Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona: mooi weer, kinderen, appartement zonder balkon/tuin

04-04-2020 10:23 345 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen!

Hier (Antwerpen) zitten we al 3 weken binnen. Thuisscholing voor 2 kinderen , af en toe boodschappen doen en weer naar huis.
Met het mooie weer in zicht, baal ik nu als een stekker dat we geen balkon of tuin hebben om even in ons eigen thuis wat zonlicht of frisse neus kunnen halen.
Ik lees her en der dat mensen plannen maken om dit weekend en de weken erna lekker de kinderen in hun tuin zullen laten spelen, tafeltje, stoelen erbij, drankjes en hapjes etc. Heel gezellig.
Maar wij zitten letterlijk opgesloten binnen. Tenzij we dus elke x ons met zijn allen naar buiten moeten verplaatsen om buiten rond te lopen in de stad.
Snak zo erg naar een tuintje of desnoods een balkon nu, vooral nu met de zomer in aantocht..
Hoe doen anderen het, die nu met kinderen ergens 'drie hoog' wonen zonder eigen buitenruimte?
Er wordt ons hier steeds opgeroepen om ook met dit mooie weer zoveel mogelijk in ons 'kot' te blijven en vooral geen parken enzo te bezoeken met dit mooie weer. Ook buiten zitten op een bankje in de zon wordt trouwens beboet!
Ik zou zo graag in het zonnetje willen zitten met de kinderen, gewoon mijn eigen buitenruimte :-(.

Iemand tips om de komende weken, met het mooie weer in het vooruitgang, door te komen zonder eigen buitenruimte en met een verbod op picknicken, relaxen op een bankje in de zon of park?

(ik heb uitzicht op huizen van andere mensen die mooie grote tuinen hebben, met trampolines, tafels en stoelen, kleine glijbanen, ballen etc. Vroeger kon ik daar beter mee omgaan omdat de kinderen veel buiten konden spelen, bij andere kinderen speelden, veel buiten activiteiten, naschoolse activiteiten, sporten etc. Hier in België is momenteel op bezoek gaan bij anderen ook verboden en er mogen geen kinderen bij elkaar spelen)
hanaa wijzigde dit bericht op 04-04-2020 10:30
13.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Interessante tips! 💓
Kinderen zijn dochter van 12 en zoon van 10 die beiden dringend de nodige vitamine D en buitenlucht moeten hebben
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
04-04-2020 11:50
Het gaat ook geen maanden duren, echt niet. Dan wordt de remedie erger dan de kwaal.

Om de dag een stuk fietsen en blokje om. En kijken of je een tuin mag 'lenen' is een goed idee. Je moet naar buiten anders wordt je sowieso ziek.
Dat is mijn grootste angst nu... Maanden binnen zitten. Het lijkt zo uitzichtloos.
Hanaa schreef:
04-04-2020 11:57
Interessante tips! 💓
Kinderen zijn dochter van 12 en zoon van 10 die beiden dringend de nodige vitamine D en buitenlucht moeten hebben
Oh nee, dan zijn mini-trampoline en glijbaan geen optie natuurlijk. Dan zou ik gaan voor lange fietstochten en wandeltochten met ontbijt mee (je mag dan misschien niet picknicken, maar je kan best een smoothie onderweg drinken en snel een boterham eten). En de rest van de dag lekker chillen.

En misschien kan je iets van fitness met ze doen binnen. Op youtube staan echt superleuke trainingen, van yoga tot complete fitness-workouts.
Hanaa schreef:
04-04-2020 12:00
Dat is mijn grootste angst nu... Maanden binnen zitten. Het lijkt zo uitzichtloos.
En dan nog hebben we het geluk om een veilig thuis te hebben. Massa’s mensen die gedwongen zijn om dichtbij anderen in de buurt te komen omdat ze toevallig ergens anders zijn geboren.

Begrijp me niet verkeerd, ik zit in hetzelfde schuitje. Ook geen balkon of tuin. Ik snap je frustratie. Maar er gaan mensen dood. Je kunt prima een blokje om. Zeik niet.
Lou- schreef:
04-04-2020 12:03
En dan nog hebben we het geluk om een veilig thuis te hebben. Massa’s mensen die gedwongen zijn om dichtbij anderen in de buurt te komen omdat ze toevallig ergens anders zijn geboren.

Begrijp me niet verkeerd, ik zit in hetzelfde schuitje. Ook geen balkon of tuin. Ik snap je frustratie. Maar er gaan mensen dood. Je kunt prima een blokje om. Zeik niet.
Hou op joh. Aan dit soort teksten heeft niemand iets. Bah.
Hoi Hanaa! Hier ook binnenstad en 2 hoog zonder buiten. Gelukkig wel in Nederland, dus we hebben nog iets meer ademruimte wat betreft regels, maar ik maak me wel zorgen om dit weekend. Wij snakken naar een beetje buiten, maar de parken e.d. gaan natuurlijk vollopen en dan wordt het weer erg onverstandig. Het grote park met speeltuin hier op de hoek zit sowieso dicht. Gelukkig is zoontje nog jong en krijgt het niet bewust mee, maar het lijkt me echt zwaar met 2 oudere kids. En mensen die vanuit hun lekkere tuin met speelset en zwembadje maar toeteren dat al die "aso's" nog steeds de hort op gaan... Lekker makkelijk.

Stukje fietsen, berenjacht, veel verder kom ik ook niet. Veel sterkte!

Edit: zie nu dat je oudste al 12 is. Is Pokemon Go nog wat tijdens het blokje om?
SallySpectra* schreef:
04-04-2020 12:05
Hou op joh. Aan dit soort teksten heeft niemand iets. Bah.
Weet je waar je niks aan hebt?

Aan balen van dingen die niet anders zijn. Jezelf nog meer laten balen door te kijken naar anderen die hebben wat jij niet hebt.

Ik loop ook regelmatig een potje te janken van onmacht. Maar we moeten toch door willen we niet gek worden.

Ik zit nu ook liever in een huis met tuin op het zuiden. Maar ik woon in het centrum van een drukke stad zonder balkon. Het is niet anders. Dus we moeten ons vermaken met wat wèl kan.
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
04-04-2020 10:46
Blokje om mag, zitten op een bankje is gelijk een pv.

Ik denk dat we vanaf volgende week dagelijks een blokje om zullen moeten lopen op een tijdstip dat het heel rustig is. Met de paasvakantie plus het mooie weer vrees ik dat het buiten druk gaat worden en ik wil zoveel mogelijk mensenmassa vermijden
Mijn ervaring in een Nederlandse stad is, dat een blokje om midden in een woonwijk het beste gaat. De stoepen zijn smal waar ik woon, maar bij tegenliggers kun je makkelijk even op straat stappen om elkaar te ontwijken. Op de ‘klassieke’ wandel lokaties is dat vaak lastiger.
Lou- schreef:
04-04-2020 12:08
Weet je waar je niks aan hebt?

Aan balen van dingen die niet anders zijn. Jezelf nog meer laten balen door te kijken naar anderen die hebben wat jij niet hebt.

Ik loop ook regelmatig een potje te janken van onmacht. Maar we moeten toch door willen we niet gek worden.

Ik zit nu ook liever in een huis met tuin op het zuiden. Maar ik woon in het centrum van een drukke stad zonder balkon. Het is niet anders. Dus we moeten ons vermaken met wat wèl kan.
Geef liever tips dan dit soort onzin joh. Zelf mag je wel een potje janken maar tegen iemand anders zeg je dat ze niet moet zeiken?!
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
04-04-2020 12:03
En dan nog hebben we het geluk om een veilig thuis te hebben. Massa’s mensen die gedwongen zijn om dichtbij anderen in de buurt te komen omdat ze toevallig ergens anders zijn geboren.

Begrijp me niet verkeerd, ik zit in hetzelfde schuitje. Ook geen balkon of tuin. Ik snap je frustratie. Maar er gaan mensen dood. Je kunt prima een blokje om. Zeik niet.
Er gaan elke dag mensen dood. Heel veel.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Adelaide schreef:
04-04-2020 12:05
Hoi Hanaa! Hier ook binnenstad en 2 hoog zonder buiten. Gelukkig wel in Nederland, dus we hebben nog iets meer ademruimte wat betreft regels, maar ik maak me wel zorgen om dit weekend. Wij snakken naar een beetje buiten, maar de parken e.d. gaan natuurlijk vollopen en dan wordt het weer erg onverstandig. Het grote park met speeltuin hier op de hoek zit sowieso dicht. Gelukkig is zoontje nog jong en krijgt het niet bewust mee, maar het lijkt me echt zwaar met 2 oudere kids. En mensen die vanuit hun lekkere tuin met speelset en zwembadje maar toeteren dat al die "aso's" nog steeds de hort op gaan... Lekker makkelijk.

Stukje fietsen, berenjacht, veel verder kom ik ook niet. Veel sterkte!

Edit: zie nu dat je oudste al 12 is. Is Pokemon Go nog wat tijdens het blokje om?
Dat doe ik ook met die van mij. Of eigenlijk, eentje speelt pokemon, eentje jurassic world alive en eentje Minecraft earth. Het ar Harry Potter spel (ben de naam kwijt) hebben ze ook nog geprobeerd. Misschien dat daar iets tussen zit wat ze leuk vinden?
Alle reacties Link kopieren
Draakje2018 schreef:
04-04-2020 11:55
Probeer je gedachtengang eens om te draaien, je zit niet opgesloten in jouw huis, je zit veilig in jouw eigen huis.
Tuurlijk is het kut maar iedereen zit in hetzelfde schuitje, helaas is het ene schuitje luxer dan het andere schuitje maar daar zul je het mee moeten doen.
Lekker de ramen open, een picknick in de woonkamer, radio op een lekker volume. Jij moet het zelf maken nu..
Fijn voor je buren die ook geen kant op kunnen, mogen meeluisteren naar jouw radio. Doe dat alsjeblieft niet.
SallySpectra* schreef:
04-04-2020 12:11
Geef liever tips dan dit soort onzin joh. Zelf mag je wel een potje janken maar tegen iemand anders zeg je dat ze niet moet zeiken?!
Mijn punt is: je hebt er niks aan om je druk te maken. Er zijn genoeg tips aan TO gegeven om binnen leuke dingen te doen. Gewoon doen wat je in de winter ook doet lijkt mij een prima uitgangspunt overigens.

En als ik een potje jank, jank ik om hoe het nu loopt in de maatschappij: de ondernemers die geen geld meer hebben en in paniek zijn, de ouderen die eenzaam zijn, de mensen in vluchtelingenkampen die geen kant op kunnen als er Corona uitbreekt. De arme mensen in India die 500 km moeten lopen eer ze bij hun eigen dorpje zijn, nu er geen werk meer is in de steden.

Dat raakt mij en daarom laat ik weleens een traan ja.

Dat zijn problemen. Binnen in je veilige huis zonder balkon moeten blijven. Phoe hee.
Ken je iemand met een tuin die je kunt 'lenen'? Als je iemand kent met een tuin die via een buitenpoort bereikbaar is hoef je niet door het huis te lopen en kunnen je kinderen lekker buiten spelen.
Alle reacties Link kopieren
Lou, to jankt niet. Ze vraagt om tips om er binnen de mogelijkheden toch iets van te maken.
Lou- schreef:
04-04-2020 12:15
Mijn punt is: je hebt er niks aan om je druk te maken. Er zijn genoeg tips aan TO gegeven om binnen leuke dingen te doen. Gewoon doen wat je in de winter ook doet lijkt mij een prima uitgangspunt overigens.

En als ik een potje jank, jank ik om hoe het nu loopt in de maatschappij: de ondernemers die geen geld meer hebben en in paniek zijn, de ouderen die eenzaam zijn, de mensen in vluchtelingenkampen die geen kant op kunnen als er Corona uitbreekt. De arme mensen in India die 500 km moeten lopen eer ze bij hun eigen dorpje zijn, nu er geen werk meer is in de steden.

Dat raakt mij en daarom laat ik weleens een traan ja.

Dat zijn problemen. Binnen in je veilige huis zonder balkon moeten blijven. Phoe hee.
Nee dáár heb je wat aan, geraakt zijn. Laat iedereen in zijn waarde. TO zeikt niet; met twee (pre)pubers verplicht binnen zitten in een appartement in de binnenstad ís gewoon niet makkelijk. En wellicht raakt de hele crisis haar ook best wel (financieel en/of emotioneel), èn moet ze daarbovenop nog twee kinderen en zichzelf vermaken in een appartement terwijl je uitzicht hebt op mensen die lekker in hun tuin hangen.
Daarbij is de situatie in België echt niet hetzelfde als hier in Nederland.
Draakje2018 schreef:
04-04-2020 11:55
Probeer je gedachtengang eens om te draaien, je zit niet opgesloten in jouw huis, je zit veilig in jouw eigen huis.
Tuurlijk is het kut maar iedereen zit in hetzelfde schuitje, helaas is het ene schuitje luxer dan het andere schuitje maar daar zul je het mee moeten doen.
Lekker de ramen open, een picknick in de woonkamer, radio op een lekker volume. Jij moet het zelf maken nu..
Even omdenken inderdaad.
Ik lees nu de leeftijd van je kinderen. Die kunnen dus prima mee een flink stuk fietsen, heerlijk!

En zet de gedachte van je af dat dit maanden gaat duren. Ik woon een stuk zuidelijker, hier een totale lockdown (geen blokjes om) en miljoenen gezinnen die in een appartement zonder buitenruimte wonen en vrijwel altijd mooi weer. Het gaat nog wel even duren maar ze laten ons echt geen vele maanden binnen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hanaa, mijn kinderen ontwerpen escape rooms in huis voor de rest van het gezin. Niet speciaal een mooi weer tip, maar wel iets waar ze best even mee bezig zijn: eerst het verzinnen, dan het uitvoeren
Alle reacties Link kopieren
Mag je op een (leeg) parkeerterrein of in een stil straatje een uurtje badmintonnen, skaten oid of ergens tegen een muur tennissen dan hebben jullie alle 3 even wat beweging

Want voor kinderen gaat dit echt te lang duren, dat is niet gezond.
Wat betreft ben ik blij met onze burgemeester die al in een heel vroeg stadium precies dit argument gebruikte tegen een volledige lockdown : als je een relatief ruime woning hebt, een buitenruimte dan is t akelig maar te doen maar wie met 3 kinderen op een kleine flat woont die moeten naar buiten kunnen om erger te voorkomen
teaus wijzigde dit bericht op 04-04-2020 12:30
Reden: Aanvulling
53.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Teaus schreef:
04-04-2020 12:25
Mag je op een (leeg) parkeerterrein of in een stil straatje een uurtje badmintonnen, skaten oid of ergens tegen een muur tennissen dan hebben jullie alle 3 even wat beweging
Of touwtje springen. Daar word je in korte tijd behoorlijk moe van
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
04-04-2020 10:49
Vriend heeft een klein tuintje, maar het is niet toegestaan om naar je vriend of vriendin in een ander dorp op te zoeken. Bij controle onderweg wordt dat jammergenoeg gezien als niet-essentiële verplaatsing dus een pv.
(ja ze zijn hier echt een stuk strenger in België dan in Nederland)
Die regel is een paar dagen geleden aangepast en dat mag wel. Het mag geen uur rijden zijn maar als je in elkaars buurt woont mag je je partner bezoeken.
SallySpectra* schreef:
04-04-2020 12:23
Nee dáár heb je wat aan, geraakt zijn. Laat iedereen in zijn waarde. TO zeikt niet; met twee (pre)pubers verplicht binnen zitten in een appartement in de binnenstad ís gewoon niet makkelijk. En wellicht raakt de hele crisis haar ook best wel (financieel en/of emotioneel), èn moet ze daarbovenop nog twee kinderen en zichzelf vermaken in een appartement terwijl je uitzicht hebt op mensen die lekker in hun tuin hangen.
Daarbij is de situatie in België echt niet hetzelfde als hier in Nederland.
Let’s agree to disagree.
Lou- schreef:
04-04-2020 12:08
Weet je waar je niks aan hebt?

Aan balen van dingen die niet anders zijn. Jezelf nog meer laten balen door te kijken naar anderen die hebben wat jij niet hebt.

Ik loop ook regelmatig een potje te janken van onmacht. Maar we moeten toch door willen we niet gek worden.

Ik zit nu ook liever in een huis met tuin op het zuiden. Maar ik woon in het centrum van een drukke stad zonder balkon. Het is niet anders. Dus we moeten ons vermaken met wat wèl kan.
Correctie, jij wil je vermaken met wat kan, TO is op zoek naar andere tips. Jouw posts hebben domweg een groot "ik niet, een ander dan ook niet"-gehalte.
Alle reacties Link kopieren
TO:

Mag ik gaan wandelen of joggen?
Ja, een luchtje scheppen is toegelaten. Je mag dit enkel doen met mensen van je gezin die onder hetzelfde dak wonen of met een vriend(in). Je moet hierbij de sociale afstand met de vriend(in) respecteren.


Je kinderen zijn van een leeftijd dat ze de regels wel snappen, dus dan zou je ze kunnen laten afspreken met een vriend/vriendin.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Oei discussie, dat was niet mijn bedoeling. Ik baal inderdaad, maar ben vooral op zoek naar tips.
Er kwamen tips binnen waar we iets mee kunnen, fietsen staat ook op de lijst en ik zie hoe anderen er mee omgaan wat wel fijn is om te lezen.
Ik weet dat het altijd erger kan, natuurlijk. Maar voor ons is dit momenteel het probleem waar we mee kampen.
Intussen heeft mijn vriend gebeld en was bereid het risico op een pv te nemen om ons deze dagen een paar uurtjes naar een afgelegen plaats/weg te rijden om zonlicht te pakken. Hij woont wel 35 km van ons vandaan.
(ik heb zelf geen auto, ov zie ik niet zitten)
Ik ga hier over nadenken.
De kans op een pv is nl groot omdat alleen mensen uit hetzelfde gezin (zelfde adres) samen in een auto mogen.
Er zijn mensen beboet omdat ze een kennis in de auto een lift gaven
(€250).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven