Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona: mooi weer, kinderen, appartement zonder balkon/tuin

04-04-2020 10:23 345 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen!

Hier (Antwerpen) zitten we al 3 weken binnen. Thuisscholing voor 2 kinderen , af en toe boodschappen doen en weer naar huis.
Met het mooie weer in zicht, baal ik nu als een stekker dat we geen balkon of tuin hebben om even in ons eigen thuis wat zonlicht of frisse neus kunnen halen.
Ik lees her en der dat mensen plannen maken om dit weekend en de weken erna lekker de kinderen in hun tuin zullen laten spelen, tafeltje, stoelen erbij, drankjes en hapjes etc. Heel gezellig.
Maar wij zitten letterlijk opgesloten binnen. Tenzij we dus elke x ons met zijn allen naar buiten moeten verplaatsen om buiten rond te lopen in de stad.
Snak zo erg naar een tuintje of desnoods een balkon nu, vooral nu met de zomer in aantocht..
Hoe doen anderen het, die nu met kinderen ergens 'drie hoog' wonen zonder eigen buitenruimte?
Er wordt ons hier steeds opgeroepen om ook met dit mooie weer zoveel mogelijk in ons 'kot' te blijven en vooral geen parken enzo te bezoeken met dit mooie weer. Ook buiten zitten op een bankje in de zon wordt trouwens beboet!
Ik zou zo graag in het zonnetje willen zitten met de kinderen, gewoon mijn eigen buitenruimte :-(.

Iemand tips om de komende weken, met het mooie weer in het vooruitgang, door te komen zonder eigen buitenruimte en met een verbod op picknicken, relaxen op een bankje in de zon of park?

(ik heb uitzicht op huizen van andere mensen die mooie grote tuinen hebben, met trampolines, tafels en stoelen, kleine glijbanen, ballen etc. Vroeger kon ik daar beter mee omgaan omdat de kinderen veel buiten konden spelen, bij andere kinderen speelden, veel buiten activiteiten, naschoolse activiteiten, sporten etc. Hier in België is momenteel op bezoek gaan bij anderen ook verboden en er mogen geen kinderen bij elkaar spelen)
hanaa wijzigde dit bericht op 04-04-2020 10:30
13.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
04-04-2020 10:49
Vriend heeft een klein tuintje, maar het is niet toegestaan om naar je vriend of vriendin in een ander dorp op te zoeken. Bij controle onderweg wordt dat jammergenoeg gezien als niet-essentiële verplaatsing dus een pv.
(ja ze zijn hier echt een stuk strenger in België dan in Nederland)
Ik zou die pv riskeren. Waarschijnlijk geef je nu toch al minder uit dan in normale tijden. Kinderen wekenlang opgesloten houden is ook onmenselijk.
Zelfs gevangenen worden gelucht, dus een paar kinderen luchten is gewoon een noodzakelijke handeling.
oudebaas wijzigde dit bericht op 04-04-2020 12:52
22.96% gewijzigd
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Hanaa schreef:
04-04-2020 12:40
Oei discussie, dat was niet mijn bedoeling. Ik baal inderdaad, maar ben vooral op zoek naar tips.
Er kwamen tips binnen waar we iets mee kunnen, fietsen staat ook op de lijst en ik zie hoe anderen er mee omgaan wat wel fijn is om te lezen.
Ik weet dat het altijd erger kan, natuurlijk. Maar voor ons is dit momenteel het probleem waar we mee kampen.
Intussen heeft mijn vriend gebeld en was bereid het risico op een pv te nemen om ons deze dagen een paar uurtjes naar een afgelegen plaats/weg te rijden om zonlicht te pakken. Hij woont wel 35 km van ons vandaan.
(ik heb zelf geen auto, ov zie ik niet zitten)
Ik ga hier over nadenken.
De kans op een pv is nl groot omdat alleen mensen uit hetzelfde gezin (zelfde adres) samen in een auto mogen.
Er zijn mensen beboet omdat ze een kennis in de auto een lift gaven
(€250).
Er is geen verbod om je lief/partner te zien, dus dat loopt wel los. Gewoon doen dus. Besides, kinderen luchten, jezelf luchten en je relatie onderhouden, zijn allemaal essentiële zaken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vorige week een online pubquiz met familie. Vinden je kinderen dat leuk? Vragen bedenken, een prijs verzinnen, presenteren voor de webcam? Toch weer een dagje zoet!
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
04-04-2020 10:49
Vriend heeft een klein tuintje, maar het is niet toegestaan om naar je vriend of vriendin in een ander dorp op te zoeken. Bij controle onderweg wordt dat jammergenoeg gezien als niet-essentiële verplaatsing dus een pv.
(ja ze zijn hier echt een stuk strenger in België dan in Nederland)
Echt heel vervelend!!!. Fietsen is dan wel een goed idee!! Ramen flink wijd open idd!
Je schrijft dat ze zo streng zijn in België, maar hoe kan het dan dat het stikt van de belgen die boodschappen doen in Chaam?.
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
04-04-2020 12:03
En dan nog hebben we het geluk om een veilig thuis te hebben. Massa’s mensen die gedwongen zijn om dichtbij anderen in de buurt te komen omdat ze toevallig ergens anders zijn geboren.

Begrijp me niet verkeerd, ik zit in hetzelfde schuitje. Ook geen balkon of tuin. Ik snap je frustratie. Maar er gaan mensen dood. Je kunt prima een blokje om. Zeik niet.
Laat me raden: jij zit niet met een paar kinderen in lockdown?
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet met iemand uit je buurt die je goed kent en wel een tuin heeft afspreken dat je kinderen een uurtje in hun tuin mogen spelen bijvoorbeeld? En dat de kinderen van die mensen dan even binnen blijven?
Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik heb wel een tuin en geen kinderen dus als iemand die ik goed ken dat aan me zou vragen zou ik wel even mijn tuin beschikbaar stellen zodat die kinderen even kunnen voetballen ofzo
Selina0102 schreef:
04-04-2020 13:05
Kan je niet met iemand uit je buurt die je goed kent en wel een tuin heeft afspreken dat je kinderen een uurtje in hun tuin mogen spelen bijvoorbeeld? En dat de kinderen van die mensen dan even binnen blijven?
Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik heb wel een tuin en geen kinderen dus als iemand die ik goed ken dat aan me zou vragen zou ik wel even mijn tuin beschikbaar stellen zodat die kinderen even kunnen voetballen ofzo

Ik vind dit wel een hele mooie eigenlijk. Ken je niemand van wie je even een tuin zou mogen "lenen"?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
04-04-2020 13:29
Ik vind dit wel een hele mooie eigenlijk. Ken je niemand van wie je even een tuin zou mogen "lenen"?
Dat is echt een top idee!!!
Froezel schreef:
04-04-2020 13:34
Dat is echt een top idee!!!

We moeten het samen doen, toch? Dat betekent dus ook je naasten helpen die thuis knettergek worden omdat ze geen buitenruimte hebben.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
04-04-2020 13:29
Ik vind dit wel een hele mooie eigenlijk. Ken je niemand van wie je even een tuin zou mogen "lenen"?
Tja dit blijft een lastig iets, zeker met het mooie weer dat nu voorspeld wordt. Mensen zullen nu optimaal genieten van hun eigen tuin.
Bovendien kennen de meeste woningen in mijn stad, heel weinig 'langs achterom'. Ik ben nog nooit in een huis van vrienden/buren geweest waar je langs achter de tuin in kan. Klinkt heel raar, maar is echt zo. De meeste straten hier zijn zo dicht op elkaar gebouwd dat er geen ruimte is om langs achter naar de tuin te gaan.
In de huizen die ik ken moeten de bewoners door het eigen huis (meestal via de keuken) naar de tuin lopen. Fietsen staan vaak in de gang omdat ze niet langs achter buiten kunnen.
Heel anders dan in kleine dorpjes of in Nederland.
Als we in Nederland zijn vinden mijn kinderen het grappig dat je via de poortjes achter de huizen naar buiten kunt.
@Sinjoor herkenbaar?
Dwz dat mensen moeten accepteren dat ik en kroost door hun huizen, langs hun heen, moet passeren. Net nu er wordt opgeroepen zo min mogelijk contact te hebben met anderen.
Toch bedankt voor het meedenken!
Hanaa schreef:
04-04-2020 13:38
@Sinjoor herkenbaar?
Voor zowat elke straat binnen de ring is dat zeker herkenbaar ja. Buiten de ring heb je wel wat oude arbeiderswijkjes waar je soms ook acherom de tuin in kan, maar in 't Stad kom je dat quasi niet tegen en ga je ofwel door het huis, ofwel door de garage (als die er is en doorloopt tot achterin).
Hanaa, kun je dan niet veel beter je vriend jullie morgenochtend op laten halen en naar zijn huis gaan, zodat jullie de hele dag in zijn tuintje kunnen doorbrengen? Daar ziet niemand je en kom je niemand tegen, en voel je je waarschijnlijk minder opgejaagd.
Alle reacties Link kopieren
Reken er maar op dat het alleen maar erger wordt. Hier in Helmond gingen vier vrienden van 18 (allemaal niet ziek) in één auto naar de McDrive om even een hamburger te halen. De politie heeft hen beboet voor 400 euro per persoon, omdat het verboden is met anderen dan het eigen gezin in de auto te zitten. 1600 euro dus in totaal.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
04-04-2020 14:38
Reken er maar op dat het alleen maar erger wordt. Hier in Helmond gingen vier vrienden van 18 (allemaal niet ziek) in één auto naar de McDrive om even een hamburger te halen. De politie heeft hen beboet voor 400 euro per persoon, omdat het verboden is met anderen dan het eigen gezin in de auto te zitten. 1600 euro dus in totaal.

En dat vind je niet terecht?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
04-04-2020 14:42
En dat vind je niet terecht?
Daar kan je over van mening verschillen, maar ik maak me zorgen over de Big Brother maatschappij die aan het ontstaan is. Zag gisteren op TV dat Google en andere internetproviders informatie gaan delen over waar mensen zich bevinden. En of ze al dan niet reizen of zichzelf verplaatsen. Ik heb vandaag zomaar een bosje tulpen gekocht bij mijn vaste bloemenwinkel op de hoek. Is vast geregistreerd omdat ik met PIN heb betaald. Ben ik nou ook verdacht omdat ik me op straat heb begeven voor een niet-levensessentiële boodschap?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
04-04-2020 14:38
Reken er maar op dat het alleen maar erger wordt. Hier in Helmond gingen vier vrienden van 18 (allemaal niet ziek) in één auto naar de McDrive om even een hamburger te halen. De politie heeft hen beboet voor 400 euro per persoon, omdat het verboden is met anderen dan het eigen gezin in de auto te zitten. 1600 euro dus in totaal.
Ai hier zit ik dus echt niet op te wachten!
Dan neem ik een te groot risico door met vriend plus mijn kinderen in de auto te stappen..
3x250 euro is 750 euro voor een ritje... Dat kan ik echt niet missen. :woa:
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
04-04-2020 14:31
Hanaa, kun je dan niet veel beter je vriend jullie morgenochtend op laten halen en naar zijn huis gaan, zodat jullie de hele dag in zijn tuintje kunnen doorbrengen? Daar ziet niemand je en kom je niemand tegen, en voel je je waarschijnlijk minder opgejaagd.
Dat stelde hij voor. Maar vrees echt voor de politie nu
Hanaa schreef:
04-04-2020 17:05
Dat stelde hij voor. Maar vrees echt voor de politie nu
Oh, ik had begrepen dat jullie naar een natuurgebied wilden gaan.
Op zich zien jullie er samen natuurlijk uit als een gezin. Als die wel op stap mogen, dan is de kans vrij klein dat ze jullie zullen stoppen denk ik?
Durf je het niet aan, dan zou ik voor (lange) fietstochten gaan. Frisse lucht, vitamine D en lichaamsbeweging :)
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
04-04-2020 17:05
Dat stelde hij voor. Maar vrees echt voor de politie nu
Wat is nou belangrijker? Jullie geestelijke gezondheid of een, waarschijnlijk erg kleine kans, om bekeurd te worden?
Honey, you should see me in a crown
badmuts111 schreef:
04-04-2020 13:00
Laat me raden: jij zit niet met een paar kinderen in lockdown?
Kinderen zijn niet zoals honden afhankelijk van hun ommetje om te kunnen plassen of poepen. Naar buiten gaan is een luxe in deze tijd, geen noodzaak.
Alle reacties Link kopieren
Is het eigenlijk niet heel erg een samenleving te hebben waarin mensen megaboetes krijgen voor het doodsimpele feit dat ze zich in de open lucht durven te begeven? Dat zijn toch dingen die je hooguit zag in bepaalde films die in de toekomst speelden, met een overheid die totale controle had/wilde hebben over de burgers? En als je dan zo'n film keek, dan had je allemaal zoiets van: OK, dit is fictie, tuurlijk gaat er nooit een politie bestaan die jou oppakt omdat je naar een park gaat. Maar hoe ver zijn we daar nu vandaan, vraag ik me af?
pejeka wijzigde dit bericht op 04-04-2020 17:17
53.82% gewijzigd
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
04-04-2020 17:14
Is het eigenlijk niet heel erg een samenleving te hebben waarin mensen megaboetes krijgen voor het doodsimpele feit dat ze zich in de open lucht durven te begeven?
Ja dat is het ook.
Helaas is het de werkelijkheid op sommige plaatsen.
pejeka schreef:
04-04-2020 17:14
Is het eigenlijk niet heel erg een samenleving te hebben waarin mensen megaboetes krijgen voor het doodsimpele feit dat ze zich in de open lucht durven te begeven?
Gelukkig is dit zo door de omstandigheden die er nu zijn. Liever dit, dan straks geen plek meer op de IC mocht ik het nodig hebben.

Hier in het centrum van mijn stad is het momenteel knetterdruk, gezien de omstandigheden waarin we verkeren. Ik zit er niet op te wachten dat de maatregelen straks worden verscherpt omdat mensen zich er zich bewust niet aan houden.
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
04-04-2020 17:17
Gelukkig is dit zo door de omstandigheden die er nu zijn. Liever dit, dan straks geen plek meer op de IC mocht ik het nodig hebben.

Hier in het centrum van mijn stad is het momenteel knetterdruk, gezien de omstandigheden waarin we verkeren. Ik zit er niet op te wachten dat de maatregelen straks worden verscherpt omdat mensen zich er zich bewust niet aan houden.
Want? Al die mensen gaan dood neervallen binnen een maand?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
04-04-2020 14:47
Daar kan je over van mening verschillen, maar ik maak me zorgen over de Big Brother maatschappij die aan het ontstaan is.

Echt? Ik maak me momenteel vooral zorgen over al die mensen die op de Intensive Care liggen.

Wat kan mij het schelen dat een paar lullo's die zo nodig met z'n vieren een hamburger moeten halen, een boete krijgen. Hopelijk denken ze voortaan een beetje na.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven