Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Creatief corona-ondernemen. Plaats hier de ideeën.

28-03-2020 20:07 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.dvhn.nl/groningen/Bij-Meina ... 10121.html

Een aspergedrive-in.

Als de coronacrisis er niet was geweest, was het idee voor een aspergedrive-in nooit bedacht, zegt Astrid Meinardi. ,,Er komen mensen die het gewoon leuk vinden, maar er zijn mensen geweest die in de zorg werken en momenteel niet in een winkel mogen komen. Voor hen is dit een uitkomst.’’ De drive-in blijft ook nog wel even. Sterker nog, volgend jaar misschien wel weer, corona of geen corona, zegt Astrid Meinardi.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fantastisch om te zien hoe creatief mensen zijn met ondernemen in dit tijdperk. Natuurlijk is het noodgedwongen maar ik hoop en verwacht dat een aantal mooie alternatieven wel blijven bestaan.

Sportscholen die nu hun lessen online aanbieden, allerlei soorten cadeaupakketten die door kleine ondernemers worden samengesteld, workshops die met video en pakketten worden verstuurd etc. Ik ben eerder eens een weekend op pad geweest met mijn man met Floor Verrast, zij organiseerde een hele dag met activiteiten en daarna zijn we bij een fijne b&b blijven overnachten. Zij regelt nu een verrassing voor thuis met een diner welke wordt thuisbezorgd. Superleuk, hoeven we ook geen oppas te regelen (wat nu sowieso geen optie is)

https://www.floorverrast.nl/verrassing-thuis/
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop eigenlijk nog op een drive in bioscoop oid! Lijkt me tof
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Hier kwam de groenteboer die normaal op de markt staat, langs de deuren met een karretje vol groente/ fruit en contactloos pinapparaat. Normaal koop ik niet aan de deur maar vond dit eigenlijk wel superhandig. Hoop dat de bakker hetzelfde idee krijgt :)
Alle reacties Link kopieren
Ik was positief verrast door de kapper hier!

Een papiertje op de deur, met het bericht dat ze voor hun klanten met geverfd haar de juiste kleur willen mengen, zodat ze dit thuis aan kunnen brengen. Erg inventief en klantvriendelijk idee.

Nu vind ik het bijna jammer dat mijn haar niet geverfd is.
-
Alle reacties Link kopieren
Ik zat te denken dat we geld moeten inzamelen.

En van dat geld geven we de mensen in de vitale beroepen straks een cadeau voor als de ellende achter de rug is. En het cadeau is een etentje en/of overnachting(en) in de horeca.

win-win
Alle reacties Link kopieren
Ik zie bij mij in de buurt dat bloemen aan de weg worden verkocht dat gebeurde al maar nu nog meer.

Mijn cursus gaat voort via videochat.

Mijn bioboer bezorgt tegenwoordig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
janena schreef:
28-03-2020 21:14
Ik hoop eigenlijk nog op een drive in bioscoop oid! Lijkt me tof
Daar zou ik idd ook naartoe gaan!

Op tv zag ik trouwens een SRV wagen, echt back to the 70's, zó leuk!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-03-2020 08:45
Daar zou ik idd ook naartoe gaan!

Op tv zag ik trouwens een SRV wagen, echt back to the 70's, zó leuk!
Die rijdt hier altijd al.
Konijnmetbril schreef:
28-03-2020 23:27
Ik zat te denken dat we geld moeten inzamelen.

En van dat geld geven we de mensen in de vitale beroepen straks een cadeau voor als de ellende achter de rug is. En het cadeau is een etentje en/of overnachting(en) in de horeca.

win-win
wat een leuk idee!!
Alle reacties Link kopieren
Konijnmetbril schreef:
28-03-2020 23:27
Ik zat te denken dat we geld moeten inzamelen.

En van dat geld geven we de mensen in de vitale beroepen straks een cadeau voor als de ellende achter de rug is. En het cadeau is een etentje en/of overnachting(en) in de horeca.

win-win
Leuk idee. Ik vroeg me eigenlijk naar aanleiding hiervan af of er nog geen landelijke hulpactie is waar je geld op kunt storten voor de extra kosten die ze bv in de zorg moeten maken voor dingen die ze nu al nodig hebben, of voor het bezorgen van boodschappenpakketten voor mensen die niet meer naar de voedselbank kunnen of zo?
óu sont les neiges d'antan

https://www.supportlocals.nl/

voor het steunen van lokale ondernemers die hun producten niet meer kwijt kunnen.
Hier een kroeg met bezorgservice. Bier, wijn, en zelfbouwpakketten voor mixjes :D
Alle reacties Link kopieren
https://www.sikkom.nl/hartje-voor-creat ... ook.com%2F

Een dwergbibliotheek, een plantenruilstek, het zijn ongetwijfeld slechts twee van de vele initiatieven die in Groningen en de rest van Nederland opdoemen. Dank daarvoor. Het maakt de wandeling weer wat vermakelijker en de vensterbank diverser.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wij krijgen onze lessen Lindy Hop dansen nu via Zoom. Is best wel leuk en grappig.
Je kan als lid van de dansschool nu alle lessen gratis volgen online. Van jazz tot flamenco tot yoga en street dance.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven