Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 48)

11-04-2021 16:12 3015 berichten
In Wuhan (China) is een Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 135 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 2 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 16.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 /47
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
11-04-2021 17:14
Zij was toch van die groep “bekende” moeders die zo tegen de maatregelen was?
Tja, kijken of ze daar nu nog zo over denkt.
Dacht ik ook
redhead70 schreef:
11-04-2021 17:15
Ik denk gezien de 'cijfers"van vandaag dat de versoepelingen verder uit zicht raken. Het enige wat ik me nu wel echt kan voorstellen is HBO/UNI beperkt open met sneltesten en eventueel musea, dierentuinen, theaters, en dat ook kleinschalig.
Maar goed daar ga ik niet over. Dit is wat ik denk.

Goed misschien klinkt dit een beetje dubbelaar wanneer ze daar dan wel voor gaan kiezen en de rest niet dan vraag ik me ook wel af wat het nut is geweest van 3 maanden gedwongen thuis zitten zonder werk terwijl de cijfers in januari dus minder ernstig waren dan nu...
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
11-04-2021 17:15
Ik denk gezien de 'cijfers"van vandaag dat de versoepelingen verder uit zicht raken. Het enige wat ik me nu wel echt kan voorstellen is HBO/UNI beperkt open met sneltesten en eventueel musea, dierentuinen, theaters, en dat ook kleinschalig.
Maar goed daar ga ik niet over. Dit is wat ik denk.
Dat klinkt nog als best veel versoepeling.

Van de week trouwens nog gelezen dat een groot deel van de studenten niet van plan is zichzelf te gaan testen, maar goed, het lijkt mij een kwestie van kiezen of delen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
11-04-2021 16:29
Kalimera!
:flirting:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
11-04-2021 17:15
Ik denk gezien de 'cijfers"van vandaag dat de versoepelingen verder uit zicht raken. Het enige wat ik me nu wel echt kan voorstellen is HBO/UNI beperkt open met sneltesten en eventueel musea, dierentuinen, theaters, en dat ook kleinschalig.
Maar goed daar ga ik niet over. Dit is wat ik denk.
Ik zou toch eerst buitenlocaties zoals pretparken en dierentuinen opengooien.
Voordat je hbo/uni weer laat beginnen zou eerst het onderwijzend personeel gevaccineerd moeten zijn wat mij betreft. Die leeftijdscategorie houdt zich aan geen enkele maatregel
Alle reacties Link kopieren
Reficul schreef:
11-04-2021 17:16
En de sportscholen hoop ik
De hoop snap ik. Maar ik denk dat bewegen binnen en zwaarder ademen etc, wat bij sporten hoort, nog niet zo bekeken gaan worden. Mijn kind is het buiten hardlopen etc. Naast zijn voetbaltrainingen ,die wel buiten plaatsvinden, in groepjes van 4 en onder de 27 jaar met meer, ook meer dan zat.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
11-04-2021 17:17
Dacht ik ook
Ik heb het opgezocht en ze hoort bij dat clubje.
Het Rijksmuseum Amsterdam gaat er van uit dat ze de 20e open mogen. Kaarten van te voren bestellen.
Ik wilde een poster bestellen en toen zag ik dat staan.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
11-04-2021 17:24
Het Rijksmuseum Amsterdam gaat er van uit dat ze de 20e open mogen. Kaarten van te voren bestellen.
Ik wilde een poster bestellen en toen zag ik dat staan.
Dat is optimistisch
Beperkt aantal musea is in april te bezoeken met een sneltest, Hermitage op 21, 22 en 23 april
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze voor de doorstroom locaties in de buitenlucht en de avondklok gaan.
Dan geef je net iets meer ademruimte, zeker met het mooie weer op komst maar die zorgen niet voor veel extra besmettingen.
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
11-04-2021 17:21
De hoop snap ik. Maar ik denk dat bewegen binnen en zwaarder ademen etc, wat bij sporten hoort, nog niet zo bekeken gaan worden. Mijn kind is het buiten hardlopen etc. Naast zijn voetbaltrainingen ,die wel buiten plaatsvinden, in groepjes van 4 en onder de 27 jaar met meer, ook meer dan zat.
Denk ook dat het ijdele hoop is al moest je bij onze sportschool je best doen om besmet te raken. Ik ben ook maar met een buitensport begonnen. Mijn kinderen trainen met het hele team buiten. Kan me voorstellen dat jouw kinderen er ook naar uit kijken.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-04-2021 17:28
Ik denk dat ze voor de doorstroom locaties in de buitenlucht en de avondklok gaan.
Dan geef je net iets meer ademruimte, zeker met het mooie weer op komst maar die zorgen niet voor veel extra besmettingen.
Idd en spreiding van de mensen.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
11-04-2021 17:24
Het Rijksmuseum Amsterdam gaat er van uit dat ze de 20e open mogen. Kaarten van te voren bestellen.
Ik wilde een poster bestellen en toen zag ik dat staan.
Ik lees het meer alsof ze sowieso tot de 20ste dicht zijn omdat dat eventueel het volgende moment van opening van iets zou zijn.
En dat ze dan na de persconferentie de datum weer aanpassen.
Ik ben benieuwd naar de versoepelingen.
Alle reacties Link kopieren
cuculuscanorus schreef:
11-04-2021 17:31
Ik ben benieuwd naar de versoepelingen.
Ik ook. Stiekem hoop ik op opening winkels. I.p.v. afspraak maken
Alle reacties Link kopieren
Ik gok ook op iets van versoepelingen buiten, terrassen hopelijk, vooral omdat de horeca echt wel aan de beurt is en buiten heel weinig besmettingen voorkomen. Pretparken, dierentuinen etc zijn 'pas' sinds half december dicht, de horeca al 2 maanden langer. Ik lees de laatste dagen echt schrijnende verhalen daarover, dus ik gun ze dat zo enorm.

En verder hoop ik vooral dat ze een plan presenteren om zonder achterstanden keihard door te knallen met vaccineren. Ik vind het niet te verkroppen dat we door het zwalkende vaccinatiebeleid misschien wel langer dan nodig met strenge maatregelen zitten.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-04-2021 17:28
Ik denk dat ze voor de doorstroom locaties in de buitenlucht en de avondklok gaan.
Dan geef je net iets meer ademruimte, zeker met het mooie weer op komst maar die zorgen niet voor veel extra besmettingen.
En wellicht iets korter van tevoren kunnen reserveren voor winkelen op afspraak.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop op versoepelingen voor de zorg. Stop het opschalen. Laat de triage maar beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
11-04-2021 17:34
Ik hoop op versoepelingen voor de zorg. Stop het opschalen. Laat de triage maar beginnen.

Ik snap heel goed dat je dat zegt :hug:

En ergens denk ik ook: Ja, doe maar. Misschien dat mensen dan voorzichtiger worden of toch maar dat AZ vaccin nemen?
rosadebree wijzigde dit bericht op 11-04-2021 17:36
22.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
11-04-2021 17:33
En wellicht iets korter van tevoren kunnen reserveren voor winkelen op afspraak.
Ik zie daar niet echt toegevoegde waarde in. Voor mezelf wel, maar niet voor de maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
11-04-2021 17:18
Dat klinkt nog als best veel versoepeling.

Van de week trouwens nog gelezen dat een groot deel van de studenten niet van plan is zichzelf te gaan testen, maar goed, het lijkt mij een kwestie van kiezen of delen.
Een groot deel is wat overtrokken geloof ik. Mijn zoon is nu een paar keer op de instelling geweest om in groepjes van 8 gericht vragen te kunnen stellen voor tentamens en gelukkig heeft dat zijn vruchten afgeworpen, van zijn leerjaar hadden er 8 dit aanbod aangenomen. Allemaal een voldoende voor tentamen "onderzoek". De rest onvoldoende. Dus ik ga ervan uit die die zichzelf ook gewoon gaan laten testen.
redhead70 wijzigde dit bericht op 11-04-2021 17:39
40.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
11-04-2021 17:35
Ik snap heel goed dat je dat zegt :hug:

En ergens denk ik ook: Ja, doe maar. Misschien dat mensen dan voorzichtiger worden of toch maar dat AZ vaccin nemen?
Ik hoop echt dat de zorg in opstand gaat komen. Als we opschalen bij versoepelingen zouden toestaan zijn we echt knettergek.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
11-04-2021 17:24
Het Rijksmuseum Amsterdam gaat er van uit dat ze de 20e open mogen. Kaarten van te voren bestellen.
Ik wilde een poster bestellen en toen zag ik dat staan.

Als je een ticket wil boeken krijg je de kalender vanaf 1 mei te zien.
Ik denk niet dat ze ervan uitgaan dat ze de 20e open kunnen. Er staat alleen dat ze tot en met 20 april gesloten zijn.
Helaas.
Ze doen niet mee aan de pilot, toch?
nounou
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-04-2021 17:35
Ik zie daar niet echt toegevoegde waarde in. Voor mezelf wel, maar niet voor de maatschappij.
Het voelt wellicht als iets meer vrijheid als je gewoon dezelfde dag nog naar de winkel kan als je iets nodig hebt. Ik denk dat nu alle beetjes vrijheid helpen. Bovendien denk ik dat die vier uur juist geen toegevoegde waarde heeft en dat je met een uur ook kan bereiken wat je wil (niet te veel mensen in de winkel, niet op de bonnefooi de stad in en winkel in, winkel uit).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Er komen geen versoepelingen .

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1365360 ... g-te-vroeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven