Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 27)

28-09-2020 16:09 3015 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 33 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 998.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 113.000 mensen positief getest en ruim 6.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-09-2020 16:19
Maar we willen toch niet dat die brandhaarden vanuit de grote steden hun vertier in de provincie komen zoeken?
Ik denk dat een deel zich helemaal niet kan voorstellen dat je daar heen wil ;-) Alleen al dat stupide 'de provincie' altijd. Van daaruit staan we te dringen om naar de grote stad te komen, maar andersom, neuh.

Alleen een paar mensen hier willen er wel eens heen.
Gaan we weer...
Het is soms even niet anders. Ik hou me ook aan de regels en toch heb ook ik 'last' van sommige maatregelen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik zag alweer een filmpje voorbij komen op Dumpert over een feestje afgelopen weekend, met middelvingers naar de camera. Als er onder iemand comment dat dat niet acceptabel is komen weer de: schaap, angstzaaier, ja maar met black matters protest hoorde je niemand (kuch). Ik kan het maar niet begrijpen.
redbulletje schreef:
28-09-2020 16:19
Maar we willen toch niet dat die brandhaarden vanuit de grote steden hun vertier in de provincie komen zoeken?
Maar andersom is geen probleem?

Dus al die maanden mogen alle mensen vanuit buitenland, provinciale dagjesmensen etc lekker allemaal naar de grote steden komen om 'gezellig' te slenteren etc.

Maar andersom is een issue?

Ik heb sinds 1 maart straks in de herfstvakantie voor het eerst een hele week vakantie.
Ik wilde naar een hotel ergens bij een bos om even bij te komen.

Ik word heel verdrietig als dat niet door mag gaan, maar zal mij aan de regels houden.

Maar ik word nog verdrietiger dat sommige alleen beginnen te mieren als iets in hun straatje komt.
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 28-09-2020 16:29
0.73% gewijzigd
Quincy2 schreef:
28-09-2020 16:26
Ik denk dat een deel zich helemaal niet kan voorstellen dat je daar heen wil ;-) Alleen al dat stupide 'de provincie' altijd. Van daaruit staan we te dringen om naar de grote stad te komen, maar andersom, neuh.

Alleen een paar mensen hier willen er wel eens heen.

Zeg dat tegen al die Amsterdammers die uren in de file staan om op het strand te kunnen liggen. :mrgreen:
amarna schreef:
28-09-2020 16:25
Het toch om veel meer dan "vertier"? Wat denk je van een afspraak in een ziekenhuis in een grote stad?
Op bezoek bij je zieke moeder?
Dat valt onder noodzakelijke reizen.

Maar wat er vorige week gebeurde dat in Amsterdam geen feest boven de 50 man gegeven mocht worden en dat ze gelijk gingen verplaatsen naar Haarlem omdat daar wel een groot trouwfeest kan, dát soort uitwassen moeten voorkomen worden.
Ik krijg gelijk weer buikpijn als ik de voorspellingen van DIederik Gommers en Ernst K zie en flashbacks terug naar maart.
Ik trooste mij tot nu toe dat mensen minder snel op de IC kwamen en er betere behandelmethodes zijn maar nu is het vooral paniek in mijn hoofd :-(
Quincy2 schreef:
28-09-2020 16:26
Ik denk dat een deel zich helemaal niet kan voorstellen dat je daar heen wil ;-) Alleen al dat stupide 'de provincie' altijd. Van daaruit staan we te dringen om naar de grote stad te komen, maar andersom, neuh.

Alleen een paar mensen hier willen er wel eens heen.
Nah, ik wil nog niet dood gevonden worden in de Randstad hoor! ;-D
Ik hoop trouwens ook dat ze nu Brabant gewoon een kleur gaan geven. Wat ik blijf het raar vinden dat een deel extra maatregelen heeft en het andere deel niet. Dat is naar mijn idee het probleem verplaatsen want je bent vanuit Eindhoven echt zo in Tilburg of Breda als je net even wat langer zou willen gaan stappen (in hoeverre dat te doen is nu). Voor andere provincies zou dat natuurlijk ook handiger zijn denk ik. Ook minder verwarrend.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mogen ze zo snel mogelijk een mondkapjesplicht in de ziekenhuizen én huisartsenpraktijken instellen.

Mijn moeder (risicogroep) was vorige week in het ziekenhuis. Haar arts begon op een gegeven moment vreselijk te niesen, zo erg dat hij de kamer even uitging. Geen mondmasker op tijdens het hele consult. Ik vind dat bizar.
cvd
Alle reacties Link kopieren
Winterhaasje schreef:
28-09-2020 16:29
Ik krijg gelijk weer buikpijn als ik de voorspellingen van DIederik Gommers en Ernst K zie en flashbacks terug naar maart.
Ik trooste mij tot nu toe dat mensen minder snel op de IC kwamen en er betere behandelmethodes zijn maar nu is het vooral paniek in mijn hoofd :-(
ik ben heel nuchter, maar heb sinds vandaag ook wel zoiets van ''oei''
Blijf positief en heb vertrouwen in de deskundigen, maar weer die maatregelen, weer al die patiënten in ziekenhuizen, al die zorgen. Het lijkt zo uitzichtloos. Tegelijkertijd is dit wat het is en kunnen we niet anders dan hopen dat iedereen zich weer gaat houden aan de maatregelen en de cijfers snel naar beneden gaan.
Felidaes schreef:
28-09-2020 16:28
Maar andersom is geen probleem?

Dus al die maanden mogen alle mensen vanuit buitenland, provinciale dagjesmensen etc lekker allemaal naar de grote steden komen om 'gezellig' te slenteren etc.

Maar andersom is een issue?

Ik heb sinds 1 maart straks in de herfstvakantie voor het eerst een hele week vakantie.
Ik wilde naar een hotel ergens bij een bos om even bij te komen.

Ik word heel verdrietig als dat niet door mag gaan, maar zal mij aan de regels houden.

Maar ik word nog verdrietiger dat sommige alleen beginnen te mieren als iets in hun straatje komt.
Dat vind ik nog idioter dat mensen die in minder dichtbevolkt gebied wonen naar een drukke stad gaan onder de huidige omstandigheden.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
28-09-2020 16:28
Zeg dat tegen al die Amsterdammers die uren in de file staan om op het strand te kunnen liggen. :mrgreen:
Dat is toch in de buitenwijken zo ongeveer ;-)

Maar het is algemeen bekend dat als je naar buiten de Randstad verhuist, iedereen het ineens te ver vindt om je te bezoeken. Dus ik denk dat het wel meevalt met het aantal mensen dat ineens in Roermond wil gaan winkelen of zo. Of bij Redbulletje in de buurt. Volgens mij hoeft die echt niet bang te zijn dat er ineens kuddes Amsterdammers op de stoep gaan staan.
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
28-09-2020 16:13
Dank aan Tsum Tsum !
Applaus voor Tsum Tsum!
Alle reacties Link kopieren
Edelhertje schreef:
28-09-2020 16:18
Bijzonder wel dat er gisteren een stukje van Gommers stond dat er veel betere behandelmethodes op de IC zijn en dat hij geen angst wil zaaien maar nu staat er dat hij waarschuwt voor 700 patiënten op IC en strenge maatregelen wil.
Nu is het toch Kuipers?
Gommers heeft niks hierover gezegd vandaag volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-09-2020 16:19
Maar we willen toch niet dat die brandhaarden vanuit de grote steden hun vertier in de provincie komen zoeken?
stond er een hek om Brabant in maart, kan het me niet herinneren...... :nut:
Dollycat schreef:
28-09-2020 16:32
Van mij mogen ze zo snel mogelijk een mondkapjesplicht in de ziekenhuizen én huisartsenpraktijken instellen.

Mijn moeder (risicogroep) was vorige week in het ziekenhuis. Haar arts begon op een gegeven moment vreselijk te niesen, zo erg dat hij de kamer even uitging. Geen mondmasker op tijdens het hele consult. Ik vind dat bizar.
Ik blijf dat ook heel bizar vinden dat die zorgmedewerkers zo stug door blijven gaan zonder mondkapjes.
Ik heb volgende week ook 'n ziekenhuisafspraak en heb van te voren al aangegeven dat ik wil dat er met mondkapje gewerkt wordt. Maar ik word er zo moe van dat je daar elke keer zelf om moet vragen en dat er soms ook eerst nog tegengestribbeld wordt omdat het van de rivm niet hoeft.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
28-09-2020 16:14
Quote vorige topic:


Dat wilde ik net gaan typen. De toename in opnames did vandaag gemeld is, is 43 (15 ic, 28 daarbuiten). Ik weet niet of we ondertussen alweer kunnen merken dat er op maandag een dip in de meldingen zit, maar zeker als dat zo is, zit het er dik ik dat Gommers Kuipers gelijk heeft.
smulrol schreef:
28-09-2020 16:34
stond er een hek om Brabant in maart, kan het me niet herinneren...... :nut:
Bij mij in 't dorp stond een hek ja, op de grens met Belgie! ;-D

Maar ben toen ook mijn regio niet uit geweest.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
28-09-2020 16:34
stond er een hek om Brabant in maart, kan het me niet herinneren...... :nut:
Wel containers op de grens op een gegeven moment. Maar dat was naar België toe.

En de club van mijn zoon was niet welkom bij een wedstrijd buiten Brabant.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
28-09-2020 16:32
Dat is toch in de buitenwijken zo ongeveer ;-)

Maar het is algemeen bekend dat als je naar buiten de Randstad verhuist, iedereen het ineens te ver vindt om je te bezoeken. Dus ik denk dat het wel meevalt met het aantal mensen dat ineens in Roermond wil gaan winkelen of zo. Of bij Redbulletje in de buurt. Volgens mij hoeft die echt niet bang te zijn dat er ineens kuddes Amsterdammers op de stoep gaan staan.
Ik woon in de achterhoek, ik hoop dat iedereen lekker weg blijft ;)
Alle reacties Link kopieren
Of je vanuit risicogebied naar niet-risicogebied kan gaan hangt er toch ook vanaf waarvoor? Los van noodzakelijke reizen: ik vind het anders als je in een vakantiehuisje gaat zitten en ampre extra mensen ziet, dan dat je er met een hele massa naartoe gaat en daar vrolijk het feest geeft dat je in je eigen regio niet geven mag.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
TsumTsum schreef:
28-09-2020 16:25
Het maakt mij niet uit wie de topic steeds opent maar ik denk dat iedereen het zo'n beetje gewend is dat ik het doe :hihi:

Ik ben benieuwd naar de persconferentie vanavond. Las al wel dat horeca dicht moet om 22:00 en dat men denkt aan de uitbreiding van de mondkapjes plicht. Ik ben nu zowiezo van plan om in winkels enzo een mondkapje te dragen omdat ik dat toch wat prettiger vind nu het weer aan het oplaaien is. Voor de horeca vind ik het wel jammer. Niet dat ik daar nu gebruik van maak maar ik gun het die ondernemers zo dat ze gewoon kunnen blijven bestaan en niet omvallen. Maar als steeds minder mensen zich aan de regels houden en de horeca medewerkers niet steeds politie agent willen spelen dan moet er iets gebeuren... Ik zie het hier ook bij vlagen fout gaan. Dat groepjes mensen toch de stoelen en tafels bij elkaar schuiven om gezellig bij elkaar te gaan zitten. Of net doen alsof ze een huishouden zijn terwijl dat niet zo is.
TsumTsum,juist goed dat je toen het idee kreeg om zo een topic te openen. :) Wow...deel 27. En een aantal maatregelen had ik al op teletekst gelezen over o.a. dat de horeca vanaf 22:00 moet gaan sluiten en dat (wellicht) de mondkapjesplicht strenger wordt. Ik vind het ook erg rot voor de horecaondernemers. Maar als er mensen zijn die zich niet aan de maatregelen houden dan moet het helaas maar zo.

Ik ga nog ff in het andere topic bijlezen maar niet meer reageren.
smulrol schreef:
28-09-2020 16:34
stond er een hek om Brabant in maart, kan het me niet herinneren...... :nut:
Nee maar ik kan me nog wel herinneren dat er mensen bang waren voor Brabanders en dat mensen uit Brabant werden geweerd bij bepaalde evenementen die toen nog plaatsvonden. Net alsof iedereen een of andere ziekte hadden. Toen dacht ik wel even van die Chinezen/Aziaten voelen dit vast 10000x erger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven