Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronatest en wachten

04-07-2020 15:16 897 berichten
Gistermiddag heb ik een test gedaan en nu dus afwachten.. ik weet dat het 2 dagen kan duren maar gebeurd het ook vaak dat ze toch al na 1 dag bellen? Hoe was dat bij jullie? (Voor degenen die getest zijn)
Alle reacties Link kopieren
bagera schreef:
17-09-2020 16:16
Afgelopen vrijdag getest om 15:00.
Had de volgende ochtend om 8:00 bericht negatief ( collega had een half uur later getest en die had dezelfde avond al bericht)
Klachten werden veel erger en heb dinsdag 2e test gehad. Dit duurde 27 uur ook negatief.
Vandaag bij de dokter geweest en ik blijk gewoon een longontsteking te hebben.
Volgens huisarts kwam het vaker voor dat mensen gewoon negatief getest waren maar wel positief zijn.
Een longontsteking is niet per definitie corona
Alle reacties Link kopieren
Volgens de testen heb ik gewoon geen Corona.
Vond het alleen raar dat de huisarts dat zo zei. Maakt voor mij de situatie ook niet anders hoor.
Heb gewoon een griep met daarbij een longontsteking
Hier gisteren aangemeld en vandaag getest op 3 minuten van huis. Bij een positieve test word ik sowieso gebeld. Via Digid is het ws morgen binnen.
Alle reacties Link kopieren
raindrop57 schreef:
18-09-2020 16:50
Hier gisteren aangemeld en vandaag getest op 3 minuten van huis. Bij een positieve test word ik sowieso gebeld. Via Digid is het ws morgen binnen.
Nou vergeet dat maar: via Digid duurt het ook heel lang. Gisterochtend 9 uur getest, nog steeds geen uitslag.... hele week al niet kunnen werken... en verkoudheid is alweer bijna over.
Alle reacties Link kopieren
Blikje2018 schreef:
15-09-2020 15:29
Ik heb na zeker 11 x gebeld te hebben,geen telefoon lijnen beschikbaar en daarna 25 min in de wacht, uiteindelijk een test op vrijdag middag. Heb alleen lichte verkoudheids klachten, mag niet werken en niet de deur uit. Denk dat er ook veel mensen opgeven en zeggen laat maar zitten die test en wel aan het werk gaan enz door de lange wacht tijden.
Dit!! Ik ben al vanaf dinsdag bezig, al 4 dagen niet kunnen werken, boodschappen door anderen laten doen, andere mensen voor de verzorging van mijn paard moeten regelen etc. en verkoudheid is bijna over maar nog geen uitslag... Ik denk volgende keer wel twee keer na voor ik mij laat testen voor een lichte verkoudheid...
hova schreef:
18-09-2020 17:44
Nou vergeet dat maar: via Digid duurt het ook heel lang. Gisterochtend 9 uur getest, nog steeds geen uitslag.... hele week al niet kunnen werken... en verkoudheid is alweer bijna over.
Op zich geen probleem. Ik hoef dinsdag pas weer te werken. 48 uur max zeiden ze en hier krijgen de meeste mensen binnen een dag de uitslag wel, afwachten maar of dat gaat lukken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag getest en vanavond al uitslag, negatief gelukkig. Had de uitslag pas op zijn vroegst zaterdag middag verwacht. Wel lang moeten wachten op test, dinsdag gebeld en vrijdag pas de test.
Alle reacties Link kopieren
Wat snel Blikje. Ik heb ook dinsdag een afspraak kunnen maken voor gisterochtend, maar de uitslag is nog niet binnen. Ik ga maar van 48 uur uit, dan kan het alleen maar meevallen.
Hier dinsdag gebeld en ik kan vandaag terecht. De persoon aan de telefoon zei dat het tot 72 uur kan duren voordat de uitslag er is. Ik werd maandag verkouden en dinsdag kwam daar een hoestje bij. Als het echt allemaal zo lang duurt heb ik straks 9 dagen in quarantaine gezeten voor misschien wel een negatieve uitslag. En als mijn klachten morgen weg zijn, mag ik na 24 uur weer de straat op.
Woensdagochtend gebeld, vrijdagochtend getest en gisteren om 18:30 de uitslag. Negatief gelukkig.
Via DigiD uitslag gekregen en daar staat bij dat je bij negatieve uitslag direct weer naar buiten mag mits je geen huisgenoten heb die klachten hebben met koorts/benauwdheid.
Alle reacties Link kopieren
Kreeg je via de mail of sms bericht dat de uitslag online stond? Ik zit met smart te wachten, vooral voor mijn kinderen die ook al sinds maandag thuis zijn.
Ik kreeg een mailtje.
Alle reacties Link kopieren
Ik word morgenochtend behoorlijk vroeg getest. Maandagavond heb ik best een belangrijke afspraak. Mijn 'klachten' zijn enkel volle holtes. Geen hoest, geen benauwdheid, geen keelpijn. Moest voor mijn werk testen.
Hoop zó maandag overdag ergens de uitslag wel online te kunnen zien.
Maar als ik jullie zo lees is die kans er dus wel. Dat zou heel fijn zijn!
Binnen 24 uur de uitslag binnen, negatief gelukkig.

Ik heb steeds via Digid gekeken, maar kreeg ook gelijk een mailtje dat de uitslag bekend was en ik dat via Digid kon nakijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het zien op Coronatest.nl.
Even inloggen met je DigiD.
Binnen 24 uur de uitslag.
Ik hoefde geen afspraak te maken, met verklaring van werkgever kan ik zo laten testen. Gelukkig negatief
froezel wijzigde dit bericht op 19-09-2020 14:37
43.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier nog altijd niks :'(
Even een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden:
Stel je wordt op zaterdag getest. Op zondag word je wakker zonder klachten. Mag je dan op maandag gaan werken ook al heb je de uitslag van de test nog niet binnen?
Nee, je moet thuisblijven tot de uitslag bekend is.
bagera schreef:
18-09-2020 12:39
Volgens de testen heb ik gewoon geen Corona.
Vond het alleen raar dat de huisarts dat zo zei. Maakt voor mij de situatie ook niet anders hoor.
Heb gewoon een griep met daarbij een longontsteking
Wel verstandig dat ze een 2e test hebben gedaan om een vals positieve uitslag op de 1e test uit te sluiten. Beterschap!
raindrop57 schreef:
19-09-2020 14:51
Nee, je moet thuisblijven tot de uitslag bekend is.
Dat lees ik inderdaad ook overal, maar als je Corona zou hebben en je bent 24 uur klachtenvrij mag je naar buiten. Dat is dan toch gek?
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
19-09-2020 14:59
Dat lees ik inderdaad ook overal, maar als je Corona zou hebben en je bent 24 uur klachtenvrij mag je naar buiten. Dat is dan toch gek?
Volgens mij pas nadat je minimaal 7 dagen in quarantaine hebt gezeten.
Taartje34 schreef:
19-09-2020 15:20
Volgens mij pas nadat je minimaal 7 dagen in quarantaine hebt gezeten.
Vandaag is dag 6 van mijn (zelf) quarantaine. Ik ben sinds zondag niet meer buiten geweest.
Alle reacties Link kopieren
Oh, nou dan zou ik me na morgen niet meer druk maken als al je klachten over zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gistermiddag getest en nog geen uitslag bekend (als ik inlog via digid). Ik heb gelezen dat positief geteste mensen binnen 24 uur de uitslag krijgen, dus dat zou betekenen dat ik negatief ben. Weet iemand of dit inderdaad klopt? Ik blijf netjes binnen hoor, maar vroeg het me gewoon af.
jazekerenof schreef:
19-09-2020 15:25
Vandaag is dag 6 van mijn (zelf) quarantaine. Ik ben sinds zondag niet meer buiten geweest.
Dan kan je wel naar buiten maandag. De quarantaine gaat in op de dag dat je klachten hebt. Wel moet je 24 uur klachtenvrij zijn na de quarantaine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven