Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 40)

17-01-2021 12:35 3010 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 94 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 2 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 919.000 mensen positief getest en ruim 13.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39
Alle reacties Link kopieren
Case-je schreef:
17-01-2021 12:56
Jeetje... en Gommers zet nog in op een verlenging tot de zomer in Nederland.
Gommers zegt dat het zou kunnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik hoop trouwens echt dat Gommers ongelijk krijgt. Wat moet dat moet maar lockdown tot de zomer :O Ik verwacht niet dat er festivals en evenementen komen zoals gewoonlijk maar een beetje meer versoepelingen tegen die tijd zou fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook niet helemaal het nut van zoveel mogelijk nieuwberichten verzamelen zonder er iets over te zeggen. Als ik nieuwsberichten wil, ga ik wel naar een nieuwssite.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
17-01-2021 13:03
Gommers zegt dat het zou kunnen.
En dit is precies waar hij last van heeft: de media en vooral de lezers die ervoor zorgen dat een verhaal anders opgevat wordt dan bedoeld.
TsumTsum schreef:
17-01-2021 13:04
Ik hoop trouwens echt dat Gommers ongelijk krijgt. Wat moet dat moet maar lockdown tot de zomer :O Ik verwacht niet dat er festivals en evenementen komen zoals gewoonlijk maar een beetje meer versoepelingen tegen die tijd zou fijn zijn.

Op zich is de tijd wel te overzien. Ik denk alleen dat het niet te houden gaat zijn. Bij zonnestralen gaat men toch naar buiten.

Daarnaast denk ik dat er wel versoepelingen komen hoor, alleen niet op de schaal die we ons zelf heel erg gunnen en waar we inmiddels naar snakken (ik wel in ieder geval).
Susan schreef:
17-01-2021 13:02
Nee, ik denk dat het echt nog te vroeg is voor groepsimmuniteit, hoe zwaar het daar ook heerste. Sowieso was dat alleen in enkele wijken van Londen, niet in heel Londen en zeker niet in heel Engeland.
Dat zou wel jammer zijn.
Alle reacties Link kopieren
Case-je schreef:
17-01-2021 12:56
Jeetje... en Gommers zet nog in op een verlenging tot de zomer in Nederland.
Het een sluit het ander niet uit. In het artikel over GB gaat het om versoepelen van de maatregelen, wat dus kan betekend dat er nog wel een gedeeltelijk lockdown blijft bestaan. Gommers heeft het er niet over dat maatregelen moeten blijven zoals nu.
Er is veel veranderd sinds het begin van dit topic. In het begin waren er mensen die het hele corona gebeuren maar onzin vonden en heel ver weg dus waarom zou je je er druk om maken?! Toen waren er wel eens 'ruzietjes' tussen forummers. Volgens mij waren er zelfs mensen die vonden dat dit topic weg/gesloten moest worden want we waren allemaal angsthazen. En een topic was wel voldoende. Je moest het niet wagen om een ander topic over het onderwerp te posten.

En dan te bedenken dat dat nog niet eens een jaar geleden was. Het lijkt soms echt alsof we al jaren in deze ellende zitten.
Ik zou het zwaar deprimerend vinden als wij in een lockdown terechtkomen waarin je niet meer naar buiten mag om te wandelen of te sporten. Daar ben ik toch wel wat angstig voor merk ik.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
17-01-2021 13:07
En dit is precies waar hij last van heeft: de media en vooral de lezers die ervoor zorgen dat een verhaal anders opgevat wordt dan bedoeld.
Jeetje... lullig voor hem natuurlijk. Ik zal zorgvuldiger lezen.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
17-01-2021 13:04
Ik zie ook niet helemaal het nut van zoveel mogelijk nieuwberichten verzamelen zonder er iets over te zeggen. Als ik nieuwsberichten wil, ga ik wel naar een nieuwssite.
O ik vind dat juist wel interessant om daar verschillende meningen over te lezen. De uitleg van sommigen werkt heel verhelderend.
GenieInABottle schreef:
17-01-2021 13:07
Op zich is de tijd wel te overzien. Ik denk alleen dat het niet te houden gaat zijn. Bij zonnestralen gaat men toch naar buiten.

Daarnaast denk ik dat er wel versoepelingen komen hoor, alleen niet op de schaal die we ons zelf heel erg gunnen en waar we inmiddels naar snakken (ik wel in ieder geval).
Ja dat ook. Het is dat ik nu afleiding heb gevonden in thuis sporten en ik toch nog wat mensen om me heen heb anders had ik er denk ik mentaal al helemaal doorheen gezeten. En ik heb nu zoiets van je kunt er beter vanuit gaan dat iets niet kan, dat valt het altijd mee als het straks wel blijkt te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Zwartgroen schreef:
17-01-2021 12:40
Nog uit het vorige deel:


En om 20.00 een applausje..
Lee Towers en de koning zingen op alle radio- tv-zenders tegelijk "you'll never walk alone".
Alle reacties Link kopieren
Case-je schreef:
17-01-2021 12:56
Jeetje... en Gommers zet nog in op een verlenging tot de zomer in Nederland.
Er is wel een verschil tussen ‘versoepelingen’ en ‘uit de maatregelen’

Volgens mij zet Gommers niet in op lockdown tot de zomer en zet Johnson ook niet in op loslaten van alle maatregelen in maart.
Alle reacties Link kopieren
Case-je schreef:
17-01-2021 13:09
Jeetje... lullig voor hem natuurlijk. Ik zal zorgvuldiger lezen.
Niet voor jou, maar dit is wat hij zelf zegt. Dat hij dingen zegt die dan verkeerd opgevat worden, omdat hij niet altijd de goede woorden kiest.
Zazamaenade schreef:
17-01-2021 12:47
Er moet me even wat van het hart: ik vind het erg jammer dat dit zozeer een kletstopic is geworden dat nieuwsberichten verzuipen in de andere reacties.
Ik vind dat juist een groot voordeel. Nieuws haal ik wel van de juiste plaats.
TsumTsum schreef:
17-01-2021 13:04
Ik hoop trouwens echt dat Gommers ongelijk krijgt. Wat moet dat moet maar lockdown tot de zomer :O Ik verwacht niet dat er festivals en evenementen komen zoals gewoonlijk maar een beetje meer versoepelingen tegen die tijd zou fijn zijn.
Weer eens ergens een kop koffie kunnen drinken of op een terrasje zitten klinkt echt als een ver maar zeer welkom toekomstbeeld..
Nicco88 schreef:
17-01-2021 13:09
Ik zou het zwaar deprimerend vinden als wij in een lockdown terechtkomen waarin je niet meer naar buiten mag om te wandelen of te sporten. Daar ben ik toch wel wat angstig voor merk ik.

Maar hier ben ik ook heel eerlijk in: daar ga ik me niet aan houden!
Ter verduidelijking: ik heb een behoorlijk slaapprobleem en struin 's nachts regelmatig door bos en veld. Ik kom niemand tegen (tot nu toe in al die jaren nog nooit). Dus dan neem ik wel het risico op een boete. En ik begrijp best als men dat aso vindt, maar daar kan ik echt geen seconde van wakker liggen.
toffifee schreef:
17-01-2021 13:10
O ik vind dat juist wel interessant om daar verschillende meningen over te lezen. De uitleg van sommigen werkt heel verhelderend.
Vind ik ook. Zeker omdat de media nogal graag overdrijven en de negatieve kanten voornamelijk belichten. Ik kom hier graag de reacties lezen.

En het geklets tussendoor is wel gezellig, het maakt het wat luchtiger.
amarna schreef:
17-01-2021 13:13
Lee Towers en de koning zingen op alle radio- tv-zenders tegelijk "you'll never walk alone".
De koning ook :woa:
GenieInABottle schreef:
17-01-2021 13:15
Maar hier ben ik ook heel eerlijk in: daar ga ik me niet aan houden!
Ter verduidelijking: ik heb een behoorlijk slaapprobleem en struin 's nachts regelmatig door bos en veld. Ik kom niemand tegen (tot nu toe in al die jaren nog nooit). Dus dan neem ik wel het risico op een boete. En ik begrijp best als men dat aso vindt, maar daar kan ik echt geen seconde van wakker liggen.
Dat kan ik mij goed voorstellen. Zeker niet als je alleen loopt.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
17-01-2021 13:08
Dat zou wel jammer zijn.
Maar de besmettingscijfers dalen daar nu wel, dus blijkbaar weten ze het virus er nu wel onder te krijgen en hoeft er niet eerst groepsimmuniteit te zijn voor ze aan versoepelen kunnen denken.
susan wijzigde dit bericht op 17-01-2021 13:21
1.39% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
GenieInABottle schreef:
17-01-2021 13:15
Maar hier ben ik ook heel eerlijk in: daar ga ik me niet aan houden!
Ter verduidelijking: ik heb een behoorlijk slaapprobleem en struin 's nachts regelmatig door bos en veld. Ik kom niemand tegen (tot nu toe in al die jaren nog nooit). Dus dan neem ik wel het risico op een boete. En ik begrijp best als men dat aso vindt, maar daar kan ik echt geen seconde van wakker liggen.
Ik vind dat niet aso hoor. Als dat je helpt om te slapen. En naar mijn idee komt een eventuele avondklok er meer zodat er beter gehandhaafd kan worden en om illegale feestjes meer te ontmoedigen. Niet voor iemand die gewoon even alleen door een bos loopt omdat je niet kan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals: ik denk dat Gommers helemaal niet bedoeld heeft dat de lockdown die we nu hebben verlengd gaat worden tot de zomer. Ik denk dat hij bedoeld heeft dat niet alle maatregelen verdwijnen voor de zomer. Daar zit een behoorlijk verschil in.
TsumTsum schreef:
17-01-2021 13:12
Ja dat ook. Het is dat ik nu afleiding heb gevonden in thuis sporten en ik toch nog wat mensen om me heen heb anders had ik er denk ik mentaal al helemaal doorheen gezeten. En ik heb nu zoiets van je kunt er beter vanuit gaan dat iets niet kan, dat valt het altijd mee als het straks wel blijkt te kunnen.

Fijn dat dat gelukt is! Heb je ook werk en contacten daar?
Ik ben sinds 1 december weer baanvrij, dat valt echt wel even tegen nu. In die zin, ik zat in een cruciaal werkveld, dus was gewoon 40 uur per week onder collega's.

Ik zie de effecten van de lockdown bij onder andere mijn ouder die het psychisch sowieso al heel zwaar heeft. Zo'n gevecht. Heel verdrietig om te zien. Tegelijkertijd vind ik het ook weer knap. Ouder slaat zich er dapper doorheen en stom genoeg vind ik dat ook heel pijnlijk om te zien. Ik zou graag het leed over willen nemen, ruimte en plezier kunnen brengen, maar helaas. Met mijn ouders praat ik ook heel bewust over een langere periode van maatregelen. Steeds die lichtpuntjes die toch kapot blijken zijn killing voor hen. Dus ik heb aangegeven dat we hun verjaardag dit jaar vast gewoon kunnen vieren (en dan zijn we ver in de zomer, dus wie weet).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven