Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 48)

11-04-2021 16:12 3015 berichten
In Wuhan (China) is een Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 135 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 2 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 16.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 /47
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
11-04-2021 18:04
Misschien moeten die ook eens beseffen dat de hele maatschappij nu op slot zit, juist zodat de kinderen naar school kunnen.

Allemaal ikke ikke ikke, eers moet en zal mijn kind naar school (waardoor de besmettingen logischerwijs stijgen), en dan nu ook weer boos zijn dat er tijdens de vakantie nog een lockdown is. Hallo zeg, het is kiezen of delen hoor.
Ja dit
Moet niet gekker worden zeg :rofl:
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
11-04-2021 18:24
Dat zeg ik toch niet? Het is alleen balen, want wij hebben niet de keus vakanties uit te stellen tot er wel weer meer mag. That’s all.
Had je dan verwacht om echt op vakantie te kunnen?
Ik heb dit afgelopen jaar ook maar 2 weken vakantie gehad omdat er verder toch niks te doen is.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
11-04-2021 18:10
Dat snap ik.

Maar de huidige situatie is het gevolg van een keuze. Namelijk om het onderwijs te openen, terwijl daar veel besmettingen vandaan komen.

Dat is met het oog op de kwetsbaarheid van kinderen begrijpelijk, maar als ik dan nu ouders ook weer hoor klagen dat er schoolvakanties in het water vallen dan denk ik: ja, het valt voor ons allemaal in het water... Het had allemaal veel efficienter bestreden kunnen worden als het onderwijs weer gesloten zou worden.

Hoeft niet wat mij betreft, maar een beetje waardering voor het offer dat de maatschappij brengt ipv de gehele taart voor jezelf willen, zou ook wel wat meer op zn plaats zijn

Ik weet niet of je het doorhebt; maar mensen met kinderen maken ook deel uit van de maatschappij. Ik snap dat jij denkt: doe die scholen dicht want dan kan er meer. Maar dan kunnen heel veel mensen niet werken en dan ontstaan er leerachterstanden. Dat is erger dan niet naar de kroeg kunnen. En ja, aan die kroeg heb ik net zo goed behoefte!
En er mag ook nog steeds geen openbaar toilet open.
Hoelang moet men thuis blijven? Ben er echt klaar mee
Nederland gaat naar de klote.
Vind het echt een hele rare situatie waar we nu in terecht zijn gekomen..

“Toch geen versoepelingen. Maar mogelijk wel op 28 april. Als de cijfers het toelaten”

Is het ooit anders geweest dan? Ik bedoel: is er ooit een situatie geweest dat wanneer de cijfers het wel zouden toelaten, maar er toch niet versoepeld zou worden?
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-04-2021 18:26
Had je dan verwacht om echt op vakantie te kunnen?
Ik heb dit afgelopen jaar ook maar 2 weken vakantie gehad omdat er verder toch niks te doen is.
Ik heb samen met de kinderen een week vrij eind april en dan gaan we kamperen. Dat is leuker als er verder ook wat open is. Ik snap de heftige reacties op mijn opmerking niet zo. Mensen met kinderen mogen niet balen van een dicht terras ofzo?
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
11-04-2021 18:26
Ik weet niet of je het doorhebt; maar mensen met kinderen maken ook deel uit van de maatschappij.
Het deel van de maatschappij dat enorm gedramd heeft om de scholen weer te openen. Zeik even op zeg, met twee weken extra vakantie willen en dan ook nog drammen dat de dierentuin niet open is
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
11-04-2021 18:27
Nederland gaat naar de klote.
Want in andere landen mag alles?
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
11-04-2021 18:28
Ik heb samen met de kinderen een week vrij eind april en dan gaan we kamperen. Dat is leuker als er verder ook wat open is. Ik snap de heftige reacties op mijn opmerking niet zo. Mensen met kinderen mogen niet balen van een dicht terras ofzo?
Natuurlijk mag je wel balen maar het is niet alsof het erger is dat er maatregelen gelden in een schoolvakantie dan in enig andere week.
Behalve misschien voor de BSO, dan snap ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
11-04-2021 18:28
Het deel van de maatschappij dat enorm gedramd heeft om de scholen weer te openen. Zeik even op zeg, met twee weken extra vakantie willen en dan ook nog drammen dat de dierentuin niet open is

Ga je lekker? Waar heb jij het over met je 2 weken extra vakantie? Mijn kinderen hebben vrij en dan moet ik vakantiedagen opnemen want geen BSO of opa’s of oma’s. Daar heb ik weinig keus in.
Quincy2 schreef:
11-04-2021 18:29
Want in andere landen mag alles?
Nieuws net gezien dat Engeland weer voor een groot deel open gaat?
Alle reacties Link kopieren
Geen verrassing dat er geen versoepelingen komen. Ze maken ons namelijk al maanden blij met een dooie mus. Zo klaar mee. Nog een paar maanden zo doorgaan en de hele economie is compleet kapot. Arme, arme (horeca)ondernemers.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
11-04-2021 18:31
Ga je lekker? Waar heb jij het over met je 2 weken extra vakantie? Mijn kinderen hebben vrij en dan moet ik vakantiedagen opnemen want geen BSO of opa’s of oma’s. Daar heb ik weinig keus in.
Ik hoorde vandaag dat een gezin een meisje van een jaar of 16/17 had ingehuurd de vorige vakantie
smulrol schreef:
11-04-2021 18:28
Het deel van de maatschappij dat enorm gedramd heeft om de scholen weer te openen. Zeik even op zeg, met twee weken extra vakantie willen en dan ook nog drammen dat de dierentuin niet open is
Die avondklok zou ook heel kort duren weet je nog? Een paar persc terug?
rosadebree schreef:
11-04-2021 18:28
Ik heb samen met de kinderen een week vrij eind april en dan gaan we kamperen. Dat is leuker als er verder ook wat open is. Ik snap de heftige reacties op mijn opmerking niet zo. Mensen met kinderen mogen niet balen van een dicht terras ofzo?
Uiteraard niet; je hoort hier de geneugten van de grootse Corona-maatregelen te bezingen ;-).
Rosebloom schreef:
11-04-2021 18:32
Geen verrassing dat er geen versoepelingen komen. Ze maken ons namelijk al maanden blij met een dooie mus. Zo klaar mee. Nog een paar maanden zo doorgaan en de hele economie is compleet kapot. Arme, arme (horeca)ondernemers.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 11-04-2021 18:36
0.70% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
11-04-2021 18:26
Had je dan verwacht om echt op vakantie te kunnen?
Ik heb dit afgelopen jaar ook maar 2 weken vakantie gehad omdat er verder toch niks te doen is.

Oohhh ik heb nog helemaal geen vakantie kunnen nemen en denk allemaal dat ik dat het komende jaar ook niet kan nemen maar gewoon 6 dagen per week werken omdat ik anders helemaal naar de klote ga...

Het is geen wedstrijdje wie is het zieligste maar ik vind wel dat het heropenen van de scholen grotere gevolgen heeft gehad dan men heeft willen doen inzien. En nu worden degenen zonder kinderen en de jongeren een worst voorgehouden. Maar dat is puur hoe ik het zie.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
11-04-2021 18:32
Nieuws net gezien dat Engeland weer voor een groot deel open gaat?

Heb je ook meegekregen hoe ver ze daar zijn met vaccineren?

Waar ik klaar mee ben is het eeuwige geklaag en voorspelbare gezeik.
Alsof het een verrassing is dat er geen versoepelingen komen. Dan leef je toch echt diep onder een steen en zie je alleen maar je eigen wensen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
11-04-2021 18:34
Veel beloven weigen geven doet de gek in vreugde leven
Dat blijkt. Ik werk zelf in de zorg en ik ben ontzettend voor versoepelen. Vooral heel gauw wegwezen met die nutteloze avondklok. Daarnaast maak ik me ernstige zorgen over de mentale staat van mensen. En maar zeuren over de overvolle parken.. als ze de terrassen hadden geopend worden de parken in ieder geval ontlast. Maar goed, waarschijnlijk horen we over 6 maanden nog steeds dat er licht aan het einde van die zogenaamde tunnel is.
Zazamaenade schreef:
11-04-2021 18:36
Heb je ook meegekregen hoe ver ze daar zijn met vaccineren?

Waar ik klaar mee ben is het eeuwige geklaag en voorspelbare gezeik.
Alsof het een verrassing is dat er geen versoepelingen komen. Dan leef je toch echt diep onder een steen en zie je alleen maar je eigen wensen.
Ja maar Nederland moet er nog even over praten.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
11-04-2021 18:31
Ga je lekker? Waar heb jij het over met je 2 weken extra vakantie? Mijn kinderen hebben vrij en dan moet ik vakantiedagen opnemen want geen BSO of opa’s of oma’s. Daar heb ik weinig keus in.
Ik ook hoor. Als de (vakantie)BSO ook dichtblijft in de meivakantie is op 8 mei heel mijn verlof op voor de rest van het jaar door de schoolsluiting, noodgedwongen thuis ivm besmette leerlingen in de klas en dichte BSO. En dan hebben de kids nog 9 weken vakantie de rest van t jaar.

Hier hoor je trouwens helemaal geen andere ouders over.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
11-04-2021 18:37
En maar zeuren over de overvolle parken.. als ze de terrassen hadden geopend worden de parken in ieder geval ontlast.
In de meeste plaatsen zijn de parken helemaal niet overvol, dus ik snap wel dat ze dat voor 2-3 parken nog niet gaan doen.
Zazamaenade schreef:
11-04-2021 18:36
Heb je ook meegekregen hoe ver ze daar zijn met vaccineren?

Waar ik klaar mee ben is het eeuwige geklaag en voorspelbare gezeik.
Alsof het een verrassing is dat er geen versoepelingen komen. Dan leef je toch echt diep onder een steen en zie je alleen maar je eigen wensen.
En moeten we maar zwijgen..
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
11-04-2021 18:37
Dat blijkt. Ik werk zelf in de zorg en ik ben ontzettend voor versoepelen. Vooral heel gauw wegwezen met die nutteloze avondklok. Daarnaast maak ik me ernstige zorgen over de mentale staat van mensen. En maar zeuren over de overvolle parken.. als ze de terrassen hadden geopend worden de parken in ieder geval ontlast. Maar goed, waarschijnlijk horen we over 6 maanden nog steeds dat er licht aan het einde van die zogenaamde tunnel is.
6 maanden? Jij bent wel erg optimistisch :-D.

Ik heb afgelopen Nieuwjaar mijn hele familie digitaal al een fantastisch 2022 gewenst.
De meesten lachten en geloofden mij niet ... Benieuwd of ze op 01/01/2022 - bij de volgende digitale nieuwjaarsviering - mij wél gelijk geven :-D.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven