Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 44)

17-02-2021 11:13 3012 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 109 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 2 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 15.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43
forumfossiel schreef:
28-02-2021 21:20
Heeft vriendin koorts?
En zijn de kinderen jonger of ouder dan 12. Als vriendin geen koorts heeft, dan mogen de kinderen onder de 12 gewoon naar school tenzij ze klachten krijgen .
De kinderen zijn jonger als 12 jaar. Ze heeft wel even koorts gehad, maar dat is nu weer weg.
wijzigen, niet quoten ;-D
Alle reacties Link kopieren
Directeur veiligheidsregio vreest zwart coronascenario: "Mogelijk eind maart al"

Nergens in Nederland zijn relatief zoveel coronabesmettingen en ziekenhuisopnames als in het noorden van onze provincie. In de ziekenhuizen in die regio is al geen plek meer. Directeur van de Veiligheidsregio Noord-Holland Noord Martin Smeekes vreest dan ook een zwart coronascenario. 


https://nos.nl/regio/noord-holland/arti ... d-maart-al
Alle reacties Link kopieren
Dweilstok schreef:
28-02-2021 22:19
Directeur veiligheidsregio vreest zwart coronascenario: "Mogelijk eind maart al"

Nergens in Nederland zijn relatief zoveel coronabesmettingen en ziekenhuisopnames als in het noorden van onze provincie. In de ziekenhuizen in die regio is al geen plek meer. Directeur van de Veiligheidsregio Noord-Holland Noord Martin Smeekes vreest dan ook een zwart coronascenario. 


https://nos.nl/regio/noord-holland/arti ... d-maart-al
Oh wat fijn! Hoef je nog minder lang te wachten dan je dacht!
Alle reacties Link kopieren
Dweilstok schreef:
28-02-2021 22:19
Directeur veiligheidsregio vreest zwart coronascenario: "Mogelijk eind maart al"

Nergens in Nederland zijn relatief zoveel coronabesmettingen en ziekenhuisopnames als in het noorden van onze provincie. In de ziekenhuizen in die regio is al geen plek meer. Directeur van de Veiligheidsregio Noord-Holland Noord Martin Smeekes vreest dan ook een zwart coronascenario. 


https://nos.nl/regio/noord-holland/arti ... d-maart-al
Nou zeg, waar was jij nou gebleven? Blij dat je er weer bent.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
smulrol schreef:
28-02-2021 17:34
Hebben mensen zelf ook nog iets te willen op basis van hun belastbaarheid?
Belastbaarheid of luiheid?

Je weet dat Nederlanders kampioen part-time werken zijn en en dat argumenten als "zorg", "ontspanning", en "privéleven" de belangrijkste argumenten zijn?

Want vrouwen in de rest van de wereld hebben dat natuurlijk allemaal niet. Dat zijn domme, volledig opgebrande, vereenzaamde mutsen, zonder privéleven. Daar worden geen huwelijken gesloten of kinderen geboren.

Ga toch weg met je "belastbaarheid".
Lui. De nederlandse vrouw is aardslui, egoïstisch en ongemotiveerd.

Die volgt een dure opleiding, goeddeels betaald uit belastingeld, om daarmee vervolgens 24 uur per week te gaan werken.

Nederland komt tussen nu en 2050 zo'n 2 miljoen werknemers te kort. Dan kannjenin 1x.oplossen door iedereen (M/V) dienminder dan 30 uur werkt, er per week 8 uur bijnte geven. Er werken.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
01-03-2021 07:48
Belastbaarheid of luiheid?

Je weet dat Nederlanders kampioen part-time werken zijn en en dat argumenten als "zorg", "ontspanning", en "privéleven" de belangrijkste argumenten zijn?

Want vrouwen in de rest van de wereld hebben dat natuurlijk allemaal niet. Dat zijn domme, volledig opgebrande, vereenzaamde mutsen, zonder privéleven. Daar worden geen huwelijken gesloten of kinderen geboren.

Ga toch weg met je "belastbaarheid".
Lui. De nederlandse vrouw is aardslui, egoïstisch en ongemotiveerd.

Die volgt een dure opleiding, goeddeels betaald uit belastingeld, om daarmee vervolgens 24 uur per week te gaan werken.

Nederland komt tussen nu en 2050 zo'n 2 miljoen werknemers te kort. Dan kannjenin 1x.oplossen door iedereen (M/V) dienminder dan 30 uur werkt, er per week 8 uur bijnte geven. Er werken.
:facepalm:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
nicole123 schreef:
28-02-2021 17:41
Wat een briljante oplossing, daar heeft vast nog nooit iemand aan gedacht!

Met het oplossen van die toeslagenaffaire schiet het ook nog niet hard op, toch? Kunnen we die meteen op dezelfde manier oplossen. Alle medewerkers van de belastingdienst vanaf morgen 60 uur werken. Willen ze niet, dan mogen moeten ze toch. Ook weer opgelost!
Je snapt toch hoop ik zelf ook wel dat dit echt de allerdomste opmerking is die jij hier in tijden geplaatst hebt?

:facepalm:

Jij dacht, kom, Maja werkt bij de belastingdienst, laat ik eens iets lulligs roepen over toeslagen.

Nou. Denk daar de volgende keer dan even over na. want 1: ik ga daar in het geheel niet over, 2: capaciteit is niet het probleem, en 3: ik communiceer vaak direct en ongenuanceerd, maar nooit persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
01-03-2021 07:48
Belastbaarheid of luiheid?

Je weet dat Nederlanders kampioen part-time werken zijn en en dat argumenten als "zorg", "ontspanning", en "privéleven" de belangrijkste argumenten zijn?

Want vrouwen in de rest van de wereld hebben dat natuurlijk allemaal niet. Dat zijn domme, volledig opgebrande, vereenzaamde mutsen, zonder privéleven. Daar worden geen huwelijken gesloten of kinderen geboren.

Ga toch weg met je "belastbaarheid".
Lui. De nederlandse vrouw is aardslui, egoïstisch en ongemotiveerd.

Die volgt een dure opleiding, goeddeels betaald uit belastingeld, om daarmee vervolgens 24 uur per week te gaan werken.

Nederland komt tussen nu en 2050 zo'n 2 miljoen werknemers te kort. Dan kannjenin 1x.oplossen door iedereen (M/V) dienminder dan 30 uur werkt, er per week 8 uur bijnte geven. Er werken.

:@@:
Solomio schreef:
01-03-2021 07:50
:facepalm:
Dan kan je facepalmen wat je wil, schat, maar d'r zijn tig internationale onderzoeken die dit bevestigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 32 uur en heb niet eens kinderen. Ik ben aardslui, egoïstisch en ongemotiveerd. Leer ik hier.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
28-02-2021 17:41
Wat een briljante oplossing, daar heeft vast nog nooit iemand aan gedacht!

Met het oplossen van die toeslagenaffaire schiet het ook nog niet hard op, toch? Kunnen we die meteen op dezelfde manier oplossen. Alle medewerkers van de belastingdienst vanaf morgen 60 uur werken. Willen ze niet, dan mogen moeten ze toch. Ook weer opgelost!
Dat kan je absurd vinden, maar in veel sectoren is dit "normaal" hoor.
Ik word ook regelmatig voor 2 à 3 maanden opgeschroefd naar 60 uur per week.
Daar heb ik ook weinig aan te willen. Ja, als ik het niet wil kan ik ontslag nemen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
01-03-2021 07:48
Belastbaarheid of luiheid?
Tering zeg.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
01-03-2021 08:27
Dat kan je absurd vinden, maar in veel sectoren is dit "normaal" hoor.
Ik word ook regelmatig voor 2 à 3 maanden opgeschroefd naar 60 uur per week.
Daar heb ik ook weinig aan te willen. Ja, als ik het niet wil kan ik ontslag nemen.

Welke sectoren is dat normaal?
En hoe vaak per jaar?
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
01-03-2021 07:56
Dan kan je facepalmen wat je wil, schat, maar d'r zijn tig internationale onderzoeken die dit bevestigen.
Ik ben je schat niet. En al bevestigen alle onderzoeken het, je manier van verwoorden is al facepalmwaardig.

Daarbij: als iedereen die nu parttime werkt 8 uur extra gaat werken is er nog steeds een grote groep mensen waarvoor geen werk is

Beter zou zijn al het beschikbare werk eerlijker te verdelen over iedereen.

Nu lijkt de keuze: ofwel je werkt fulltime, ofwel je werkt niet. En dan ben je lui.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
01-03-2021 08:30
Welke sectoren is dat normaal?
Theater. Tijdens de reguliere voorstellingen werk ik 40 uur per week.
Tijdens een productie wissel repeteren we 's ochtends/overdag de nieuwe show en draai je 's avonds de oude shows, voila: kom je zo aan je 60 uur per week.
En dat gebeurt 1x per jaar het liefst in de zomer. Dus gezamenlijk zomervakantie met je partner zit er meestal ook niet in.
s7rin wijzigde dit bericht op 01-03-2021 08:35
3.88% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Solomio schreef:
01-03-2021 08:33
Ik ben je schat niet. En al bevestigen alle onderzoeken het, je manier van verwoorden is al facepalmwaardig.

Daarbij: als iedereen die nu parttime werkt 8 uur extra gaat werken is er nog steeds een grote groep mensen waarvoor geen werk is

Beter zou zijn al het beschikbare werk eerlijker te verdelen over iedereen.

Nu lijkt de keuze: ofwel je werkt fulltime, ofwel je werkt niet. En dan ben je lui.
Werk eerlijk verdelen?

Je kan gewoon solliciteren hoor.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
01-03-2021 08:33
Theater. Tijdens de reguliere voorstellingen werk ik 40 uur per week.
Tijdens een productie wissel repeteren we 's ochtends/overdag de nieuwe show en draai je 's avonds de oude shows, voila: kom je zo aan je 60 uur per week.
En dat gebeurt 1x per jaar het liefst in de zomer. Dus gezamenlijk zomervakantie met je partner zit er meestal ook niet in.
Ok 1 keer per jaar. Is het je ontgaan dat de zorg muv een paar relatief rustige zomermaanden al enorm lang op volke kracht aan de bak moet (voor een vermijdbare ziekte)
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
01-03-2021 08:34
Werk eerlijk verdelen?

Je kan gewoon solliciteren hoor.
Maar aangezien ik lui ben en niet fulltime kan wil werken kom ik niet aan de bak.

In plaats van parttimers 8 uur extra laten werken kun je dat ook oplossen door mensen aan te nemen voor die 8 uur per week.

Maar nog even over al die internationale onderzoeken: kwam daar uit dat Nederlandse vrouwen lui zijn? Of alleen maar dat ze vaker parttime werken dan vrouwen in andere landen?

Wat een ongelofelijk veroordelend mens ben jij toch. Alles wat anders is dan jouw leven veroordeel je.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Mariejan schreef:
01-03-2021 08:05
Ik werk 32 uur en heb niet eens kinderen. Ik ben aardslui, egoïstisch en ongemotiveerd. Leer ik hier.
Bij ons is een standaard contract 36 uur.
Zijn we dan allemaal lui?
Of waar ligt de grens?
S7rin schreef:
01-03-2021 08:33
Theater. Tijdens de reguliere voorstellingen werk ik 40 uur per week.
Tijdens een productie wissel repeteren we 's ochtends/overdag de nieuwe show en draai je 's avonds de oude shows, voila: kom je zo aan je 60 uur per week.
En dat gebeurd 1x per jaar het liefst in de zomer. Dus gezamenlijk zomervakantie met je partner zit er meestal ook niet in.
Niet alleen daar.

Ik ben zo'n luie ambtenaar. Belastingdienst. Hier wordt al sinds begin van de crisis ruim boven uren gewerkt. Ivm allerlei regelingen, en nu, maar dat is elk jaar, ivm de aangifte inkomstenbelasting.

Maar dat willen veel mensen niet zien.

Ik ben ook niet vóór meer dan 40 uur maar wel voor minder part-time.

Mijn kinderen hadden in groep 1&2 per week 3 juffen. Allemaal part-timers.....

Maar part-time werkende vrouwen is nogal een heilig huisje in dit land. En off topic. Dus hou ik er maar over op.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
01-03-2021 08:38
Ok 1 keer per jaar. Is het je ontgaan dat de zorg muv een paar relatief rustige zomermaanden al enorm lang op volke kracht aan de bak moet (voor een vermijdbare ziekte)
Nee. Maar wel 1x per jaar gedurende de afgelopen 15 jaar. En ik heb ook wel eens jaren met 2/3 productiewissels gehad, al duurden die dan wel iets korter. Tel dat maar eens bij elkaar op. Maar we klagen niet hoor. We leven voor ons werk en we werken niet om te leven.

En bovendien ging het om opschalen van part-time naar 40 uren. Niet eens naar 60 uren.
s7rin wijzigde dit bericht op 01-03-2021 08:46
28.68% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
AnAppleADay schreef:
01-03-2021 08:40
Bij ons is een standaard contract 36 uur.
Zijn we dan allemaal lui?
Of waar ligt de grens?
36-40 is fulltime volgens internationale normen. Ik werk onder normale omstandigheden ook 4x9 uur. Meer krijg je niet.
Alle reacties Link kopieren
Mariejan schreef:
01-03-2021 08:05
Ik werk 32 uur en heb niet eens kinderen. Ik ben aardslui, egoïstisch en ongemotiveerd. Leer ik hier.
Ik heb 43 jaar gewerkt. De laatste 22 jaar 32 uur. We hebben geen kinderen.
En dan ook nog, het absolute toppunt van aardsluiheid, op je 61e met vervroegd pensioen gaan.....
Heerlijk !
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
01-03-2021 08:40
Niet alleen daar.

Ik ben zo'n luie ambtenaar. Belastingdienst. Hier wordt al sinds begin van de crisis ruim boven uren gewerkt. Ivm allerlei regelingen, en nu, maar dat is elk jaar, ivm de aangifte inkomstenbelasting.

Maar dat willen veel mensen niet zien.

Ik ben ook niet vóór meer dan 40 uur maar wel voor minder part-time.

Mijn kinderen hadden in groep 1&2 per week 3 juffen. Allemaal part-timers.....

Maar part-time werkende vrouwen is nogal een heilig huisje in dit land. En off topic. Dus hou ik er maar over op.
Ik heb twee vriendinnen die (ruim meer dan) fulltime werken en daar echt gelukkig van worden.
Maar gelukkig verwachten ze niet dat anderen dat ook doen.

Dat vrouwen in andere landen wel (vaker) fulltime werken zegt natuurlijk verder niks.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven