Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Covid in de zorg

21-06-2020 11:36 377 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal.

Ik ben zelf werkzaam in een umc als verpleegkundige. Ik merk dat, nu de covid periode wat minder word en de reguliere zorg opstart ik meer tijd heb om na te denken wat er allemaal gebeurt is de afgelopen tijd. Ik moet zeggen... het doet me meer dan ik dacht.

Ik heb dit topic geopend met als reden dat er misschien meer zorgmedewerkers zijn die dit ook zo ervaren, hun hart willen luchten of tips hebben voor anderen.
Leven en laten leven :)
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook niet in een ziekenhuis maar in een verpleeghuis.
We zijn nu covid vrij maar zal niet lang duren omdat bezoek niet op let.

We hebben afgelopen woensdag bezoek weg gestuurd omdat die overduidelijk covid klachten heeft hoesten snotteren en klaagde tegen cliënt over keelpijn.
Toen wij vroegen of deze bezoeker al getest is kregen we een hele preek over dat covid niet bestaat en nog meer complot theorieën.
Inmiddels is cliënt ziek en word nu getest.
derooiekater schreef:
13-10-2020 06:27
Ik werk ook niet in een ziekenhuis maar in een verpleeghuis.
We zijn nu covid vrij maar zal niet lang duren omdat bezoek niet op let.

We hebben afgelopen woensdag bezoek weg gestuurd omdat die overduidelijk covid klachten heeft hoesten snotteren en klaagde tegen cliënt over keelpijn.
Toen wij vroegen of deze bezoeker al getest is kregen we een hele preek over dat covid niet bestaat en nog meer complot theorieën.
Inmiddels is cliënt ziek en word nu getest.
Wat vreselijk dat mensen zo laks om springen met de regels. Je kunt het er niet mee eens zijn maar regels heb je gewoon te volgen.
Polsjef schreef:
13-10-2020 07:37
Wat vreselijk dat mensen zo laks om springen met de regels. Je kunt het er niet mee eens zijn maar regels heb je gewoon te volgen.
Vooral dit inderdaad!
Ik ken iemand die het ook niet eens is met de regels, maar ze volgt ze wel gewoon.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
13-10-2020 06:27
Ik werk ook niet in een ziekenhuis maar in een verpleeghuis.
We zijn nu covid vrij maar zal niet lang duren omdat bezoek niet op let.

We hebben afgelopen woensdag bezoek weg gestuurd omdat die overduidelijk covid klachten heeft hoesten snotteren en klaagde tegen cliënt over keelpijn.
Toen wij vroegen of deze bezoeker al getest is kregen we een hele preek over dat covid niet bestaat en nog meer complot theorieën.
Inmiddels is cliënt ziek en word nu getest.
zodra covid in het huis is, en het is op die manier gebeurd dan is die bezoeker schuldig aan doodslag
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
13-10-2020 07:37
Wat vreselijk dat mensen zo laks om springen met de regels. Je kunt het er niet mee eens zijn maar regels heb je gewoon te volgen.
Ja dat zeker en de bewoner die je bezoekt ziet niet voor niks in een verpleeghuis.
En zoveel regels zijn er binnen niet in het verpleeghuis waar ik werk. Mondkapje, handen desinfecteren en zoveel mogelijk die 1.5m handhaven naar bewoner en personeel toe.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
13-10-2020 11:14
zodra covid in het huis is, en het is op die manier gebeurd dan is die bezoeker schuldig aan doodslag
Dat wist ik niet.

Er is wel melding bij leidinggevende gemaakt van het incident.
Alle reacties Link kopieren
Is er al een uitslag bekend van die bewoner?
Leven en laten leven :)
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
13-10-2020 15:04
Dat wist ik niet.

Er is wel melding bij leidinggevende gemaakt van het incident.
Dat is wat ik vind maar wat never nooit te bewijzen is natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
machientje schreef:
13-10-2020 15:24
Is er al een uitslag bekend van die bewoner?
Ik hoor net van mijn collega's positief getest.

Hoe nu verder hoor ik morgen.

Maar ik kan die bezoeker wel wat aan doen nu :-$ :puh:
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
13-10-2020 16:34
Ik hoor net van mijn collega's positief getest.

Hoe nu verder hoor ik morgen.

Maar ik kan die bezoeker wel wat aan doen nu :-$ :puh:
Woest kan ik om dit soort dingen worden.
derooiekater schreef:
13-10-2020 16:34
Ik hoor net van mijn collega's positief getest.

Hoe nu verder hoor ik morgen.

Maar ik kan die bezoeker wel wat aan doen nu :-$ :puh:
Zo zeg! :steam:
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

moest even zoeken naar dit topic.
Ik heb zelf in maart t/m mei gewerkt op de cohortafdeling in het ziekenhuis en ga maandag weer beginnen daar. (werk eigenlijk op de kinderafdeling) Zorg wordt afgeschaald.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen? Ik vond het in maart best heftig, veel mensen zien overlijden, maar voelde me toen wel gesterkt door de samenleving en de overheid. Nu weet ik waar ik in stap, en ik hoor enerzijds dat de mensen (gelukkig) wat minder ziek lijken te zijn, anderzijds vind ik het lastiger omdat de samenleving meer de regels aan zijn laars lijkt te lappen. (is een apart onderwerp, want ook dat vind ik echt lastig om aan te zien)
Florence71 schreef:
21-10-2020 17:38
Nu weet ik waar ik in stap, en ik hoor enerzijds dat de mensen (gelukkig) wat minder ziek lijken te zijn
ik denk omdat vooral de jongeren ziek zijn, maar die hebben waarschijnlijk de ouderen aangestoken en ook de mensen met een risico. Dat moet nog echt gaan komen denk ik. :(

Verder is bij ons al veel afgeschaald en de IC verder opgeschaald. De eerste OK mensen gaan maandag richting IC :(
Ook ik weet waar ik straks in moet stappen en zie er tegenop. De zieke mensen weer maar ook de families die nu ongeduldiger, dwingender en soms agressief zijn.

Ik ben bang voor een grotere golf dan in maart/april/mei eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
We zijn binnen de IC-muren maximaal opgeschaald. Maandag gaat de “camping” IC weer open. Helaas met veel minder hulp dan bij de eerste golf en kampen we met uitval van personeel. Ook hebben we het vermoeden dat dit een hele lange golf wordt.
Het is moeilijk om buiten bijna geen verschil te zien. Het is nog steeds zo druk op straat en op de weg.
Dat maakt de motivatie veel minder.
Sun.lover schreef:
24-10-2020 17:54
We zijn binnen de IC-muren maximaal opgeschaald. Maandag gaat de “camping” IC weer open. Helaas met veel minder hulp dan bij de eerste golf en kampen we met uitval van personeel. Ook hebben we het vermoeden dat dit een hele lange golf wordt.
Het is moeilijk om buiten bijna geen verschil te zien. Het is nog steeds zo druk op straat en op de weg.
Dat maakt de motivatie veel minder.
Ja dat maakt het zeker minder. Maar wat de motivatie ook minder maakt voor mij is dat er ook mensen zijn die vinden dat we de boel verzinnen, dat het niet erg is en tegen alle maatregelen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die hardop zeggen; ja had je in de zomer toch even kunnen regelen dat extra personeel

Mensen die zeggen; we moeten ons niet zo druk maken om die corona


En meest frustrerend (had ik al gezegd mss). In het voorjaar begrip en applaus. Nu gezeik, gescheld en gedreig van bezoekers
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
24-10-2020 19:38
Mensen die hardop zeggen; ja had je in de zomer toch even kunnen regelen dat extra personeel

Mensen die zeggen; we moeten ons niet zo druk maken om die corona


En meest frustrerend (had ik al gezegd mss). In het voorjaar begrip en applaus. Nu gezeik, gescheld en gedreig van bezoekers
Helemaal mee eens. Plus dat veel mensen het heel normaal lijken te vinden dat het zorg personeel extra moet werken en vakanties moet inleveren.
Alle reacties Link kopieren
En die duizend euro heb ik ook nog steeds niet gezien
Alle reacties Link kopieren
Ik word vooral woest om hoe brutaal bezoek word als je ze op de mondkapjes plicht wijst en de 1.5m regel.

Extra personeel niet te krijgen.
Ja precies.
Helemaal eens. Alsof een opleiding in een zomertje gedaan kan worden voor de zorg.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de schoonmaak op afdeling ook daar geen personeel voor te vinden.
absor schreef:
24-10-2020 19:56
En die duizend euro heb ik ook nog steeds niet gezien
Die komt er aan.. Ik heb vorige week een mail gekregen van mijn oud werkgever dat ik moet kiezen bij welke werkgever ik het uit wil laten keren.
En ik werkte in een gesloten verslavingskliniek als therapeut.
Alle reacties Link kopieren
Nou mijn ziekenhuis heeft tegen de richtlijnen in voor iedereen een aanvraag gedaan zal bij benieuwen of ze dat geld krijgen
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
24-10-2020 22:13
Nou mijn ziekenhuis heeft tegen de richtlijnen in voor iedereen een aanvraag gedaan zal bij benieuwen of ze dat geld krijgen
mijn ziekenhuis ook, en dat vind ik wel zo fair, iedereen heeft een pas (of 10) extra moeten lopen
Alle reacties Link kopieren
Verder allemaal heel herkenbaar wat hier boven staat. Ik ga nu nog maar met 1 collega naar de cohort, vorige keer met 4. De rest is mentaal afgehaakt, vond het te zwaar of vond het adhoc gerooster lastig.
Ik ben ook bang voor meer agressie onder bezoek of patienten, onbegrip voor overplaatsingen en er heerst een andere mentaliteit onder personeel. De motivatie is minder, schouders eronder lukt niet meer. Zo begrijpelijk, want we voelen ons niet meer gesteund door de samenleving, die er een potje van lijkt te maken. Ik vind ook dat het nog strenger mag worden qua maatregelen, maar of de mensen luisteren. Zou het fijn vinden om hier met elkaar te delen, in ieder geval iedereen vast veel sterkte morgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven