Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 24)

13-08-2020 18:01 3005 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 20 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 750.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 50.000 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
03-09-2020 16:41
Ik vind het aantal besmettingen helemaal niet meer zo spannend eigenlijk. Zolang er geen stijging te zien is in het aantal opnames dan is er geen reden tot zorg. Hobbeltjes en kuiltjes in aantal besmettingen zullen blijven komen en gaan. Het is onmogelijk dat het komende half jaar, of langer, stabiel te houden.
Een echte exponentiele groei voor een week op rij zou ik wel een ding vinden.
Maar als het nu deze week gemiddeld 600 is en vorige week gemiddeld 520 zonder grote stijgende trend vind ik daar ook niet zoveel van.
Ik denk dat de stijging toch te maken zal hebben met teruggekeerde vakantiegangers en de scholen die weer begonnen zijn. De vakantieperiode is nog maar net afgelopen.
Solomio schreef:
02-09-2020 22:04
Wat een versimpeling.

Ik vind dat Grapperhaus aardig aan geloofwaardigheid heeft ingeboet.

Maar jij draait dingen om: omdat jij denkt dat hij zijn schoonmoeder niet in gevaar zou brengen constateer jij dat dit toch wel het ultieme bewijs is dat die 1,5e meter niet nodig is en het virus niet gevaarlijk is.

Terwijl Grapperhaus dus gewoon zijn schoonmoeder in gevaar heeft gebracht, de sukkel.
Ik kan Grapperhaus ook niet meer echt serieus nemen.
Nieuw deel: coronavirus-covid-19/coronavirus-covid- ... ges/467579
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven