Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Dagelijkse gewoontes en cijfers

06-04-2020 16:34 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik merk dat mijn dagelijkse gewoontes zijn veranderd sinds het thuiswerken. Ik was mijn haren meer (terwijl ik dat aan het afbouwen was), mijn eetpatroon is heel anders en ik beweeg meer. Hebben jullie dit ook? En hoe ervaren jullie het thuis zijn/werken?

Ik heb mijn meldingen van NOS aanstaan en daar krijg ik elke dag een melding van over de hoeveelheid overleden mensen en ziekenhuisopnames. Die getallen nemen de afgelopen dagen af. Vandaag was de melding: 101 mensen overleden en 260 ziekenhuisopnames. Ik dacht: 'Oh dat valt mee'. Ik schrok van die gedachte, want dat zijn toch nog heel veel mensen. Hoe gaan jullie met deze cijfers om? Zijn jullie blij dat het minder wordt of schrikken jullie ook van de getallen?
Ik distantieer me zoveel mogelijk van alles dat met die zooi te maken heeft.
Heb me er vanaf eind januari dagelijks mee bezig gehouden en nu weet ik het zo onderhand wel.
Hoeveel mensen er opgenomen worden, naar de IC gaan en sterven, wil ik niet meer weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik nog steeds van de cijfers. Ik vind het heftig.
Ik ben iets meer gaan sporten, ook omdat ik niet thuis kan werken en ook niet naar mijn werk kan.

Hoezo is je eetpatroon anders?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Ik werk gewoon nog buiten de deur, dus wat dat betreft merk ik weinig verschil.

Wat die cijfers betreft: ik ben blij dat de groei afneemt. Natuurlijk is het heel erg en zo dat er mensen sterven, maar mensen sterven nou eenmaal aan het eind van het liedje dus ik kan me daar niet bovenmatig druk over maken. En ik vind het zeker wel verheugend om te zien dat De Maatregelen al vrij snel hun effect lijken te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk extra (schrijven) en moeet daardoor wel opletten dat ik niet te veel stilzit. Ik eet gezonder en kook meer met groente ook tussen de middag. Dingen zoals een vieze vloer vallen meer op dus ik maak ook vaker schoon. Ik hoop dat het wel weer normaal wordt want het zou fijn zijn wanneer ik klanten, collega's, ..etc weer eens in de ogen kan kijken voor ik een besluit maak.

Ik vind het fijn dat de cijfers afvlakken maar maak mij wel zorgen over hierna. Zo allemaal weer bij elkaar in de trein, op kantoor en de horeca en alles vlamt mogelijk weer op. Ik vrees dat we nog ver af zijn van 'normaal'. Ondanks dat ik dit ook wel vol houd heb ik medelijden met de mensen die hard worden getroffen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik werkte sowieso al meestal thuis en ben voornamelijk ook huisvrouw.
Wat er verandert is, is dat de kinderen nu thuis zijn en ik ze help met school en ik het gevoel heb dat ik constant eten aan het maken ben of de tafel aan het afruimen ben. :proud:
Mijn eetpatroon is hetzelfde, hoeveel ik beweeg ect. ook.
Mijn man is arts dus die werkt nu heel veel in het ziekenhuis.

En wat de cijfers betreft: Ik heb me voorgenomen nog maar één keer per dag het nieuws en de cijfers te bekijken en daarna niet meer. Tot nu toe werkt dat wel beter voor me. Ik wil geen constante updates.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet meer doordat ik minder druk en afgeleid ben, en elke dag om 16:00 uur is het borreltijd :D Je moet er toch het beste van maken hè :biggrin:

Verder heb ik nog mijn normale ritme, want kinderen. Ik lees af en toe op nu.nl en google wat ik wil weten. Journaal en talkshows volg ik niet. Dat deed ik altijd al zo, dus niks anders.
anoniem_394429 wijzigde dit bericht op 06-04-2020 16:53
24.81% gewijzigd
Ik werkte al thuis, verder gestopt met sportclubje en afspreken met mensen, laat meer pakjes bezorgen (eens per week, valt ook weer mee), ik huil een stuk meer.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
06-04-2020 16:37
Ik distantieer me zoveel mogelijk van alles dat met die zooi te maken heeft.
Heb me er vanaf eind januari dagelijks mee bezig gehouden en nu weet ik het zo onderhand wel.
Hoeveel mensen er opgenomen worden, naar de IC gaan en sterven, wil ik niet meer weten.
Er gebeurt de afgelopen dagen inderdaad niet veel nieuws, dus in die zin mis je niks. Ik denk niet dat ik zelf zou stoppen met kijken naar de cijfers, maar als ik dat wel deed zou het wel rustiger in mijn hoofd zijn.
De cijfers neem ik voor kennisgeving aan, het is vreselijk, maar ik kan het niet veranderen.

Verder heb ik een oude gewoonte in ere hersteld. We eten weer bijna elke dag fruitsalade. Voor iedereen die thuis is maak ik een schaaltje gemengd fruit. Daar was ik mee gestopt toen alle drie de kinderen op de middelbare school zaten omdat ze toen niet meer allemaal gelijk thuis waren.

Verder ruim ik wat meer op en maak wat grondiger schoon.

Ik werk nog wel enkele uren op locatie dus zit nog niet hele dagen thuis, de rest van het gezin wel. Omdat ik geen dagen van acht en een half uur meer maak, ga ik vaker fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
06-04-2020 16:37
Ik schrik nog steeds van de cijfers. Ik vind het heftig.
Ik ben iets meer gaan sporten, ook omdat ik niet thuis kan werken en ook niet naar mijn werk kan.

Hoezo is je eetpatroon anders?
Meer te snacken helaas. Normaal snack ik als ik thuis kom van werk. Nu ben ik al thuis en gaat het de hele dag door. Ik kook wel gezonder, maar ik weet niet of voor balans zorgt.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
06-04-2020 16:42
Ik werk gewoon nog buiten de deur, dus wat dat betreft merk ik weinig verschil.

Wat die cijfers betreft: ik ben blij dat de groei afneemt. Natuurlijk is het heel erg en zo dat er mensen sterven, maar mensen sterven nou eenmaal aan het eind van het liedje dus ik kan me daar niet bovenmatig druk over maken. En ik vind het zeker wel verheugend om te zien dat De Maatregelen al vrij snel hun effect lijken te hebben.
Ik ben ook blij dat de maatregelen beter gevolgd worden. Ik was even bang dat het weer druk zou zijn op de stranden dit weekend, maar gelukkig niet.
Ik kijk vaker tv :-|
Cateautje schreef:
06-04-2020 16:37
Ik distantieer me zoveel mogelijk van alles dat met die zooi te maken heeft.
Heb me er vanaf eind januari dagelijks mee bezig gehouden en nu weet ik het zo onderhand wel.
Hoeveel mensen er opgenomen worden, naar de IC gaan en sterven, wil ik niet meer weten.
Nou dit dus.
Ik werk thuis, maar ik mijd internet nieuws grotendeels.
Ik word er niet vrolijker van, en het voelt zelfs als een soort van ramptoerisme voor mij.

Verder is mijn dag ritme wel veranderd. Soms heb ik overdag minder zin om te werken en dan werk ik 's avonds nog een beetje
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-04-2020 16:46
Ik werk extra (schrijven) en moeet daardoor wel opletten dat ik niet te veel stilzit. Ik eet gezonder en kook meer met groente ook tussen de middag. Dingen zoals een vieze vloer vallen meer op dus ik maak ook vaker schoon. Ik hoop dat het wel weer normaal wordt want het zou fijn zijn wanneer ik klanten, collega's, ..etc weer eens in de ogen kan kijken voor ik een besluit maak.

Ik vind het fijn dat de cijfers afvlakken maar maak mij wel zorgen over hierna. Zo allemaal weer bij elkaar in de trein, op kantoor en de horeca en alles vlamt mogelijk weer op. Ik vrees dat we nog ver af zijn van 'normaal'. Ondanks dat ik dit ook wel vol houd heb ik medelijden met de mensen die hard worden getroffen.
Ja, ben ik ook bang voor. Ik kan me niet voorstellen dat we 28 april weer met z'n alle met het OV kunnen reizen, uit eten kunnen etc.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
06-04-2020 16:48
Ik werkte sowieso al meestal thuis en ben voornamelijk ook huisvrouw.
Wat er verandert is, is dat de kinderen nu thuis zijn en ik ze help met school en ik het gevoel heb dat ik constant eten aan het maken ben of de tafel aan het afruimen ben. :proud:
Mijn eetpatroon is hetzelfde, hoeveel ik beweeg ect. ook.
Mijn man is arts dus die werkt nu heel veel in het ziekenhuis.

En wat de cijfers betreft: Ik heb me voorgenomen nog maar één keer per dag het nieuws en de cijfers te bekijken en daarna niet meer. Tot nu toe werkt dat wel beter voor me. Ik wil geen constante updates.
Ik snap dat je geen updates wil. Misschien moet ik dat ook maar gaan doen. En: bedankt, wat ontzettend fijn dat je man zich zo inzet. Ik weet dat bedankt niet veel helpt en betekent, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
06-04-2020 16:51
Ik eet meer doordat ik minder druk en afgeleid ben, en elke dag om 16:00 uur is het borreltijd :D Je moet er toch het beste van maken hè :biggrin:

Verder heb ik nog mijn normale ritme, want kinderen. Ik lees af en toe op nu.nl en google wat ik wil weten. Journaal en talkshows volg ik niet. Dat deed ik altijd al zo, dus niks anders.
16:00, borreltijd. Dat ga ik ook instellen vanaf nu. :lol:
Jaimm schreef:
06-04-2020 16:58
Ja, ben ik ook bang voor. Ik kan me niet voorstellen dat we 28 april weer met z'n alle met het OV kunnen reizen, uit eten kunnen etc.
Ga daar maar niet van uit nee.

Maar ik verwacht wel dat er na 28 april maatregelen versoepeld gaan worden, als de ontwikkeling van de afgelopen dagen zich doorzet. Dat zal ook wel moeten, anders is over een jaar iedereen aan de bedelstaf.
Alle reacties Link kopieren
Snowkitty schreef:
06-04-2020 16:52
Ik werkte al thuis, verder gestopt met sportclubje en afspreken met mensen, laat meer pakjes bezorgen (eens per week, valt ook weer mee), ik huil een stuk meer.
Dat is niet leuk. Ik kan me best voorstellen dat een sportclubje of iets in die trant belangrijk kan zijn voor je mentale gesteldheid. Ik hoop dat je iets vindt waardoor je minder huilt (tenzij je wilt huilen natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Jaimm schreef:
06-04-2020 17:02
16:00, borreltijd. Dat ga ik ook instellen vanaf nu. :lol:

Wordt je vrolijker van dan met een kop thee angstvallig naar het nieuws kijken!
:thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
06-04-2020 16:53
De cijfers neem ik voor kennisgeving aan, het is vreselijk, maar ik kan het niet veranderen.

Verder heb ik een oude gewoonte in ere hersteld. We eten weer bijna elke dag fruitsalade. Voor iedereen die thuis is maak ik een schaaltje gemengd fruit. Daar was ik mee gestopt toen alle drie de kinderen op de middelbare school zaten omdat ze toen niet meer allemaal gelijk thuis waren.

Verder ruim ik wat meer op en maak wat grondiger schoon.

Ik werk nog wel enkele uren op locatie dus zit nog niet hele dagen thuis, de rest van het gezin wel. Omdat ik geen dagen van acht en een half uur meer maak, ga ik vaker fietsen.
Fruitschaaltjes zijn inderdaad altijd een goed idee. En goed bezig met het fietsen!
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
06-04-2020 16:57
Ik kijk vaker tv :-|
Te vaak of vaker? Kan geen kwaad. Tenzij je een houten kont krijgt en vierkante ogen krijgt natuurlijk :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
06-04-2020 16:57
Nou dit dus.
Ik werk thuis, maar ik mijd internet nieuws grotendeels.
Ik word er niet vrolijker van, en het voelt zelfs als een soort van ramptoerisme voor mij.

Verder is mijn dag ritme wel veranderd. Soms heb ik overdag minder zin om te werken en dan werk ik 's avonds nog een beetje
Herken ik helemaal. Ik kom soms wat moeilijk op gang, maar dan blijf gewoon nog wat langer doorgaan. Ik ben ook productiever als het laat is.
Ik kijk wel niet meer op Facebook door alle rotzooi wat daar nu op staat, van nepnieuws tot belachelijke complottheorieën.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
06-04-2020 17:03
Ga daar maar niet van uit nee.

Maar ik verwacht wel dat er na 28 april maatregelen versoepeld gaan worden, als de ontwikkeling van de afgelopen dagen zich doorzet. Dat zal ook wel moeten, anders is over een jaar iedereen aan de bedelstaf.
Ja, ik ben heel benieuwd wat de volgende stap is en wanneer we weer terug naar 'normaal' gaan. Ik hou het nog wel vol, maar vooral het zorgpersoneel en de ondernemers kunnen wel positief nieuws gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven