontmoette deed hij het ook al een tijd alleen, dus waarom zou hij dat nu niet kunnen?

Hij heeft ook dagen dat ze bij zijn ex zijn, toch? Dan kan hij die dagen toch uitrusten?
Kinderen zijn vaker hier. En thuisonderwijs wat erbij komt is ook een belasting. Dagen bij zijn ex is 2 avonden. Aankomend weekend zijn de kinderen bij haar weer, dus dan wat meer tijd voor hem/ons/mijzelf. Overdag als de kinderen hun haar zijn, werken we. Beetje doorsnee gescheiden ouders gezin is het lijkt mij.
Lovestar schreef:
27-01-2021 23:10
Zeker :) Ik schrijf veel dingen toe aan Corona gerelateerde omstandigheden. We hebben ook een paar maanden met elkaar zonder de Corona gehad. Het is wat Lieke benoemde. Zonde dat een mooie relatie stuk gaat door Corona ergernissen. Het is goed dat ik terug ga naar mijn eigen huis en straks ook alleen ben.

We hebben het verder over gehad wat dit dus is en hoe hij zichzelf ziet. Hij zei ook dat dit door de situatie komt.
Ook zonder corona zit hij aan die kleine kinderen vast.
Lovestar prima stukje bewustwording. Prima opgelost en hopelijk straks samen blij verder. Niet te groot maken als dat voor jou niet nodig is ;)
anoniem_64712d0e64f1b wijzigde dit bericht op 27-01-2021 23:15
23.28% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven