Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 24)

13-08-2020 18:01 3005 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 20 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 750.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 50.000 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
14-08-2020 16:03
BAH! Ik hield stiekem rekening met het najaar.
O, ik had er wel op gerekend dat ze rond de jaarwisseling zouden beginnen met vaccineren. Als ze eenmaal weten wanneer het geleverd wordt kan dat volgens mij heel snel worden opgezet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bericht van een arts ( via connectie) op Linkedin;

Het umc Amsterdam kan alle opnames niet meer aan en heeft een corona unit geopend. Amsterdam is nu het Brabant in maart..de tweede golf is er al in Amsterdam. Ook de GGD kan het niet meer aan. Arts doet een oproep om afstand te houden.

Dus.
anoniem_380155 wijzigde dit bericht op 14-08-2020 16:15
6.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
14-08-2020 16:09
Bericht van een arts ( via connectie) op Linkedin;

Het umc Amsterdam kan alle opnames niet meer aan en heeft een corona unit geopend. Amsterdam is nu het Brabant in maart..de tweede golf is er al in Amsterdam. Arts doet een oproep om afstand te houden.

Dus.

Sorry, maar ik kan dit niet helemaal rijmen met het onderstaande bericht van het LCPS. Ja, de IC opnames zijn hoger, maar het aantal niet-IC is weer lager dan gisteren. En de aantallen zijn echt nog lang niet vergelijkbaar met maart/april.


Vrijdag 14 augustus 2020
38 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 38. Dat zijn er 7 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 578 non-COVID-patiënten op de IC, 34 minder dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 616, 27 minder dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 120, 7 minder dan gisteren.

Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het beeld past bij de recente ontwikkeling van een geleidelijke toename van het aantal COVID patiënten in de ziekenhuizen. Het aantal patiënten op de IC’s is in de laatste twee weken verdubbeld.’


https://www.lcps.nu/#/
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
14-08-2020 16:09
Bericht van een arts ( via connectie) op Linkedin;

Het umc Amsterdam kan alle opnames niet meer aan en heeft een corona unit geopend. Amsterdam is nu het Brabant in maart..de tweede golf is er al in Amsterdam. Ook de GGD kan het niet meer aan. Arts doet een oproep om afstand te houden.

Dus.
Ik wil niet zeggen dat het niet waar kàn zijn maar viavia op LinkedIn vind ik nou niet echt een goede bron.
malibu82 schreef:
14-08-2020 16:15
Sorry, maar ik kan dit niet helemaal rijmen met het onderstaande bericht van het LCPS. Ja, de IC opnames zijn hoger, maar het aantal niet-IC is weer lager dan gisteren. En de aantallen zijn echt nog lang niet vergelijkbaar met maart/april.


Vrijdag 14 augustus 2020
38 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 38. Dat zijn er 7 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 578 non-COVID-patiënten op de IC, 34 minder dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 616, 27 minder dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 120, 7 minder dan gisteren.

Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het beeld past bij de recente ontwikkeling van een geleidelijke toename van het aantal COVID patiënten in de ziekenhuizen. Het aantal patiënten op de IC’s is in de laatste twee weken verdubbeld.’


https://www.lcps.nu/#/
Ik weet het niet. Dit komt van een arts en het is door een bevriende advocaat geplaatst. Het zal nog wel in het nieuws komen dan.
AnAppleADay schreef:
14-08-2020 16:16
Ik wil niet zeggen dat het niet waar kàn zijn maar viavia op LinkedIn vind ik nou niet echt een goede bron.
Als het door Benedicte Fiqt wordt geplaatst neem ik het direct aan. Zij is met deze arts bevriend.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
14-08-2020 16:17
Ik weet het niet. Dit komt van een arts en het is door een bevriende advocaat geplaatst. Het zal nog wel in het nieuws komen dan.
Ik heb het bericht gevonden op LinkedIn maar het is dus inderdaad niet eens een arts die het heeft geplaatst
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
14-08-2020 16:17
Ik weet het niet. Dit komt van een arts en het is door een bevriende advocaat geplaatst. Het zal nog wel in het nieuws komen dan.

Ik geloof direct dat ze het drukker hebben en een aparte corona unit snap ik ook vanuit logistiek oogpunt, maar het is echt nog niet zo erg als in het voorjaar. Gelukkig niet...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
AnAppleADay schreef:
14-08-2020 16:19
Ik heb het bericht gevonden op LinkedIn maar het is dus inderdaad niet eens een arts die het heeft geplaatst
Nee ik schreef dat een bevriende advocaat het schreef. Niet zomaar een advocaat btw.
Julus schreef:
14-08-2020 16:09
Bericht van een arts ( via connectie) op Linkedin;

Het umc Amsterdam kan alle opnames niet meer aan en heeft een corona unit geopend. Amsterdam is nu het Brabant in maart..de tweede golf is er al in Amsterdam. Ook de GGD kan het niet meer aan. Arts doet een oproep om afstand te houden.

Dus.
Lijkt me sterk. In totaal liggen er minder mensen op de IC's dan gisteren en ook gisteren zaten ze lang niet aan de max.
Laatst ook zo'n drama verhaal van iemand 'met connecties in de zorg' dat de ambulances af en aan reden, terwijl er toen gemiddeld 3 opnames per dag waren in Nederland.
Niet om jou persoonlijk hoor, geloof echt wel dat je dit gehoord hebt, maar ik word af en toe echt moedeloos van die paniekzaaierij.
malibu82 schreef:
14-08-2020 16:19
Ik geloof direct dat ze het drukker hebben en een aparte corona unit snap ik ook vanuit logistiek oogpunt, maar het is echt nog niet zo erg als in het voorjaar. Gelukkig niet...
Laten we het hopen maar bemoedigend is het niet.
Aaltje89 schreef:
14-08-2020 16:22
Lijkt me sterk. In totaal liggen er minder mensen op de IC's dan gisteren en ook gisteren zaten ze lang niet aan de max.
Laatst ook zo'n drama verhaal van iemand 'met connecties in de zorg' dat de ambulances af en aan reden, terwijl er toen gemiddeld 3 opnames per dag waren in Nederland.
Niet om jou persoonlijk hoor, geloof echt wel dat je dit gehoord hebt, maar ik word af en toe echt moedeloos van die paniekzaaierij.
In dit geval zie ik het niet als paniekzaaierij. Maar wel eens dat er veel paniekzaaierij is. Goddank is MdH al van 1 platform verwijderd. Die zaait nogal verdeeldheid.
Alle reacties Link kopieren
Het kan prima zijn dat er in het in het UMC Amsterdam momenteel relatief erg veel opnames zijn en dat het vol begint te raken. Dat maakt nog niet dat het totaal aantal ic/ziekenhuisopnames opeens vergelijkbaar is met eind maart/april. Dat aantal is gewoon wat het is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik lees wel dat de GGD in Amsterdam bezorgd is.
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
14-08-2020 16:19
Ik geloof direct dat ze het drukker hebben en een aparte corona unit snap ik ook vanuit logistiek oogpunt, maar het is echt nog niet zo erg als in het voorjaar. Gelukkig niet...

Maar het idee is dus dat we dat moeten voorkomen, niet afwachten tot het zover is.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
14-08-2020 16:25
Maar het idee is dus dat we dat moeten voorkomen, niet afwachten tot het zover is.
Dat er wat moet veranderen zien we allemaal wel. En dat de GGD Amsterdam het druk heeft snap ik ook . Al lijkt het nu dus wel weer een beetje te stabiliseren dus dat zou mooi zijn.

Maar dat we niet moeten afwachten betekent niet dat het dus waar is dat het AMC al volgelopen is.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
14-08-2020 16:29
Dat er wat moet veranderen zien we allemaal wel. En dat de GGD Amsterdam het druk heeft snap ik ook . Al lijkt het nu dus wel weer een beetje te stabiliseren dus dat zou mooi zijn.

Maar dat we niet moeten afwachten betekent niet dat het dus waar is dat het AMC al volgelopen is.

Ik meen me te herinneren dat Gommers vorige week vertelde dat de ziekenhuizen op vakantiesterkte draaiden en nog geen fractie van wat ze eerder te verduren hadden aankunnen op dit moment.

Gelukkig lijkt de groei in het aantal besmettingen eruit te zijn.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 14-08-2020 16:38
Reden: dubbelop
5.78% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
14-08-2020 16:29
Dat er wat moet veranderen zien we allemaal wel. En dat de GGD Amsterdam het druk heeft snap ik ook . Al lijkt het nu dus wel weer een beetje te stabiliseren dus dat zou mooi zijn.

Maar dat we niet moeten afwachten betekent niet dat het dus waar is dat het AMC al volgelopen is.
Ik vind de Adamse cijfers redelijk stabiel, niet dat het steeds verdubbelt of zo
Alle reacties Link kopieren
Aaltje89 schreef:
14-08-2020 16:22
Lijkt me sterk. In totaal liggen er minder mensen op de IC's dan gisteren en ook gisteren zaten ze lang niet aan de max.
Laatst ook zo'n drama verhaal van iemand 'met connecties in de zorg' dat de ambulances af en aan reden, terwijl er toen gemiddeld 3 opnames per dag waren in Nederland.
Niet om jou persoonlijk hoor, geloof echt wel dat je dit gehoord hebt, maar ik word af en toe echt moedeloos van die paniekzaaierij.
Ik woon in Amsterdam, ken mensen die bij UMC werken en heb niets van die strekking gehoord. Dit soort hoaxes komen helaas vaker voor...
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
14-08-2020 16:33
Ik vind de Adamse cijfers redelijk stabiel, niet dat het steeds verdubbelt of zo
Ze jojo-en een beetje: om en om hoog en laag.
Maar als je dat middelt is het inderdaad redelijk stabiel. Net als Nederland in het algemeen.
Gelukkig dan maar! Dan gaan we er dus niks over horen neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
14-08-2020 16:07
O, ik had er wel op gerekend dat ze rond de jaarwisseling zouden beginnen met vaccineren. Als ze eenmaal weten wanneer het geleverd wordt kan dat volgens mij heel snel worden opgezet.
Eerder was leuk geweest maar als die vaccins binnen zijn kunnen ze bij wijze van spreken de volgende dag beginnen met prikken. Daar hebben we gelukkig wel voldoende ervaring mee in NL. Sporthalletje afhuren en prikken maar ;-)
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
14-08-2020 16:36
Gelukkig dan maar! Dan gaan we er dus niks over horen neem ik aan.
Ik hoop het ook niet. Want het kan natuurlijk altijd wel nog gebeuren. Maar zoals ik al dacht nu nog niet gelukkig.
Julus schreef:
14-08-2020 16:09
Bericht van een arts ( via connectie) op Linkedin;

Het umc Amsterdam kan alle opnames niet meer aan en heeft een corona unit geopend. Amsterdam is nu het Brabant in maart..de tweede golf is er al in Amsterdam. Ook de GGD kan het niet meer aan. Arts doet een oproep om afstand te houden.

Dus.
Die COVID afwerkingen zijn al even geopend, makkelijker met de zorg (niet steeds beschermende kleding aan/uit), minder kans op besmettingen daardoor en scheelt verplaatsen als het echt noodzakelijk wordt.
AnAppleADay schreef:
14-08-2020 16:37
Ik hoop het ook niet. Want het kan natuurlijk altijd wel nog gebeuren. Maar zoals ik al dacht nu nog niet gelukkig.
Het is niet bevestigd, en tot die tijd gaan we er dus vanuit dat het niet zo is. Ik hoop dat na deze vakantieperiode en het mooie weer de daling inzet. Dan blijft men meer binnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven