Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona heeft NL bereikt

27-02-2020 22:03 958 berichten
Een man in Tilburg blijkt besmet. Was een kwestie van tijd...

Ben jij nuchter, of ben je hysterisch inkopen aan het doen? Ik heb niks extra's aangeschaft, maar mijn smetvrees zal ik wel iets meer toelaten de komende tijd.
Jufjoke schreef:
27-02-2020 22:08
Ik ben niet hysterisch, maar ik maak me wel zorgen. Mijn zoon van 13 heeft een afweerstoornis. Nog niet gediagnosticeerd welke precies (morgen weer een afspraak in het Radboud, hopelijk weten we dan meer). Dit manifesteert zich vooral in zijn longen. Ik weet niet hoe schadelijk een eventuele besmetting voor hem zal zijn, maar hij zal er dan beslist slechter voor staan dan een gezond kind.
Ja, ik maak me zorgen.
Hier iets soortgelijks, kind met een longziekte. Ik maak me zeker zorgen, want hij is dit jaar al twee keer erg ziek geweest.
Murrmurr schreef:
27-02-2020 22:23
Ik denk dat het belangrijk is om te relativeren met flauwe grappen en gifjes. Want Corona wil juist dat we bang zijn.
Absoluut. Maar dan hebben wij de luxe dat wij niet bang zijn/nog kunnen relativeren. Mensen die dat niet kunnen, die zijn niet gelijk dom.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
27-02-2020 22:22
Mits je niet oud of ziek bent, is er niet veel om bang voor te zijn.
Tja, dat is het 'm nou net.
Maloochem schreef:
27-02-2020 22:25
Absoluut. Maar dan hebben wij de luxe dat wij niet bang zijn/nog kunnen relativeren. Mensen die dat niet kunnen, die zijn niet gelijk dom.
Fair enough
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
27-02-2020 22:25
Hier iets soortgelijks, kind met een longziekte. Ik maak me zeker zorgen, want hij is dit jaar al twee keer erg ziek geweest.
Wat rot. Ik begrijp je zorgen helemaal. Hopelijk valt het mee.
When life gives you Corona...
Phineas schreef:
27-02-2020 22:22
Mits je niet oud of ziek bent, is er niet veel om bang voor te zijn.
Mwoah op tv vertellen ze constant dat het vergelijkbaar is met een goeie griep, maar gezien het paniekvoetbal wat nu overal ter wereld gespeeld wordt geloof ik dat niet zo.

Volgens mijn zijn die berichten gematigd positief om massa hysterie te voorkomen. Misschien ligt het virus dichter bij de pest dan bij een griep. Weten wij veel.
Jufjoke schreef:
27-02-2020 22:26
Wat rot. Ik begrijp je zorgen helemaal. Hopelijk valt het mee.
Voor jullie dus ook. Ik hoop dat het met een sisser afloopt. Normaal ben ik ook heel nuchter, ik begrijp alleen de massahysterie zo slecht als dit virus net zo gevaarlijk zou zijn als influenza. Dat klopt voor mij niet.
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
27-02-2020 22:10
Ik maak me ook wel een beetje zorgen want ik heb astma. En ik werk dagelijks op een groot station in Nederland waar ik de hele dag met mensen in contact kom. Daarnaast kindje van 3 op het kdv. Ik kan toch moeilijk me in huis gaan opsluiten?

Plus ik vraag me af hoe eerlijk ze nu allemaal zijn. Hoe dodelijk t nou werkelijk is. Want als t net als de griep is, waarom lassen ze dan dingen op grote schaal af en plaatsen ze mensen in quarantaine. Ik merk dat het me wel steeds meer gaat doen terwijl ik normaliter nuchtere Harry ben.
Dat doen ze omdat er geen vaccin tegen is, en dat daardoor dat kwetsbare mensen met een lage weerstand meer risico lopen dan bij een "gewone" griep waar wel een vaccin tegen is.

De "normale" griep is ongeveer net zo dodelijk (of iets minder dodelijk), maar risicogroepen worden hiertegen gevaccineerd waardoor een groot deel van de sterfgevallen voorkomen wordt. Als je gevaccineerd bent tegen een griep krijg je geen of veel mildere ziektesymptomen als je besmet raakt. Tegen deze corona-"griep" is niemand gevaccineerd, omdat er simpelweg (nog) geen vaccin bestaat. Daarnaast zijn de symptomen iets heviger. Daarom is dit met name voor risicogroepen gevaarlijker dan een "normale" griep.
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 27-02-2020 22:31
6.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
27-02-2020 22:23
Vol na 3 koekjes?

Wat waren dat voor koekjes?
Milka Sensations, super lekker! Kun je ook dippen in je melk.
...
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
27-02-2020 22:27
Mwoah op tv vertellen ze constant dat het vergelijkbaar is met een goeie griep, maar gezien het paniekvoetbal wat nu overal ter wereld gespeeld wordt geloof ik dat niet zo.

Volgens mijn zijn die berichten gematigd positief om massa hysterie te voorkomen. Misschien ligt het virus dichter bij de pest dan bij een griep. Weten wij veel.
Ik herinner me de paniek rond de Mexicaanse griep, in 2009. We gingen er allemaal aan dood, vreselijk.

Uiteindelijk 39 doden in Nederland?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Jufjoke schreef:
27-02-2020 22:26
Tja, dat is het 'm nou net.
Snap ik in jouw geval wel. Maar ook dan: er zijn geen kinderen hieraan overleden. En je mag ervan uitgaan dat inmiddels een heleboel kinderen in aanraking zijn gekomen met het virus. Ook zieke kinderen. En die zijn dus ook niet ziek geworden. Als er wel een kind ziek was geworden, was het wereldnieuws geweest. Ik weet niet of dat je een beetje gerust stelt?
Murrmurr schreef:
27-02-2020 22:26
Fair enough
Ik val zelf ook onder de risicogroep (qua gezondheid) maar ben niet zo bang aangelegd. Al zou ik het willen denk ik.. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
27-02-2020 22:29
Milka Sensations, super lekker! Kun je ook dippen in je melk.
Ik moest het Googlen, ziet er lekker uit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
27-02-2020 22:27
Voor jullie dus ook. Ik hoop dat het met een sisser afloopt. Normaal ben ik ook heel nuchter, ik begrijp alleen de massahysterie zo slecht als dit virus net zo gevaarlijk zou zijn als influenza. Dat klopt voor mij niet.
Er is nog veel niet bekend over het virus. Maar wie weet valt het mee, destijds was er bij de Mexicaanse griep eerst sprake van een sterftecijfer van 11%. Later is dat bijgesteld naar 0,7? Of rond de 1? Ik weet het niet meer zeker.
Maar goed, de longen van onze kinderen zijn dus hoe dan ook kwetsbaarder dan die van leeftijdsgenoten, dat is het punt.
ik denk dat de hypochonders onder ons, morgen in lange rijen voor de huisartsenpraktijk staan en/of bij de spoedeisende hulp van de ziekenhuizen, bij de kassa's van de Appies, de Lidl's en de Jumbo' s, massaal in hun man/womancave gaan zitten, geen handen meer schudden, alles gaan mijden wat niest, hoest en proest, 125 keer per dag de handen gaan wassen, hun haar gaan wassen met beschermende gel en voorlopig niet meer neuken.

De realist gaat daarentegen gewoon verder met zijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
27-02-2020 22:29
Milka Sensations, super lekker! Kun je ook dippen in je melk.
Maar die melk is al op.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
27-02-2020 22:29
Milka Sensations, super lekker! Kun je ook dippen in je melk.
Ik drink nooit melk.

:lightbulb:

Hoeven we dus ook niet te hamsteren.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Jufjoke schreef:
27-02-2020 22:31
Er is nog veel niet bekend over het virus. Maar wie weet valt het mee, destijds was er bij de Mexicaanse griep eerst sprake van een sterftecijfer van 11%. Later is dat bijgesteld naar 0,7? Of rond de 1? Ik weet het niet meer zeker.
Maar goed, de longen van onze kinderen zijn dus hoe dan ook kwetsbaarder dan die van leeftijdsgenoten, dat is het punt.
Ja, dat is het ook. Hier kan een snotneus bij een vriendje al een ziekenhuisopname opleveren.
Jufjoke schreef:
27-02-2020 22:31
Er is nog veel niet bekend over het virus. Maar wie weet valt het mee, destijds was er bij de Mexicaanse griep eerst sprake van een sterftecijfer van 11%. Later is dat bijgesteld naar 0,7? Of rond de 1? Ik weet het niet meer zeker.
Maar goed, de longen van onze kinderen zijn dus hoe dan ook kwetsbaarder dan die van leeftijdsgenoten, dat is het punt.
Op kinderen schijnt het virus niet zo’n grip te hebben. Boven de 50 loop je het meeste risico.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zou die patiënt zich voelen. Toch wel speciaal als je de eerste Corona-patiënt in Nederland bent.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
27-02-2020 22:30
Snap ik in jouw geval wel. Maar ook dan: er zijn geen kinderen hieraan overleden. En je mag ervan uitgaan dat inmiddels een heleboel kinderen in aanraking zijn gekomen met het virus. Ook zieke kinderen. En die zijn dus ook niet ziek geworden. Als er wel een kind ziek was geworden, was het wereldnieuws geweest. Ik weet niet of dat je een beetje gerust stelt?
Ja, weet ik. Lief bericht dit, dank je wel. En ik ben ook niet in paniek hoor! Maar er is nog zo veel onbekend, zowel over het virus als over zijn aandoening. Ik ben alleen iets minder nuchter erover dan ik anders zou zijn geweest.
Ik ben overigens ook niet zozeer bang dat zoon eraan overlijdt, maar zijn longen zijn er momenteel nog niet erg goed aan toe, dus we zitten niet te wachten op wat een onbekend besmettelijk virus gaat doen daarmee.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
27-02-2020 22:33
Op kinderen schijnt het virus niet zo’n grip te hebben. Boven de 50 loop je het meeste risico.
Oh echt? Dat wist ik niet.
Het is zo gemeen! Alle slechte dingen komen vroeg of laat naar Nederland. Justin Bieber, UGG’s en nu dus het corona virus. Maar ik weet zeker dat we ook deze crisis zullen doorstaan en hier als land sterker uit zullen komen. Zo zal de woningnood waarschijnlijk een stukje kleiner worden en neemt de saamhorigheid toe.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
27-02-2020 22:12
Inkopen!? Hoezo wat moet je in huis hebben voor Corona?
Opener?
Everything you see I owe to spaghetti!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven