Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 58)

15-01-2022 18:11 4163 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 3 miljoen mensen positief getest en ruim 21.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 324 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 5 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 31 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 9 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Twijfel je over het nemen van een vaccinatie? Bel dan naar de twijfeltelefoon: 088-7555777 (iedere werkdag tussen 8:30-16:30)
Website voor vaccinatie twijfelaars: Klik hier [b]Online een test aanvragen of een va ... t.nl/]hier [/b]

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51 /52 /53 / 54 /55/5657
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
15-02-2022 18:53
Ik vraag het mij af want ik heb hem gezegd als hij zich wil laten vaccineren ik daar geen probleem mee hebt. Het is zijn lichaam en hij is bijna 18 ongeacht hoe ik erover denk. Dan kan hij zich veilig voelen en naar dingen toe gaan.

Zijn vader heeft geprobeerd om hem zover te krijgen om zich te laten vaccineren maar hij wil dit echt niet. Had het voor hem zoveel makkelijker gemaakt.

Maar hopelijk is het binnenkort voorbij.
Dat is het ook hoor, die QR-code iig. Zijn angst zal mss nog even blijven. Ik hoop dat hij zich snel beter voelt.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
15-02-2022 19:38
Carnaval is niet met >500 mensen binnen.
Of het een buiten evenement is is ook nog de vraag want er is geen toegangscontrole oid…
Maar aangezien er geen regels zijn voor buiten evenementen hoeft daar niet over worden nagedacht.
Nou je weet niet hoeveel ze in zo kroeg kunnen proppen hoor ;-)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
15-02-2022 19:19
Ik vind het dan wel lullig voor Mark dat hij vanavond niet mocht zeggen dat Nederland weer open gaat
En eigenlijk dan toch ook wel een beetje voor Hugo?
Mijn dochter van net 12 heeft vrijdag een afspraak voor haar eerste vaccinatie. Zouden jullie die door laten gaan? Ik zie het nut er eigenlijk niet meer van in. Man twijfelt.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan1 schreef:
15-02-2022 21:58
Mijn dochter van net 12 heeft vrijdag een afspraak voor haar eerste vaccinatie. Zouden jullie die door laten gaan? Ik zie het nut er eigenlijk niet meer van in. Man twijfelt.
Ik zou het door laten gaan. Je weet nooit wat dit virus nog gaat doen (ik hoop niets) en dan heeft ze tenminste antistoffen tegen mogelijk nieuwe varianten. En minder kans om anderen te besmetten.

Waarom twijfelt jouw man? De vaccinatie is totaal ongevaarlijk, van het virus weet je dat niet zeker.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
15-02-2022 22:10
Ik zou het door laten gaan. Je weet nooit wat dit virus nog gaat doen (ik hoop niets) en dan heeft ze tenminste antistoffen tegen mogelijk nieuwe varianten. En minder kans om anderen te besmetten.

Waarom twijfelt jouw man? De vaccinatie is totaal ongevaarlijk, van het virus weet je dat niet zeker.
Man is juist eerder voor het wel laten doen. Oudste twee dochters zijn ook gevaccineerd.

Jouw argument zou voor ons de reden zijn om wel te gaan vrijdag. Maar ik denk dat we het alsnog kunnen doen als er een nieuwe variant komt.
Nieuw deel: coronavirus-covid-19/coronavirus-covid- ... ges/487410
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan1 schreef:
15-02-2022 22:14
Man is juist eerder voor het wel laten doen. Oudste twee dochters zijn ook gevaccineerd.

Jouw argument zou voor ons de reden zijn om wel te gaan vrijdag. Maar ik denk dat we het alsnog kunnen doen als er een nieuwe variant komt.
Dat zou kunnen idd. Ik zou even op zeker spelen en zorgen dat ze haar twee prikken gehad heeft, denk ik. Boosterprik hoeft niet eens, maar dat ze haar basisvaccinaties tenminste heeft. Voordat die bescherming volledig is, duurt dat enkele weken.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
15-02-2022 14:08
Doornroosje, zijn in jouw cijfers de oversterfte meegenomen?

In Nederland is nl. nogal sprake van onderrapportage in de officiële cijfers.

Dat heb ik idd in de krant gelezen.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
15-02-2022 14:54
Begrijp ik. Maar zoals je weet ben ik meer van de voorzichtige aanpak. Dus ik kan me vinden in de zorgvuldige manier zoals Duitsland het coronabeleid aanpakt.

En dat betekent niet dat ik niet blij ben dat er weer meer kan (en ik ga er ook gebruik van maken). Ik zou alleen liever de maatregelen 1 voor 1 loslaten (ik las vandaag iemand die schreef: wat als er gebruik gemaakt werd van de term protections ipv restrictions. In het Nederlands zou het dan beschermingsmaatregelen heten, klinkt toch anders hè).

En Fleurtje5, ik zou mezelf veiliger voelen als ik was ingeënt, maar ik ben bang dat we je niet gaan overhalen.

Dat geloof ik meteen.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
15-02-2022 20:46
En eigenlijk dan toch ook wel een beetje voor Hugo?
Ja, goed punt, voor hem ook. We kunnen discussiëren over hoe goed of hoe slecht ze het hebben gedaan en dat het gewoon hun baan is, maar ze stonden er wel
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
15-02-2022 15:53
Heel veel mensen zitten er misschien niet op te wachten denk ik inderdaad. Maar het woord geeft wel goed aan waar de maatregelen voor bedoeld zijn: om de kwetsbaren te beschermen. En er zijn zes miljoen kwetsbaren in Nederland (of zoals een gedeelte van deze mensen ook wel eufemistisch worden genoemd: met onderliggend lijden). En voor veel kwetsbaren voelen de versoepelingen alsof de beschermingsmaatregelen worden losgelaten.

Wie zijn die kwetsbaren? Ouderen? Zieken?

Mensen met allergieën of mensen met een chronische aandoening, of mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, kunnen wel jong of half jong en sterk zijn, maar in deze kunnen ze ook onder 'kwetsbaren' vallen.

Ik vind de versoepelingen toch weer net iets te snel gaan. Oké als je geen mondkapje wilt dragen, maar die 1,5 m. afstand houden vind ik voor nu toch wel prettig.

Ik hoop niet dat het straks weer in de soep loopt omdat het voor mijn gevoel weer te snel gaat, en dat Ernst Kuipers dit gebruikt om dan zijn langgehoopte 2G gaat doordouwen.

Liever open blijven met mondmasker en afstand, dan straks weer alles plat gooien.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
15-02-2022 14:50
Ik ben echt benieuwd wat het volgende is waar mensen op tegen gaan zijn nu ze niks meer over Corona kunnen zeggen.

Het is over een paar weken Pasen. Dat wil men liever voorjaarsfeest laten heten. De paashaas kan geen eieren verven. En de vrolijk versierde palmtak liever niet in kruisvorm. En de prins die doornroosje een zoen gaf was fout, hij had haar eerst toestemming moeten vragen of hij haar een zoen mocht geven, zodat ze wakker kon worden uit haar coma. Vrouwtje Theelepel wil liever genderneutraal door het leven gaan. De fakir op zijn vliegend tapijt in de Efteling maakt teveel vlieguren. Hollebollegijs (papier hier) moet op dieet. Lange Jaap naar de fysio. Na de kleur van Piet, het geloof van sint, is het nu de beurt aan het paard van sinterklaas, daar was iets mee hoorde ik vorige week.

Maar ik help het je hopen dat er straks niets meer te zeggen valt over corona.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven