Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 48)

11-04-2021 16:12 3015 berichten
In Wuhan (China) is een Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 135 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 2 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 16.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 /47
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
11-04-2021 17:53
Onze meivakantie begint pas op 30 april. Ik kan me eigenlijk ook voorstellen dat ze de meivakantie er nog bij trekken qua maatregelen, dus daarna echt versoepelen. Als je voor de meivakantie van alles open gooit krijg je op veel plekken weer veel mensen bij elkaar misschien. Gezinnen winkelen, daarna terras. Ik zie het gebeuren dat ze de echte versoepelingen over de meivakantie heen tillen
Denk t ook anders gaat iedereen weer naar de pretparken, bios, musea en monkeytowns in de meivakantie.
Alle reacties Link kopieren
Meivakantie verlengen alleen als het dan echt gegarandeerd drie weken is en niet dat dan de scholen tot aan de zomer dicht blijven omdat als ze eenmaal dicht zijn de drempel plotseling heel hoog is om ze weer te openen. En dan ook voor alle scholen een meivakantie van precies drie weken, dat betekent dus bij sommige scholen een week achter de meivakantie geplakt en bij sommige scholen een week ervoor. Als ze op 19 april al dichtgaan hebben wij een meivakantie van vier weken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Led-lampje schreef:
11-04-2021 18:00
Ze durven niets, geen inentingen en alles dicht laten.
Maar je snapt toch wel dat er pas versoepeld kan worden als de derde golf over haar hoogtepunt heen is ?
De IC's liggen overvol .
rosadebree schreef:
11-04-2021 18:01
Gewoon zoals ze het zegt? Het zou de 3e schoolvakantie in lockdown kunnen worden. De meeste mensen met schoolgaande kinderen worden daar niet zo vrolijk van.
Misschien moeten die ook eens beseffen dat de hele maatschappij nu op slot zit, juist zodat de kinderen naar school kunnen.

Allemaal ikke ikke ikke, eers moet en zal mijn kind naar school (waardoor de besmettingen logischerwijs stijgen), en dan nu ook weer boos zijn dat er tijdens de vakantie nog een lockdown is. Hallo zeg, het is kiezen of delen hoor.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
11-04-2021 17:45
Dat wordt wel weer de zoveelste vakantie waarin niks kan want voor veel mensen begint op 26/4 de meivakantie..
Heb jij alle schoolvakanties vrij?

Voor ons is het vooral de zoveelste vakantie waarin we moeten jongleren met werk-deadlines en kinderen thuis, nu de BSO nog altijd dicht is. Ik hoop dat ze alsnog per 1 mei open mogen, maar heb er een hard hoofd in.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
11-04-2021 18:04
Misschien moeten die ook eens beseffen dat de hele maatschappij nu op slot zit, juist zodat de kinderen naar school kunnen.

Allemaal ikke ikke ikke, eers moet en zal mijn kind naar school (waardoor de besmettingen logischerwijs stijgen), en dan nu ook weer boos zijn dat er tijdens de vakantie nog een lockdown is. Hallo zeg, het is kiezen of delen hoor.
Als ze het over de meivakantie heen tillen betekent het voor jou ook pas later versoepelingen, hoor. Niet alleen voor de ouders en de kinderen. Ze gaan niet alles openen behalve voor gezinnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
11-04-2021 18:04
Misschien moeten die ook eens beseffen dat de hele maatschappij nu op slot zit, juist zodat de kinderen naar school kunnen.

Allemaal ikke ikke ikke, eers moet en zal mijn kind naar school (waardoor de besmettingen logischerwijs stijgen), en dan nu ook weer boos zijn dat er tijdens de vakantie nog een lockdown is. Hallo zeg, het is kiezen of delen hoor.
Eens!
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
11-04-2021 18:01
Gewoon zoals ze het zegt? Het zou de 3e schoolvakantie in lockdown kunnen worden. De meeste mensen met schoolgaande kinderen worden daar niet zo vrolijk van.
Mensen zonder schoolgaande kinderen worden er ook niet vrolijk van.
Waarom zouden de schoolvakanties invloed moeten hebben op de versoepelingen?
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-04-2021 18:07
Mensen zonder schoolgaande kinderen worden er ook niet vrolijk van.
Waarom zouden de schoolvakanties invloed moeten hebben op de versoepelingen?
Ja precies.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
11-04-2021 18:06
Heb jij alle schoolvakanties vrij?

Voor ons is het vooral de zoveelste vakantie waarin we moeten jongleren met werk-deadlines en kinderen thuis, nu de BSO nog altijd dicht is. Ik hoop dat ze alsnog per 1 mei open mogen, maar heb er een hard hoofd in.
Dit vind ik een better argument. Misschien dat ze de BSO tijdens de vakantie tijdelijk open kunnen doen?
Susan schreef:
11-04-2021 18:06
Als ze het over de meivakantie heen tillen betekent het voor jou ook pas later versoepelingen, hoor. Niet alleen voor de ouders en de kinderen. Ze gaan niet alles openen behalve voor gezinnen.
Dat snap ik.

Maar de huidige situatie is het gevolg van een keuze. Namelijk om het onderwijs te openen, terwijl daar veel besmettingen vandaan komen.

Dat is met het oog op de kwetsbaarheid van kinderen begrijpelijk, maar als ik dan nu ouders ook weer hoor klagen dat er schoolvakanties in het water vallen dan denk ik: ja, het valt voor ons allemaal in het water... Het had allemaal veel efficienter bestreden kunnen worden als het onderwijs weer gesloten zou worden.

Hoeft niet wat mij betreft, maar een beetje waardering voor het offer dat de maatschappij brengt ipv de gehele taart voor jezelf willen, zou ook wel wat meer op zn plaats zijn
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
11-04-2021 18:10
Dat snap ik.

Maar de huidige situatie is het gevolg van een keuze. Namelijk om het onderwijs te openen, terwijl daar veel besmettingen vandaan komen.

Dat is met het oog op de kwetsbaarheid van kinderen begrijpelijk, maar als ik dan nu ouders ook weer hoor klagen dat er schoolvakanties in het water vallen dan denk ik: ja, het valt voor ons allemaal in het water... Het had allemaal veel efficienter bestreden kunnen worden als het onderwijs weer gesloten zou worden.

Hoeft niet wat mij betreft, maar een beetje waardering voor het offer dat de maatschappij brengt ipv de gehele taart voor jezelf willen, zou ook wel wat meer op zn plaats zijn
Ik klaag niet, hoor, ik had me er allang mee verzoend dat er in de meivakantie nog niet veel mogelijk zou zijn en heb dus ook geen plannen in die richting. Ik zeg alleen dat ik denk dat het veel boosheid gaat opwekken als de versoepelingen bewust zo gepland worden dat mensen er minder aan hebben. Overigens zijn het niet alleen ouders met kinderen, maar ook jongeren op het voortgezet onderwijs, MBO en HBO en mensen die werkzaam zijn in het onderwijs die op die manier minder aan hun vakantie hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
11-04-2021 18:02
. Als ze op 19 april al dichtgaan hebben wij een meivakantie van vier weken.
Doen ze vast niet. Die week zijn eindtoetsen van groep 8.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
11-04-2021 18:10
Dat snap ik.

Maar de huidige situatie is het gevolg van een keuze. Namelijk om het onderwijs te openen, terwijl daar veel besmettingen vandaan komen.

Dat is met het oog op de kwetsbaarheid van kinderen begrijpelijk, maar als ik dan nu ouders ook weer hoor klagen dat er schoolvakanties in het water vallen dan denk ik: ja, het valt voor ons allemaal in het water... Het had allemaal veel efficienter bestreden kunnen worden als het onderwijs weer gesloten zou worden.

Hoeft niet wat mij betreft, maar een beetje waardering voor het offer dat de maatschappij brengt ipv de gehele taart voor jezelf willen, zou ook wel wat meer op zn plaats zijn
Ben ik met je eens. Ik heb schoolgaande kinderen en wij hebben ons er al op ingesteld dat de mei vakantie ook nog weinig kan, misschien een terrasje maar verder niets. Kan het alleen maar mee vallen. Ik vind de bso dicht een grotere uitdaging dan meivakantie zonder versoepelingen
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
11-04-2021 18:06
Heb jij alle schoolvakanties vrij?

Voor ons is het vooral de zoveelste vakantie waarin we moeten jongleren met werk-deadlines en kinderen thuis, nu de BSO nog altijd dicht is. Ik hoop dat ze alsnog per 1 mei open mogen, maar heb er een hard hoofd in.

Ik durf hier ook nog niet aan te denken... ik heb echt geen idee hoe ik dat moet doen. 3 middagen in de week opvang zoeken is al lastig, laat staan 3 hele dagen :-( en mijn uren zijn overigens ver op, gezien de compete sluiting in januari.
Gelukkig is de jongste nog in kdv leeftijd en mag zij wel.
Alle reacties Link kopieren
Denken jullie dat met die ene week extra de cijfers ineens heel erg verbeterd zijn eind april? Volgens mij gaat het heel slecht in de ziekenhuizen en dalen de besmettingen niet heel erg. Dat kan over 3 weken toch niet ineens zo gedaald zijn dat de meivakantie een vakantie wordt met veel versoepelingen?
Alle reacties Link kopieren
Ik merk vooral dat de rek er heel erg uit is. Mijn eigen kinderen hebben zich tot vorige week overal aan gehouden. Deze week kwam de opstandigheid en over de 1 persoons regeling en over de avondklok, als een duveltje uit een doosje.
Waarschijnlijk, of dat weet ik wel zeker, dat ze gezien de cijfers zien dat het geen zoden meer aan de dijk zet?
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
11-04-2021 18:19
Denken jullie dat met die ene week extra de cijfers ineens heel erg verbeterd zijn eind april? Volgens mij gaat het heel slecht in de ziekenhuizen en dalen de besmettingen niet heel erg. Dat kan over 3 weken toch niet ineens zo gedaald zijn dat de meivakantie een vakantie wordt met veel versoepelingen?
Volgens mij zitten de besmettingen nu een beetje op een keerpunt waarop ze niet meer zo hard stijgen/stabiliseren/voorzichtig dalen. Dus met nog een week ertussen zou dat beter zichtbaar moeten zijn. Mocht dat niet zo zijn of mocht er bij de ziekenhuizen nog geen enkele verbetering zichtbaar zijn dan snap ik uiteraard dat ze de versoepelingen nog verder uitstellen, maar ik denk wel dat het mogelijk is dat het beeld over een week iets beter of in elk geval duidelijker is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
11-04-2021 17:48
Laat ze dan de meivakantie lekker een week eerder beginnen om het een genadeklap te geven. Scholen 3 weken dicht en keihard door vaccineren...
Welnee. Eerst dat gezeik van de ouder dat de kinders dat thuiszitten en online onderwijs niet kunnen handelen, en dan 3 weken thuis lopen doodvervelen?
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
11-04-2021 18:19
Denken jullie dat met die ene week extra de cijfers ineens heel erg verbeterd zijn eind april? Volgens mij gaat het heel slecht in de ziekenhuizen en dalen de besmettingen niet heel erg. Dat kan over 3 weken toch niet ineens zo gedaald zijn dat de meivakantie een vakantie wordt met veel versoepelingen?
Er lijkt nu we een rem te komen in de ziekenhuizen, dus ik kan me voorstellen dat ze nu even een weekje aan willen kijken of de daling in besmettingen weer verder ingezet wordt en/of de stabilisering in de ziekenhuizen.
We zitten nu echt op een mogelijk keerpunt dus iets langer wachten met beslissingen is slim.
anappleaday wijzigde dit bericht op 11-04-2021 18:23
0.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
11-04-2021 18:06
Heb jij alle schoolvakanties vrij?

Voor ons is het vooral de zoveelste vakantie waarin we moeten jongleren met werk-deadlines en kinderen thuis, nu de BSO nog altijd dicht is. Ik hoop dat ze alsnog per 1 mei open mogen, maar heb er een hard hoofd in.

Nee, ik heb co-ouderschap dus ik deel ze met mijn ex. En verder ook jongleren zonder BSO uiteraard.
En de winkeliers gingen niet in hoger beroep omdat Hugo aangaf dat de kans zeer groot was dat ze open mochten,
Arme winkeliers en horeca.
Bah.... bah en nog eens bah...
Omdatxde kinderen perse naar school moesten hebben we de versoepelingen doorgevoerd. Nu kunnen ouders met schoolgaande kinderen nog niet op meivakantie.... nou boehoe... de mensen zonder kinderen zitten al ik weet niet hoe lang te wachten op andere versoepelingen omdat kinderen voorgaan. En wij (ik praat even voor mezelf) krijgen weet het zoveelste deksel op onze neus terwijl de scholen open blijven en bewezen is dat daar enorm veel besmettingen vandaan komen... we doen het samen.... uhuh... dat blijkt wel ja...
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-04-2021 18:07
Mensen zonder schoolgaande kinderen worden er ook niet vrolijk van.
Waarom zouden de schoolvakanties invloed moeten hebben op de versoepelingen?

Dat zeg ik toch niet? Het is alleen balen, want wij hebben niet de keus vakanties uit te stellen tot er wel weer meer mag. That’s all.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-04-2021 18:07
Mensen zonder schoolgaande kinderen worden er ook niet vrolijk van.
Waarom zouden de schoolvakanties invloed moeten hebben op de versoepelingen?
Eens! We balen allemaal. Met of zonder kinderen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven