Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 38)

04-01-2021 17:14 3044 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 85 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 839.000 mensen positief getest en ruim 11.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37
Sjaantje37 schreef:
04-01-2021 18:20
Hoezo egocentrisch? De meeste mensen laten zich echt niet vaccineren voor zijn medemens maar dat ze weer aan het openbare leven kunnen deelnemen. Doen het echt voor zichzelf hoor.
Grote onzin! De meesten zijn gelukkig echt wel sociaal.

Met die 100% wordt niet bedoeld dat het niet voor 100% bij een individu werkt maar dat er altijd mensen zijn waarbij het niet werkt. Dus als het bij jou werkt (zoals bij de meesten) werkt het gewoon helemaal, 100% dus. Aleen er zullen altijd uitzonderingen zijn met afwijkingen in hun immuunsysteem waarbij een vaccin niet kan werken. Daar komt die bv. 90% vandaan...
Eurus schreef:
04-01-2021 18:21
Dat zou geen nieuws moeten zijn. Geen enkel vaccin is 100% effectief.
Bij álle mensen dus. Dat is onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
04-01-2021 18:04
ja als je het krijgt wel. in mijn omgeving hebben mensen Corona gehad en dat varieerde van een beetje verkouden tot een goede griep.

Tot nu toe heb ik het niet gekregen dus ik zie echt het nut niet in om mij te laten vaccineren met een nog vrij onbekend vaccin wat best wel snel in elkaar geflanst is.

Ik hoop natuurlijk wel dat het effect heeft voor de mensen die het nodig hebben.
Nee, dan liever een virus dat in een vleermuis in elkaar geflanst is.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
04-01-2021 18:04
ja als je het krijgt wel. in mijn omgeving hebben mensen Corona gehad en dat varieerde van een beetje verkouden tot een goede griep.

Tot nu toe heb ik het niet gekregen dus ik zie echt het nut niet in om mij te laten vaccineren met een nog vrij onbekend vaccin wat best wel snel in elkaar geflanst is.

Ik hoop natuurlijk wel dat het effect heeft voor de mensen die het nodig hebben.
Als je Covid krijgt ben je besmettelijk voor anderen, van een vaccinatie ben je dat niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
04-01-2021 18:24
Grote onzin! De meesten zijn gelukkig echt wel sociaal.

Met die 100% wordt niet bedoeld dat het niet voor 100% bij een individu werkt maar dat er altijd mensen zijn waarbij het niet werkt. Dus als het bij jou werkt (zoals bij de meesten) werkt het gewoon helemaal, 100% dus. Aleen er zullen altijd uitzonderingen zijn met afwijkingen in hun immuunsysteem waarbij een vaccin niet kan werken. Daar komt die bv. 90% vandaan...
ik vraag mij echt af als mensen gewoon weer vrij rond mogen lopen hoeveel mensen zich dan laten vaccineren. Maar wel mooi dat geloof in het goede van de mens.
Alleen dat "geflanst" is al "Wappietaal". Brrrr
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
04-01-2021 18:30
Alleen dat "geflanst" is al "Wappietaal". Brrrr
Ja vind ik ook. Wetenschappers over de hele wereld hebben maandenlang zo'n beetje dag en nacht onderzoek gedaan en gewerkt om een vaccin te ontwikkelen voor een nieuw virus en dan zijn er leken die vanaf de zijlijn roeptoeteren dat het 'in elkaar geflanst' is. Ik vind dat zo dommig overkomen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
04-01-2021 18:30
ik vraag mij echt af als mensen gewoon weer vrij rond mogen lopen hoeveel mensen zich dan laten vaccineren. Maar wel mooi dat geloof in het goede van de mens.
Ik wel hoor, dan kan ik weer bij (schoon)ouders op bezoek. Is natuurlijk ook mijn eigen voordeel maar dat is voor mij de voornaamste reden.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
04-01-2021 18:34
Ik wel hoor, dan kan ik weer bij (schoon)ouders op bezoek. Is natuurlijk ook mijn eigen voordeel maar dat is voor mij de voornaamste reden.
Inderdaad. Ik laat mijn kinderen ook vaccineren tegen ziektes waar ze op dit moment persoonlijk amper een risico op hebben doordat het gros van de andere kinderen al gevaccineerd is en ze dus mee zouden kunnen liften op groepsimmuniteit, maar je bent gewoon een deel van die groep en als te veel mensen zo gaan denken dan is dat effect er niet meer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sjaantje37 schreef:
04-01-2021 18:04
een nog vrij onbekend vaccin wat best wel snel in elkaar geflanst is.
Nausicaa heeft dit al een paar keer uitgelegd geloof ik .
De technologie erachter bestond al . De eerste 10 jaar ontwikkeling hadden we al liggen en de rest hebben we versneld door met veel meer mensen en met heel veel meer geld te werken en ook door de bureaucratie er achter te verkorten .
Eigenlijk is het niet verdacht dat het zo snel kan , maar diep triest dat het normaal zo vreselijk langzaam moet gaan .
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
04-01-2021 18:34
Ik wel hoor, dan kan ik weer bij (schoon)ouders op bezoek. Is natuurlijk ook mijn eigen voordeel maar dat is voor mij de voornaamste reden.
Dat geloof ik gelijk maar denk ook niet dat er veel mensen op dit forum er voor uit zullen komen dat ze het vaccin puur om voor zichzelf nemen en niet om zijn of haar medemens te helpen.

ik vond het dus schokkend dat ik verleden week op een IC was en de maatregelen daar minimaal waren. Mocht gewoon met mijn mondkapje van buiten naar binnen, geen handen wassen en hoefde geen anderhalve meter van de patiënt te houden. Heb dit allemaal wel gedaan maar ik blijf het bizar vinden.
Alle reacties Link kopieren
In de Volkskrant: "Enorme stijging aantal besmettingen in Ierland"

Ik las vorige week in het AD het verhaal van iemand die vastzat in Engeland en toen naar Noord-Ierland is gevlogen, vanuit daar de bus had genomen naar Dublin en zo zonder negatieve test terug kon naar het Europese vasteland. Ik vraag me af of meer mensen op dat idee zijn gekomen en ze in Ierland nu met de gevolgen zitten. Vond het toen al wat bijzonder dat ze het zo triomfantelijk vertelde in de krant.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hoe zit het eigenlijk met vruchtbaarheid tav inenting?
Iemand beweerde bij hoog en bij laag dat vrouwen en mannen onvruchtbaar kunnen worden.
Lijkt mij een fabel?
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
04-01-2021 18:30
Alleen dat "geflanst" is al "Wappietaal". Brrrr
Gebruik je de term voor ieder die het niet met jou eens is?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
04-01-2021 18:41
Hoe zit het eigenlijk met vruchtbaarheid tav inenting?
Iemand beweerde bij hoog en bij laag dat vrouwen en mannen onvruchtbaar kunnen worden.
Lijkt mij een fabel?
Lijkt mij ook een fabel. Er wordt alleen afgeraden om het vaccin te nemen als je op korte termijn zwanger wil worden, maar dat zal er meer mee te maken zijn dat het niet is getest op zwangere vrouwen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
04-01-2021 18:41
Hoe zit het eigenlijk met vruchtbaarheid tav inenting?
Iemand beweerde bij hoog en bij laag dat vrouwen en mannen onvruchtbaar kunnen worden.
Lijkt mij een fabel?
Volgens mij is die fabel er gekomen omdat er door sceptici werd geroepen dat je vruchtbaarheid niet kan testen op
korte termijn dus dat we daar niks van weten.
Behalve dat er voor andere vaccins nooit een een effect op de vruchtbaarheid is geweest.
Sjaantje37 schreef:
04-01-2021 18:43
Gebruik je de term voor ieder die het niet met jou eens is?
Nee alleen voor Wappies natuurlijk. Hoezo? Het gaat namelijk niet om "eens" zijn maar om feiten en sociaal gedrag.
Willem Engel wil Tweede Kamer in om ‘puin te ruimen’

Willem Engel stelt zich verkiesbaar voor de Tweede Kamer. De voorman van actiegroep Viruswaarheid wil namens de partij Vrij en Sociaal Nederland meedoen aan de verkiezingen in maart. Hij staat op de derde plek van de kandidatenlijst.

https://www.ad.nl/politiek/willem-engel ... ~aa159874/
Ttroeteltje schreef:
04-01-2021 18:41
Hoe zit het eigenlijk met vruchtbaarheid tav inenting?
Iemand beweerde bij hoog en bij laag dat vrouwen en mannen onvruchtbaar kunnen worden.
Lijkt mij een fabel?
Fabel.
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
04-01-2021 18:49
Willem Engel wil Tweede Kamer in om ‘puin te ruimen’

Willem Engel stelt zich verkiesbaar voor de Tweede Kamer. De voorman van actiegroep Viruswaarheid wil namens de partij Vrij en Sociaal Nederland meedoen aan de verkiezingen in maart. Hij staat op de derde plek van de kandidatenlijst.

https://www.ad.nl/politiek/willem-engel ... ~aa159874/
Prima, laat die populisten maar lekker verder versplinteren.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
04-01-2021 18:48
Nee alleen voor Wappies natuurlijk. Hoezo? Het gaat namelijk niet om "eens" zijn maar om feiten en sociaal gedrag.
Dus het maakt mij asociaal om het vaccin niet te willen omdat ik er niet het fijne van weet, niet weet wat het op lange termijn gaat doen en dat er volgens het nieuws ook mutaties zijn waar tegen het vaccin sowieso niet gaat werken.

En wat betreft feiten heb je gelijk, moet mij beter inlezen voordat ik hier iets opschrijf.
sjaantje37 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 18:54
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
04-01-2021 18:40
Dat geloof ik gelijk maar denk ook niet dat er veel mensen op dit forum er voor uit zullen komen dat ze het vaccin puur om voor zichzelf nemen en niet om zijn of haar medemens te helpen.

ik vond het dus schokkend dat ik verleden week op een IC was en de maatregelen daar minimaal waren. Mocht gewoon met mijn mondkapje van buiten naar binnen, geen handen wassen en hoefde geen anderhalve meter van de patiënt te houden. Heb dit allemaal wel gedaan maar ik blijf het bizar vinden.
Ik zit al tien maanden thuis om mijn medemens te beschermen. Voor mezelf maak ik me helemaal niet zoveel zorgen. Daarbij vergeleken is zo’n prikje peanuts.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
04-01-2021 18:53
Ik zit al tien maanden thuis om mijn medemens te beschermen. Voor mezelf maak ik me helemaal niet zoveel zorgen. Daarbij vergeleken is zo’n prikje peanuts.
ik zit ook al tien maanden thuis maar dan nog motiveert het mij niet om mij te laten vaccineren. Want ik vind zo'n prikje helemaal niet peanuts.
Ttroeteltje schreef:
04-01-2021 18:41
Hoe zit het eigenlijk met vruchtbaarheid tav inenting?
Iemand beweerde bij hoog en bij laag dat vrouwen en mannen onvruchtbaar kunnen worden.
Lijkt mij een fabel?
Misschien kan een besmetting met covid juist onvruchtbaarheid veroorzaken. Dat is immers ook nog niet grootschalig onderzocht.
Sjaantje37 schreef:
04-01-2021 18:53
Dus het maakt mij asociaal om het vaccin niet te willen omdat ik er niet het fijne van weet, niet weet wat het op lange termijn gaat doen en dat er volgens het nieuws ook mutaties zijn waar tegen het vaccin sowieso niet gaat werken.

En wat betreft feiten heb je gelijk, moet mij beter inlezen voordat ik hier iets opschrijf.
Zodra een mutatie dat "vraagt" wordt het vaccin eenvoudig aangepast. Niets "sowieso niet gaat werken". Daar is geen sprake van voorlopig.

En ja, ík vind het asociaal om je niet te laten vaccineren met een door en door getest vaccin. Een vaccin waarmee je veel levens kan redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven