Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 39)

11-01-2021 15:34 3018 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 90 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 885.000 mensen positief getest en ruim 12.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 11-01-2021 15:52
1.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zwartgroen schreef:
17-01-2021 12:27
Elleboogje?
Daar kan ik mee leven!
AnAppleADay schreef:
17-01-2021 12:15
De reden waarom mensen de doodsoorzaak relevant vinden is omdat er nu berichten komen als: ‘de Britse variant is veel erger want zelfs een gezonde 38-jarige bezwijkt er aan’
Dus dan is het relevant om dat te kunnen ontkrachten.

Dus is het nog steeds alleen relevant voor de onderzoekers en niet voor nieuwsgierigen die dit gebruiken om zichzelf en / of anderen op te jutten. Dat men het een reden vindt maakt niet dat het een valide argument is om de privacywet dan maar te breken.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
17-01-2021 12:15
De reden waarom mensen de doodsoorzaak relevant vinden is omdat er nu berichten komen als: ‘de Britse variant is veel erger want zelfs een gezonde 38-jarige bezwijkt er aan’
Dus dan is het relevant om dat te kunnen ontkrachten.
Ook aan de klassieke variant kunnen gezonde (was ze dat?) 38jarigen overlijden. Het is zeldzaam, maar niet onmogelijk. Dus ook daarvoor maakt dit n=1 geval niet uit.
-Darkside- schreef:
17-01-2021 12:14
Een beetje zoals de christelijke vastentijd in aanloop tot Pasen.
2 weken lockdown en dan een coronavrij feest.
Decoratietip: slingers van wc-papier
Die kunnen mooi in de kerstboom! Is vast heel speciaal met de kerstlampjes erdoorheen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Zwartgroen schreef:
17-01-2021 12:22
:rofl: en een feestelijke maaltijd met blikken soep, pasta, rijst en andere houdbare producten.
En massaal een boswandeling maken en het Wilhelmus zingen in de deuropening.

Goed idee, zo'n feest!

Voor de datum stel ik voor de datum dat de anderhalve meter officieel niet meer van kracht is. Ik verwacht dat dat rond midzomer valt.
Nieuw topic: coronavirus-covid-19/coronavirus-covid- ... ges/473204
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
17-01-2021 12:30
Ook aan de klassieke variant kunnen gezonde (was ze dat?) 38jarigen overlijden. Het is zeldzaam, maar niet onmogelijk. Dus ook daarvoor maakt dit n=1 geval niet uit.
Maar dat is toch met alles zo? Ik ben ook docent en ik weet de risico's van voor de klas staan. Die zijn toch een stuk groter dan nu met het online onderwijs. Ik ben 24 en gezond, dus de kans dat ik kom te overlijden door corona is eigenlijk nihil. Ik ga me echt niet gek laten maken door dit soort berichten. En natuurlijk houd ik me wel aan de regels om het risico te verkleinen, ik heb absoluut geen zin om het op te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
17-01-2021 12:30
Ook aan de klassieke variant kunnen gezonde (was ze dat?) 38jarigen overlijden. Het is zeldzaam, maar niet onmogelijk. Dus ook daarvoor maakt dit n=1 geval niet uit.
Het probleem van de Britse variant is dat deze veel besmettelijker is en ook kinderen het veel meer kunnen overdragen.
Welke docent vervolgens het risico loopt ernstig ziek te worden, is niet altijd goed te voorspellen. Dát is nu juist het verraderlijke van het virus.
AnAppleADay schreef:
17-01-2021 12:25
Als je dan maar niet iedereen moet kussen op de feestdag, zoals met nieuwjaar.
Tuurlijk niet
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
17-01-2021 12:30
Ook aan de klassieke variant kunnen gezonde (was ze dat?) 38jarigen overlijden. Het is zeldzaam, maar niet onmogelijk. Dus ook daarvoor maakt dit n=1 geval niet uit.
Het probleem van de Britse variant is dat deze veel besmettelijker is en ook kinderen het veel meer kunnen overdragen.
Welke docent vervolgens het risico loopt ernstig ziek te worden, is niet altijd goed te voorspellen. Dát is nu juist het verraderlijke van het virus.
bisto schreef:
17-01-2021 12:43
Het probleem van de Britse variant is dat deze veel besmettelijker is en ook kinderen het veel meer kunnen overdragen.
Welke docent vervolgens het risico loopt ernstig ziek te worden, is niet altijd goed te voorspellen. Dát is nu juist het verraderlijke van het virus.
We doen het toch samen voor het grotere goed? Of is dat niet geldig voor leerkrachten? (je kan ook vinden dat de kids geen "groter goed" zijn uiteraard)
Alle reacties Link kopieren
Cherim0ya schreef:
17-01-2021 08:55
Veel, net als aan heel veel andere ziektes. En toch kon je je met een condoom daar heel goed tegen beschermen. Alleen kozen veel mensen niet voor die bescherming. Daar kun je van leren hoe belangrijk het is om je wel aan beschermende maatregelen te houden.
Denk echt dat het wat genuanceerder ligt dan dat je jezelf kan beschermen met een condoom. Mensen zijn niet alleen door middel van seks besmet geraakt.
nicole123 schreef:
17-01-2021 12:36
En massaal een boswandeling maken en het Wilhelmus zingen in de deuropening.
En om 20:00 klappen voor de Zorg in de deuropening.
Oriander schreef:
17-01-2021 13:01
En om 20:00 klappen voor de Zorg in de deuropening.
In je corona-outfit met corona-kapsel uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
17-01-2021 12:36
Maar dat is toch met alles zo? Ik ben ook docent en ik weet de risico's van voor de klas staan. Die zijn toch een stuk groter dan nu met het online onderwijs. Ik ben 24 en gezond, dus de kans dat ik kom te overlijden door corona is eigenlijk nihil. Ik ga me echt niet gek laten maken door dit soort berichten. En natuurlijk houd ik me wel aan de regels om het risico te verkleinen, ik heb absoluut geen zin om het op te lopen.
Als docent loop je altijd een groter risico een infectieziekte op te lopen dan iemand die alleen in een kantoor zit. En ook van een ordinaire griep kun je heel ziek worden en zelfs doodgaan. Je individuele risico als je COVID oploopt, is helemaal niet zo groot.
Alle reacties Link kopieren
bisto schreef:
17-01-2021 12:48
Het probleem van de Britse variant is dat deze veel besmettelijker is en ook kinderen het veel meer kunnen overdragen.
Welke docent vervolgens het risico loopt ernstig ziek te worden, is niet altijd goed te voorspellen. Dát is nu juist het verraderlijke van het virus.
Ook dat geldt ook voor de gewone griep.
Eze schreef:
17-01-2021 13:05
Ook dat geldt ook voor de gewone griep.
Dat kan wel zo zijn, maar het verschil is dat corona geen gewone griep is, al zijn er nog steeds mensen die dat denken.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
17-01-2021 13:07
Dat kan wel zo zijn, maar het verschil is dat corona geen gewone griep is, al zijn er nog steeds mensen die dat denken.
Precies. Het lijkt er echt helemaal niet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven