Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronaperikelen, stel ik me aan?

21-05-2020 16:40 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag iedereen,

Morgen zouden mijn ouders bij mij en mijn dochtertje langskomen. Ontzettend leuk, omdat we elkaar de laatste maanden maar 2 keer gezien hebben. Dochtertje had er al heel veel zin in, we hadden de afspraak al zo'n anderhalf week geleden gemaakt. Omdat ik in een sterke risicogroep val voor het Coronacrisis en buiten mijn vriend en dochter om al maanden niemand zie, keek ik erg uit naar deze afspraak. Voorlopig moet ik deze levensstijl de komende maanden vol blijven houden van mijn artsen dus ik weet ook niet precies wanneer het gaat veranderen.
Nu vertelt mijn moeder vandaag dat ze vanavond bij mijn zusje gaan eten, ze zijn vandaag uitgenodigd. Zusje heeft ook een dochtertje. Hartstikke leuk zou je denken, maar ze werkt in een ziekenhuis waar tot 1,5 week geleden nog corona bij patiënten voorkwam. Het voelt voor mij, ondanks de zorgvuldigheid die ze toepassen (niet knuffelen, afstand houden) niet helemaal prettig als ze dag daarna bij mij komen. Ik vertelde dit en toen zei mijn moeder 'wil je dan dat we het bezoek aan jou uitstellen?' dit viel bij mij verkeerd, want al 1,5 week staat onze afspraak en mijn dochtertje verheugd zich er ook al die tijd op, terwijl mijn zusje vanmiddag pas met de uitnodiging kwam. Ik begrijp dat het een lastige situatie is en dat het roeien met de riemen die je hebt is. Daarna bleek dat mijn moeder almeteen ja op de uitnodiging had gezegd en pas daarna dacht 'o, nog wel even met Selien overleggen wat ze er van vindt'. Ik voel me buitenspel gezet en ook niet in een fijne positie gezet. Als ik zeg dat ik het liever niet heb dan wordt het etentje afgezegd en heeft mijn zusje de spullen voor niets in huis gehaald, of ze komen niet bij mij met teleurstelling voor dochter als gevolg. Ook vind ik het raar dat m'n moeder als eerste oppert de afspraak met mij dan maar te verzetten terwijl die al 1,5 week staat. Ik wil geen stampei maken maar ik voel me best verdrietig en teleurgesteld
Alle reacties Link kopieren
Selina88 schreef:
21-05-2020 18:38
Jawel, maar het is maar de vraag of mijn nichtje dat ook doet en of zusje en zwager dat ook echt doen
Maar dat is toch niet relevant als jij en je ouders de 1,5 meter afstand houden?
Selina88 schreef:
21-05-2020 18:42
Het hele probleem zit me er vooral in dat mijn moeder, toen ik aangaf te twijfelen of het wel handig is, als eerste kwam met de vraag of ik ons bezoek dan uit wil stellen. Daarmee voelde het voor mij primair alsot ze het belangrijker vond om naar zusje te gaan. Ook kwam ze met de rare opmerking dat mijn ex en zijn vriendin toch ook werken. Maar ik kan mijn kind niet maandenlang bij mij thuishouden. Het noemen van het feit dat ex en zijn vriendin ook werken voelde als een rare steek onder water. Zo van 'dat kan toch ook, waarom kan dit dan niet?'
Het gaat me dus niet eens zozeer meer om de besmettelijkheid maar vooral om het gevoel dat ik (weer eens) niet serieus genomen word en totaal geen prioriteit ben. En dat is al de zoveelste keer. Daarom plaatste ik het topic ook bij relaties.

Dan ga je daarover eens in gesprek
Alle reacties Link kopieren
Selina88 schreef:
21-05-2020 18:42
Het hele probleem zit me er vooral in dat mijn moeder, toen ik aangaf te twijfelen of het wel handig is, als eerste kwam met de vraag of ik ons bezoek dan uit wil stellen. Daarmee voelde het voor mij primair alsot ze het belangrijker vond om naar zusje te gaan. Ook kwam ze met de rare opmerking dat mijn ex en zijn vriendin toch ook werken. Maar ik kan mijn kind niet maandenlang bij mij thuishouden. Het noemen van het feit dat ex en zijn vriendin ook werken voelde als een rare steek onder water. Zo van 'dat kan toch ook, waarom kan dit dan niet?'
Het gaat me dus niet eens zozeer meer om de besmettelijkheid maar vooral om het gevoel dat ik (weer eens) niet serieus genomen word en totaal geen prioriteit ben. En dat is al de zoveelste keer. Daarom plaatste ik het topic ook bij relaties.
Dat is geen steek onder water. Ze bedoelt dat die je kind ook kunnen besmetten. Ik ben zelf een risicogroep, maar zo streng ga ik er niet mee om hoor. Vanavond krijgen we vrienden op bezoek, geen idee waar die mensen overal heen gaan. Zolang we niet knuffelen en 1,5 meter afstand houden is t voor mij veilig.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
21-05-2020 18:38
Ik kan me jouw gevoel wel voorstellen. Zij weet waarschijnlijk best dat jij je er veel zorgen over maakt. Of in ieder geval zou ze dat moeten weten. En dat je hen ook alleen maar ziet omdat ze aangeven nergens heen te gaan. Om dan een afspraak met je zus te maken, ja, dat kan raar aanvoelen. (Ik neem tenminste aan dat ze je zus niet wekelijks ziet? Want in dat geval hebben ze dus meer contacten dan 1x de winkel.)
Ja dit inderdaad. En dan zou het nog tot daar aan toe zijn als zus niet anderhalf week geleden nog werkte op een plek met coronapatienten
Selina88 schreef:
21-05-2020 18:46
Ja dit inderdaad. En dan zou het nog tot daar aan toe zijn als zus niet anderhalf week geleden nog werkte op een plek met coronapatienten
Zucht, dat maakt dus niet uit als je de afstand bewaard

Echt, je zeurt om het zeuren
Alle reacties Link kopieren
Selina88 schreef:
21-05-2020 18:42
Het hele probleem zit me er vooral in dat mijn moeder, toen ik aangaf te twijfelen of het wel handig is, als eerste kwam met de vraag of ik ons bezoek dan uit wil stellen. Daarmee voelde het voor mij primair alsot ze het belangrijker vond om naar zusje te gaan. Ook kwam ze met de rare opmerking dat mijn ex en zijn vriendin toch ook werken. Maar ik kan mijn kind niet maandenlang bij mij thuishouden. Het noemen van het feit dat ex en zijn vriendin ook werken voelde als een rare steek onder water. Zo van 'dat kan toch ook, waarom kan dit dan niet?'
Het gaat me dus niet eens zozeer meer om de besmettelijkheid maar vooral om het gevoel dat ik (weer eens) niet serieus genomen word en totaal geen prioriteit ben. En dat is al de zoveelste keer. Daarom plaatste ik het topic ook bij relaties.
Maar TO, dat is toch geen rare vraag? Jouw kind komt dus met meerdere mensen in contact. Met haar vader en zijn vriendin die beiden werken met andere mensen? Dat lijkt me meer 'risico' dan je moeder op bezoek laten komen en afstand houden.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Selina88 schreef:
21-05-2020 18:46
Ja dit inderdaad. En dan zou het nog tot daar aan toe zijn als zus niet anderhalf week geleden nog werkte op een plek met coronapatienten
Sorry, maar ik vind echt dat je je aanstelt. Je kunt echt niet verwachten dat iedereen rekening met je houdt en ik denk dat je ook banger bent dan je zou moeten zijn.

Je kunt zelf toch afstand houden? Dan maakt het toch geen bal uit wat die andere mensen de rest van de tijd doen?
Alle reacties Link kopieren
Selina88 schreef:
21-05-2020 18:46
Ja dit inderdaad. En dan zou het nog tot daar aan toe zijn als zus niet anderhalf week geleden nog werkte op een plek met coronapatienten
Anderhalve week? Als ze ziek zou worden, was dat toch allang gebeurd?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
21-05-2020 18:49
Anderhalve week? Als ze ziek zou worden, was dat toch allang gebeurd?
Nee want de incubatietijd is tot 14 dagen
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
21-05-2020 18:48
Zucht, dat maakt dus niet uit als je de afstand bewaard

Echt, je zeurt om het zeuren
Je kan besmet raken tot op 8 meter.
Die 1.5 meter helpt dus geen barst.

En je gaat bij bezoek van je ouders natuurlijk geen 8 meter uit elkaar zitten.


Als ouders effectief bij zus geweest zijn, zou ik de boel uitstellen tot après-Corona.
Eens te meer omdat zus dus een risico-factor is met haar werk en jij in een risico-groep zit.

Jammer van 't gekochte eten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
21-05-2020 18:54
Je kan besmet raken tot op 8 meter.
Die 1.5 meter helpt dus geen barst.

En je gaat bij bezoek van je ouders natuurlijk geen 8 meter uit elkaar zitten.


Als ouders effectief bij zus geweest zijn, zou ik de boel uitstellen tot après-Corona.
Eens te meer omdat zus dus een risico-factor is met haar werk en jij in een risico-groep zit.

Jammer van 't gekochte eten.
Dat ook nog inderdaad, ik lees ook dat besmetting tot op 7 a 8 meter mogelijk is.
Selina88 schreef:
21-05-2020 18:56
Dat ook nog inderdaad, ik lees ook dat besmetting tot op 7 a 8 meter mogelijk is.
Als iemand uitgebreid gaat zitten hoesten en niezen, anders niet!
Alle reacties Link kopieren
Selina88 schreef:
21-05-2020 18:53
Nee want de incubatietijd is tot 14 dagen
Ja, ALS ze toevallig tijdens die laatste dagen besmet zou zijn en ALS ze al 14 dagen incubatie nodig zou hebben, zou ze eventueel drager kunnen zijn. De meesten worden na een dag of 5 ziek. Trouwens, ze is niet ziek, dus kans op besmetting minimaal. Maar ALS ze al besmet zou zijn en ALS ze jouw moeder al zou besmetten (zonder symptomen, ook al minimaal risico) en je moeder komt de volgende dag, is kans op besmetting naar jou toe nihil hoor. Je houdt anderhalve meter afstand en zo snel iemand anders besmetten lijkt me wel heel onwaarschijnlijk. En niemand is ziek!

TO, je overdrijft echt enorm en dat zeg ik niet snel.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Selina88 schreef:
21-05-2020 18:56
Dat ook nog inderdaad, ik lees ook dat besmetting tot op 7 a 8 meter mogelijk is.
Vrij onmogelijk zonder symptomen. Zucht.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ligt jouw probleem heel ergens anders.

Je ouders zijn de afgelopen twee weken niet in quarantaine geweest. Het maakt dus voor jouw veiligheid geen enkel verschil of ze eerst naar je zus gaan! Ze zijn de afgelopen periode vast ook naar een winkel geweest. Dus zal je hoe dan ook afstand moeten bewaren. Niet knuffelen, geen chips uit dezelfde schaal, liefst buiten zitten en als ze toch naar de wc moeten, zorg je dat de wc naderhand een beurt krijgt. Leuker kunnen we het niet maken.

Zorgen om corona zijn terecht, maar mbt het bezoek aan je zus, maak je je onterecht extra zorgen.

Is er een andere reden waarom je teleurgesteld bent?
Alle reacties Link kopieren
Selina88 schreef:
21-05-2020 18:56
Dat ook nog inderdaad, ik lees ook dat besmetting tot op 7 a 8 meter mogelijk is.
Ja, sterker nog. Vorige week heeft iemand bij mij de straat zomaar geniesd en daardoor is een oude vrouw aan de andere kant van de stad nu besmet... Sure...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
21-05-2020 19:00
Volgens mij ligt jouw probleem heel ergens anders.

Je ouders zijn de afgelopen twee weken niet in quarantaine geweest. Het maakt dus voor jouw veiligheid geen enkel verschil of ze eerst naar je zus gaan! Ze zijn de afgelopen periode vast ook naar een winkel geweest. Dus zal je hoe dan ook afstand moeten bewaren. Niet knuffelen, geen chips uit dezelfde schaal, liefst buiten zitten en als ze toch naar de wc moeten, zorg je dat de wc naderhand een beurt krijgt. Leuker kunnen we het niet maken.

Zorgen om corona zijn terecht, maar mbt het bezoek aan je zus, maak je je onterecht extra zorgen.

Is er een andere reden waarom je teleurgesteld bent?
Yette, de teleurstelling komt voort uit het feit dat de afspraak al 1,5 week stond maar dat moeder als eerste vroeg 'wil je het bezoek aan jou uitstellen als ik naar zusje ga omdat je het dan niet meer veilig vindt?' en dat ze gewoon ja op de uitnodiging zei, zonder eerst met mij te overleggen of dat handig is (gezien risicogroep etc). Nu legt ze de beslissing bij mij neer en dat vind ik niet heel cool
Ik krijg echt de indruk dat dit veel dieper gaat dan een mogelijke Corona besmetting. En feitelijk maakt het dan niet uit of je overdrijft of je aanstelt of niet. Dit is jouw gevoel, dat jij minder belangrijk bent voor je moeder dan je zus. Dat los je niet op met een oplossing voor de coronaperikelen....
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-05-2020 19:02
Ja, sterker nog. Vorige week heeft iemand bij mij de straat zomaar geniesd en daardoor is een oude vrouw aan de andere kant van de stad nu besmet... Sure...
Die had wind mee zeker?
Alle reacties Link kopieren
Selina88 schreef:
21-05-2020 19:03
Yette, de teleurstelling komt voort uit het feit dat de afspraak al 1,5 week stond maar dat moeder als eerste vroeg 'wil je het bezoek aan jou uitstellen als ik naar zusje ga omdat je het dan niet meer veilig vindt?' en dat ze gewoon ja op de uitnodiging zei, zonder eerst met mij te overleggen of dat handig is (gezien risicogroep etc). Nu legt ze de beslissing bij mij neer en dat vind ik niet heel cool
Dat is toch heel logisch? Jij maakt je zorgen, dus vraagt ze of jij het wil uitstellen? Ik denk echt dat je er teveel achter zoekt.
Life is short. Eat dessert first.
Ben je jaloers op je zus?
De meerderheid hier vindt dus dat je je aanstelt, maar daar kan je niets mee?
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
21-05-2020 19:06
Dat is toch heel logisch? Jij maakt je zorgen, dus vraagt ze of jij het wil uitstellen? Ik denk echt dat je er teveel achter zoekt.
Maar zij was dus eerst met haar afspraak.

Zus pikt gewoon een afspraak af die nu - bij opstartster - minstens 2 weken moet uitgesteld worden.


En als ze zo "los" zijn dat ze naar iemand trekken die in risico-gebied heeft gezeten zou ik ze eigenlijk helemaal niet meer in mijn huis willen het komende half jaar.
Want god weet wie zien ze nog allemaal en welke risico's nemen ze nog allemaal.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
21-05-2020 19:06
Dat is toch heel logisch? Jij maakt je zorgen, dus vraagt ze of jij het wil uitstellen? Ik denk echt dat je er teveel achter zoekt.
Waarom vraagt ze dan niet 'vind je het fijner als we niet naar je zusje gaan?'.
Selina88 schreef:
21-05-2020 19:09
Waarom vraagt ze dan niet 'vind je het fijner als we niet naar je zusje gaan?'.
Maar waarom zou ze, nogmaals, met de Corona regels in acht, kan het prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven