Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 39)

11-01-2021 15:34 3018 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 90 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 885.000 mensen positief getest en ruim 12.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 11-01-2021 15:52
1.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
13-01-2021 19:32
Juridisch misschien maar praktisch met handhaving is het wel moeilijk lijkt me
Ja, maar wel de minst moeilijke van de drie. Want een reisbeperking van 15 kilometer, nou ja, dat zei ik al, dat lijkt me helemaal niet te handhaven, visiteverbod is gewoon niet te handhaven, en een thuiswerkverplichting: waarom is dat niet veel eerder ingevoerd als dat zomaar kan?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Uit het liveblog van het ad:


De Britse premier Johnson staat toch open voor een voorstel om rond de klok mensen te laten vaccineren tegen het coronavirus. ,,We gaan zo snel mogelijk naar 24/7", verzekerde hij het parlement.

Oppositiepartij Labour stelde onlangs al voor om ook 's nachts mensen te laten inenten. Johnson had daar aanvankelijk geen oren naar. Hij stelde dat daar weinig animo voor zou zijn.

Zijn regering staat echter onder grote druk om sneller mensen te vaccineren. Johnson zou volgens Britse media nu toch groen licht hebben gegeven voor een proefproject waarbij dat ook 's nachts wordt gedaan.


Was ook een voorstel dat hier geopperd werd. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
13-01-2021 19:39
Uit het liveblog van het ad:


De Britse premier Johnson staat toch open voor een voorstel om rond de klok mensen te laten vaccineren tegen het coronavirus. ,,We gaan zo snel mogelijk naar 24/7", verzekerde hij het parlement.

Oppositiepartij Labour stelde onlangs al voor om ook 's nachts mensen te laten inenten. Johnson had daar aanvankelijk geen oren naar. Hij stelde dat daar weinig animo voor zou zijn.

Zijn regering staat echter onder grote druk om sneller mensen te vaccineren. Johnson zou volgens Britse media nu toch groen licht hebben gegeven voor een proefproject waarbij dat ook 's nachts wordt gedaan.


Was ook een voorstel dat hier geopperd werd. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken
Ik ben vooral benieuwd of je daar artsen, verpleegkundigen en vrijwilligers voor vindt die willen komen helpen om 3u 's nachts.

En of je mensen vindt die om 4u 's nachts een afspraak willen.


(Ik zou zelf gaan voor een pauze tussen pakweg 1 en 5 à 6.)
wissewis wijzigde dit bericht op 13-01-2021 19:41
3.16% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
amarna schreef:
13-01-2021 19:29
Coffeeshops en Wallen.
Echt? Ik dacht dat sekswerkers moesten stoppen.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
13-01-2021 19:40
Echt? Ik dacht dat sekswerkers moesten stoppen.
Ja ik dacht ook dat die met de contactberoepen moesten sluiten.
doornroosje9 schreef:
13-01-2021 18:22
De vaccinatiecentra zijn begin februari klaar. Ik heb er meer vertrouwen in dan jij idd.
En dat terwijl ze voor Kerst al aanbiedingen krijgen van eventspelers die binnen de 72h zo'n centra uit de grond konden stampen. Maak daar nog 168h van, en dan maakt dat begin Februari nog steeds zowat een maand te laat. En dat voor iets waarvan ze al maanden weten dat het er staat aan te komen...
Maar ook dat wordt gewoonweg genegeerd, doodgezwegen en vergoelijkt door de politiek, net zoals alle andere vlakken waar ze zwaar tekort zijn geschoten (zoals daar zijn, een contacttracing die nog steeds niet doet wat ze hoort te doen met de juiste performantie). Het vijandbeeld van "de stoute ongehoorzame burger" blijft een handige en dankbare afleiding :).
En je weet ook dat die vaccinaties in december gewoon symbolisch waren.
Symboliek waarvoor? Voor de spilzucht, het getalm, het getwijfel en vooral, het politieke gespin in deze situatie? Is dat in tijden als deze echt aan de orde? Er waren net geen 10k doses, er zijn er 700 toegediend terwijl er genoeg andere locaties klaar stonden om met die resterende 9300 doses aan de slag te gaan. Was is de symbolische waarde van dat gegeven?
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
13-01-2021 19:42
Ja ik dacht ook dat die met de contactberoepen moesten sluiten.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ze- ... opgelucht/

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... eer-dicht/

Blijkbaar is een gedeelte nog altijd aan 't werk.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
redbulletje schreef:
13-01-2021 18:41
Hoe noodzakelijk kan reizen op dit moment nog zijn?
Gezien de gepikeerdheid waarmee velen hier reageren: uitermate noodzakelijk :).
Hoog tijd voor velen om wat vakantie te nemen.
Dat zijn berichten uit november
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn wel berichten van voor de lockdown.
amarna schreef:
13-01-2021 19:29
Coffeeshops en Wallen.
Dat meen je niet .. o_o :-? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
13-01-2021 19:49
Dat meen je niet .. o_o :-? :bonk:
Liever dat ze de weed in een coffeeshop halen dan ergens redelijk illegaal in een achteraf-straatje bij een gure dealer.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Op de Wallen is alles al sinds november ongeveer dicht. Er is daar ook geen tippelzone.

Coffeeshops zijn wel open voor afhaal tot 20 uur.
Wanna grow up to be
Be a debaser
De VS koerst nu aan op 400.000 doden. Ik meen me te herinneren dat iemand (Fauci?) aan het begin had gewaarschuwd dat er 100.000-200.000 doden zouden kunnen zijn door dit virus....
O wauw dat meen je niet. Zouden mensen echt voor de wallen in Corona tijd naar Nederland komen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
13-01-2021 19:44
En dat terwijl ze voor Kerst al aanbiedingen krijgen van eventspelers die binnen de 72h zo'n centra uit de grond konden stampen. Maak daar nog 168h van, en dan maakt dat begin Februari nog steeds zowat een maand te laat. En dat voor iets waarvan ze al maanden weten dat het er staat aan te komen...
Maar ook dat wordt gewoonweg genegeerd, doodgezwegen en vergoelijkt door de politiek, net zoals alle andere vlakken waar ze zwaar tekort zijn geschoten (zoals daar zijn, een contacttracing die nog steeds niet doet wat ze hoort te doen met de juiste performantie). Het vijandbeeld van "de stoute ongehoorzame burger" blijft een handige en dankbare afleiding :).



Symboliek waarvoor? Voor de spilzucht, het getalm, het getwijfel en vooral, het politieke gespin in deze situatie? Is dat in tijden als deze echt aan de orde? Er waren net geen 10k doses, er zijn er 700 toegediend terwijl er genoeg andere locaties klaar stonden om met die resterende 9300 doses aan de slag te gaan. Was is de symbolische waarde van dat gegeven?
Yep, de logistiek laat te wensen over, want AstraZeneca werd als eerste verwacht. Niet alleen ons land begon langzaam. Het kan altijd beter, het kan altijd sneller, zelfs in de UK is er kritiek, het is toch nooit goed genoeg.

En de evenementsector is ingeschakeld hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
13-01-2021 19:58
O wauw dat meen je niet. Zouden mensen echt voor de wallen in Corona tijd naar Nederland komen :facepalm:
De wallen zijn blijkbaar zelfs dicht, zouden mensen in coronatijd naar Nederland komen alleen omdat ze daar bij een coffeeshop kunnen afhalen. En dan in een verder dichte stad op je hotelkamer eten. Echt logisch dat je dan koste wat het kost dat ticket wil boeken. :facepalm:
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
13-01-2021 20:00
De wallen zijn blijkbaar zelfs dicht, zouden mensen in coronatijd naar Nederland komen alleen omdat ze daar bij een coffeeshop kunnen afhalen. En dan in een verder dichte stad op je hotelkamer eten. Echt logisch dat je dan koste wat het kost dat ticket wil boeken. :facepalm:
Of omdat ze graag een wandeling in 't Vondelpark willen maken, door de Jordaan willen lopen, ...?

Ze doen maar.
Zolang ze Covid-vrij zijn.

Dat ze hun meeneem-pizza 's avonds op een koud bankje moeten opeten is hun eigen probleem.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
13-01-2021 20:00
De wallen zijn blijkbaar zelfs dicht, zouden mensen in coronatijd naar Nederland komen alleen omdat ze daar bij een coffeeshop kunnen afhalen. En dan in een verder dichte stad op je hotelkamer eten. Echt logisch dat je dan koste wat het kost dat ticket wil boeken. :facepalm:
Zal wel heel goedkoop zijn, even voor een dagje op en neer.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
13-01-2021 20:02
Of omdat ze graag een wandeling in 't Vondelpark willen maken, door de Jordaan willen lopen, ...?

Ze doen maar.
Zolang ze Covid-vrij zijn.

Dat ze hun meeneem-pizza 's avonds op een koud bankje moeten opeten is hun eigen probleem.
Zolang ze dat honderd procent zeker weten, ik kan me wel voorstellen dat met een 72 uur oude PCR-test wel gevallen zijn die in de tussentijd alsnog besmet zijn geraakt als het daar zo enorm heerst. Dat je met die 72 uur oude PCR-test wel graag naar huis wil als je in Nederland woont, dat snap ik, maar om dat risico te nemen om nu naar Amsterdam te gaan?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
13-01-2021 18:23
Nou, schiet mij de kerstboom maar in hoor.. Zie ik nu net op het RTL nieuws nog meerdere toeristen vanuit Engeland die zin hebben om Amsterdam eens te gaan verkennen.. Dan denk ik.. hoe kan je zo verschrikkelijk dom zijn en waarom wordt dit toegestaan? Met maar 1 test, 72 uur van tevoren wat dus niet waterdicht is. Nu moet er ook een sneltest bij vlak voor vertrek maar ook deze zijn niet superbetrouwbaar.

Het is toch te achterlijk voor woorden?
Ik heb het item ook gezien. Maar de meeate reizigers die werden geïnterviewd gaven aan hier voor werk of studie te komen. Er was maar 1 man die zei dat hij kwam voor sightseeing and his sister. Er is verder ook niets te doen hier.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
13-01-2021 20:04
Ik heb het item ook gezien. Maar de meeate reizigers die werden geïnterviewd gaven aan hier voor werk of studie te komen. Er was maar 1 man die zei dat hij kwam voor sightseeing and his sister. Er is verder ook niets te doen hier.
En die man klonk alsof hij al in de coffeeshop was geweest :proud:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
13-01-2021 20:08
En die man klonk alsof hij al in de coffeeshop was geweest :proud:
Haha yep
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
13-01-2021 20:08
En die man klonk alsof hij al in de coffeeshop was geweest :proud:
Zijn zus zal blij zijn :-D.
Komt ie eens naar Nederland is het eerste wat ie doet niet bij haar op bezoek gaan, maar naar de coffee-shop lopen en gelijk gebruiken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
"'Eerste doses Janssen-vaccin in april beschikbaar'

De eerste doses van het coronavaccin van farmaceut Janssen uit Leiden zijn in april beschikbaar in de Europese Unie, meldt persbureau Reuters, op basis van een EU-functionaris die betrokken is bij onderhandelingen met farmaceuten. Voor het vaccin van Janssen volstaat één injectie, in tegenstelling tot de middelen van Pfizer/BioNTech en Moderna.

The New York Times meldde vandaag dat de productie vertraging heeft opgelopen. Het bedrijf weigert dat te bevestigen, maar zegt er alles aan te doen om dit jaar te voldoen aan de leveringsverplichtingen. De verwachting is dat er dit jaar 1 miljard doses worden geproduceerd. Eind deze maand of begin februari hoopt Johnson & Johnson meer duidelijkheid te kunnen geven over de effectiviteit van het middel.

Nederland kan op basis van de Europese verdeelsleutel aanspraak maken op bijna 8 miljoen doseringen. Eerder vandaag zei een EU-parlementariër dat Johnson & Johnson, het moederbedrijf van Janssen, waarschijnlijk volgende maand de aanvraag voor goedkeuring wil indienen bij het Europees medicijnagentschap EMA."

(NOS)

Dus nog niet in maart, maar toch redelijk vlot.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven