Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 58)

15-01-2022 18:11 4163 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown en Nederland is rood gekleurd op de kaart op dit moment. Er zijn nu ruim 3 miljoen mensen positief getest en ruim 21.000 mensen overleden. Wereldwijd zijn er ruim 324 miljoen besmettingen en helaas al meer dan 5 miljoen doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn gelukkig vaccinaties voor en Nederland heeft d.m.v het vaccinatie programma al ruim 31 miljoen prikken gezet, wereldwijd zijn dat er al meer dan 9 miljard. :cheer2:

Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Twijfel je over het nemen van een vaccinatie? Bel dan naar de twijfeltelefoon: 088-7555777 (iedere werkdag tussen 8:30-16:30)
Website voor vaccinatie twijfelaars: Klik hier [b]Online een test aanvragen of een va ... t.nl/]hier [/b]

Dit is een discussie topic over dit virus.


Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 / 47 /48 / 49 / 50 / 51 /52 /53 / 54 /55/5657
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
15-01-2022 23:17
Daar denkt het OMT toch anders over, anders hadden ze wel geadviseerd om die ook open te gooien. Ze houden ze niet voor de lol dicht.
dit dus. Het gaat als een malle rond op het moment. Mijn zus werkt als vrijwillgster in een hospice en zit nu thuis. Haar kind is negatief en zij positief getest vandaag, ondanks adequate bescherming. Ze heeft alle prikken gehad, heeft het wat koud en zit onder een dekentje te netflixen en hoopt maar dat dit het is. Mild ziek, wat verhoging, rillingen etc. Wij brengen morgen wat boodschappen.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
15-01-2022 23:23
Nee, Kuipers heeft het toegelicht tijdens de persconferentie, reden om niet alles al open te gooien is omdat anders de besmettingen te hard zouden stijgen (nog veel sneller dan nu) en dat een te groot risico geeft voor een te hoge druk op de ziekenhuizen en ontwrichting van de maatschappij.

Als je zou willen zien welke versoepeling precies waarvoor zorgt dan zou je dingen echt 1 voor 1 moeten openen, niet een heel pakket in 1x. Want als het nu stijgt dan weet je nog niet of het komt door de studenten, de winkels, de sport of de muitende horeca. Dat is het dus niet.
Ah snap ik. Hier was alles al open dat nu bij jullie open en de horeca ook, maar de scholen zijn de grote 'versoepeling'. Er wordt wel een stijging verwacht.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
15-01-2022 23:25
dit dus. Het gaat als een malle rond op het moment. Mijn zus werkt als vrijwillgster in een hospice en zit nu thuis. Haar kind is negatief en zij positief getest vandaag, ondanks adequate bescherming. Ze heeft alle prikken gehad, heeft het wat koud en zit onder een dekentje te netflixen en hoopt maar dat dit het is. Mild ziek, wat verhoging, rillingen etc. Wij brengen morgen wat boodschappen.
Daar hou ik wel rekening mee, boodschappen. Hier in België is bezorgen aan huis bijna onbestaand (zeker in een dorp), dus ik zorg dat ik elke keer voldoende meebreng moesten opeen we in quarantaine moeten.

Hopelijk valt het mee voor je zus!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Dokje schreef:
15-01-2022 23:21
Het is dan ook een demonstratie. Wat letterlijk betekent 'duidelijk iets laten zien'.
Ik weet wat het woord demonstratie betekent, maar je zaak gewoon open gooien is geen demonstratie. Er zijn eerder demonstraties geweest met bijv paspoppen op het terras, of picknickkleedjes neerleggen, dat is wat anders. Dit is gewoon je zaak openen.

En hoe je het ook noemt, dat doet niks af aan mijn punt dat ze tegen hun eigen belangen in gaan, want door hun acties komen er eerder meer dan minder besmettingen en wordt de kans groter dat over 10 dagen er geen positief besluit valt.

En wat ik dan het rotste vind is als dan ook de restaurants die keurig dicht zijn gebleven daaronder lijden. Van je collega’s moet je het maar hebben… Hetzelfde als destijds bij het expres niet controleren van de QR en dat luidkeels rondroepen. Fijn voor de anderen dat de horeca dan de naam krijgt van lui die er met de pet naar gooien. Dit lijkt me voor horeca ondernemers die zich wel aan de maatregelen willen houden super frustrerend.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
15-01-2022 23:29
Daar hou ik wel rekening mee, boodschappen. Hier in België is bezorgen aan huis bijna onbestaand (zeker in een dorp), dus ik zorg dat ik elke keer voldoende meebreng moesten opeen we in quarantaine moeten.

Hopelijk valt het mee voor je zus!
Dat komt wel goed hoor, ze moppert niet. Bezorgen hier kan wel maar nou net niet de diervoeding die bijna op is bij haar en zo wat andere dingen. Dus dat droppen wij morgen even op de stoep. Dan nog wat sneltesten voor mijn ouders, wat deuren verder en dan zit ons rondje erop. Mijn ouders ontspringen de dans tot nu toe, nog steeds. Ondanks dagbesteding van mijn moeder. Gelukkig maar. Maar ze zijn donderdag wel bij mijn zus geweest, dus ik vind testen. Mijn vader vindt het onzin, maar hij doet het maar om mij tevreden te stellen zegt hij zelf. Hij waant zichzelf onsterfelijk.
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
15-01-2022 21:25
Ik weet niet of dit al voorbij is gekomen:

AD:
“ Voor ongeveer 50.000 gezondheidsmedewerkers in België dreigt ontslag of zes maanden schorsing als ze zich niet voor 1 april laten vaccineren. Uit de meest recente telling blijkt dat van de iets minder dan 540.000 medewerkers in de gezondheidszorg ruim 490.000 volledig ingeënt zijn, zo maakte de Belgische Taskforce Vaccinatie vandaag bekend. ”


Dat wordt zoeken naar nieuw personeel, voor zover beschikbaar.

Van de zotte.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 15-01-2022 23:53
Reden: Woorden vetgedrukt
0.62% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
15-01-2022 23:35
Dat komt wel goed hoor, ze moppert niet. Bezorgen hier kan wel maar nou net niet de diervoeding die bijna op is bij haar en zo wat andere dingen. Dus dat droppen wij morgen even op de stoep. Dan nog wat sneltesten voor mijn ouders, wat deuren verder en dan zit ons rondje erop. Mijn ouders ontspringen de dans tot nu toe, nog steeds. Ondanks dagbesteding van mijn moeder. Gelukkig maar. Maar ze zijn donderdag wel bij mijn zus geweest, dus ik vind testen. Mijn vader vindt het onzin, maar hij doet het maar om mij tevreden te stellen zegt hij zelf. Hij waant zichzelf onsterfelijk.
O jee, jezelf onsterfelijk wanen kan soms gevaarlijk zijn. Zeker testen, want je zus was al besmettelijk toch? Fijn dat jullie nog rondjes kunnen maken! ;-D

Ik hoop dat je ouders negatief zijn, maar ze hebben de boosterprik al gehad, denk ik? Dan zijn ze iig goed beschermd.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
15-01-2022 23:45
Van de zotte.
Hier zijn bepaalde vaccinaties al verplicht in de zorg. Waarom zou dit dan van de zotte zijn? Zorgpersoneel werkt vaak met heel kwetsbare mensen0
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Drosten ziet de komende twee jaar vooral belang dat we ook kijken naar twee thema's,

Long covid
en ja: MERS ;(

citaat uit Tagesspiegel, zie link: In Zukunft sieht Drosten vor allem zwei Themen an Bedeutung gewinnen: Zum einen werde man in zwei Jahren über Long-Covid reden müssen, die noch kaum erforschte Folgeerkrankung einer Coronainfektion, zum anderen über das Mers-Coronavirus. Dieses „Middle East respiratory syndrome-related coronavirus“, das nur entfernt mit Sars-Cov-2 verwandt ist, ist schon mehrfach von Kamelen auf Menschen übergesprungen.

Zuletzt erkrankten 2015/2016 fast 200 Menschen in Südkorea an dem eingeschleppten Virus. Mers sei „kein bisschen harmloser geworden, im Gegenteil“, sagt Drosten. „Das jetzt zirkulierende Virus ist übertragbarer oder virulenter geworden.“

:@@: :@@: :@@: :@@: :@@:

8-. 8-. 8-.


https://www.tagesspiegel.de/wissen/chri ... 78808.html

https://www.who.int/health-topics/middl ... #tab=tab_1
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
15-01-2022 23:47
O jee, jezelf onsterfelijk wanen kan soms gevaarlijk zijn. Zeker testen, want je zus was al besmettelijk toch? Fijn dat jullie nog rondjes kunnen maken! ;-D

Ik hoop dat je ouders negatief zijn, maar ze hebben de boosterprik al gehad, denk ik? Dan zijn ze iig goed beschermd.
Zeker hebben ze die al gehad. Wij waren de taxi. Punt is mijn vader is 80 plus en is gewoon echt maar 1 keer in zijn leven ziek geweest en dat was van de bof. Die wij dus alle drie thuis ook hadden, want toen nog geen vaccinatie. Verder echt nooit meer. Hij slikt ook geen medicatie, gewoon helemaal niks. Mijn moeder heeft 2 keer herseninfarct gehad, dus hij zorgt voor haar, poetst het huis, kookt en al die ongein en dat gaat nog steeds goed, dus dat is winst. Maar als hij wat krijgt, dan is het een kaartenhuis dat instort.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
15-01-2022 23:33
Ik weet wat het woord demonstratie betekent, maar je zaak gewoon open gooien is geen demonstratie.
Jij vindt het geen demonstratie. De burgemeesters-die daar over gaan- vinden het wel een demonstratie. De rest van wat je schrijft is in deze dan ook niet zo van toepassing.
Alle reacties Link kopieren
Eigenbelang als demonstratie verpakt. Ze noemen het een demonstratie om daarmee te verdoezelen dat ze er niets aan willen doen. De politie is al druk genoeg met ernstige misdaad (laten we dat hopen).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
kers schreef:
15-01-2022 21:03
O_o wat zijn nou tien extra dagen? Ik begrijp het niet, die boosheid en verbolgenheid, en zelfs dreigende- op het grote geheel is dat toch te overzien?

Ook is het natuurlijk een rare redenering: omdat de burgemeesters het toestaan, is het niet zo gevaarlijk?
Lekker makkelijk, denk ik, dan kan je alles weer goed praten. Nogmaals, als er nu gezegd werd: jullie moeten nog drie maanden dicht, OK. Maar tien dagen is alweer het volgende weegmoment.

En als je nu volop open gaat, en de besmettingen stijgen teveel, ben je over tien dagen weer dicht - dat is nog het vreemde hieraan. Nog even geduld, en je kan weer echt open, in stapjes, in plaats van dat je je sector weer in een sluiting helpt met je 'protesten' als het te vroeg is....
Really?
Zegt diegene die dagen en dagen heeft lopen miepen dat het allemaal zolang duurde voordat er duidelijkheid was over of omicron echt milder verliep, want dat virus was er toch 'al een paar weken'.
Het ongeduld droop ervanaf.

En jij vindt dat anderen niet moeilijk moeten doen over 10 dagen?

En begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat die 10 dagen niet het eind van de wereld zijn, hoewel ik hun frustratie begrijp.

Maar dat jij pleit voor geduld vind ik echt verbijsterend.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Dokje schreef:
16-01-2022 00:10
Jij vindt het geen demonstratie. De burgemeesters-die daar over gaan- vinden het wel een demonstratie. De rest van wat je schrijft is in deze dan ook niet zo van toepassing.
Nee, die burgemeesters gedogen het want hebben geen zin in rellen.

En wat ik verder schrijf is juist wel van toepassing, volgens mij heb je niet eens verder gelezen als je dat zegt. Ook als het wel een demonstratie zou zijn gaat wat ik verder schrijf op, dat zeg ik juist duidelijk. Want ik zeg dat hoe je het ook noemt, ook als ik het wel een demonstratie zou noemen, wat ze doen tegen hun eigen belang in gaat. Het is namelijk in het belang van de horeca dat de besmettingen niet te keihard stijgen en op deze manier gaan de besmettingen alleen nog maar verder omhoog. Ze vreten nu hun marshmallows op en over 10 dagen zitten ze daardoor zelf wellicht met de gebakken peren. En met hen zelf heb ik dan niet zoveel medelijden, had er dan maar alles aan gedaan om over 10 dagen op het punt te zijn dat het wel kon. Maar met hun collega's die niet open gaan en wel hopen dat het over 10 dagen kan, daar heb ik dan wel veel medelijden mee.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
15-01-2022 23:17
Daar denkt het OMT toch anders over, anders hadden ze wel geadviseerd om die ook open te gooien. Ze houden ze niet voor de lol dicht.
Engeland is sinds de zomer open. Helemaal open. De dag, de nacht, alles is open. Ook dat is een keuze. We zijn niet absoluut gebonden aan het OMT. Zeker twee jaar na de ‘outbreak’.
Alle reacties Link kopieren
Fairway schreef:
16-01-2022 09:02
Engeland is sinds de zomer open. Helemaal open. De dag, de nacht, alles is open. Ook dat is een keuze. We zijn niet absoluut gebonden aan het OMT. Zeker twee jaar na de ‘outbreak’.
Wat er open is of niet is een politieke keus, het omt adviseert alleen.
Alle reacties Link kopieren
Dokje schreef:
16-01-2022 00:10
Jij vindt het geen demonstratie. De burgemeesters-die daar over gaan- vinden het wel een demonstratie. De rest van wat je schrijft is in deze dan ook niet zo van toepassing.
De burgemeesters hadden hierover afspraken met de horeca gemaakt. Helaas zijn er dan toch weer ondernemers die menen zich niet aan die regels te hoeven houden. Iets wat binnen de horeca helaas keer op keer gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
15-01-2022 23:49
Hier zijn bepaalde vaccinaties al verplicht in de zorg. Waarom zou dit dan van de zotte zijn? Zorgpersoneel werkt vaak met heel kwetsbare mensen0

Het betreft België.
Alle reacties Link kopieren
Fairway schreef:
16-01-2022 09:02
Engeland is sinds de zomer open. Helemaal open. De dag, de nacht, alles is open. Ook dat is een keuze. We zijn niet absoluut gebonden aan het OMT. Zeker twee jaar na de ‘outbreak’.
Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat het OMT er anders over denkt of het openen van horeca, musea en theaters zou leiden tot teveel besmettingen bovenop wat we al hebben. Ik vind het een veel te stellige en op wishful thinking gebaseerde uitspraak dat dat allemaal helemaal niet meer uit zou maken wat er wel en niet geopend wordt, de deskundigen denken daar namelijk heel anders over. Of je die extra besmettingen en de gevolgen ervan wel of niet voor lief neemt, hoe je de balans opmaakt en wat daarin het meest van belang is, dát is dan vervolgens een politieke keuze, maar daar ging het mij nu niet om. Mij ging het om de stelling en (het gebrek aan) onderbouwing.
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
16-01-2022 09:28
Het betreft België.
Doornroosje heeft het ook over België, daar woont ze.
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
16-01-2022 09:28
Het betreft België.
Ja? Mijn post ook? Ik ben Belg.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
15-01-2022 21:25
Ik weet niet of dit al voorbij is gekomen:

AD:
“ Voor ongeveer 50.000 gezondheidsmedewerkers in België dreigt ontslag of zes maanden schorsing als ze zich niet voor 1 april laten vaccineren. Uit de meest recente telling blijkt dat van de iets minder dan 540.000 medewerkers in de gezondheidszorg ruim 490.000 volledig ingeënt zijn, zo maakte de Belgische Taskforce Vaccinatie vandaag bekend. ”


Dat wordt zoeken naar nieuw personeel, voor zover beschikbaar.
Dé oplossing voor ons hier in Nederland, de Vlamingen onder hen kunnen hier zo aan de slag! We hebben ze hard nodig op de IC.
Alle reacties Link kopieren
Fairway schreef:
16-01-2022 09:45
Dé oplossing voor ons hier in Nederland, de Vlamingen onder hen kunnen hier zo aan de slag! We hebben ze hard nodig op de IC.
Ja, fantastisch, ongevaccineerden aan het bed bij toch al kwetsbare patiënten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Fairway schreef:
16-01-2022 09:45
Dé oplossing voor ons hier in Nederland, de Vlamingen onder hen kunnen hier zo aan de slag! We hebben ze hard nodig op de IC.
De mensen die ontslagen gaan worden zijn de echte wappies vrees ik. De rest zal wel bijdraaien. Niet dat zij niet kunnen verzorgen, maar zulke mensen zou ik niet heel graag aan mijn bed hebben als kwetsbare.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
16-01-2022 09:32
Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat het OMT er anders over denkt of het openen van horeca, musea en theaters zou leiden tot teveel besmettingen bovenop wat we al hebben. Ik vind het een veel te stellige en op wishful thinking gebaseerde uitspraak dat dat allemaal helemaal niet meer uit zou maken wat er wel en niet geopend wordt, de deskundigen denken daar namelijk heel anders over.
Eens, maar ik reageerde op je stelling dat ze het niet voor de lol doen. Natuurlijk doen ze dat niet, maar ook een tegengestelde beslissing neem je niet voor de lol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven