Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronaperikelen, stel ik me aan?

21-05-2020 16:40 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag iedereen,

Morgen zouden mijn ouders bij mij en mijn dochtertje langskomen. Ontzettend leuk, omdat we elkaar de laatste maanden maar 2 keer gezien hebben. Dochtertje had er al heel veel zin in, we hadden de afspraak al zo'n anderhalf week geleden gemaakt. Omdat ik in een sterke risicogroep val voor het Coronacrisis en buiten mijn vriend en dochter om al maanden niemand zie, keek ik erg uit naar deze afspraak. Voorlopig moet ik deze levensstijl de komende maanden vol blijven houden van mijn artsen dus ik weet ook niet precies wanneer het gaat veranderen.
Nu vertelt mijn moeder vandaag dat ze vanavond bij mijn zusje gaan eten, ze zijn vandaag uitgenodigd. Zusje heeft ook een dochtertje. Hartstikke leuk zou je denken, maar ze werkt in een ziekenhuis waar tot 1,5 week geleden nog corona bij patiënten voorkwam. Het voelt voor mij, ondanks de zorgvuldigheid die ze toepassen (niet knuffelen, afstand houden) niet helemaal prettig als ze dag daarna bij mij komen. Ik vertelde dit en toen zei mijn moeder 'wil je dan dat we het bezoek aan jou uitstellen?' dit viel bij mij verkeerd, want al 1,5 week staat onze afspraak en mijn dochtertje verheugd zich er ook al die tijd op, terwijl mijn zusje vanmiddag pas met de uitnodiging kwam. Ik begrijp dat het een lastige situatie is en dat het roeien met de riemen die je hebt is. Daarna bleek dat mijn moeder almeteen ja op de uitnodiging had gezegd en pas daarna dacht 'o, nog wel even met Selien overleggen wat ze er van vindt'. Ik voel me buitenspel gezet en ook niet in een fijne positie gezet. Als ik zeg dat ik het liever niet heb dan wordt het etentje afgezegd en heeft mijn zusje de spullen voor niets in huis gehaald, of ze komen niet bij mij met teleurstelling voor dochter als gevolg. Ook vind ik het raar dat m'n moeder als eerste oppert de afspraak met mij dan maar te verzetten terwijl die al 1,5 week staat. Ik wil geen stampei maken maar ik voel me best verdrietig en teleurgesteld
Maar als je buiten zit en 1,5 afstand houdt kan de afspraak toch prima doorgaan?
Ik vind het wel lullig dat jij nu vanalles mag aanpassen terwijl zij dom bezig is met die andere afspraak er tussen wurmen. Zou not amused zijn en sluit me aan bij de andere reacties dat ze het om kan draaien dus eerst naar jou en dan naar zus. Nu maakt ze haar domheid qua plannen ineens jouw probleem.
Duomarker schreef:
21-05-2020 17:33
Maar als je buiten zit en 1,5 afstand houdt kan de afspraak toch prima doorgaan?
Dit
Wissewis schreef:
21-05-2020 17:29
Als een afspraak al 1.5 week staat en ze gooien er ineens een andere tussen - waardoor ze bij mij dus niet binnenkomen - zou ik me die vraag ook stellen, ja.

Maar ik zou het niet luidop uitspreken.


Ze hadden ook zaterdag of zondag kunnen afspreken met zus, maar nope, blijkbaar is zus prioritair.

Alleen omdat ze er even niet over hebben nagedacht wil toch niet zeggen dat ze hun ene kind leuker vinden dan de andere? Je kunt je ook aanstellen.
Alle reacties Link kopieren
TO, moest je zus of iemand uit haar gezin besmet zijn (als ze zich prima voelen en asymptomatisch zijn, is de kans op besmetting al heel klein, want niet hoesten en niezen) en moesten jouw ouders door hen besmet zijn, is de kans dat ze jou al besmetten de volgende dag zo goed als nihil lijkt me.

Als je echt schrik hebt, anderhalve meter afstand houden.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
De coronaatjes kunnen niet vliegen he?

gewoon 1,5m afstand houden en regelmatig je handen wassen is voldoende. Na die tijd even de contactpunten in je huis schoonmaken als ze eraan gezeten hebben.

En ik zou het raar vinden als ze hun andere kind niet wilden zien. Ze willen jullie beide graag zien, toch niet zo raar.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
21-05-2020 17:44
Alleen omdat ze er even niet over hebben nagedacht wil toch niet zeggen dat ze hun ene kind leuker vinden dan de andere? Je kunt je ook aanstellen.
Dit, absoluut dit.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
21-05-2020 17:32
Is de volgende dag niet gunstig? Ze kunnen dan niet besmettelijk zijn dacht ik.
Wel even douchen en schone kleren aan voordat ze komen voor de zekerheid
Hmmmm… douchen en schone kleding aan is toch altijd al normaal geweest als je ergens op bezoek gaat? Dat heeft toch niks met corona te maken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik snap dat het niet fijn voelt dat er zo over jouw zorgvuldigheid wordt heengestapt. Maar wees even nuchter, je moeder is in geval van besmetting bij je zus niet binnen 24 uur besmettelijk. Dus calm down en heb morgen een fijne dag met je moeder.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.
Ik merk dat ik, buiten het feit of het veilig is of niet, toch wel dermate teleurgesteld ben dat ik niet weet of ik zin heb om morgen af te spreken. Ik snap niet zo goed waarom hierin zo weinig rekening met mijn situatie wordt gehouden of waarom daar zo weinig oog voor is. Als mam nou gewoon eerst aan mij gevraagd had 'joh we zijn uitgenodigd voor een etentje bij zus, wat vind je daarvan, is dat handig' dan hadden we het kunnen bespreken zonder risico op teleurstelling bij 1 van ons beiden. Ik vind het ook raar dat ze dan eerste vraagt of ik het uit wil stellen. Het is niet de eerste keer dat ik het gevoel heb dat mam en zusje een warmer contact hebben dan wij, dus misschien speelt dat ook teveel mee..
En dat ook nog eens terwijl ze in het begin me veelvuldig dagelijks waarschuwde voor het gevaar voor corona. Waarom dan nu ineens zo lichtvoetig ermee omgaan?
selina88 wijzigde dit bericht op 21-05-2020 18:13
9.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niks aan de hand hoor. Gewoon 1,5 meter afstand houden en niet knuffelen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Selina88 schreef:
21-05-2020 18:10
Bedankt voor jullie reacties.
Ik merk dat ik, buiten het feit of het veilig is of niet, toch wel dermate teleurgesteld ben dat ik niet weet of ik zin heb om morgen af te spreken. Ik snap niet zo goed waarom hierin zo weinig rekening met mijn situatie wordt gehouden of waarom daar zo weinig oog voor is. Als mam nou gewoon eerst aan mij gevraagd had 'joh we zijn uitgenodigd voor een etentje bij zus, wat vind je daarvan, is dat handig' dan hadden we het kunnen bespreken zonder risico op teleurstelling bij 1 van ons beiden. Ik vind het ook raar dat ze dan eerste vraagt of ik het uit wil stellen. Het is niet de eerste keer dat ik het gevoel heb dat mam en zusje een warmer contact hebben dan wij, dus misschien speelt dat ook teveel mee..
En dat ook nog eens terwijl ze in het begin me veelvuldig dagelijks waarschuwde voor het gevaar voor corona. Waarom dan nu ineens zo lichtvoetig ermee omgaan?
Doe niet zo dramatisch zeg, je bent het middelpunt van de wereld niet.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
21-05-2020 18:20
Doe niet zo dramatisch zeg, je bent het middelpunt van de wereld niet.
Het gaat me niet om het middelpunt van de wereld zijn, het gaat me om het feit dat je dochter in een risicogroep zit, serieus nemen.
Om te voorkomen dat je afspraken maakt met je dochters die je later weer af moet zeggen. Er gaat ook nogal een geschiedenis aan vooraf en heeft veel te maken met de relatie met mijn moeder. Ik had dit topic daarom in eerste instantie ook bij relaties gezet maar blijkbaar is het verplaatst naar corona, terwijl ik het liever over mijn teleurstelling in de relatie met mijn moeder wil hebben. Ik weet alleen niet hoe ik het terug kan zetten.
Niet, want het gaat over Corona.
Alle reacties Link kopieren
Daar heeft ze niet over nagedacht. Misschien vindt ze het wat complex om jouw mening hierover uit te leggen aan je zus. Dan moet ze erkennen dat ze een fout heeft gemaakt, dat jij haar hebt teruggefloten en dat ze nu dus maar aan jou toegeeft, dus dat zou haar teveel kunnen zijn. Ik zou het ook een ontzettend gedoe vinden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mijn idee is dat je er veel meer in leest dan nodig en daardoor ook onnodig groot maakt. Ik denk dat je moeder het niet eens bewust zo heeft gepland. Teleurstelling komt vaak voort uit (te) hoge verwachtingen, die vaak ook niet uitgesproken worden. Als het je al niet lekker zit, wat belemmert je dan om dat gewoon te zeggen?

Overigens denk ik ook dat het best kan als je lekker in de tuin gaat zitten op 1,5m afstand. Maar goed het is ook waar je je zelf prettig bij voelt, en dat is voor iedereen anders.
dignity wijzigde dit bericht op 21-05-2020 18:27
10.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bezoek moet leuk zijn; geen stress.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zeg dat ze het bezoek bij zus na jullie plant.
Jij bent hier geen spelbreker.
Ze heeft het zelf gepland zonder na te denken; dan is het ook redelijk dat zij de situatie oplost.
Etentje zus anderhalf tot 2 weken uitstellen, klaar.
Bovendien leg je het probleem dan neer waar het hoort. Dat is altijd goed.
anoniem_376390 wijzigde dit bericht op 21-05-2020 18:34
33.19% gewijzigd
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Maar je zit toch op anderhalve meter afstand?
Corona kan dan toch helemaal niet bij jou in de buurt komen?

Zo doen wij het hier thuis ook met onze ouders. Bij voorkeur lekker in de tuin.
Dikke anderhalve meter afstand en toilet bezoek doen mijn ouders in een vers gesloten toilet beneden, en man en ik gebruiken het toilet boven.

Vorige week bbq aan, en dat was een beetje schipperen. 2 mandjes brood en 2 lepeltjes in de sausjes en zo.
1 voor mijn ouders, en 1 voor ons.

Knap Coronaatje wat nog kan overspringen hoor.

Man en ik werken beide in de zorgsector en willen onder geen beding onze ouders op leeftijd iets bezorgen.

Maar goed opletten en dan is er niets aan de hand hoor

Veel plezier met je ouders
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Selina88 schreef:
21-05-2020 18:23
Het gaat me niet om het middelpunt van de wereld zijn, het gaat me om het feit dat je dochter in een risicogroep zit, serieus nemen.
Om te voorkomen dat je afspraken maakt met je dochters die je later weer af moet zeggen. Er gaat ook nogal een geschiedenis aan vooraf en heeft veel te maken met de relatie met mijn moeder. Ik had dit topic daarom in eerste instantie ook bij relaties gezet maar blijkbaar is het verplaatst naar corona, terwijl ik het liever over mijn teleurstelling in de relatie met mijn moeder wil hebben. Ik weet alleen niet hoe ik het terug kan zetten.
Als je de1.5 meter in acht houdt kan het prima doorgaan. Of was je dat niet van plan???
Alle reacties Link kopieren
Selina88 schreef:
21-05-2020 18:10
Bedankt voor jullie reacties.
Ik merk dat ik, buiten het feit of het veilig is of niet, toch wel dermate teleurgesteld ben dat ik niet weet of ik zin heb om morgen af te spreken. Ik snap niet zo goed waarom hierin zo weinig rekening met mijn situatie wordt gehouden of waarom daar zo weinig oog voor is. Als mam nou gewoon eerst aan mij gevraagd had 'joh we zijn uitgenodigd voor een etentje bij zus, wat vind je daarvan, is dat handig' dan hadden we het kunnen bespreken zonder risico op teleurstelling bij 1 van ons beiden. Ik vind het ook raar dat ze dan eerste vraagt of ik het uit wil stellen. Het is niet de eerste keer dat ik het gevoel heb dat mam en zusje een warmer contact hebben dan wij, dus misschien speelt dat ook teveel mee..
En dat ook nog eens terwijl ze in het begin me veelvuldig dagelijks waarschuwde voor het gevaar voor corona. Waarom dan nu ineens zo lichtvoetig ermee omgaan?
Ik kan me jouw gevoel wel voorstellen. Zij weet waarschijnlijk best dat jij je er veel zorgen over maakt. Of in ieder geval zou ze dat moeten weten. En dat je hen ook alleen maar ziet omdat ze aangeven nergens heen te gaan. Om dan een afspraak met je zus te maken, ja, dat kan raar aanvoelen. (Ik neem tenminste aan dat ze je zus niet wekelijks ziet? Want in dat geval hebben ze dus meer contacten dan 1x de winkel.)
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
21-05-2020 18:36
Als je de1.5 meter in acht houdt kan het prima doorgaan. Of was je dat niet van plan???
Jawel, maar het is maar de vraag of mijn nichtje dat ook doet en of zusje en zwager dat ook echt doen
Selina88 schreef:
21-05-2020 18:38
Jawel, maar het is maar de vraag of mijn nichtje dat ook doet en of zusje en zwager dat ook echt doen
Maar dat maakt dan toch niet uit als jij voldoende uit de buurt van je ouders blijft. Ik snap je probleem echt niet!!

Je kunt ook overdrijven qua besmettelijkheid
Alle reacties Link kopieren
Het hele probleem zit me er vooral in dat mijn moeder, toen ik aangaf te twijfelen of het wel handig is, als eerste kwam met de vraag of ik ons bezoek dan uit wil stellen. Daarmee voelde het voor mij primair alsot ze het belangrijker vond om naar zusje te gaan. Ook kwam ze met de rare opmerking dat mijn ex en zijn vriendin toch ook werken. Maar ik kan mijn kind niet maandenlang bij mij thuishouden. Het noemen van het feit dat ex en zijn vriendin ook werken voelde als een rare steek onder water. Zo van 'dat kan toch ook, waarom kan dit dan niet?'
Het gaat me dus niet eens zozeer meer om de besmettelijkheid maar vooral om het gevoel dat ik (weer eens) niet serieus genomen word en totaal geen prioriteit ben. En dat is al de zoveelste keer. Daarom plaatste ik het topic ook bij relaties.
selina88 wijzigde dit bericht op 21-05-2020 18:44
18.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Selina88 schreef:
21-05-2020 18:38
Jawel, maar het is maar de vraag of mijn nichtje dat ook doet en of zusje en zwager dat ook echt doen
Dat is dan iets tussen hun en je ouders. Hou gewoon zelf afstand, dan is er niks aan de hand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven