Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona en effecten op jullie relatie: lachen en huilen

27-01-2021 22:10 344 berichten
Kon 1-2-3 geen topic hierover vinden. Plaats hem ook hier ipv Relaties, want denk echt dat het een Corona ding is. Even gal spuwen/hart luchten en hopelijk ook herkenning vinden. Gedeelde smart is halve smart :)

Situatie:
30ers. Jaar samen nu. Kenden/zijn samen een paar maanden toen de Corona echt los ging in maart 2020. Wonen samen in 2 huizen. Bonusmoeder van 2 jongens 5 en 8 jaar. Ivm Corona zijn ze nu wat vaker bij vriend om de zorgtaken te verdelen.

Ik heb een pittige baan in een cruciaal beroep die ik prima vanuit huis kan doen. Hij werkt ook veel thuis. En we zijn nu veel samen. Misschien nu teveel.... Ik kan niet werktelefoongjes plegen oid als de kinderen er zijn. Bij vriend thuis geen goede 2e werkplek. Dus het is echt even zoeken wie er met de kinderen bezig gaat en wie kan overleggen boven op bed of een geïmproviseerde bureau op de kinderkamer.

De laatste 2 weken zijn echt pittig. 2 kindweekenden achter elkaar en doordeweeks 2 avonden alleen gehad met elkaar. Ik merk de laatste dagen dat ik helemaal klaar ben met de situatie. Vriend zit sinds 2 weken ook slecht in zijn vel. Hij mist perspectief en de leuke dingen van het leven die nu niet kunnen door de Corona. Hij is chagrijnig, is vaak moe (slaapt ook lang en tussendoor ook dutjes) snauwerig naar mij en de kinderen. Probeert wel elke dag een stuk te lopen en dit helpt hem. Toen ik vorige week aangaf dat ik dit echt niet meer trek, schrok hij ervan en verbeterde het. Vandaag beiden 'vrij', maar kinderen hebben thuisonderwijs. In the end heb ik het meeste gedaan met zijn jongste kind. Lief kind en verdienen beiden echt mijn aandacht, maar vriendlief mag ook meer doen voor zijn kinderen.

Ik voel mij sinds vanvond leeg en vind hem en onze relatie stom. Ik ga morgen terug naar mijn eigen huis en daar kijk ik echt naar uit. Hij gaat mee terug omdat mijn kat ook mee terug gaat. Ik heb mijn auto thuis gelaten omdat ik dacht dat we deze 2 weken prima zouden gaan doen. Achteraf gezien was ik anders eerder naar eigen huis gegaan. Ben echt toe aan even niet al die ballen met de kinderen en werk. En ook even aan bijkomen en alleen zijn. Kan vriend ook (quality) tijd doorbrengen met zijn kinderen.

Onze relatie is warm en liefdevol. Nu met momenten is het wat moeilijker. Zeker omdat we zelf ook meer stress ervaren door de situatie. Niet gek. Het komt echt wel goed, maar het is wel even lastig als er weinig perspectief is. Dat vaccineren gebeurd gelukkig, maar voordat alles weer een beetje terug is.
Hoe is het met jullie relatie door de Corona? Gaat het slechter of juist beter? Ben benieuwd naar jullie verhalen. Mag ook over kapot serviesgoed zijn Ik probeer met name de positiviteit en de kracht erin te houden :) Het komt echt wel weer goed.

Oh ja. Lief en leed delen met zussen en vriendinnen helpen. Relativeert enorm dat ik niet de enige ben dat ik met een chagrijnige vent op de bank zit :there:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-01-2021 08:16
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
27-01-2021 23:10
Zeker :) Ik schrijf veel dingen toe aan Corona gerelateerde omstandigheden. We hebben ook een paar maanden met elkaar zonder de Corona gehad. Het is wat Lieke benoemde. Zonde dat een mooie relatie stuk gaat door Corona ergernissen. Het is goed dat ik terug ga naar mijn eigen huis en straks ook alleen ben.

We hebben het verder over gehad wat dit dus is en hoe hij zichzelf ziet. Hij zei ook dat dit door de situatie komt.
Maar willen jullie samen ook kinderen? want dat kun je ook te maken krijgen met stress, vermoeidheid en gedoe.
Hij komt nu niet bepaald lekker uit de verf.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
27-01-2021 22:54
want wat kan er gebeuren dan?

Het zijn zijn kinderen en hij heeft er voor gekozen. Als het te zwaar wordt moet hij in overleg met de echte moeder.
Het is jouw taak niet.
Jongste zou dan veel op de Ipad zitten. Heus geen Veilig Thuis waardige meldingen ofzo. Hij zou dan nog meer gestrest zijn. Vriend is geen kei in dingen overzien, plannen en structureren.
Ik ben er weg van.
Man man man...
Ik reageer morgen op de andere reacties :)

Slaap lekker :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
27-01-2021 23:15
Jongste zou dan veel op de Ipad zitten. Heus geen Veilig Thuis waardige meldingen ofzo. Hij zou dan nog meer gestrest zijn. Vriend is geen kei in dingen overzien, plannen en structureren.
Duh. Ik ook niet.
Vind ik alsnog geen reden om te snauwen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik snap overigens best dat er spanningen zijn. Kinderen thuis, online lessen en daarbij proberen te werken. Dat is voor veel ouders zwaar.

Ik denk alleen niet dat jij zijn taken moet overnemen. Een keertje helpen, of ´s avonds koken zodat hij een blokje om kan, prima. Maar zo vroeg in de relatie is het gewoon jouw taak niet om voor de kinderen te zorgen, corona of niet.
Dus heel goed dat je wat afstand neemt. Maar maak aub niet de fout om meteen fulltime terug te keren als de scholen weer open zijn.
Er zal altijd weer een situatie komen waar hij niet mee kan omgaan. Ik zou dit echt als een red flag zien.

Heel veel ouders hebben het nu moeilijk, maar hoe hij zich gedraagt naar jou en zijn kinderen is niet normaal. En in plaats van dit te realiseren en aan zelfreflectie te doen, schuift hij het af op de omstandigheden, of op zijn ex, of op jou als jij je niet gedraagt zoals hij wil.

Alles en iedereen heeft de schuld, behalve hijzelf. Jij zit je nu zelfs schuldig te voelen omdat je naar je eigen huis gaat, dat is echt niet ok hoor.
Hunebed schreef:
27-01-2021 23:15
Ik ben er weg van.
Man man man...
Joh tis hier geen Schiphol dus je vertrek aankondigen is niet nodig.

Maarre doei!

Ps ik merk dat ik me mateloos stoor aan de aannames hier en het feit dat er iets aangepraat wordt wat TO zelf helemaal niet zo ziet. Wat is daar mis mee? Succes allemaal verder.
anoniem_64712d0e64f1b wijzigde dit bericht op 27-01-2021 23:23
2.92% gewijzigd
Maleficent schreef:
27-01-2021 23:14
Maar willen jullie samen ook kinderen? want dat kun je ook te maken krijgen met stress, vermoeidheid en gedoe.
Hij komt nu niet bepaald lekker uit de verf.
Hij schuift zijn huidige kinderen al schaamteloos af op z'n prille nieuwe relatie, lijkt me een flinke alarmbel om er geen tweede leg liefdesbabe mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Lovestar je compenseert niet alleen voor je vriend, maar ook voor de moeder van de kinderen. Waarom? Wat maakt dat jij meent dat jij zo’n rol moet hebben?
Alle reacties Link kopieren
Als mijn kinderen bij hun vader zijn ben ik bij mijn vriend (co ouderschap) en zijn puberdochter. S ochtends ga ik dan naar mijn eigen huis om te werken. Vriend gaat naar zijn werk. Hij kan zijn werk niet thuis doen. Puberdochter blijft thuis om thuisonderwijs te doen.

Ik ga toch niet daar in dat huis onhandig zitten werken met zijn dochter die online les heeft? Het zou op zich prima kunnen maar ik heb thuis gewoon een heerlijk leeg huis waar ik rustig kan bellen met klanten en lekker kan werken in mijn onderbroek als ik daar zin in heb.

Ik snap niet zo goed waarom je bij hem gaat zitten werken als hij 2 kleine kinderen heeft. Ik zou daar echt zo geen zin in hebben. Als ik werk dan werk ik of begeleid ik mijn eigen kinderen maar ik ga toch echt niet andere mensen hun kinderen begeleiden tijdens mijn werk. Ook niet die van mijn vriend.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-01-2021 22:52
Zijn kinderen, zijn probleem! Het feit dat hij jou bij zo'n korte relatie al met de lasten van zijn kinderen op probeert te zadelen voorspelt niets goeds voor de toekomst. Wees maar blij dat je je eigen huis hebt. Ga gewoon latten in de weken dat hij zijn kinderen niet heeft. Of trek de pleister er gelijk af en kap er mee voor je hier voorgoed aan vast zit.

Dit dus.
Waarom cijfer je jezelf zo weg terwijl dat helemaal niet hoeft?!?!
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
27-01-2021 22:32
Corona is wel een heel grote relatietest natuurlijk. Als het al na zo kort eigenlijk niet echt leuk is, is het dan wel leuk voor altijd?
Nou wij zijn eigenlijk een stuk hechter geworden sinds corona. Hiervoor hadden we nog wel eens een ruzietje ofzo. Nu is het vrij saai en liefdevol allemaal. Weinig irritaties. Wel heel veel acceptatie van elkaar en schouders op halen "ach diegene is nu eenmaal zo" en humor om elkaars kleine gebreken.
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
27-01-2021 22:33
Oh ik ben heel blij dat we nog niet samenwonen en ik dus terug naar mijn huis en eigen plek kan :)

Mijn gevoel wat ik nu heb, is hopelijk herkenbaar voor meer mensen. De situatie heeft invloed op je humeur en ook de situatie praktisch. Ene kant blij dat we elkaar veel kunnen zien, maar elke avond thuis Netflix en bordspelletjes spelen is niet de meest leuke start van een relatie (of als je 2,3, 4 etc jaar samen bent) . Maar gelukkig vinden we elkaar de leukste :) Alleen met die Corona denk is het niet altijd leuk, omdat we meer gestrest zijn. Dat hadden we denk ik niet zonder de Corona.

We hebben 'geluk' dat we nog niet samenwonen ;-D

Oh ja, zijn inzet voor zijn kinderen is een terugkerend gespreksonderwerp. Nu hij niet goed in zijn vel zit, snap ik het wel. Samen in een relatie zijn waarbij hij kinderen heeft, is er ook voor hem en zijn kinderen te zijn. Alleen heb ik nu ook wel mijn tax bereikt. Heb geen zin in een snauwend vriend terwijl ik hier zijn taken met de kinderen doet.
Is netflixen en bordspelletjes dan echt het enige wat mensen doen?
Ik vermaak me prima als ik bij mijn vriend ben hoor. Maar we doen niet de hele tijd dingen samen. Soms ben ik met een hobby bezig en hij met de zijne en dan kletsen e tussendoor en laat ik hem tussendoor zien wat ik heb gemaakt ofzo. Hij is dan ook de allergrootste fan van mijn creatieve uitspattingen en dan vertel ik hem erover tussendoor enzo.

Of we gaan een rondje rijden met de auto (nu moeten we wel om 9 uur thuis zijn) en zitten dan slap te ouwehoeren. Of komen ineens tot diepgaande gesprekken. Of we rijden door een luxe buurt en dan doen we met alsof we op zoek zijn naar een villa en kijken welke van de villa's ons bevalt.

Of we roken een keer een jointje en hebben de hele avond sex, massages, knuffelen, dat soort dingen.

Er zijn zo veel leuke dingen die je kan doen behalve achter die tv hangen. Ik kijk nooit tv. Ook individueel kan je dingen doen en dan toch samen een leuke avond hebben.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
27-01-2021 22:37
Hier beiden volledig thuis en 2 kinderen die rondhobbelen.

Ik ben er klaar mee meid echt. Ik kan niet meer.

Vandaag ook oudste kind is 5 en snapt wel dat als mama aan de telefoon is dat ze stil moet zijn. Ik had nog een teammeeting en ik heb al een gekozen achtergrond zodat mijn echte achtergrond niet zichtbaar is. Kind gaat naast me staan, vol in beeld en kusjes geven. Ja stil was ze wel maar dit was ook niet helemaal de bedoeling. Ik hoor mijn directeur al lachen, ik zeg even lopen schat mama is nog even in gesprek. Kind loopt naar de andere kant, springt met een snoekduik op de zitzak en ik weet niet hoe ze het voor elkaar kreeg maar een whiteboard kletterde zo bovenop haar. Zit haar arm vast onder dat klote bord, janken natuurlijk. Nou raap me op hoor.

Ik zit de dagen vooruit te kijken naar 8 februari.
Even een virtuele knuffel voor jou! Ik snap precies hoe je je voelt.

Als ik werk en mijn kids moet begeleiden dan is t een heel gedoe. Dochter en ik hebben allebei ADHD dus we zijn ook nog prikkelgevoelig. En ik woon alleen (als ik de kids heb) dus ik moet t alleen doen. Mijn kids zijn wel wat ouder en kunnen wat zelf maar ze zijn het ook zat en de motivatie wordt minder. En dan heb ik een vergadering en dan bezeert 1 van de 2 zich natuurlijk ergens aan en dan is t janken. En dan moet ik helpen met schoolwerk al heb ik al 1000 keer uitgelegd dat ik ook moet werken.

Ik heb dan de mazzel dat ik co ouderschap heb. Ik trek bij als mijn kids bij hun vader zijn en ik in een compleet stil huis kan werken. Ik kan me bijna niet indenken hoe kapot ik zou zijn als ik dat niet zou hebben.

Ook ik kijk uit naar 9 februari. Maar eigenlijk ben ik bang dat de kids tot de meivakantie thuis zitten.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
27-01-2021 23:01
Natuurlijk, alles! Rollenspellen, blinddoek, kaarsjes aan (die laatste niet in combinatie) ....
Probeer satisfyer pro. Nooit meer voorspelbaar en dan heb je de ideale relatie.
abracadabra schreef:
28-01-2021 00:11
Probeer satisfyer pro. Nooit meer voorspelbaar en dan heb je de ideale relatie.
Als er iets voorspelbaar is, is het wel dat ding.
Ik las eerst airfryer

De vraag is: wil je wel van zo'n ding dat het onvoorspelbaar is? Dat 'ie je achtervolgt naar de supermarkt of inene volle bak aan vliegt als net de buuf op de koffie is?
Mumper schreef:
28-01-2021 00:20
Ik las eerst airfryer

De vraag is: wil je wel van zo'n ding dat het onvoorspelbaar is? Dat 'ie je achtervolgt naar de supermarkt of inene volle bak aan vliegt als net de buuf op de koffie is?
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
27-01-2021 23:35
Lovestar je compenseert niet alleen voor je vriend, maar ook voor de moeder van de kinderen. Waarom? Wat maakt dat jij meent dat jij zo’n rol moet hebben?
Dit is een héle goede vraag.
.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt je druk om een probleem wat je zelf creëert.

Blijf gewoon in je eigen huis werken. Daar heb je rust en een werkplek. En dan in het weekend naar je vriend.
Liekeinspanje schreef:
27-01-2021 23:22
Joh tis hier geen Schiphol dus je vertrek aankondigen is niet nodig.

Maarre doei!

Ps ik merk dat ik me mateloos stoor aan de aannames hier en het feit dat er iets aangepraat wordt wat TO zelf helemaal niet zo ziet. Wat is daar mis mee? Succes allemaal verder.

Soms ligt iets voor je neus en zie je het zelf (nog) niet.
Alle reacties Link kopieren
Hm lastig.. je hebt een eigen huis met een kat :cat: en je zit bij je nukkige vriend voor zijn kroost te zorgen, dat kan maar 1 ding betekenen, je wil een kind en je wil laten zien hoe goed jij kunt moederen.
Het stoort je wel dat hij geen goede vader is maar jij wil zwanger worden, kan niet anders.
Kijk eens hun moeder kan het niet, jij kunt het niet maar ik wel, make me pregnant!
abracadabra schreef:
27-01-2021 23:48
Nou wij zijn eigenlijk een stuk hechter geworden sinds corona. Hiervoor hadden we nog wel eens een ruzietje ofzo. Nu is het vrij saai en liefdevol allemaal. Weinig irritaties. Wel heel veel acceptatie van elkaar en schouders op halen "ach diegene is nu eenmaal zo" en humor om elkaars kleine gebreken.

Wij ook hoor, dat beschrijf ik op de eerste pagina. Dat ik het een test vind komt door dingen die ik hier lees en door dingen die ik mee krijg van mijn werk. Kinderen die vertellen dat het thuis niet zo leuk is want papa en mama maken alleen maar ruzie.
Lovestar schreef:
27-01-2021 23:15
Jongste zou dan veel op de Ipad zitten. Heus geen Veilig Thuis waardige meldingen ofzo. Hij zou dan nog meer gestrest zijn. Vriend is geen kei in dingen overzien, plannen en structureren.
Dat is het probleem van de ouders, niet jouw probleem. Echt, voordat je je vriend leerde kennen was hij ook al vader van die kinderen, laat het opvoeden waar het hoort, bij de ouders, en als je in je eigen huis werkt heeft niemand last van elkaar.
Ik begrijp echt niet waarom je zo op elkaars lip wilt en gaat zitten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven