Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 48)

11-04-2021 16:12 3015 berichten
In Wuhan (China) is een Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 135 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 2 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 16.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 /47
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
11-04-2021 17:38
Er komen geen versoepelingen .

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1365360 ... g-te-vroeg
Jammer, maar geen verrassing
Alle reacties Link kopieren
Dat is denk ik ook het meest verstandig. Goed ook dat ze nu focussen op 28 april en het dus per week bekijken (niet dat het gezegd is dat het dan wel kan, maar het is wel prettig dat het niet meteen alweer voor drie weken is beslist).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Maar wel maar uitgesteld tot 28 april.
Lijkt me heel slim, het scheelt één week maar er kan veel gebeuren in die week. Zo neem je net wat meer tijd om een beslissing te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Daar komt nooit een eind aan gvd.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-04-2021 17:42
Maar wel maar uitgesteld tot 28 april.
Lijkt me heel slim, het scheelt één week maar er kan veel gebeuren in die week. Zo neem je net wat meer tijd om een beslissing te nemen.
Ja precies.

Ik zou er dan ook voor kiezen de persconferentie uit te stellen en het voor nu gewoon te houden bij een kort statement dat het nog te vroeg is, dan meet je het ook niet te breed uit dat het nu nog niet doorgaat. Gewoon alles een week uitstellen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
AnAppleADay schreef:
11-04-2021 17:42
Maar wel maar uitgesteld tot 28 april.
Lijkt me heel slim, het scheelt één week maar er kan veel gebeuren in die week. Zo neem je net wat meer tijd om een beslissing te nemen.
Echt dat durven zw iet meer
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt wel weer de zoveelste vakantie waarin niks kan want voor veel mensen begint op 26/4 de meivakantie..
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
11-04-2021 17:44
Ja precies.

Ik zou er dan ook voor kiezen de persconferentie uit te stellen en het voor nu gewoon te houden bij een kort statement dat het nog te vroeg is, dan meet je het ook niet te breed uit dat het nu nog niet doorgaat. Gewoon alles een week uitstellen.
Dat hoop ik eigenlijk wel.
Anders krijg je wéér eenzelfde persconferentie.
Tenzij ze dan gaan richten op de vaccinatiestrategie en hoe ze mensen gaan ‘overhalen’ toch voor AZ te gaan.
Maar nog een keer hetzelfde gezeur over hoe slecht het gaat kan ik niet meer hebben.
Geen inentingen en geen beslissingen nemen.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
11-04-2021 17:45
Dat wordt wel weer de zoveelste vakantie waarin niks kan want voor veel mensen begint op 26/4 de meivakantie..
je kan toch gewoon, of nou ja, aangepast in Nederland op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
11-04-2021 17:45
Dat wordt wel weer de zoveelste vakantie waarin niks kan want voor veel mensen begint op 26/4 de meivakantie..
Die duurt voor veel scholen wel twee weken, dus als er op 28 april alsnog versoepelingen komen heb je nog wel wat. Bij mijn dochter is de meivakantie een week later dan op de meeste scholen, dus dat is nu wel gunstig, al heb ik me er al wel bij neergelegd dat er nog niet zoveel mogelijk zal zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Laat ze dan de meivakantie lekker een week eerder beginnen om het een genadeklap te geven. Scholen 3 weken dicht en keihard door vaccineren...
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-04-2021 17:46
Dat hoop ik eigenlijk wel.
Anders krijg je wéér eenzelfde persconferentie.
Tenzij ze dan gaan richten op de vaccinatiestrategie en hoe ze mensen gaan ‘overhalen’ toch voor AZ te gaan.
Maar nog een keer hetzelfde gezeur over hoe slecht het gaat kan ik niet meer hebben.
Nee ik ook niet. Maar mocht er dinsdag een persconferentie zijn dan ben ik ook niet van plan om te gaan kijken. Dat riedeltje kan ik dan zelf wel invullen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Echt om te janken dit.
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
11-04-2021 17:48
Laat ze dan de meivakantie lekker een week eerder beginnen om het een genadeklap te geven. Scholen 3 weken dicht en keihard door vaccineren...
De meivakantie valt niet op alle scholen hetzelfde, dus dat is wat lastig.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-04-2021 17:42
Maar wel maar uitgesteld tot 28 april.
Lijkt me heel slim, het scheelt één week maar er kan veel gebeuren in die week. Zo neem je net wat meer tijd om een beslissing te nemen.
Precies, zie je dan alle cijfers dalen kan je per week kijken wat er open kan.
Als het kan, ben ik uiteraard ook voor versoepelingen. Maar onderzoek laat zien dat als je te vroeg versoepelt er weer een volgende golf ontstaat. En laat dit aub de laatste zijn.
Alle reacties Link kopieren
Onze meivakantie begint pas op 30 april. Ik kan me eigenlijk ook voorstellen dat ze de meivakantie er nog bij trekken qua maatregelen, dus daarna echt versoepelen. Als je voor de meivakantie van alles open gooit krijg je op veel plekken weer veel mensen bij elkaar misschien. Gezinnen winkelen, daarna terras. Ik zie het gebeuren dat ze de echte versoepelingen over de meivakantie heen tillen
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
11-04-2021 17:47
je kan toch gewoon, of nou ja, aangepast in Nederland op vakantie?

Doen we ook. Maar ik had wel gehoopt op een dierentuin of terrasje natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
11-04-2021 17:53
Onze meivakantie begint pas op 30 april. Ik kan me eigenlijk ook voorstellen dat ze de meivakantie er nog bij trekken qua maatregelen, dus daarna echt versoepelen. Als je voor de meivakantie van alles open gooit krijg je op veel plekken weer veel mensen bij elkaar misschien. Gezinnen winkelen, daarna terras. Ik zie het gebeuren dat ze de echte versoepelingen over de meivakantie heen tillen
Ze hebben net gezegd dat ze het voor 28 april opnieuw gaan bekijken, dus hoe gaan ze dat dan brengen, mochten de cijfers het wel toelaten? Want mensen weten dan heus wel dat het qua cijfers zou kunnen en ook dat er weer een vakantie door hun neus geboord wordt, dus dan moeten ze wel met een heel goed verhaal komen aangezien niet iedereen nog evenveel begrip en geduld heeft voor alles.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
11-04-2021 17:56
Want mensen weten dan heus wel dat het qua cijfers zou kunnen en ook dat er weer een vakantie door hun neus geboord wordt,
Hoe bedoel je dat?
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
11-04-2021 17:48
Laat ze dan de meivakantie lekker een week eerder beginnen om het een genadeklap te geven. Scholen 3 weken dicht en keihard door vaccineren...
Dat zou een héle goeie zijn. Het stikt van de besmettingen op de scholen!!!!
Ze durven niets, geen inentingen en alles dicht laten.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
11-04-2021 17:57
Hoe bedoel je dat?
Dat er weer een vakantie is waarin bijna niks kan.

Ik denk echt dat bij een aantal mensen de poppen aan het dansen zijn als het kabinet daar bewust op aan zou sturen door versoepelingen over de meivakantie heen te tillen. Als de cijfers het gewoon niet toelaten dan is het logisch, maar als de cijfers het wel toelaten en het is alleen omdat dan te veel mensen er gebruik van zouden kunnen maken denk ik dat het echt veel boosheid oproept.
susan wijzigde dit bericht op 11-04-2021 18:03
0.38% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
11-04-2021 17:57
Hoe bedoel je dat?

Gewoon zoals ze het zegt? Het zou de 3e schoolvakantie in lockdown kunnen worden. De meeste mensen met schoolgaande kinderen worden daar niet zo vrolijk van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven