Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 49)

21-04-2021 22:43 3027 berichten
In Wuhan (China) is een Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 143 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 3 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 17.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48
Alle reacties Link kopieren
Is er in jullie relatie nog wel ruimte voor andere zaken, of staat hun leven compleet in het teken van de complottheoriën. Haal jij nu nog wat uit de relatie? Zo nee, probeer dan wat meer afstand te nemen. Heel zwaar, maar je hoeft hun verhalen niet aan te horen he.
nicole123 schreef:
22-04-2021 11:12
Wil je graag met ze in discussie of liever niet? Wil je van ons argumenten of manieren om het af te kunnen kappen?
Ik weet het niet precies. Ik wil vooral graag dat ze weer “ normaal” gaan doen.

En aan de andere kant denk ik. Misschien bedoelen hun het ook wel lief en denken ze echt dat het zo schadelijk is en willen ze niet dat ik een verkeerde keuze maak. Dus dat het echt vanuit een goede bedoeling wordt gezegd.

Maar ik ga de vaccinatie hoe dan ook halen zodra ik hem krijg aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben één keer in discussie gegaan met mijn antivax/complottheorieën-familielid en die gooide het gewoon steeds weer over een compleet andere boeg. Inmiddels negeer ik die berichten zoveel mogelijk. Het is voor mij geen close familielid, dat maakt het makkelijker.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Dahlia74 schreef:
22-04-2021 11:12
Is er in jullie relatie nog wel ruimte voor andere zaken, of staat hun leven compleet in het teken van de complottheoriën. Haal jij nu nog wat uit de relatie? Zo nee, probeer dan wat meer afstand te nemen. Heel zwaar, maar je hoeft hun verhalen niet aan te horen he.
Eigenlijk niet. Ze zijn alleen maar met Corona bezig en tonen geen interesse in mijn leven of dat van mijn kinderen
Susan schreef:
22-04-2021 11:15
Ik ben één keer in discussie gegaan met mijn antivax/complottheorieën-familielid en die gooide het gewoon steeds weer over een compleet andere boeg. Inmiddels negeer ik die berichten zoveel mogelijk. Het is voor mij geen close familielid, dat maakt het makkelijker.
Ja, dan is dat makkelijker. Ik heb ook zo’n oom. Die negeer ik al jaren :$
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof je zwaar teleurgesteld bent in deze mensen en dat kan ik mij heel goed voorstellen. Maar je kunt alleen je eigen gedrag veranderen. Het niet meer over hebben is dan een eerste stap. Met argumenten ga je ze niet overtuigen, dat lukt je al 6 maanden niet dus nu ook niet. Soms zijn mensen het niet waard om je energie in te steken. Steek je energie in je eigen gezin.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
22-04-2021 11:14
Ik weet het niet precies. Ik wil vooral graag dat ze weer “ normaal” gaan doen.

En aan de andere kant denk ik. Misschien bedoelen hun het ook wel lief en denken ze echt dat het zo schadelijk is en willen ze niet dat ik een verkeerde keuze maak. Dus dat het echt vanuit een goede bedoeling wordt gezegd.

Maar ik ga de vaccinatie hoe dan ook halen zodra ik hem krijg aangeboden.
Het zal ook wel vanuit goede bedoelingen zijn. Dat is wat ik ook altijd denk als een gelovig persoon op straat mij aanspreekt om over zijn geloof te praten: in zijn of haar ogen is dat de redding en hij of zij gunt mij ook diezelfde redding en dat waardeer ik, daarom zou ik dat ook nooit op een onvriendelijke manier afkappen. In discussie ga ik ook nooit, ik luister naar hun verhaal en bedank ze dan zonder mijn standpunt te geven.

Misschien kun je dat ook doen, ze bedanken voor de link zeggen dat je hun bezorgdheid waardeert maar ook duidelijk maken dat je je eigen afweging maakt, en dan je eigen standpunt in het midden laten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nicco88 schreef:
22-04-2021 10:56
Ja, ik kan er weinig mee. Maar ze verwachten een reactie. Als het vrienden waren geweest hadden ze 6 maanden geleden al onder de negeer gestaan. Maar nu wordt dat enorm lastig.
Maar je kan in die gesprekken toch zeggen dat jij er anders in staat en en dat het geen nut heeft elke keer een discussie te voeren?
Susan schreef:
22-04-2021 11:21
Het zal ook wel vanuit goede bedoelingen zijn. Dat is wat ik ook altijd denk als een gelovig persoon op straat mij aanspreekt om over zijn geloof te praten: in zijn of haar ogen is dat de redding en hij of zij gunt mij ook diezelfde redding en dat waardeer ik, daarom zou ik dat ook nooit op een onvriendelijke manier afkappen. In discussie ga ik ook nooit, ik luister naar hun verhaal en bedank ze dan zonder mijn standpunt te geven.

Misschien kun je dat ook doen, ze bedanken voor de link zeggen dat je hun bezorgdheid waardeert maar ook duidelijk maken dat je je eigen afweging maakt, en dan je eigen standpunt in het midden laten.
Dat is een goed idee. Dat ga ik eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
22-04-2021 11:17
Eigenlijk niet. Ze zijn alleen maar met Corona bezig en tonen geen interesse in mijn leven of dat van mijn kinderen
Wil je nog contact met hen of wil je het even laten voor wat het is? Want dat mag hè, je moet geen contact hebben als je dat niet wil.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
22-04-2021 11:15
Ik ben één keer in discussie gegaan met mijn antivax/complottheorieën-familielid en die gooide het gewoon steeds weer over een compleet andere boeg. Inmiddels negeer ik die berichten zoveel mogelijk. Het is voor mij geen close familielid, dat maakt het makkelijker.
Dat is het irritante hè, dat steeds over een andere boeg gooien. Dat is bij complotdenkers eigenlijk altijd het geval, ook voor covid al. Dan heb je iets van wat ze zeggen weerlegd en dan zeggen ze niet 'oké, dus ik zat niet goed', maar dan komen ze weer met iets anders. Vaak een of ander artikel of persoon waar je zelf geen weet van hebt (zoals die Peter Borger), zodat het lijkt alsof zij de expert zijn en jij de onwetende. Maar als je daar in duikt merk je dat ze dingen compleet uit hun context rukken of met net die ene wetenschapper/medicus dwepen die iets anders zegt dan duizenden anderen. Je wordt voortdurend in de verdediging gedrukt.

Ik ben zelf een paar maanden geleden uit een vrienden/kennissenclubje gestapt wat ooit uit een topic hier op Viva ontstaan is. Een paar mensen daarin sloegen ook totale wappie-taal uit en hitsten anderen op om vooral niet te testen, vaccins te wantrouwen, etc. Ik ben er een paar keer tegenin gegaan, maar ze werden daar alleen nog maar feller en meer anti door. Nou, dat doen ze dan maar mooi zonder mij, hoef ik me er ook niet meer over op te winden dat mensen die ik ooit hoog had zitten zo diep kunnen zinken.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
22-04-2021 11:17
Eigenlijk niet. Ze zijn alleen maar met Corona bezig en tonen geen interesse in mijn leven of dat van mijn kinderen
Treurig. Ik zou zo min mogelijk contact hebben dan en vooral wel over jouw en hun gewone leven of over je kinderen. Zelf covid vermijden als onderwerp en als zij ermee komen hen bedanken voor hun mening en het verder negeren. En hard hopen dat ze dan over een paar maanden weer normaal worden. Ze gaan overtuigen gaat je denk ik niet lukken als ik het zo lees, daarvoor zitten ze er veel te diep in. Je zou het bijna kunnen vergelijken met een soort sekte denk ik, het geeft ze waarschijnlijk de houvast en het groepsgevoel dat ze blijkbaar nu nodig hebben, in deze onzekere tijden. Het enige verschil met een sekte is alleen wel dat ik denk dat als covid en de maatregelen weer voorbij zijn, hun 'groep' in het niets zal oplossen en ze hopelijk weer normaal kunnen doen.
Ik praat niet meer met mensen over corona. Maakt het leven een stuk makkelijker. Ik hou me aan de regels en doe mijn ding. En wacht vol smart op mijn vaccinatie. Wat de rest doet moeten ze allemaal zelf weten, als ze mij er maar niet mee lastig vallen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin en tante in het ziekenhuis zijn allebei gevaccineerd. Eindelijk!
nicole123 schreef:
22-04-2021 11:33
Treurig. Ik zou zo min mogelijk contact hebben dan en vooral wel over jouw en hun gewone leven of over je kinderen. Zelf covid vermijden als onderwerp en als zij ermee komen hen bedanken voor hun mening en het verder negeren. En hard hopen dat ze dan over een paar maanden weer normaal worden. Ze gaan overtuigen gaat je denk ik niet lukken als ik het zo lees, daarvoor zitten ze er veel te diep in. Je zou het bijna kunnen vergelijken met een soort sekte denk ik, het geeft ze waarschijnlijk de houvast en het groepsgevoel dat ze blijkbaar nu nodig hebben, in deze onzekere tijden. Het enige verschil met een sekte is alleen wel dat ik denk dat als covid en de maatregelen weer voorbij zijn, hun 'groep' in het niets zal oplossen en ze hopelijk weer normaal kunnen doen.
Ik ben héél benieuwd hoe deze mensen er na afloop op gaan terugkijken. Misschien blijven ze er wel in hangen. Of hebben ze er geen actieve herinneringen meer aan.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
22-04-2021 11:35
Ik ben héél benieuwd hoe deze mensen er na afloop op gaan terugkijken. Misschien blijven ze er wel in hangen. Of hebben ze er geen actieve herinneringen meer aan.
Of ze gaan mee in een ander complot over een ander onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
22-04-2021 11:34
Mijn vriendin en tante in het ziekenhuis zijn allebei gevaccineerd. Eindelijk!
Fijn!
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
22-04-2021 11:34
Mijn vriendin en tante in het ziekenhuis zijn allebei gevaccineerd. Eindelijk!
:yes:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
22-04-2021 11:23
Dat is een goed idee. Dat ga ik eens proberen.
Misschien kun je hier nog iets uithalen: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b7d8cc6f/
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
22-04-2021 11:35
Ik ben héél benieuwd hoe deze mensen er na afloop op gaan terugkijken. Misschien blijven ze er wel in hangen. Of hebben ze er geen actieve herinneringen meer aan.
Ik denk dat ze denken dat het toch een onschuldige verkoudheid was die is aangedikt om te zorgen dat mensen het vaccin zouden gaan halen en dat het allemaal om het geld te doen was, om Big Pharma te spekken.

Iemand die ik ken heeft een kind dat om gezondheidsredenen absoluut niet gevaccineerd mag worden en daarom is ze nu dus tegen vaccins, terwijl ik denk: je zou juist blij moeten zijn dat de rest zich laat vaccineren, want we doen dat ook om kwetsbare mensen die zelf niet gevaccineerd kunnen worden te beschermen. In mijn ogen ben je dan behoorlijk stom bezig met je hetze tegen die vaccins.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
22-04-2021 11:43
Ik denk dat ze denken dat het toch een onschuldige verkoudheid was die is aangedikt om te zorgen dat mensen het vaccin zouden gaan halen en dat het allemaal om het geld te doen was, om Big Pharma te spekken.

Iemand die ik ken heeft een kind dat om gezondheidsredenen absoluut niet gevaccineerd mag worden en daarom is ze nu dus tegen vaccins, terwijl ik denk: je zou juist blij moeten zijn dat de rest zich laat vaccineren, want we doen dat ook om kwetsbare mensen die zelf niet gevaccineerd kunnen worden te beschermen. In mijn ogen ben je dan behoorlijk stom bezig met je hetze tegen die vaccins.
Dat is inderdaad heel raar. Je bent dan toch juist blij dat mensen jouw kind beschermen met een vaccin. Maar ik snap sowieso niet dat mensen die geen vaccin willen iedereen proberen over te halen het ook niet te doen. Bij naaste familie zou ik het uit bezorgheid kunnen begrijpen, maar het is toch juist fijn als de rest wel een vaccin haalt?
baukelien schreef:
22-04-2021 11:35
Ik ben héél benieuwd hoe deze mensen er na afloop op gaan terugkijken. Misschien blijven ze er wel in hangen. Of hebben ze er geen actieve herinneringen meer aan.
:rofl: Ik verwacht het laatste
Alle reacties Link kopieren
eef-- schreef:
22-04-2021 11:45
Dat is inderdaad heel raar. Je bent dan toch juist blij dat mensen jouw kind beschermen met een vaccin. Maar ik snap sowieso niet dat mensen die geen vaccin willen iedereen proberen over te halen het ook niet te doen. Bij naaste familie zou ik het uit bezorgheid kunnen begrijpen, maar het is toch juist fijn als de rest wel een vaccin haalt?
Nu bij covid hangt dit veel samen met de angst van mensen om als niet-gevaccineerde buitengesloten te worden uit de maatschappij. Door vaccinatiebewijzen waarmee je ergens heen mag en zij dus niet. Dan is het fijn om zoveel mogelijk anderen te hebben die ook buitengesloten worden, ten eerste omdat je dan minder alleen daarin bent en ten tweede omdat je hoopt dat die anderen (mee)strijden om gelijke rechten.

Bij de reguliere vaccinaties snap ik het veel minder, dat is vooral een kwestie van teveel vaccinvrij verhaaltjes hebben gelezen denk ik. Want rationeel heb je juist als je kind niet gevaccineerd kan worden die hoge vaccinatiegraad zo enorm nodig. Voor mijn kinderen maakt het weinig uit of de vaccinatiegraad van mazelen of polio naar beneden duikt, die lopen gevaccineerd en al daar dan toch weinig kans op. Voor een niet-gevaccineerd kind ligt dat anders, dan ligt je bescherming in de mensen om je heen die het virus niet meer aan je over kunnen dragen.
nicole123 wijzigde dit bericht op 22-04-2021 12:00
0.04% gewijzigd
nicole123 schreef:
22-04-2021 11:40
Misschien kun je hier nog iets uithalen: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b7d8cc6f/
Dankje! deze ga ik even lezen
Ik heb al meerdere malen de vraag gesteld. ZIjn jullie dan tegen vaccinaties in het algemeen. Of alleen tegen corona vaccinaties of zijn jullie specifiek tegen Pfizer en moderna en zijn Jansen en AZ wel oke.

Maar dan zijn ze ineens offline en het antwoord komt nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven