Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona en straks niet voor de kids kunnen zorgen

22-09-2021 14:18 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opzoek naar wat ervaringsverhalen en adviezen. Ik heb al 1,5 week corona (vanwege medische indicatie ben ik niet gevaccineerd) de eerste 5 dagen gingen prima, maar daarna belandde ik in een rollercoaster met hele hoge koorts en daar zit ik nog steeds in. Ik lig op bed, kan niets, zelfs drinken is lastig. Totaal leeg.....er lijkt maar geen eind aan te komen. Volgens de huisarts duurt het max 2 weken en zou het einde inzicht moeten zijn, maar ik ben wel zo realistisch dat als de koorts weg is, ik er nog lang niet ben. Wij hebben 3 jonge kinderen. Wel allemaal basisschool leeftijd. Momenteel is mijn man thuis om voor mij en de kinderen te zorgen. Alleen maandag moet hij weer aan het werk. Hij moet altijd vroeg weg, dat kan niet later, anderen zijn afhankelijk van Hem en andersom. Normaal doe ik de ochtendspits alleen, maar hoe ga ik dat doen? Er is wellicht een moeder die ze wil halen en brengen, maar ze moeten ook eten, aankleden, haren kammen etc. Op dit moment kan ik niet eens alleen douche. Zijn er hier ook die lang hoge koorts gehad hebben. Hoe voel je je als de koorts weer weg is? Is het dan al gauw weer mogelijk om zelf de kids te doen (behalve wegbrengen) graag hoor ik jullie ervaringen of andere suggesties. Ik zie het even niet meer....
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij dat je man dus niet aan het werk kan maandag.
Alle reacties Link kopieren
Een noodkreet plaatsen bij familie/vrienden?
Hulp vragen in de buurtapp?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Man moet dus zorgverlof opnemen want zijn kinderen hebben zorg nodig.
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik eens met 5 moeders van het schoolplein ingesprongen bij een jonge ongehuwde moeder die plots weer zwanger was van de derde.
Toen iemand dat vroeg, heb ik gelijk mee gedaan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hij moet altijd vroeg weg, dat kan niet later, anderen zijn afhankelijk van Hem en andersom.
Realiseert hij zich niet dat die "anderen" jullie kinderen zijn?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Het is nu pas woensdag, dus je hebt nog 5 dagen om op te knappen.
Mocht je maandag nog steeds hondsberoerd zijn, dan zul je alle mogelijke hulplijnen in moeten schakelen.
En ze kunnen overigens ook vast veel meer zelfstandig dan je nu misschien denkt, je man kan bijvoorbeeld het ontbijt al voorbereiden, haren kammen kun je ook desnoods vanuit bed, ze kunnen elkaar helpen.

Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Is het sowieso wel de bedoeling dat ze naar school gaan?
Of ben jij al anderhalve week afgezonderd van iedereen, dat ze in principe niet besmet kunnen zijn?

Ik denk ook dat je man bijzonder verlof op moet nemen. Het is even niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn je kinderen? Kan de oudste wel helpen?
Avonds je man kleren laten klaarleggen, kinderen instrueren.
kerst wijzigde dit bericht op 22-09-2021 14:28
38.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mogen de kinderen wel naar school als jij ziek thuis bent?
madderijn wijzigde dit bericht op 22-09-2021 15:04
1.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Volgens de laatste regeltjes moeten kinderen die de afgelopen 10 dagen huisgenoot waren van iemand met corona thuis blijven.
Als ze immuun zijn dan gelden er weer andere regels.
Dus ik zou als ik jou was even overleggen met school, maar ik denk dat ze daar nog niet welkom zijn...

Dat lost jouw probleem natuurlijk niet op, want dan zouden ze de hele dag thuis bij jou zijn.

Is kort zorgverlof een optie voor je man? Sterkte!
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Sonnemaatje schreef:
22-09-2021 14:33
Volgens de laatste regeltjes moeten kinderen die de afgelopen 10 dagen huisgenoot waren van iemand met corona thuis blijven.
Als ze immuun zijn dan gelden er weer andere regels.
Dus ik zou als ik jou was even overleggen met school, maar ik denk dat ze daar nog niet welkom zijn...

Dat lost jouw probleem natuurlijk niet op, want dan zouden ze de hele dag thuis bij jou zijn.

Is kort zorgverlof een optie voor je man? Sterkte!
Dan zou man toch ook thuis moeten blijven?
Alle reacties Link kopieren
Regelen dat ze met iemand mee naar school kunnen.
Man uurtje later naar zijn werk.
Of jij een uurtje tanden op elkaar; het is nu woensdag en nu kan je ook forummen. Maandag ben je alweer 5 dagen verder.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zouden jullie het doen als het andersom was?
Juist. Regel dat ook met je man nu jij ziek bent.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Maar je kinderen mogen toch nog helemaal niet naar school of kinderdagverblijf als jij nog ziek bent? En je man mag alleen de deur uit als hij wel gevaccineerd is. Maar als jij nog ziek bent en logischerwijs geen anderen wilt besmetten zit er toch niets anders op dan dat je man zorgverlof opneemt?
Alle reacties Link kopieren
Maline schreef:
22-09-2021 14:42
Maar je kinderen mogen toch nog helemaal niet naar school of kinderdagverblijf als jij nog ziek bent? En je man mag alleen de deur uit als hij wel gevaccineerd is.
wel als ze al die tijd op haar slaapkamer is gebleven en geen contact heeft gehad.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
22-09-2021 14:35
Dan zou man toch ook thuis moeten blijven?
Als hij gevaccineerd is niet
Alle reacties Link kopieren
Heel simpel, je man kan niet naar zijn werk maandag. Hij vraagt zorgverlof aan en als dat niet kan, dan neemt hij zelf verlof op.
Nood breekt wetten.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier in t weekend over na gedaan denken, mocht t nog nodig zijn. Grote kans dat je tegen die tijd alweer wat opgeknapt bent, en dat t probleem zichzelf opgelost heeft.
Maleficent schreef:
22-09-2021 14:49
wel als ze al die tijd op haar slaapkamer is gebleven en geen contact heeft gehad.
Maar als to maandag nog ziek is, mag ze toch niet naar buiten om die kinderen te brengen? En dan is het denk ik ook niet de bedoeling dat ze boterhammen voor ze smeert en met ze gaat ontbijten/lunchen etc.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reactie's. Ik leef in afzondering met eigen toilet. De eerste dagen niet en de kinderen zijn ook ziek geworden en hersteld. Volgens de ggd hadden ze zelfs al dinsdag naar school gemogen. Voor de zekerheid hebben wij nog 1 extra dag gewacht.
Forummen valt vies tegen openingstopic heb langer dan een uur over gedaan....misschien toch nog extra zorgverlof...
Zijn er hier die ook zo lang ziek zijn geweest. Graag lees ik jullie verhalen. Ik heb geen idee wat mij nog te wachten staat.
Ja, dag, daar hebben ze gewoon zorgverlof voor, ook je man.

Hij kan gewoon niet werken op de uren dat de kinderen niet op school of op opvang zitten. Die is gek.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 22-09-2021 15:07
46.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dan is de vraag hoe de kinderen op school komen zonder hulp van hun vader. Want moeder in quarantaine en vader afwezig.

Misschien heeft de huisarts het eerder gezien en kan daarom meedenken.

Ik heb ooit toen ik 18 was bij een gezin ingesprongen. Eten, naar bed regelen voor een paar kinderen. Maar moeder was toen door gebroken been niet mobiel, man kwam ruim na gezinshulp thuis.
Met corona in huis zou ik het minder snel doen.
Madderijn schreef:
22-09-2021 15:07
Dan is de vraag hoe de kinderen op school komen zonder hulp van hun vader. Want moeder in quarantaine en vader afwezig.

Misschien heeft de huisarts het eerder gezien en kan daarom meedenken.

Ik heb ooit toen ik 18 was bij een gezin ingesprongen. Eten, naar bed regelen voor een paar kinderen. Maar moeder was toen door gebroken been niet mobiel, man kwam ruim na gezinshulp thuis.
Met corona in huis zou ik het minder snel doen.
Alsof die dan wat gaat regelen.

Die vraag hoeft er namelijk helemaal niet te zijn. Nood breekt wet en ze hebben een andere ouder die gewoon verlof op kan nemen.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst sterkte en beterschap, rot dat je zo ziek bent!

Ik denk dat je kinderen helemaal niet naar school mogen nog, dus van halen en brengen is helemaal geen sprake. Pas als jij hersteld bent kunnen zij na 5 dagen testen en tot die tijd moeten ze in quarantaine blijven, toch? Of ben jij in isolatie gegaan van het gezin en zijn ze die 5 dagen + negatieve test al voorbij? In dat geval kun je sowieso ook de kids niet begeleiden, want dan moet je in isolatie blijven tot je ziekteverschijnselen voorbij zijn. Edit: al beantwoord. Misschien even aan de OP toevoegen dat je kinderen ook covid gehad hebben en hersteld zijn, anders blijf je dit te horen krijgen.

Het antwoord op je vraag is denk ik: wat zou je man doen als jij in het ziekenhuis zou liggen? Ik gok: zorgverlof aanvragen. Dan doet hij dat nu ook.
nicole123 wijzigde dit bericht op 22-09-2021 15:19
10.92% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven