Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronatest en wachten

04-07-2020 15:16 897 berichten
Gistermiddag heb ik een test gedaan en nu dus afwachten.. ik weet dat het 2 dagen kan duren maar gebeurd het ook vaak dat ze toch al na 1 dag bellen? Hoe was dat bij jullie? (Voor degenen die getest zijn)
Alle reacties Link kopieren
Wij wachten nu 45 uur op de uitslag, hopelijk komt de verlossende uitslag snel.
Alle reacties Link kopieren
Tuttebel123 schreef:
12-07-2020 11:51
Ik kreeg net een telefoontje. De test is negatief gelukkig!! Heb jij al iets gehoord??
Jaaa ik werd net iets voor jou gebeld, ook negatief :) toch fijn dat dat weer afgevinkt kan worden toch!!
.
Alle reacties Link kopieren
Verkademeisje schreef:
12-07-2020 12:09
Wij wachten nu 45 uur op de uitslag, hopelijk komt de verlossende uitslag snel.
Zal vandaag wel Komen hoor!! Bij mij duurde het echt 48 uur!
.
Alle reacties Link kopieren
Zoon is gisteren om 13.00 uur getest en vanochtend om 10.00 de uitslag al (negatief)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me vanochtend laten testen. Klachten waren gisteren veel erger (nu geen klachten meer), maar ik merk toch dat ik het nu wel spannend vind. Hoop morgen iets te horen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben inmiddels voor de helft van ons gezin duidelijkheid (gelukkig negatief). De andere helft nog niet, en de 48 uur is voor hen ruim verstreken. Vreemd dat dat niet in één keer komt en dat daar zoveel tijd tussen zit. Na het laatste telefoontje zijn er inmiddels alweer vier uur verstreken.
Alle reacties Link kopieren
@verkademeisje: ondertussen ook al bericht over de andere helft van je gezin?
Alle reacties Link kopieren
Hier net gebeld, 25 uur na de test..Negatief op corona :yes:
Alle reacties Link kopieren
Hier net een test gehad (regio Utrecht) alleen gingen ze helemaal niet diep in 1 neusgat, maar gewoon heen en weer achterin in beide neusgaten? Wist niet dat het ook kon!
Alle reacties Link kopieren
Hier 50 uur wachten verstreken. Zelf gebeld naar het landelijke nummer, konden niks voor me doen behalve een aantekening maken. Ik lees dat meer mensen zelf hebben gebeld: dan naar het landelijke nummer of iets anders? Ik heb een belangrijke bijeenkomst deze middag en zit echt te wachten naast de telefoon tot er gebeld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik verkoudheidsklachten heb, laat ik mij morgenvroeg testen. Ik moet er niet aan denken om iemand anders te besmetten, dus ik wil het wel graag uitsluiten.
Alle reacties Link kopieren
Het duurt lang voor ze bellen, bij mij zijn de 48 uur al verstreken.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Bizar, ik heb vandaag gebeld en ik kan me zaterdag pas laten testen. Misschien zijn mijn klachten dan al wel weg
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag om 14:35 gebeld, en om 14:39 gebeld. Heb dinsdag om 11:00 een test gedaan.
Als ze iedereen dubbel gaan bellen, snap ik dat het soms lang duurt voor je de uitslag hebt.
Alle reacties Link kopieren
winters schreef:
23-07-2020 15:09
Bizar, ik heb vandaag gebeld en ik kan me zaterdag pas laten testen. Misschien zijn mijn klachten dan al wel weg

Hier hetzelfde. Afgelopen woensdag gebeld voor een afspraak.
Morgen een test maar risicogroep en flink benauwd. Normaal moet je dan de huisarts bellen maar die was op vakantie.

Ik wacht wel af.
Alle reacties Link kopieren
Bah eng Pingpang en dan ook nog zo lang moeten wachten.. Sterkte, ik hoop dat het meevalt.
Ik ga voor mezelf uit van een gewone verkoudheid. Ik krijg als het is vanuit mijn werk ook een testkit thuis gestuurd. Als die nou morgen binnen is dan bel ik het rivm wel op met de vraag of het nog nodig is om me te laten testen.
winters schreef:
23-07-2020 15:09
Bizar, ik heb vandaag gebeld en ik kan me zaterdag pas laten testen. Misschien zijn mijn klachten dan al wel weg
Vervelend. Maar dat betekent wel binnen blijven tot die tijd en sowieso tot al je klachten helemaal 100% weg zijn.
winters schreef:
23-07-2020 15:45
Bah eng Pingpang en dan ook nog zo lang moeten wachten.. Sterkte, ik hoop dat het meevalt.
Ik ga voor mezelf uit van een gewone verkoudheid. Ik krijg als het is vanuit mijn werk ook een testkit thuis gestuurd. Als die nou morgen binnen is dan bel ik het rivm wel op met de vraag of het nog nodig is om me te laten testen.
Waarom ga je er van uit dat het een gewone verkoudheid is? Er heerst covid-19 en die klachten kunnen exact hetzelfde zijn als een verkoudheid. Maar sommigen mensen gaan er aan dood omdat niemand nog antistoffen heeft. Ook mensen met een vermoedelijk gewoon verkoudheidje moeten binnen blijven en zich laten testen. Dat is de regel namelijk.
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil schreef:
23-07-2020 18:32
Waarom ga je er van uit dat het een gewone verkoudheid is?
Omdat die kans vele malen groter is natuurlijk. Goed om je te laten testen en tot die tijd thuis te blijven maar nog steeds blijkt slechts 1 procent van de getesten daadwerkelijk corona te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil schreef:
23-07-2020 18:32
Waarom ga je er van uit dat het een gewone verkoudheid is? Er heerst covid-19 en die klachten kunnen exact hetzelfde zijn als een verkoudheid. Maar sommigen mensen gaan er aan dood omdat niemand nog antistoffen heeft. Ook mensen met een vermoedelijk gewoon verkoudheidje moeten binnen blijven en zich laten testen. Dat is de regel namelijk.
Beterschap!

Dat weet ik Yggdrasil.
Ik ben de deur niet uitgegaan en laat me testen. Meer kan ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Woensdagavond eindelijk teruggebeld en mag weer naar buiten!

Ik heb begrepen dat het sinds deze week drukker is vanwege Hillegom, de berichten over de testen en de zomerverkoudheid die er nu heerst.

Ben toch wel benieuwd hoe het gaat in de herfst straks...
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Mutsje78 schreef:
23-07-2020 18:48
Woensdagavond eindelijk teruggebeld en mag weer naar buiten!

Ik heb begrepen dat het sinds deze week drukker is vanwege Hillegom, de berichten over de testen en de zomerverkoudheid die er nu heerst.

Ben toch wel benieuwd hoe het gaat in de herfst straks...
Heerst er een zomerverkoudheid? Waar staat dat?

Fijn dat je negatief testte <3
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook net gebeld, en mijn test is negatief.

Ik had mij gisterochtend laten testen (provincie Groningen).
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil schreef:
23-07-2020 19:16
Heerst er een zomerverkoudheid? Waar staat dat?

Fijn dat je negatief testte <3
Ja, ik hoorde vd GGD dat er een verkoudheidsvirus rondwaard. Ik sprak op zeer ruime afstand bij de teststraat met een lerares die net als ik keelklachten en wat verkoudheidsklachtdn had en zij had leerlingen in haar klas die net voor de zomervakantie ook al verkouden waren met keelklachten.

Ik noem dat maar een zomerverkoudheid. Had ik vorig jaar ook.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
23-07-2020 20:40
Ja, ik hoorde vd GGD dat er een verkoudheidsvirus rondwaard. Ik sprak op zeer ruime afstand bij de teststraat met een lerares die net als ik keelklachten en wat verkoudheidsklachtdn had en zij had leerlingen in haar klas die net voor de zomervakantie ook al verkouden waren met keelklachten.

Ik noem dat maar een zomerverkoudheid. Had ik vorig jaar ook.
Ik ben ook ineens verkouden.
Collega’s van mij hadden zich ook laten testen en was allemaal negatief maar waren ook verkouden.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven