Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona heeft NL bereikt

27-02-2020 22:03 958 berichten
Een man in Tilburg blijkt besmet. Was een kwestie van tijd...

Ben jij nuchter, of ben je hysterisch inkopen aan het doen? Ik heb niks extra's aangeschaft, maar mijn smetvrees zal ik wel iets meer toelaten de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
27-02-2020 22:36
Het is zo gemeen! Alle slechte dingen komen vroeg of laat naar Nederland. Justin Bieber, UGG’s en nu dus het corona virus. Maar ik weet zeker dat we ook deze crisis zullen doorstaan en hier als land sterker uit zullen komen. Zo zal de woningnood waarschijnlijk een stukje kleiner worden en neemt de saamhorigheid toe.
Wel een extra reden om de grenzen te sluiten: Corona buiten houden.

Nou ja, te laat dus nu.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
27-02-2020 22:10
Ik maak me ook wel een beetje zorgen want ik heb astma. En ik werk dagelijks op een groot station in Nederland waar ik de hele dag met mensen in contact kom. Daarnaast kindje van 3 op het kdv. Ik kan toch moeilijk me in huis gaan opsluiten?

Plus ik vraag me af hoe eerlijk ze nu allemaal zijn. Hoe dodelijk t nou werkelijk is. Want als t net als de griep is, waarom lassen ze dan dingen op grote schaal af en plaatsen ze mensen in quarantaine. Ik merk dat het me wel steeds meer gaat doen terwijl ik normaliter nuchtere Harry ben.
Volgens mij is het echt wel een heel stuk dodelijker dan gewone griep,
Bij griep sterft 1 op de 1000 en bij Corona 2 op de 100. Best een aardig verschil!
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b5a61067/

Edit; getallen aangepast
aragog wijzigde dit bericht op 28-02-2020 00:26
1.61% gewijzigd
Solomio schreef:
27-02-2020 22:37
Wel een extra reden om de grenzen te sluiten: Corona buiten houden.

Nou ja, te laat dus nu.
Ik ga morgen hoogstpersoonlijk aan de grens tussen Turnhout en Tilburg staan.

Dat spul buitenhouden uit mijn land.
En die mondkapjes zijn ook schijnveiligheid want je kan het ook via de traanbuizen oplopen.
Solomio schreef:
27-02-2020 22:37
Wel een extra reden om de grenzen te sluiten: Corona buiten houden.

Nou ja, te laat dus nu.
Nederland is een trade hub met een van de grootste luchthavens en grootse zeehaven van Europa. We kunnen helemaal niet op slot. Ons hele bestaansrecht hangt ervan af dat Nederland altijd open is.
Alle reacties Link kopieren
Voor mezelf maak ik me totaal niet druk. Ik ben jong en gezond dus mocht ik het krijgen komt het vast goed. Wel maak ik me een beetje zorgen om mn moeder (wegens ziekte vatbaar voor vrijwel alles) en mn opa.
Ik Ben niet van Het inslaan of mondkapjes kopen ofzo, maar hoop gewoon dat als het echt groot uitbreekt in NL dat zij het niet krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Als ons eten op is dan beginnen we gewoon aan de hamsters. Die zullen toch ook wel een kip smaakje hebben?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Aragog schreef:
27-02-2020 22:39
Volgens mij is het echt wel een heel stuk dodelijker dan gewone griep,
Bij griep sterft 1 op de 10.000 en bij Corona 2 op de 100. Best een aardig verschil!
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b5a61067/
Ik las bij griep 0,2 % sterfte en bij Corona 2 %.
Maar Corona is dan weer minder besmettelijk dan griep, als ik het goed onthouden heb.
Dus in absolute aantallen is griep dan alsnog dodelijker.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
27-02-2020 22:39
Ik ga morgen hoogstpersoonlijk aan de grens tussen Turnhout en Tilburg staan.

Dat spul buitenhouden uit mijn land.
Doe dat..

Het lot van ons allen lig in jouw handen!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er niet zo bang voor. Ik ga er in ieder geval niks om laten, behalve de gewone adviezen zoals niezen in je elleboog ect.

Ben benieuwd naar morgen op mijn werk. Mondkapjes kunnen we al sinds de uitrbaak van het virus heel moeilijk aan komen en sinds gister is ook de desinfecterende handgel op en niet meer te bestellen. Mensen blijken dat heel gek te vinden.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
27-02-2020 22:40
Nederland is een trade hub met een van de grootste luchthavens en grootse zeehaven van Europa. We kunnen helemaal niet op slot. Ons hele bestaansrecht hangt ervan af dat Nederland altijd open is.
Duh, ik maakte een grapje. :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
27-02-2020 22:33
Hoe zou die patiënt zich voelen. Toch wel speciaal als je de eerste Corona-patiënt in Nederland bent.
:HA:

Ik denk gewoon hartstikke beroerd op het moment.
tanteslankie schreef:
27-02-2020 22:40
Als ons eten op is dan beginnen we gewoon aan de hamsters. Die zullen toch ook wel een kip smaakje hebben?

Ja, laten we willekeurig dieren gaan eten. Daar is het hele gezeik nou juist mee begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Aragog schreef:
27-02-2020 22:39
Volgens mij is het echt wel een heel stuk dodelijker dan gewone griep,
Bij griep sterft 1 op de 10.000 en bij Corona 2 op de 100. Best een aardig verschil!
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b5a61067/
Niet 1 op de 10.000, maar 1 op de 1.000 (0,1 %).
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
27-02-2020 22:43
Niet 1 op de 10.000, maar 1 op de 1.000 (0,1 %).
Je hebt gelijk. Ik vergiste me;(
We gaan er allemaal aan.
Maloochem schreef:
27-02-2020 22:41
:HA:

Ik denk gewoon hartstikke beroerd op het moment.
Heeft RTL of SBS6 die kerel, zijn verpleging en / of zijn familie* nog altijd geen camera en microfoon onder de neus gestoken dan???


*Uiteraard mogen de buren, zijn collega's of de broer van de oom van zijn achterneef ook.
tanteslankie schreef:
27-02-2020 22:40
Als ons eten op is dan beginnen we gewoon aan de hamsters. Die zullen toch ook wel een kip smaakje hebben?
Oh, is dat de betekenis van hamsteren? :lightbulb:
Solomio schreef:
27-02-2020 22:40
Ik las bij griep 0,2 % sterfte en bij Corona 2 %.
Maar Corona is dan weer minder besmettelijk dan griep, als ik het goed onthouden heb.
Dus in absolute aantallen is griep dan alsnog dodelijker.

De cijfers zijn volgens mij ook vertekend omdat gevallen met milde verschijnselen niet geregistreerd worden (die weten waarschijnlijk niet eens dat ze het hebben). Het sterftepercentage ligt dus waarschijnlijk nog lager.
En ik loop hier alleen
in een doodstille stad.
Ik heb eigenlijk nooit last
van Corona gehad
Maar de mensen ze hoesten
Mijn hoofd voelt nu licht
En dan denk ik aan Tilburg
Want dat gaat zo dicht
Maloochem schreef:
27-02-2020 22:41
Ik denk gewoon hartstikke beroerd op het moment.
Weet jij veel; misschien heeft ie slechts lichte griepverschijnselen.
Solomio schreef:
27-02-2020 22:29
Ik herinner me de paniek rond de Mexicaanse griep, in 2009. We gingen er allemaal aan dood, vreselijk.
Dat was ik alweer helemaal vergeten! Tegenwoordig zou dat denk ik cultural appropriation zijn
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
27-02-2020 22:45
We gaan er allemaal aan.
That’s the spirit :rofl:
Moest zo hard lachen om deze comment
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
27-02-2020 22:45
En ik loop hier alleen
in een doodstille stad.
Ik heb eigenlijk nooit last
van Corona gehad
Maar de mensen ze hoesten
Mijn hoofd voelt nu licht
En dan denk ik aan Tilburg
Want dat gaat zo dicht

:rofl:
ManOpHetPrikbord schreef:
27-02-2020 22:45
En dan denk ik aan Tilburg
Want dat gaat zo dicht
En nu op Loon op Zand want hij kwam niet uit Tilburg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven